Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  US Horror  ~  HATCHET!

InläggPostat: tis jan 16, 2007 21:02 Svara med citat
King of SplatterKing of SplatterBlev medlem: mån okt 23, 2006 15:01Inlägg: 6123
om jag minns rätt så är det tänkt att "Hatchet" ska ha biopremiär i vår, den ska släppas av Anchor Bay på dvd under året och det är redan prat om en del 2.

/Daydreamer

InläggPostat: tor sep 06, 2007 14:08 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: tor jan 20, 2005 22:42Inlägg: 380Ort: Stockholm
Har precis sett klart Hatchet.
Den bästa slashern på mycket länge och det var ett nöje att se den. Crowley är en Jasonfigur, filmen var precis lagomt lång, ca 1.20, karaktärerna var de vanliga för en slasher men bra spelade för en gångs skull, den var rolig utan att man direkt skrattade arslet av sig, den hade ett par råa "never before seen" mord (samt standard Jason mord) som en bra slasher ska ha samt många bara kvinnobröst. Men som tur var var det ingen profanity dialog som herr Zombie och herr Roth tror gör en film äkta eller bättre.

Men bara så ni vet...
detta är en blodig slashervariant av Scooby-Doo, utan Scooby då. Ni måste se den för att förstå. Men det gör inte filmen dålig. Men det är vad ni har att vänta er.

Rekommenderas varmt!

4 yxor av 5.

/Krug

Offline Profil
InläggPostat: lör sep 08, 2007 10:36 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: tis nov 04, 2003 00:29Inlägg: 239
Den är vad den ska vara och det är en Hyllning till 80-tals slashers och det är aldrig fel.
Men det kändes lite som det blev att dom lagt alla pengarna på morden som var jävligt snygga men försummat resten av filmen lite.
Oavsett vad är det underhållande men jag hade hoppats på mer.

Offline Profil
InläggPostat: sön sep 09, 2007 00:45 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: mån nov 27, 2006 19:23Inlägg: 142Ort: Visby
Håller med båda inläggen precis ovan.

Dels är det en alldeles klockren hyllning till slasher-genren, men samtidigt kändes den ibland lite hafsig. Nu vet vi att det på sätt och vis ska vara så. Slutet känns ändå talande för just detta. Ni får själva se och fatta en egen slutsats om det.

Snygga mord som som sagt kanske försummade resten, men ändå en ren uppenbarelse i en mager slasher-tid.

4 kroppsdelar av 5.

Offline Profil
InläggPostat: sön sep 09, 2007 14:17 Svara med citat
Tyckte "Hatchet" var riktigt bra, old style slasher med rejält mkt rödfärg.. :D
Crowley var väldigt lik Jason utseendemässigt, tänker tex på Fredagen 13:de del 4. Är det bara jag som tycker det?

/Daydreamer

InläggPostat: mån sep 10, 2007 16:42 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: mån aug 01, 2005 09:36Inlägg: 5228Ort: Sölvesborg
Helt klart en av årets bästa filmer.

InläggPostat: tis sep 11, 2007 17:34 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån maj 31, 2004 20:14Inlägg: 1248
Ja, äntligen en dtv rysare som faktiskt var helt ok. Inget mästerverk, men kul, blodig och underhållande.

InläggPostat: tis sep 11, 2007 17:43 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: mån nov 27, 2006 19:23Inlägg: 142Ort: Visby
Grisen,

Är den verkligen DTV? De verkar jobba som bara den för att få upp den på så många biografer som möjligt i USA.

Halvt off-topic:

Undrar om något, och i så fall vilket, bolag som blir nappar på att göra actionfigur av Victor Crowley? Skulle vara intressant att se scenen med det äldre paret och Victor i en trevlig liten box.

Offline Profil
InläggPostat: tis sep 11, 2007 17:48 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån maj 31, 2004 20:14Inlägg: 1248
Jag antog det, men vet faktiskt inte. Om inte, glöm att jag kallade den dtv. Sorry..

Senast redigerad av Grisen tis sep 11, 2007 18:05, redigerad totalt 1 gång.

InläggPostat: tis sep 11, 2007 17:54 Svara med citat
Grisen,

Detta var det senaste jag läste om Hatchet på BloodyDisgusting.com.

http://www.bloody-disgusting.com/news/9847

Offline Profil
InläggPostat: tis sep 11, 2007 18:16 Svara med citat
Ok, inte dtv. Känns lite som en film som först var tänkt att vara dtv, men att man sen kom på att den blev så bra att man bestämde sig för att få upp den på bio. Fast det blir nog rätt begränsad körning på bio..

InläggPostat: tis sep 11, 2007 21:15 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis sep 20, 2005 11:56Inlägg: 3324Ort: Wexio
Såg den här om dan och den va helt ok. Inte jättebra, blev inte speciellt upphetsad över den men helt ok. Ganska kass musik (börjar bli riktigt trött på amerikansk mes "hårdrock" i filmer) vilket va synd då musiken i trailen är skitbra och en story som inte direkt tillförde nått nytt. Kanske det va det som va problemet den tillför inget nytt till genren och den lever inte heller upp till sitt snack om att vara så oldschool som den vill va. Synd... Trailern är bättre en filmen. Men nog dissande, samtidigt som den inte va nått nytt med den så innebär inte det att det är kasst. Den hade en del humor, inte lika mycket spänning men lite och så en hel del goa mord. Och Victor Crowley va en skön karaktär.

3/5

Underhållande för stunden men inte mycket mer...

FNA Smulan.

Over and out.
Offline Profil
InläggPostat: tis okt 02, 2007 00:51 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons jul 21, 2004 07:03Inlägg: 2216Ort: Sundsvall
Den börjar bra med snubbarna i båten...

Sen blir den skitlöjlig, framför allt de första 40 minuterna. Med enbart 3st karaktärer som jag orkade med och urkass humor som sabbade hela filmen så funderade jag flera ggr på att stänga av. Ren o skär dynga helt enkelt :?

Det enda som var bra är, precis, morden. Men de kändes aldrig så värst engerande då allt runtom var så irriterande dåligt. Hyllning???
Snarare parodi!

Flopp, flopp, flopp, flopp

Instagram: grillchirre
Offline Profil
InläggPostat: fre okt 12, 2007 08:51 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: ons mar 30, 2005 07:38Inlägg: 4249Ort: Norrköping
Äääh precis som de tidigare har sagts i tråden så får man ta filmen för va den är..

Ja gillade den, visst va lite väl mkt löjliga saker.
Men ja kan ta de o gillade faktiskt filmen rätt mkt.
Inte ett omöjligt köp för min del.

InläggPostat: tor okt 18, 2007 14:26 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor jun 08, 2006 10:41Inlägg: 3057Ort: Göteborg
En riktigt bra slasherfilm med vackra tjejer, tuttar, rödfärg, humor och en härlig stämning! Jag ger den 8,5/10 i betyg!

InläggPostat: tor okt 18, 2007 23:33 Svara med citat
Evil Gus: Visst e den bra.. :D

/Daydreamer

InläggPostat: lör okt 20, 2007 15:33 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: ons aug 25, 2004 08:38Inlägg: 12191Ort: Skåneland
Ja den var riktigt bra, en film helt klart i min smak. :)

InläggPostat: ons jan 02, 2008 18:18 Svara med citat
SplatterheadSplatterheadBlev medlem: fre feb 25, 2005 23:14Inlägg: 612Ort: Skåne
På DVD i Sverige 20 feb. Undrar om det är Unrated eller bioversionen:

http://www.discshop.se/shop/ds_produkt.php?lang=&id=65603&lang=se&subsite=movies&&ref=#

Offline Profil
InläggPostat: fre jan 04, 2008 19:02 Svara med citat
Jag undrar också vilken version det är.... :?

/Daydreamer

InläggPostat: fre jan 04, 2008 23:26 Svara med citat
En ytterst personlig gissning är att de bara kommer att släppa en version. Om jag inte minns alldeles galet så har Adam Green bara klippt en version och det är en slutgiltiga. (Fel fel fel fel fel! Jag skämmes!)

EDIT:
Visste att jag läst en artikel om dvd-släppet på BD.com och här är länken:

http://www.bloody-disgusting.com/news/10635

Två versioner av filmen finnes och det är den amerikanska R-versionen och så Unrated-versionen men tydligen så märks ingen större skillnad enligt BD.

"...and even those who WERE conveniently located near a Hatchet theater opted not to go because the film had been edited down to receive an R (a poor excuse, for if you have seen both versions, there’s really only 2 points in the film where it was noticeable; and if you hadn’t already seen it, you’d never know a single drop was excised, since the R version of the film was still gorier than most of its peers)."

Offline Profil
InläggPostat: ons jan 16, 2008 11:04 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: ons nov 30, 2005 16:14Inlägg: 1164Ort: Stockholm
Hmmm, har visst missat den här helt och hållet.
Är inget fan av vare sig Kane Hodder eller Robert Englund...
Men kanske ska man hyra den när den kommer ut :?:

InläggPostat: ons jan 16, 2008 13:24 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: ons mar 30, 2005 07:38Inlägg: 4249Ort: Norrköping
Englund är med ungefär lika mkt som Bruce Campbell är med i From Dusk To Dawn 2

InläggPostat: ons jan 16, 2008 13:28 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: tis aug 08, 2006 17:35Inlägg: 368Ort: Stockholm
Tyckte filmen var riktigt dålig. Med dålig skådisar och konstigt tempo i berättandet.

Råa dödar dock... Mycket blod... Men ingen slasher med hög nivå...

InläggPostat: ons jan 16, 2008 20:06 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8375Ort: Borås, Sweden
Nä, den suger. Jag håller helt med. Blev väldigt besviken.

Mina dvdfilmer:
http://www.discshop.se/hem/gottesnask/
Offline Profil
InläggPostat: sön jan 20, 2008 13:59 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: mån nov 19, 2007 00:58Inlägg: 153Ort: Kina
Oj oj, denna ska jag se snart, återkommer och säger vad jag tyckte om den :P vissa tycker ju den e mycket bra, vissa tycker den e mycket dålig.. får se vad den går för.. Men om den verkligen är old school american horror borde den ju vara nice.. men man vet ju aldrig

Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 2 av 4
76 inlägg
Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori