Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  US Horror  ~  HATCHET!

InläggPostat: mån jan 21, 2008 08:12 Svara med citat
AnvändarvisningsbildDr ButcherDr ButcherBlev medlem: lör mar 06, 2004 11:08Inlägg: 5524Ort: Gällivare The Hole in Lapland.
Såg den oklippta versionen i helgen och jösses vad blodet stänkte...
Påminner en hel den om fredagen den 13onde filmerna.
6 personer åker ut med en guide i träskmarkerna för en guidad tur i Victor Crowlys fotspår. Han var en en missbildad kille som av olyckshändelse dödades av sin far när deras hus brann upp. Men han dog inte utan var kvar i träskmarkerna och dödade allt och alla som tog sig dit...

Filmen var underhållade. Tre av den stora filmmonstren i samma film. Candyman, Freddy och jason, kan en film bli dålig då? Fast det är är Jason alltså Kane Hodder som har en större roll. De övriga är mer biroller.
Filmen är blodig så det räcker och blir över. Yxor flyger och skallar klyvs och armar slits av mm mm.

Vill ni se en rolig och tokblodig film se då Hatchet!

8 avslitna skallar/10

InläggPostat: mån jan 21, 2008 13:30 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: mån nov 19, 2007 00:58Inlägg: 153Ort: Kina
Längtar efter den här filmen nu :)

Offline Profil
InläggPostat: sön jan 27, 2008 22:01 Svara med citat
GorehoundGorehoundBlev medlem: sön jan 27, 2008 21:32Inlägg: 1785Ort: Karlstad
Oj vilka förväntningar man hade på denna, och som vanligt blir man väldigt besviken. Blodet skvätter som aldrig förr, armar och huvuden slits av, Victor Crowley är en grym jävel så morden kan man inte klaga på, på den fronten så får filmen 10/10 men en film är mer än bara gore. Trailern var bättre än själva filmen...

Detta var förövrigt mitt första inlägg här på forumet :D

Offline Profil
InläggPostat: mån jan 28, 2008 13:14 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: ons nov 30, 2005 16:14Inlägg: 1164Ort: Stockholm
Grattis, välkommen!
Men filmen har jag fortfarande inte sett, så jag får återkomma i sakfrågan - som en politiker kanske hade uttryckt saken. 8)

InläggPostat: mån mar 31, 2008 22:43 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: ons sep 19, 2007 04:33Inlägg: 152Ort: Skåne
Blir alltid besviken när det inte är *spännande*. Det finns ju faktiskt bitar i Friday the 13th / uppföljarna som är lite otäcka, men det fanns inte något som helst otäckt här. Nåja - det allra allra sista med båten och undervattenscenen är väl lite sådär men...

Vi är väl överens om att ett avhugget huvud inte är läskigt utan bara kul ur specialeffekt-synpunkt?

/henrik

Offline Profil
InläggPostat: lör maj 10, 2008 08:48 Svara med citat
Gore AddictGore AddictBlev medlem: mån nov 10, 2003 19:56Inlägg: 460Ort: Halmstad
Är den svenska utgåvan samma som usas Unrated? Alltså 1 minut längre!

InläggPostat: lör maj 10, 2008 10:03 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: mån nov 27, 2006 19:23Inlägg: 142Ort: Visby
Ingen aning "vincent" men det känns som att det kvittar då det inte finns en tillstymmelse till extramaterial på den svenska utgåvan. Och det är lågt, men inte lika lågt...

Skulle dock tippa på att de släpper den oklippta versionen utanför USA.

Här har du en jämförelse på det amerikanska släppet och det tyska (med steelbook och extramaterial).

http://www.dvdcompare.net/comparisons/f ... ?fid=12362

Offline Profil
InläggPostat: lör maj 10, 2008 16:06 Svara med citat
Gore AddictGore AddictBlev medlem: mån nov 10, 2003 19:56Inlägg: 460Ort: Halmstad
Bryr mig inte om xtra material faktiskt!

InläggPostat: lör maj 10, 2008 17:13 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: mån nov 27, 2006 19:23Inlägg: 142Ort: Visby
Inte jag heller egentligen men till vissa filmer vill jag ha extramaterial. Och Hatchet är en sådan då det är, för en nörd som undertecknad, intressant att se hur det gått till vid filminspelningen och med specialeffekter etc. :D

Men som du kunde se på länken så är den tyska inte klippt och jag skulle tro att detsamma gäller för det svenska släppet.

Offline Profil
InläggPostat: mån maj 12, 2008 11:25 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: sön apr 27, 2008 20:11Inlägg: 138
Hatchet är den bästa slashern jag sett på riktigt länge nu. Roligt att både Robert Englund och Kane Hodder är med.´Tja, iallafall Kane Hodder. Robert Englund kunde jag inmte hitta någonstans i filmen. Tråkigt att han hade en sån biroll att jag imte ens kunde hitta honom.

Kane Hodder är som klippt och skuren för rollen som Victor Crowley. Är riktigt imponerad av hans insats.

Slutet var allt lite oväntat.

Rekomenderar starkt Hatchet till alla som söker efter en riktigt bra slasher med snygga effekter.

InläggPostat: mån maj 12, 2008 11:28 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis apr 08, 2008 16:04Inlägg: 9575Ort: Norrland
Såg du inte Robban?! :lol:

Han är ju farsgubben som stryker med i början! :shock:

"How do you kill something that's already dead?!"

Stöd WSPA i kampen för bättre djurvälfärd!
WSPA
Offline Profil
InläggPostat: mån maj 12, 2008 12:20 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: sön apr 27, 2008 20:11Inlägg: 138
Nepp. Men kunde just gissa att han kanske var en av de som dog i början. Var dock inte ensam om att inte lägga märke till honom, min polare missade honom också.

Nu vet jag iallafall säkert vilken roll Robban spelade :)

InläggPostat: mån maj 12, 2008 12:29 Svara med citat
GorehoundGorehoundBlev medlem: sön jan 27, 2008 21:32Inlägg: 1785Ort: Karlstad
Förstår inte hur man kunde missa Robban överhuvudtaget :wink: Han är ju med ett par minuter alldeles i början med några repliker innan han blir slaktad. Svårt att missa han ju :)

InläggPostat: sön maj 18, 2008 10:11 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNewbieNewbieBlev medlem: tis maj 13, 2008 08:28Inlägg: 4
The Shape skrev:
Tycker att den här Slashern på G verkar riktigt intressant! Har alltid haft en förkärlek till just backwood-slashers...

http://www.hatchetmovie.com/

Teaser:
http://www.hatchetmovie.com/media/20040813_teaser.wmv

Den är riktigt grym :twisted:

InläggPostat: lör maj 23, 2009 15:32 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: lör apr 11, 2009 21:45Inlägg: 2927
Kommer snart i brevlådan, på måndag :D

InläggPostat: mån maj 25, 2009 12:03 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: ons nov 30, 2005 16:14Inlägg: 1164Ort: Stockholm
Den här var riktigt jävla rutten, en sån där film man önskar att man inte hade kastat bort sin tid på att se.
Ta bara en massa slumpvis utvalda slasherfilmingredienser och mixa ihop det, framför allt tidigare Fredagen den 13e-delar och Madman, och tillsätt för guds skull ingen kreativitet eller intelligens. Då får du nåt sånt här.
Bleargh :jason:

InläggPostat: mån maj 25, 2009 13:17 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor jul 24, 2008 20:32Inlägg: 2496Ort: Mölndal
Javisst är det underbart! :D

InläggPostat: tis maj 26, 2009 19:51 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: lör apr 11, 2009 21:45Inlägg: 2927
Så jävla bra var den inte faktiskt. Hatar slutet klipper mitt i scenen när hon skriker!!! X( Den var hyfsad till slutet.
4/10

InläggPostat: sön maj 31, 2020 18:40 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: tis maj 12, 2020 20:08Inlägg: 355
Ska bli skoj o se denna. Ska vara übermangel deluxe. Har en svensk DVD-utgåva i hyllan. Uppföljarna är jag inte intresserad av, dock.

Offline Profil
InläggPostat: tis jun 02, 2020 12:56 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jun 07, 2007 14:32Inlägg: 6525Ort: Haddonfield
Undrade just vad du (Hatchet) tyckte om Hatchet filmerna. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Hatchet 1-4 är helt magiska och Victor Crowley är briljant spelad av KULT gubben Kane Hodder. :ymparty:

Hatchet filmerna är helt sanslöst jämna i betyg på IMDB:

1:an - 5,7

2:an - 5,5 - Stort PLUS för att ScreamQueenen Danielle Harris kommer in här. :x

3:an - 5,7 - Här får ScreamQueenen Danielle Harris sällskap utav Caroline Williams.

4:an - 5,5

Så snacka om jämna filmer. :ymparty:

Tycker ABSOLUT du ska se alla filmerna, Victor Crowley är väl en av få nya karaktärer som står sig väl mot Leatherface, Jason och Freddy. 8)

InläggPostat: tis jun 02, 2020 13:10 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: tis maj 12, 2020 20:08Inlägg: 355
Oki doki. :)

Kallar mig för hatchet (låter ju blytungt, eller hur :wink: ),
men ska se min första Hatchet-rulle nu framöver. :mrgreen:

Offline Profil
InläggPostat: ons jun 03, 2020 12:52 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jun 07, 2007 14:32Inlägg: 6525Ort: Haddonfield
hatchet skrev:

Kallar mig för hatchet (låter ju blytungt, eller hur :wink: ),
men ska se min första Hatchet-rulle nu framöver. :mrgreen:

Ja, både namnet och filmerna krossar bly alla dar i veckan. 8)

Du har verkligen något att se fram emot då jag vet din smak och vad du gillar. :wink:

Ska bli grymt kul och höra vad du tyckte om dom längre fram. :ymparty:

InläggPostat: ons jun 03, 2020 12:55 Svara med citat
Argento Rules skrev:
hatchet skrev:
Du har verkligen något att se fram emot då jag vet din smak och vad du gillar. :wink:

*SSSSSSSSSSSSSCH!!!* Nå'n kan ju höra dig! :mrgreen:

Offline Profil
InläggPostat: ons jun 03, 2020 13:01 Svara med citat
hatchet skrev:
Argento Rules skrev:
hatchet skrev:

*SSSSSSSSSSSSSCH!!!* Nå'n kan ju höra dig! :mrgreen:

Det vet du väl att i Rymden kan ingen höra dig skrika. :wink: :mrgreen: :ymparty:

InläggPostat: ons jun 03, 2020 13:04 Svara med citat
ABSOLUT!!! \m/

Vi har ju var't med länge, så vi vet verkligen
att i rymden kan ingen jävel höra dig skrika. 8)

Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 3 av 4
76 inlägg
Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori