Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  US Horror  ~  Creepshow 3 och REMAKE!

InläggPostat: fre nov 25, 2005 09:31 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: mån aug 01, 2005 09:36Inlägg: 5228Ort: Sölvesborg
Gillade du dom två första Creepshow filmerna?, kolla då in detta:

Creepshow REMAKE(direktlänk till imdb):
http://www.imdb.com/title/tt0485887/
och
Creepshow 3(direktlänk till imdb):
http://www.imdb.com/title/tt0478125/

Jag ser verkligen fram emot detta och älskar antolgi filmer, synd att George A. Romero inte verkar vara inblandad i någon av dom :(
Jag hoppas verkligen att det blir något av detta och att dom inte förstör det med något sådant som CGI tex.

InläggPostat: fre nov 25, 2005 09:42 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: lör jul 03, 2004 07:58Inlägg: 7393Ort: Beneath the Engulfed Metropolis of Noxious Exhalations
Plankar de helt SKs historier i remaken och är trean överhuvudtaget involverad i några av hans andra noveller? Själva grejen med CREEPSHOW-serien är ju Kings egensinniga och mästerliga noveller.

Tread slowly the path of my blog!

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: fre nov 25, 2005 10:41 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: mån aug 01, 2005 09:36Inlägg: 5228Ort: Sölvesborg
mamoulian skrev:
Plankar de helt SKs historier i remaken och är trean överhuvudtaget involverad i några av hans andra noveller? Själva grejen med CREEPSHOW-serien är ju Kings egensinniga och mästerliga noveller.
Jo jag satsar mer på remaken eftersom det är Steven king som är inblandad där, föresten, var SK inblandad i Creepshow 2?

InläggPostat: fre nov 25, 2005 12:25 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: lör jul 03, 2004 07:58Inlägg: 7393Ort: Beneath the Engulfed Metropolis of Noxious Exhalations
vaultkeeper skrev:
mamoulian skrev:
Jo jag satsar mer på remaken eftersom det är Steven king som är inblandad där, föresten, var SK inblandad i Creepshow 2?

Tvåan skrev han ju filmmanuset för, utöver att han själv skrivit novellen "The Raft"...

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: tis nov 29, 2005 16:35 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis okt 21, 2003 16:41Inlägg: 7501Ort: Örebro
Suck, jag trodde detta var den sista filmen de skulle ge sig på igen

Offline Profil
InläggPostat: tis nov 29, 2005 16:54 Svara med citat
Schnaas skrev:

Åja! Så dålig är den inte att den inte skulle kunna förunnas denna tvivelaktiga ära...:wink:

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: tis nov 29, 2005 16:55 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: fre sep 02, 2005 19:54Inlägg: 2360Ort: Plainfield
Schnaas skrev:

Ja, remakes har ju gjorts på alla andra filmer redan. Så detta blir ju nästan den sista! :wink:

Offline Profil
InläggPostat: lör dec 03, 2005 19:24 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis okt 21, 2003 16:41Inlägg: 7501Ort: Örebro
Vuus skrev:
Schnaas skrev:

Ja, remakes har ju gjorts på alla andra filmer redan. Så detta blir ju nästan den sista! :wink:

hehe, ja nästa steg blir väl remakes på remakes. :wink:

Offline Profil
InläggPostat: lör dec 03, 2005 19:28 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNew York RipperNew York RipperBlev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10659Ort: Vettet!!!
Schnaas skrev:
Vuus skrev:
Schnaas skrev:

Det finns väl redan! :wink:

InläggPostat: lör dec 03, 2005 20:09 Svara med citat
Almost Human skrev:
Schnaas skrev:
Vuus skrev:
Schnaas skrev:

Det finns väl redan! :wink:

Tyvärr är det dagens sanning.

Offline Profil
InläggPostat: fre dec 09, 2005 19:14 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: fre dec 09, 2005 18:17Inlägg: 3300Ort: Crystal Lake
ojdå :)

det här låter grymt bra :)

Offline Profil
InläggPostat: mån nov 10, 2008 13:56 Svara med citat
Creepshow 3 är ärligt talat en av de sämsta filmerna jag någonsin sett. Förstår inte hur det ens kan vara lagligt att göra så pass dåliga filmer. Förstår verkligen inte hur Njutafilms, ett fint bolag som ger ut bra filmer, kunde ha mage att förpesta Sverige med den här skitfilmen. Creepshow 3 är absolut en dålig film på Ulli Lommel-nivå. Och stackars George A. Romero som har fått sitt namn satt på omslagen på riktiga pissfilmer som tex Day of the Dead remake, Day of the Dead 2 och Creepshow 3 även om han inte har något att göra med filmerna alls förutom titlarna :evil:
Och något annat jag stör mig på är att Creepshow 4 kommer nästa år också, vilket betyder att några folk gett Creepshow 3 bra kritik, fyfan. De första två filmerna är dock kult, mycket bra filmer som dessutom är några av de första skräckfilmer jag såg.

InläggPostat: tis nov 11, 2008 13:14 Svara med citat
GorehoundGorehoundBlev medlem: ons maj 11, 2005 11:56Inlägg: 1562
Har den inspelad sedan den rätt nyligen gick på Showtime. Har dock inte haft tid eller lust att se filmen än, men jag fick rätt snabbt intrycket av att filmen inte skulle bjuda på så mycket positivt.

Offline Profil
InläggPostat: tis nov 11, 2008 13:21 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: fre jan 28, 2005 23:26Inlägg: 2836Ort: Pendlar mellan Silent Hill och Vice City
Verkligen irriterande med alla parasiter som utnyttjar Romero. :evil:

InläggPostat: mån apr 27, 2009 23:30 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: lör apr 11, 2009 21:45Inlägg: 2927
vaultkeeper skrev:
mamoulian skrev:

Han var ju med i den filmen också, precis som i första.

InläggPostat: tis apr 28, 2009 00:49 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis apr 17, 2007 09:42Inlägg: 2573
Jag bryr mig faktiskt inte så mycket om det kommer fler filmer i serien - den enda i serien jag helhjärtat tycker om är ändå Creepshow 2!
B-)

För en gångs skull tror jag att remaken kan bli tillfredsställande, då det verkar inte vara samma klåpare som gör den som del 3 och 4.
:ymparty:

InläggPostat: sön maj 31, 2020 20:52 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: tis maj 12, 2020 20:08Inlägg: 355
Var länge skeptisk mot trean o ville inte fixa den, men ska inom kort ta del av den
i form av ett DVD-släpp. Samma gäng som gjort den som gjort Day of the Dead 2
(som är sopig!!!), men jag hoppas få mig ett gott garv åtminstone. :D

Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 1 av 1
17 inlägg
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori