Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  US Horror  ~  Scarecrows

InläggPostat: lör okt 15, 2005 20:52 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: sön okt 09, 2005 15:02Inlägg: 234
Såg Scarecrow när den kom på LD islutet på 80-talet och tyckte då den var väldigt tråkig.
Läste sedan om den på ett forum för några år sen och blev sugen på att se om filmen och jagade tag på en amerikansk VHS av denna.
Idag gillar jag filmen skarpt då den har bra atmosfär, mysigt filmad och lagom gore...
Var kanske för ung när jag såg den första gången och har blivit äldre och visare idag :P

rekommenderar denna till alla som inte sett den...(Dead Birds har en hel del likheter med denna)

InläggPostat: tis okt 18, 2005 05:31 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: sön nov 16, 2003 00:06Inlägg: 2038Ort: Carlstad
Filmens budget betalades av en lokal bilhandlare mot att han fick en roll i filmen...vilket han också fick!

Offline Profil
InläggPostat: tis okt 18, 2005 06:34 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: lör jul 03, 2004 07:58Inlägg: 7393Ort: Beneath the Engulfed Metropolis of Noxious Exhalations
The Shape skrev:
Filmens budget betalades av en lokal bilhandlare mot att han fick en roll i filmen...vilket han också fick!

Så ska det se ut! :D

Tread slowly the path of my blog!

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: tis okt 18, 2005 10:07 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: ons jul 20, 2005 00:14Inlägg: 107Ort: Buffalo Springfield
Härligt!! Det blir ett klart köpt. Filmen är ruskigt bra!!

InläggPostat: tis okt 18, 2005 14:32 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
om mamoulian tycker detta är en höjdare så måste den vara skön :D
får ta mig i kragen och se om den 8)

Bring Me The Blogg Of lizzardking
Offline Profil
InläggPostat: tis okt 18, 2005 18:05 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: lör jul 03, 2004 07:58Inlägg: 7393Ort: Beneath the Engulfed Metropolis of Noxious Exhalations
lizzardking skrev:
om mamoulian tycker detta är en höjdare så måste den vara skön :D
får ta mig i kragen och se om den 8)

Nej, jag har varken köpt den eller sett filmen överhuvudtaget...men säg det inte till nån :wink:

Men jag ska nog köpa den snart...

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: tis okt 18, 2005 23:49 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: sön nov 16, 2003 00:06Inlägg: 2038Ort: Carlstad
Skämmes tamejfaen :wink:

Offline Profil
InläggPostat: fre okt 21, 2005 09:32 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: tor sep 15, 2005 15:58Inlägg: 141
Scarecrows är en mycket underhållande lågbudget skräckis :D

Offline Profil
InläggPostat: fre okt 21, 2005 12:43 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: ons mar 30, 2005 07:38Inlägg: 4249Ort: Norrköping
Ska nog ta o se filmen idag hade jag tänkt.
Drog hem den för nån vecka sedan precis efter tråden skapades.

InläggPostat: ons dec 21, 2005 14:53 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNew York RipperNew York RipperBlev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10659Ort: Vettet!!!
Dragons "paratrooper" dvd är tydligen en fullscreen vhs ripp... Läste lite om den på dvdmaniacs, dom var inte överförtjusta direkt.

InläggPostat: ons dec 21, 2005 15:13 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön okt 26, 2003 10:21Inlägg: 4896
Almost Human skrev:
Dragons "paratrooper" dvd är tydligen en fullscreen vhs ripp... Läste lite om den på dvdmaniacs, dom var inte överförtjusta direkt.

Va fan!! :evil:
Var det inte ett släpp i England också, eller har jag fel?

Offline Profil
InläggPostat: ons dec 28, 2005 11:22 Svara med citat
Dragons PARATROOPER kommer i en fin förpackning, men ack vad det stinker om bild och ljud... Detta verkar vara en överföring från nån x-rental... Svårt att se i mörka scener och vissa partier har ganska god vhs-kvalitet, medan andra partier skiftar markant, vilket är väldigt irriterande. Annars missar man inte så mycket, trots allt... Förresten, ljudet är ganska störande eftersom jag bara kunde lyssna på en av hörlurarna :shock:

Hursomhelst ångrar jag inte köpet - filmen ÄR tillräckligt bra och i brist på andra dvd-släpp så...

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: ons dec 28, 2005 13:05 Svara med citat
Några screens från Dragons release:

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: ons dec 28, 2005 13:06 Svara med citat
Filmen är verkligen bra och förtjänar ett bra släpp!

Offline Profil
InläggPostat: ons dec 28, 2005 14:05 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön okt 26, 2003 10:21Inlägg: 4896
Svårt att se men verkar inte helt värdelöst iaf.

Offline Profil
InläggPostat: ons dec 28, 2005 14:25 Svara med citat
NIN skrev:
Svårt att se men verkar inte helt värdelöst iaf.

Det stora problemet med bilden är att den är väldigt ojämn på många ställen; under några sekunder kan en jättedålig sekvens inom samma händelseförlopp klämma sig in en annars hyfsad scen.

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: ons dec 28, 2005 15:35 Svara med citat
Okej, så dom tog från någon klippt master och klippte in oklippta scener från VHS då? Med tanke på att gamla engelska köp VHS släppet, och USA laserdiscen, både är oklippta så borde man kunnat tagit från dom och fått jämn och bra kvalite?

Offline Profil
InläggPostat: tor feb 08, 2007 12:10 Svara med citat
Några snabba och slarviga HD-grabs... :)

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: tor feb 08, 2007 13:31 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: ons mar 30, 2005 07:38Inlägg: 4249Ort: Norrköping
OJ najse =)

En HD version av den filmen skulle ja inte tacka nej till ;)

InläggPostat: fre sep 14, 2007 01:43 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: fre jan 28, 2005 23:26Inlägg: 2836Ort: Pendlar mellan Silent Hill och Vice City
Någon som har och kan kommentera det nya dvd-släppet av Scarecrows?
Hoppas det finns med nått bonusmaterial på skivan. :)

InläggPostat: fre sep 14, 2007 06:38 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8438Ort: Borås, Sweden
Jag är också nyfiken på dvd-släppet och om den kommer att släppas på HD-DVD. Eller är den kanske redan släppt på HD-DVD??

Offline Profil
InläggPostat: fre sep 14, 2007 06:58 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons jan 04, 2006 18:25Inlägg: 3266Ort: Partille
jolli
Happy Hamster
:

Har inte fått mitt ex än. Men så här skriver Michael Gingold på Fangoria i sin recension:
"MGM’s DVD evidently presents the director’s uncut version, as it’s identical in content to the old unrated Forum VHS release (whose case claimed an 88-minute running time, though the feature there and on the disc actually runs 83). The disc transfer, however, is an enormous improvement, letterboxed (at 1.85:1) for the first time and sporting rich blacks and a far sharper image than the fuzzy picture on that tape.

http://fangoria.com/ghastly_review.php?id=4941[/b]

InläggPostat: fre sep 14, 2007 10:41 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons jul 21, 2004 07:03Inlägg: 2216Ort: Sundsvall
Jag köpte MGMs släpp av Scarecrow igår efter Nisses (videodrome) övertygande säljarsnack ;)

Blev jäkligt glad nu att se så många här som oxå uppskattar den.
Jag kan helt enkelt inte fått tag i ett bottenapp :lol:

Instagram: grillchirre
Offline Profil
InläggPostat: fre sep 14, 2007 14:00 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis sep 20, 2005 11:56Inlägg: 3324Ort: Wexio
Har den på USA vhs från Forum Home Videos men ett DVD köp blir det nog då jag gillar den skarpt o bilden börjar bli sådär...
Grym film iallafall!

FNA Smulan.

Over and out.
Offline Profil
InläggPostat: fre sep 14, 2007 15:21 Svara med citat
King of SplatterKing of SplatterBlev medlem: mån okt 23, 2006 15:01Inlägg: 6123
Jisses, blir sugen på att köpa denna filmen. Hade den på vhs (halvgrynig kopia) ngn gång på 90-talet om jag inte minns fel.

/Daydreamer

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 2 av 3
61 inlägg
Gå till sida Föregående  1, 2, 3  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori