Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  US Horror  ~  Zombie Nosh

InläggPostat: fre dec 12, 2003 17:40 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons okt 15, 2003 15:17Inlägg: 2089
aargh, skrev ju ett sånt här inlägg nyss men tydligen vill datorn vara elak mot mig.. får väl skriva om det då. *suck* :|

hur är Bill Hinzmans zombiefilm från 80-talet egentligen? på de rossi och NIN låter det ju som att den är våldsam (zombies + våld = bra :wink:) så vad har den mer som talar för den? är det ngt man bör ha i sin samling?

hur är:
handlingen
våldet
effekterna
eventuella dvd-utgåvor?

är detta en bra film helt enkelt?
(usch vilken fruktansvärd ansträngning att skriva massa en gång till :P )

InläggPostat: lör dec 13, 2003 13:07 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön okt 26, 2003 10:21Inlägg: 4895
Ja, jag kan bara säga att jag älskar denna filmen. Fick min första kopia 91 och var fast sedan dess. Enligt mig så är denna filmen en perfekt b-skräckis. Skådisarna är inte fruktansvärt dåliga, och handlingen är rätt bra och effekterna är riktigt bra.
Skön stämning och ett måste i hyllan enligt mig.

Tror det finns en fin oklippt DVD på denna, har för mig Vipco släppte denna ny på DVD i England. Jag har den helt oklippta Vipco strong uncut VHS'n.
Köp eller döööö :twisted: 8)

Offline Profil
InläggPostat: lör dec 13, 2003 13:11 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNew York RipperNew York RipperBlev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10659Ort: Vettet!!!
Håller med NIN där! :wink:

Måste rycka upp mig och fixa den på dvd så fort jag blivit miljardär (i den här takten lär det väl dröja ca: en miljard år iofs).

InläggPostat: lör dec 13, 2003 13:13 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: fre okt 17, 2003 14:44Inlägg: 215Ort: Stockholm (lite utanför)
Citera:
är:
handlingen
våldet
effekterna
eventuella dvd-utgåvor?

Nja handlingen är väl si så där.

Var så länge sen jag såg den, så folk kan rätta mig om jag har för många fel =)
Någon bonde drar bort en stubbe med sin traktor, å under den så hittar han en likiska som det ligger en zombie i. Å zombie biter han (om jag minns rätt) å sen så knallar han i vägg till några ungdomar som har picknick eller något. Å börjar tugga på några av dom. Å sen så är det på G =) ut i en liten bondhålla där ungdomar firrar halloween. Å så försöker ”vuxna” att stoppa zombisarna. Dom har dock lite svårt att se ibland vem som är zombie å vem som är människa ;)

Tycker att effekterna är lite dåliga, men rätt charmiga ändå. Så gott som man kan göra för dom pengarna som då troligen hade. Men absolut inte några kalkon effekter.

Våldet är väl inte så grovt. Men rätt tja komiskt gjort, inte alls lika fint dom Rameros tarmslitande zombisar.

DVD har jag ingen aning om, har den på gammal eller hade VHS.

Tycker du ska slägga ett öga på den =)
Citera:

InläggPostat: mån dec 15, 2003 10:54 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons okt 15, 2003 15:17Inlägg: 2089
hmm, den hamnar lite i gränslandet som utgörs av "kolla upp mera"-filmerna, den platsen filmen hamnar på innan den når "ska köpa"-listan och sedan mitt hem. lite som skärselden typ. :wink:

InläggPostat: mån dec 15, 2003 15:08 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGod of GoreGod of GoreBlev medlem: sön okt 12, 2003 13:41Inlägg: 707Ort: Uppsala
Tycker att den riktigt hyffsad. Placerar sig någonstans i mellanskiktet bland zombierullarna. Effekterna varierar mellan ganska taffliga till helt okej, men förvänta dig inga häpnadsveckande grejor typ Ittenbach, Schnaas eller som japanerna. Filmen är lite små cheesy, men vad gör det när underhållningsvärdet är högt.

Mina DVDs
Offline Profil
InläggPostat: mån dec 15, 2003 15:14 Svara med citat
AnvändarvisningsbildShinjuku DrifterShinjuku DrifterBlev medlem: sön okt 26, 2003 11:00Inlägg: 11168Ort: Neo-Shinjuku
Den finns redan på DVD R1 från Shriek Show som Flesheater aka Revenge of the Living Zombies. Bild

"Given the choice of Hollywood or poking steel pins in my eyes, I'd prefer steel pins." - Mike Leigh
Offline Profil
InläggPostat: ons dec 17, 2003 01:58 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons nov 12, 2003 23:17Inlägg: 2880
högt underhållningsvärde men inte så mycket till zombiefilm. den må vara charmig etc men den saknar det mesta jag gillar i den här genren. fruktansvärt ful film dessutom.

Offline Profil
InläggPostat: ons dec 17, 2003 23:11 Svara med citat
AnvändarvisningsbildShinjuku DrifterShinjuku DrifterBlev medlem: sön okt 26, 2003 11:00Inlägg: 11168Ort: Neo-Shinjuku
Jepp, en riktig MF film. :D

"Given the choice of Hollywood or poking steel pins in my eyes, I'd prefer steel pins." - Mike Leigh
Offline Profil
InläggPostat: lör jul 18, 2020 21:39 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: tis maj 12, 2020 20:08Inlägg: 916
Den här är guld o Hinzmans bästa film (hans Majorettes är inget o ha).
Jävligt mysig o hyggligt splattrig B-skräckis. En sann popcorn-rulle.

Det här släppet har jag ett ex av:

Bild

Men, jag gillar inte titeln. Däremot skulle jag ha uppskattat den
alternativa am. titeln Revenge of the Living [?!?] Zombies!

Ja, vad är en "living zombie"?!? :))

Italiensk och Spansk
skräck äger uta' h-e!
Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 1 av 1
10 inlägg
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till: