Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  US Horror  ~  Fredagen den 13e (?)

Gå till sida Föregående  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20  Nästa
InläggPostat: fre jul 13, 2007 14:51 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis apr 17, 2007 09:42Inlägg: 2573
CampCrystalLeif skrev:
Nu på fredag är det fedagen den 13:onde :D Ska ni som jag köra ett F13 maraton månne? eller kanske hitta på nått annat kul?

Jag ska, men när ses vi? 8) Du får höra av dig om det blir i min lägenhet. Har både fått Jason Z och Twitch of the death nerve, skulle kunna bli trevligt!

InläggPostat: fre jul 13, 2007 15:02 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis apr 17, 2007 09:42Inlägg: 2573
vincent skrev:
Fick hem boken Camp Crystal memories!! Den finaste och mest informativa bok jag läst!!! Köp den ni som inte har den!

Ska försöka skaffa den så småningom... har faktiskt beställt Making Friday the 13th: Legend of Camp Blood, trots att den fått en del kritik. Verkar va en ganska trist bok men den var billig. Har fått hem F13-kortleken från Discshop annars, kommer förhoppningsvis användas ikväll. ;)

Önskar er alla en trevlig otursdag!

InläggPostat: lör jul 14, 2007 19:14 Svara med citat
SplatterheadSplatterheadBlev medlem: fre feb 25, 2005 23:14Inlägg: 612Ort: Skåne
Blev inget maraton för min del, men kollade på den första filmen iaf. (Fast eftersom det var efter midnatt var det tekninskt sätt lördag, men det räknas väl ändå?)

Offline Profil
InläggPostat: mån jul 16, 2007 12:46 Svara med citat
GorehoundGorehoundBlev medlem: ons maj 11, 2005 11:56Inlägg: 1562
Jag brukar alltid kolla på en eller flera F13 filmer när det är Fredagen den 13:e

Så även denna gång, dock blev det bara del 4 för jag hade annat som jag hellre ville se än flera delar i F13 serien.

Tycker att del 4 håller fortfarande och bjuder upp till det jag ville se i den här typen av film. :)

Offline Profil
InläggPostat: mån jul 16, 2007 14:45 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
Det är ju också den bästa i serien.

Bring Me The Blogg Of lizzardking
Offline Profil
InläggPostat: mån jul 16, 2007 16:06 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons jan 04, 2006 18:25Inlägg: 3266Ort: Partille
Har alltid haft fyran som favorit men vettef*n om jag inte börjar luta mer och mer åt tvån. Lite ur-Jason över det hela med den primitiva looken; jutevävssäck över skallen/snickarbrallor och rutig skjorta. Plus att Amy Steel är favoriten av alla "final girls", hon sparkar Jason mellan benen och ger sig på honom med motorsåg :D . That's my kinda girl.

InläggPostat: mån jul 16, 2007 16:30 Svara med citat
SplatterheadSplatterheadBlev medlem: fre feb 25, 2005 23:14Inlägg: 612Ort: Skåne
Trean och fyran var när serien var på topp tycker jag.

Själv gillar jag inte tvåan så mycket. Tycker Jason ser lite löjlig ut i den där säcken. Den har ett part snygga brudar dock. :wink:

Offline Profil
InläggPostat: mån jul 16, 2007 16:54 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
Tvåan har något visst över sig där faktiskt. Lite mer slasher över den än just den direkta serie tidnings-stuket som föll över de andra delarna efter fyran senare. Den är stabil, trots jutevävssäckar och gamla lusekoftor :D

Offline Profil
InläggPostat: mån jul 16, 2007 17:12 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön jan 29, 2006 11:04Inlägg: 4285Ort: Skellefteå
Håller med er grabbar, tvåan är mys-slasher när den är som vackrast! 8)

InläggPostat: mån jul 16, 2007 17:31 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor jun 08, 2006 10:41Inlägg: 3057Ort: Göteborg
Får hålla med er om att 4:an är en av de bästa i serien, dock har jag alltid sett 2:an som en av de svagare (men precis som alla i serien så är den ju bra) i serien, men det var nåt år sen jag såg den sist så jag får nog ge den en ny chans snart igen.

Cozzi:
Vad är det för ny avatar du har nu?

InläggPostat: mån jul 16, 2007 17:48 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons jan 04, 2006 18:25Inlägg: 3266Ort: Partille
Evil Gus:
Ge tvåan en chans till, den växer :wink: .

Just idag (16/7) förställer avataren Claudia Jennings, den alldeles för tidigt bortgångna exploitationdrottningen:
http://imdb.com/name/nm0421128/

InläggPostat: mån jul 16, 2007 17:56 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor jun 08, 2006 10:41Inlägg: 3057Ort: Göteborg
Cozzi:
Shit, vad läcker hon var! Har hört talas om henne men inte sett nån film med henne. Kanske skulle kolla upp fast company eller deathsport.

InläggPostat: mån jul 16, 2007 18:10 Svara med citat
Damn you!! :x
Nu blev jag sugen på att se om tvåan igen :lol:
Ska ta och se den och den första på rad med flickan så fort tillfälle ges. På tiden hon får stifta bekantskap med familjen Voorhees :D

När vi ändå är inne på saken så fann jag denna trevliga länken :D

Offline Profil
InläggPostat: mån jul 16, 2007 18:25 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: sön jan 30, 2005 13:51Inlägg: 10975Ort: Köping
Snyggaste tjejerna är ju i 6an och 3an 8)

Det är så synd om fotomodellen. Hon får ingen mat. Hamburgaren tar de ifrån henne, när de har fotat klart. Stackars lilla fotoprinssesan måste ha diet. Men hon vet att hon är vacker måste stå emot sina hunger attacker.
Offline Profil
InläggPostat: mån jul 16, 2007 18:35 Svara med citat
Doktorn har rätt om del 6 ( Jennifer cooke är min absoluta favorit). Sen kommer nog Freddy vs jason följt av Fredagen del 3 när vi talar om snyggaste brudarna.

InläggPostat: mån jul 16, 2007 20:03 Svara med citat
För den som är intresserad har http://www.fridaythe13thfilms.com/ efter en servercrash fått en ny ägare. Forumsdelen är borta dock och det verkar inte som om trådarna i det gamla forumet gått att rädda.

Jag blev nästintill deprimerad när jag såg att de lagt ner så jag är glad att sidan är tillbaka igen och så fort också.

Offline Profil
InläggPostat: mån jul 16, 2007 20:05 Svara med citat
Nu har jag övertygat mig själv om varför tvåan är bäst. Det är ju (tyvärr) sista gången man får se den här liraren:
Bild
Bild
"-You're doomed!!!!

InläggPostat: mån jul 16, 2007 20:20 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: sön jan 30, 2005 13:51Inlägg: 10975Ort: Köping
Men hans röst är med i 7an eller 8an

Det är så synd om fotomodellen. Hon får ingen mat. Hamburgaren tar de ifrån henne, när de har fotat klart. Stackars lilla fotoprinssesan måste ha diet. Men hon vet att hon är vacker måste stå emot sina hunger attacker.
Offline Profil
InläggPostat: tor aug 02, 2007 20:28 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons jul 21, 2004 07:03Inlägg: 2216Ort: Sundsvall
Detta har säkerligen tagits upp redan i denna tråd, men skona mig, 15 sidor har jag ej tid med just nu :lol:

Äger för tillfället bara F13 serien på VHS inspelad från TV, så vad köpa?

Boxen eller lösa utgåvor?
Det är väl mer eller mindre samma versioner, inte sant?
Även samma versioner som visats på TV, kanske?

Är så grymt sugen o se Jason grabben knalla runt så där manligt som bara han kan :)
Har inte sett en F13 film sedan...ja, öhm...99? 00?

8st köpknappar hos discshop känns just nu extremt lockande :wink:

Instagram: grillchirre
Offline Profil
InläggPostat: tor aug 02, 2007 20:30 Svara med citat
Klarar du dig utan extramaterial så kan du köpa dom svenska utgåvorna annars R1 boxen

Offline Profil
InläggPostat: tor aug 02, 2007 20:50 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons jul 21, 2004 07:03Inlägg: 2216Ort: Sundsvall
Jag tycker att extramaterialet verkar en aning svagt, så det är ingen morot..
Men boxen är iofs billigare än att köpa filmerna löst. Hmm.
Det blir till att sova på detta beslut :shock:

Offline Profil
InläggPostat: fre aug 03, 2007 02:21 Svara med citat
Blasse skrev:
Boxen eller lösa utgåvor?
Det är väl mer eller mindre samma versioner, inte sant?

Om jag kunde resa tillbaka i tiden och göra ett nytt val, då hade jag beställt boxen (men om du vill ha den billigare så lär du får vänta ett tag på leverans - importbeställningar från andra sidan atlanten och sånt, du vet!).

Dock verkar boxen vara långtifrån fullkomlig... det finns extra arkiverat gorematerial på en av skivorna i boxen, men det blir självklart inte samma känsla som ifall de hade blivit tillrättalagda på respektive plats i filmerna. Dessutom har de åtta filmerna placerats på fyra skivor, två filmer/skiva. :x

Det lilla extramaterial som finns är dock ett plus jämfört med de svenska utgåvorna, som endast kan ståta med fin bildkvalitet... men annars suger de verkligen ****, har ju inte ens respektabla omslag el dyl. Flera av filmerna har inte ens en trailer, med andra ord noll extramaterial.

Blasse skrev:
Även samma versioner som visats på TV, kanske?

Det tror jag faktiskt inte! TV-versionerna saknar väl nästan allt vad blod heter i samtliga fall? (Del ett har visats oklippt på TV vet jag.) Min gissning är iaf att det är samma versioner som släpptes i Sverige på VHS ca 1993-94 - själv äger jag en av dessa köpfilmer, del 4, som är sönderklippt.

InläggPostat: fre aug 03, 2007 06:18 Svara med citat
Nä de jag har inspelade från TV är tillräckligt blodiga.
Äger oxå del fyra på köp VHS och den är mer klippt än den från TV....tror jag :?

Gjorde en beställning från discshop igår kväll i alla fall.
Skaffar väl formodligen boxen någon gång oxå ;)

Offline Profil
InläggPostat: fre aug 03, 2007 07:43 Svara med citat
Ah, på så vis. Du har säkert rätt! Vet inte varför jag fick för mig att även de skulle vara sönderklippta. :?

Hehe, okej... bättre än tom luft är de väl. ;) Nä, men om man bara är ute efter standardversionerna med bra bild och inte bryr sig om extramaterial överhuvudtaget så duger de förstås. Du beställde alla åtta fast inte Jason Goes to Hell eller Jason X..?

InläggPostat: fre aug 03, 2007 07:50 Svara med citat
Dom som visats på svensk Tv är så oklippta som dom kan bli och är samma som finns på Dvd

Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 16 av 20
484 inlägg
Gå till sida Föregående  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori