Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  US Horror  ~  Fredagen den 13e (?)

Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5 ... 20  Nästa
InläggPostat: lör dec 03, 2005 13:38 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tis maj 31, 2005 13:10Inlägg: 1463Ort: Helsingborg
Kanske har detta redan kommit upp i nån diskussion, men jag hittar det inte. Vilken är den bästa respektiva sämsta filmen i serien? Jag är nog inte i position att tala om det ännu, men jag kan väl säga att jag är en av de som älskar Jason goes to hell. Förresten, det ryktas om att utgåvan på discshop är censurerad...

Offline Profil
InläggPostat: lör dec 03, 2005 13:44 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tis maj 31, 2005 13:10Inlägg: 1463Ort: Helsingborg
...och vad är det för Unrated, Director´s Cut som kretsar i Japan?

Offline Profil
InläggPostat: lör dec 03, 2005 13:47 Svara med citat
Jason goes to hell finns helt unratad i en schyst dvd på R1. Den är så blodig som den kan bli vad jag vet. Vad jag vet är det samma som finns i england och Japan.

Jävligt underhållande film för övrigt, ser det ett par gånger om året.

InläggPostat: lör dec 03, 2005 13:51 Svara med citat
Ja, jämförde versionerna och det visar sig att både R1 och det brittiska släppet är ocensurerade...men ändå verkar den hos discshop kortare enligt en recesent där.

Offline Profil
InläggPostat: lör dec 03, 2005 13:54 Svara med citat
final_cut skrev:
Ja, jämförde versionerna och det visar sig att både R1 och det brittiska släppet är ocensurerade...men ändå verkar den hos discshop kortare enligt en recesent där.

"Denna version är 87 min och 39 sekunder den Oklippta är 90 min 37 sekunder. Alltså det skiljer 2 minuter och 58 sekunder."

Låter ju typ som nån skillnad mellan mellan ntsc och pal helt enkelt.

InläggPostat: lör dec 03, 2005 13:57 Svara med citat
Just det, det glömde jag...och recesenten. Trodde bara det var så på vhs.

Offline Profil
InläggPostat: sön dec 04, 2005 00:35 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNewbieNewbieBlev medlem: sön dec 04, 2005 00:12Inlägg: 39
Den sämsta är ju helt klart Jason X. Det ser ut som dom lånat inspelningsplats från Babylon 5 lr nåt shit...
Den bästa.... ja du... ere jason goes to hell då han sprängs i småbitar i början? den e jäfligt bra isåfall

Offline Profil
InläggPostat: sön dec 04, 2005 09:10 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor nov 06, 2003 08:17Inlägg: 2159
Abominable Dr.Phibes skrev:
Den sämsta är ju helt klart Jason X. Det ser ut som dom lånat inspelningsplats från Babylon 5 lr nåt shit...
Den bästa.... ja du... ere jason goes to hell då han sprängs i småbitar i början? den e jäfligt bra isåfall

Absolut inte, Jason X tycker jag är skön. Fyran är dock bäst i serien. Det är vetenskapligt bevisat.

Offline Profil
InläggPostat: sön dec 04, 2005 11:31 Svara med citat
Vän av ordning skrev:

Absolut inte, Jason X tycker jag är skön. Fyran är dock bäst i serien. Det är vetenskapligt bevisat.

Jason X är absolut väldigt skön. Men nya vetenskapliga rön bevisar att del 2 faktiskt är den bästa i serien, inte del 4 (som man tidigare trodde).

InläggPostat: sön dec 04, 2005 12:16 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön okt 26, 2003 10:21Inlägg: 4896

Håller med dig. Det är den enda i serien som är rutten, alla andra är iaf bra.

Offline Profil
InläggPostat: sön dec 04, 2005 13:54 Svara med citat
Gore AddictGore AddictBlev medlem: mån nov 10, 2003 19:56Inlägg: 460Ort: Halmstad
Tycker alla är bra utom del2 faktiskt!

InläggPostat: sön dec 04, 2005 14:31 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: sön jul 03, 2005 18:12Inlägg: 117Ort: Göteborg
Jag tycker faktiskt att del 8 suger där i mot finns det nya vetenskapliga rön att del 4 faktiskt är den bästa 8)

Offline Profil
InläggPostat: sön dec 04, 2005 15:22 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: sön jan 30, 2005 13:51Inlägg: 10975Ort: Köping
Jag tycker del 6 bäst, del 8 ligger snäppet efter,del 1 & 2 är bara tråkiga
Dom andra håller samma kvalite dvs helt Ok

Det är så synd om fotomodellen. Hon får ingen mat. Hamburgaren tar de ifrån henne, när de har fotat klart. Stackars lilla fotoprinssesan måste ha diet. Men hon vet att hon är vacker måste stå emot sina hunger attacker.
Offline Profil
InläggPostat: sön dec 04, 2005 15:48 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
Number four with a bullet 8)

Bring Me The Blogg Of lizzardking
Offline Profil
InläggPostat: sön dec 04, 2005 17:06 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: sön jun 12, 2005 01:13Inlägg: 841Ort: Karlskrona
Nummer 2 och 6 tycker jag är bäst, inte sett del 4 på väldigt länge, så jag minns inte så mycket...

Offline Profil
InläggPostat: sön dec 04, 2005 17:08 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: sön nov 16, 2003 00:06Inlägg: 2038Ort: Carlstad
4:an är lätt den bästa, följt av 2:an...enligt mig så kunde de lätt ha slutat efter 4:an...resten suger pung! 8)

Offline Profil
InläggPostat: mån dec 05, 2005 12:50 Svara med citat
AnvändarvisningsbildDr ButcherDr ButcherBlev medlem: lör mar 06, 2004 11:08Inlägg: 5524Ort: Gällivare The Hole in Lapland.
Jag gillar faktiskt alla delar i denna underbara serie. Fler jason filmer tack! 8)

InläggPostat: mån dec 05, 2005 12:53 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor jan 06, 2005 01:32Inlägg: 5978Ort: Camp Blackfoot
Alla är bra förutom Jason Goes To Hell.

Sveriges bästa e-tidning för skräck-, kult- och genrefilmsentusiaster: http://www.frombeyond.se
Offline Profil
InläggPostat: mån dec 05, 2005 16:41 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: tor okt 21, 2004 22:15Inlägg: 801Ort: göteborg
klart bästa slasherserien nånsin!

lika bra å bekänna färg å betygsätta hela bunten:

del 1 - 4/5
del 2 - 4,5/5
del 3 - 4/5
del 4 - 4,5/5
del 5 - 3,5/5
del 6 - 4/5
del 7 - 4,5/5
del 8 - 2,5/5
jason goes to hell - 2/5
jason x - 4/5
freddy vs jason 5/5

InläggPostat: mån dec 05, 2005 18:53 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: fre maj 21, 2004 10:06Inlägg: 638Ort: Västerås
Kul att du gillar Freddy vs Jason! Det är nog min favorit också! Fast jag är inte någon större Jason fan i grunden.

Stolt medlem i A Non Supporting HoH Generation
Offline Profil
InläggPostat: mån dec 05, 2005 18:54 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: ons jul 21, 2004 17:31Inlägg: 1318Ort: Last House On The Left i Sundsvall
själv så tycker jag att alla F13 filmer efter New Blood är otroligt dåliga och kassa

http://swedish-psycho.dvdaf.com/
Offline Profil
InläggPostat: mån dec 05, 2005 19:11 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön okt 26, 2003 10:21Inlägg: 4896
Är inte problemet att Paramount ligger under Disney, och dom vägrar släppa något som är unrated (scream klippt)?

Offline Profil
InläggPostat: tis dec 06, 2005 22:00 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSite AdminSite AdminBlev medlem: ons jan 28, 2004 15:40Inlägg: 1179Ort: Stockholm
Del 6 är den bästa. Grymt underhållande och helt klart min favorit.
Rymdjason är dock riktig kalkon. Gillade faktiskt aldrig Jason goes to Hell heller. Tycker om det gamla konceptet med crystal lake, och tonåringar som inte kan hålla sig borta från oskyddat sex, och därför måste mördas omgående.

InläggPostat: tis dec 06, 2005 23:53 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: lör jul 24, 2004 02:11Inlägg: 306
final_cut skrev:

Nja, det är faktiskt sant att det finns ett skumt jappesläpp som är lite längre än unrated versionen (det finns 2 japanska, det ena är samma som amerikanska D.C.) men det är nog bara de tokigaste F13 fansen som vet om det och bryr sig över huvudtaget. Några scener fattas medan en del extra kan ses. Mer (jo ännu mer våld än i D.C.) i barscenen, killen som blir kastad på grillen visas i närbild efter han blivit grillad bl.a. plus en del extra/annorlunda dialog och lite längre slutscen. En del saknas t.o.m. i workprinten.

Angående workprint-kopian så har den massor av andra scener, ett extra mord och ett helt annat slut där risiga demoner drar ner Jason i marken, kolla min avatar. :lol: Mkt bättre (skojigare) slut enligt mig.

Förresten, visste ni att originalmanuset öppnade upp med en scen där Jason och hans morsa hade sex! :!:
Läs Crystal Lake Memories, fruktansvärt underhållande bok.

Jag har en del screenshots nånstans.

Senast redigerad av Nattugglan tis dec 13, 2005 00:42, redigerad totalt 1 gång.

InläggPostat: ons dec 07, 2005 14:11 Svara med citat
NewbieNewbieBlev medlem: lör sep 11, 2004 12:54Inlägg: 65
NIN skrev:
Är inte problemet att Paramount ligger under Disney, och dom vägrar släppa något som är unrated (scream klippt)?

Paramount ligger ju under Viacom. Inget med Disney vad jag läst.

Dimension Films som ligger bakom Scream ägs av Miramax som i sin tur ägs av Disney. Men det finns ju en DC-version av Scream. Bör inte den betraktas som oklippt. :?

Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 1 av 20
484 inlägg
Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5 ... 20  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori