Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  US Horror  ~  Slither

InläggPostat: fre sep 08, 2006 14:07 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: tis nov 04, 2003 00:29Inlägg: 239
Då har man sett Slither.

Helt underbar, den kombinerar Body Snatchers & Faculty Med Night/Dawn/Day of the living dead + valfri splatter och gör det med en skön corny retrofeeling.

Se den och njut :)

Offline Profil
InläggPostat: fre sep 08, 2006 19:20 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: ons mar 10, 2004 11:05Inlägg: 616Ort: Umeå
Mycke slafs va de men inget jag riktigt fastnade för

InläggPostat: fre sep 08, 2006 19:21 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
Faktiskt helt okej :D
Michael Rooker är lysande som vanligt och effekterna är underhållande.
Väldigt lik Night Of The Creeps som jag nämnt innan dock minus gräsklipparen :lol:

Bring Me The Blogg Of lizzardking
Offline Profil
InläggPostat: fre sep 08, 2006 19:28 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: mån aug 01, 2005 09:36Inlägg: 5302Ort: Sölvesborg
Tyckte inte att Slither var någon speciellt faktiskt, hade förväntat mig mycket mer av den. Lite väl för mycket CGI för min smak också, trodde den skulle vara en renodlad zombiefilm från början.

Offline Profil
InläggPostat: lör sep 09, 2006 14:53 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån maj 31, 2004 20:14Inlägg: 1248
Jag tyckte att den var skojig. Bra skådisar, skön humor och rätt mycket slafs. 8/10

InläggPostat: mån sep 11, 2006 16:41 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: sön mar 19, 2006 18:37Inlägg: 768Ort: Umeå
Såg den för ett par dagar sedan och jag tyckte den var helt okej, till och med stundvis bra. 6/10

Stolt medlem i A Non Supporting HoH Generation
Offline Profil
InläggPostat: tis sep 12, 2006 21:07 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tor jul 22, 2004 11:43Inlägg: 3625Ort: Strömstad
lizzardking skrev:
Faktiskt helt okej :D
Michael Rooker är lysande som vanligt och effekterna är underhållande.
Väldigt lik Night Of The Creeps som jag nämnt innan dock minus gräsklipparen :lol:

Instämmer angående Night of the Creeps. Dessutom inslag av Shivers, givetvis (korven i badkaret :wink:). OK underhållning med kompetenta skådisar. Men effekterna kändes ibland lite tecknad film (CGI), vilket jag får hålla med vaultkeeper om. :shock: :wink: Kunde gjorts bättre, men det kan väl allt.

6/10

Offline Profil
InläggPostat: ons sep 13, 2006 12:51 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: sön jun 12, 2005 01:13Inlägg: 841Ort: Karlskrona
Grisen skrev:
Jag tyckte att den var skojig. Bra skådisar, skön humor och rätt mycket slafs. 8/10

Jag håller med! Riktigt skön! 8,5/10

-Så vi äter bajs. Skriv det! Skriv det!
Offline Profil
InläggPostat: fre sep 15, 2006 09:19 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: fre sep 15, 2006 08:57Inlägg: 1384Ort: GBG
Blev den inte lite mesig mot slutet? Det tycker jag i alla fall, hehe. Påminde om den gamla filmen "Society" mot slutet. ;)

Offline Profil
InläggPostat: mån sep 18, 2006 18:19 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor jan 06, 2005 01:32Inlägg: 5978Ort: Camp Blackfoot
Ganska kul film, med en hel del slafs. Tycker det kunde blivit mer av den dock, känns inte som att den gav allt. Men underhållande var den, givet!

Sveriges bästa e-tidning för skräck-, kult- och genrefilmsentusiaster: http://www.frombeyond.se
Offline Profil
InläggPostat: fre okt 20, 2006 19:56 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: ons nov 30, 2005 16:14Inlägg: 1164Ort: Stockholm
En riktig kanonrökare i b-films(daim)krysset.
Första halvan satt jag och tyckte "ja, den är väl rätt underhållande och så, men var är allt blodet?".
Sen brakade det loss.
Fy helsike va kul, och för att sno, referera och citera så hejvilt och ändå kännas egen krävs det en hel del.
Det blir höga poäng till den här godbiten. :P

InläggPostat: tis okt 24, 2006 11:23 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons jan 04, 2006 18:25Inlägg: 3266Ort: Partille
Lång, skön intervju med James Gunn:
http://www.chud.com/index.php?type=interviews&id=7893

InläggPostat: tis nov 28, 2006 18:50 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: mån nov 27, 2006 19:23Inlägg: 142Ort: Visby
Ledsen att behöva "bumpa" den här tråden, men för de som inte införskaffat Slither så kan jag tipsa om att Play.com sänkt priset avsevärt och nu kan man inhandla denna sköna rulle för ynka £7.99 (inkl frakt/porto).

http://www.play.com/DVD/DVD/4-/1107592/ ... oduct.html

Slit den med hälsan! :twisted:

Offline Profil
InläggPostat: tor nov 30, 2006 11:13 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: tor nov 23, 2006 17:54Inlägg: 109
Den här filmen vill jag se, verkar ruskigt rolig. Är den nå vidare blodig dock? Jag menar, den verkar ha godkännts från 11 år så...

Min profil på discshop
Offline Profil
InläggPostat: tor nov 30, 2006 11:29 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: mån nov 27, 2006 19:23Inlägg: 142Ort: Visby
johncarpenter skrev:
Den här filmen vill jag se, verkar ruskigt rolig. Är den nå vidare blodig dock? Jag menar, den verkar ha godkännts från 11 år så...

Saxat från Slasherpool:

"This movie really shines with its R-rating. We
get a guy split in half, an exploded head,
some nasty alien gore, an impalement and a whole
lot more. This did not let me down."

http://slasherp.nexcess.net/htm/reviews/slither.php

Offline Profil
InläggPostat: tor nov 30, 2006 11:33 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: tor nov 23, 2006 17:54Inlägg: 109
Ok Otis B. Driftwood, fast i Finland klarade sig den med 11 års gräns (har kollat upp det) i oklippt skick tror jag och där har dom har hårdare censur än vi.

För er som inte tror mig, kolla in www.vet.fi deras hemsida, går att se på svenska också.

Min profil på discshop
Offline Profil
InläggPostat: tor nov 30, 2006 11:42 Svara med citat
johncarpenter skrev:
Ok Otis B. Driftwood, fast i Finland klarade sig den med 11 års gräns (har kollat upp det) i oklippt skick tror jag och där har dom har hårdare censur än vi.

För er som inte tror mig, kolla in www.vet.fi deras hemsida, går att se på svenska också.

Märkligt, men den finska censuren kanske ansåg att de är tåligare än vad vi är när de gäller slemmiga aliens och dylikt. :lol:

Offline Profil
InläggPostat: tor nov 30, 2006 13:33 Svara med citat
Nja du Otis, Class of nuke ém high är från 18 år där tex.

Får jag lägga till dig på msn så kan vi fortsätta snacka om detta.

Min profil på discshop
Offline Profil
InläggPostat: fre dec 01, 2006 19:40 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: ons nov 30, 2005 16:14Inlägg: 1164Ort: Stockholm
Slither är som framgår ovan riktigt kletig, men eftersom det är gjort med humor kanske den finska censuren inte tyckte att det var så farligt.
Jämför med Braindead till exempel, som gjorde smärre sensation när den gick upp oklippt på svenska biografer med 15-årsgräns.

InläggPostat: ons jan 10, 2007 15:57 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8717Ort: Borås, Sweden
Den precis släppta svenska reg 2 dvd:n verkar ha fel bildformat. Ett fel som bara inte ska få förekomma, men tyvärr allt för ofta gör det. Precis som på svenska släppet av The Descent. Pinsamt.

Offline Profil
InläggPostat: ons jan 10, 2007 18:16 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
Verkar som att de mindre och mindre noggranna med vad dem släpper kvalitésmässigt :?
Jävligt dåligt faktiskt.

Bring Me The Blogg Of lizzardking
Offline Profil
InläggPostat: ons jan 10, 2007 19:58 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8717Ort: Borås, Sweden
Slither är släppt i 1.77:1, 1.85:1 och 1.78:1

Offline Profil
InläggPostat: lör jan 20, 2007 03:13 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNewbieNewbieBlev medlem: lör jan 20, 2007 02:37Inlägg: 2
aa denna film e helt klar sevärd tyckte den va skön.,

Offline Profil
InläggPostat: lör jan 20, 2007 14:27 Svara med citat
NewbieNewbieBlev medlem: sön jan 14, 2007 10:45Inlägg: 24
Hyrde Slither i helgen. Kul att få med en "Slither-spypåse"! Har inte sett någon sedan Braindead (inramad på väggen). Kul William Castle ploj!

Offline Profil
InläggPostat: fre feb 02, 2007 20:44 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNewbieNewbieBlev medlem: sön jan 28, 2007 20:48Inlägg: 51Ort: Norrköping
Jag tycker det är en jävligt rolig och underhållande film att slänga på kanske ingen man sätter på första dejten med ny bruden,men helt klart en underhållande film att slänga på med polarna gillar skarpt scenen i ladan med bruden som har blivit förpuppad av maskarna och ligger där som en övergäst sepelinare he he:-)Tummen upp för Slither

Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 2 av 3
56 inlägg
Gå till sida Föregående  1, 2, 3  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori