Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  US Horror  ~  Fredagen den 13e (?)

Gå till sida Föregående  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20  Nästa
InläggPostat: fre aug 03, 2007 10:33 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön maj 29, 2005 10:07Inlägg: 3900
näe. första filmen är ju mer oklippt på warners dvd. tom mer oklippt än på paramounts dvd. tror det rör sig om flera sekunder. :P

Offline Profil
InläggPostat: fre aug 03, 2007 10:52 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons jul 21, 2004 07:03Inlägg: 2216Ort: Sundsvall
Mutileiphor skrev:
Du beställde alla åtta fast inte Jason Goes to Hell eller Jason X..?

Det blev bara 7st då tvåan inte fanns i lager.
Tänker vänta med de två sista filmerna då de inte är så bra i mitt tycke.
Ja, då jag sist såg dem, kanske gillar dem mer nu vem vet?
Ser nu att de är lite bökigare att få tag i dessutom, här i sverige dvs :(

Instagram: grillchirre
Offline Profil
InläggPostat: fre aug 03, 2007 10:58 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: ons mar 30, 2005 07:38Inlägg: 4249Ort: Norrköping
Ja tycker Jason X funkar helt klart. Kanske inte lika bra som de tidigare, men i min bok
blir ja iaf underhållen när ja ser på den :)

InläggPostat: fre aug 03, 2007 11:38 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: sön jan 30, 2005 13:51Inlägg: 10975Ort: Köping
Bazzoni skrev:
näe. första filmen är ju mer oklippt på warners dvd. tom mer oklippt än på paramounts dvd. tror det rör sig om flera sekunder. :P

Japp mer oklippt men hur kan en film bli mer oklippt :wink:

Det är så synd om fotomodellen. Hon får ingen mat. Hamburgaren tar de ifrån henne, när de har fotat klart. Stackars lilla fotoprinssesan måste ha diet. Men hon vet att hon är vacker måste stå emot sina hunger attacker.
Offline Profil
InläggPostat: fre aug 03, 2007 15:57 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön maj 29, 2005 10:07Inlägg: 3900
hehe. japp. det var tanken. men trots ordleken så är ju sanningen att amerikanska bioversionen (paramounts dvd) har räknats som oklippt i alla år, fram till att warner lyckades pressa 4 sekunder ur nån gammal skarv.

Offline Profil
InläggPostat: lör aug 04, 2007 19:44 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis okt 04, 2005 20:22Inlägg: 2281
Nu har jag tänkt köpa på mig en del titlar med Jason. Hur är dom svenska utgåvorna? Tänkte dra iväg en massbeställning på dom första filmerna.

InläggPostat: sön aug 05, 2007 00:12 Svara med citat
ekar det här inne eller? :wink:

Offline Profil
InläggPostat: sön aug 05, 2007 01:18 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: ons mar 30, 2005 07:38Inlägg: 4249Ort: Norrköping
hehehe =)

Fiskarn va inte så slööö ;)
Finns massor av info om de utgåvorna på de här forumet,
plus att de skrevs i den här tråden häromdagen plus att
dvdcrave fortfarande funkar utmärkt ;)

InläggPostat: mån aug 13, 2007 19:54 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: ons mar 10, 2004 11:05Inlägg: 616Ort: Umeå

InläggPostat: mån aug 13, 2007 20:25 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: ons mar 10, 2004 11:05Inlägg: 616Ort: Umeå
Finns bra documentärer till alla delar på youtube

http://www.youtube.com/watch?v=WAgjH_t7Ebk&mode=related&search=

InläggPostat: mån aug 13, 2007 21:55 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons jul 21, 2004 07:03Inlägg: 2216Ort: Sundsvall
Är dessa doumentärer ifrån reg 1 boxen?

Offline Profil
InläggPostat: tis aug 14, 2007 06:53 Svara med citat
AnvändarvisningsbildDr ButcherDr ButcherBlev medlem: lör mar 06, 2004 11:08Inlägg: 5524Ort: Gällivare The Hole in Lapland.
Japp, det är dom.

InläggPostat: tis aug 14, 2007 14:13 Svara med citat
Se där, då ger jag nog fan för jag har planer att även skaffa boxen.

Offline Profil
InläggPostat: mån okt 15, 2007 21:45 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: ons sep 19, 2007 04:33Inlägg: 152Ort: Skåne
Oooh mitt första inlägg! (ny medlem). Be gentle.

"Mys-splatter" var en bra genre. Jag tänkte höra med er andra vad det är som gör att ni gillar F13 filmerna. För egen del är jag stenhårt fan av konceptet "ut i skogen och ha sex och bli mördad". Och då är det inte för att det är så otäckt.

Jag älskar miljön runt Crystal Lake, och blir inte uttråkad av ungdomar i tidig 80-talskostymering (så jag gillar de tidigare delarna bättre).
Är jag ensam om detta? Jag gillar till och med början på "I Spit On Your Grave" bara för miljöns skull. Ett par trevliga mord är grädde på moset, bara.

/henrik

Offline Profil
InläggPostat: mån okt 15, 2007 22:26 Svara med citat
Näe då, du är antagligen del av en majoritet. Faktum är att ju mer man funderar på det så verkar det som att de som gillar skräckfilm mest och ser flest gör det inte för att de vill bli skrämda eller tycka nåt är otäckt. Vad är nöjet i det liksom? :D

Offline Profil
InläggPostat: mån okt 15, 2007 22:31 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: ons sep 19, 2007 04:33Inlägg: 152Ort: Skåne
Hurra! Jag tillhör en majoritet!

Hur som helst är det en guldgruva om man gillar 70- och tidig 80-tals miljö och även gillar skräckfilm. Dom hör liksom ihop litegrann...

Offline Profil
InläggPostat: mån okt 15, 2007 22:35 Svara med citat
:D

Det skulle vara en smiley där uppe. Jag har aldrig för avsikt att vara ironisk eller elak, men jag glömmer smilies.

Offline Profil
InläggPostat: mån okt 15, 2007 22:38 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: sön jan 30, 2005 13:51Inlägg: 10975Ort: Köping
Välkommen i galenskapen khenrikm :D

Det är så synd om fotomodellen. Hon får ingen mat. Hamburgaren tar de ifrån henne, när de har fotat klart. Stackars lilla fotoprinssesan måste ha diet. Men hon vet att hon är vacker måste stå emot sina hunger attacker.
Offline Profil
InläggPostat: mån okt 15, 2007 22:48 Svara med citat
Tack. Tänk den dagen då jag själv skriver samma till en annan gröngöling och har över 2000 inlägg bakom mig...

Men tillbaks till ämnet: är ni alla trötta på det "gamla" F13 konceptet med sex i skogen och allt det där? Jag själv skulle mycket hellre se ytteligare en sån film i stället för 'Jason åker till Irak' eller andra onda genre-korsningar.

Visst, ett koncept blir ju tjatigt men det har sällan lett till nåt bättre bara för att man försöker göra det "fräscht".

Jag tycker det är något alldeles grundläggande bra i "ungdomar-i-skogen" grejen. Jag gillar ju till och med MAD's gamla parodi på skräckfilm där Druid Ollon slaktar ungdomar på "skogens dag". :)

Offline Profil
InläggPostat: fre aug 13, 2010 22:48 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGiallo AficionadoGiallo AficionadoBlev medlem: fre dec 19, 2008 01:58Inlägg: 12061
En serie som man både hatar o älskar. Hatar, för att den är så jävla korkad o förutsägbar.
Älskar, för att den har så jävla balla mord o roliga karaktärer.

Vad gäller spänning o bra skräckfilmsstämning, så är dom två första filmerna helt klart bäst i sviten. Vad gäller framförallt humor o kyliga mord, så är det del 3 o nå'ra delar framåt, men med del 6 så börjar det roliga ta slut, med undantag av del 7. Hursomhelst, jag vill mer än gärna se hela denna serien i en jävligt snygg deluxe-box, med delarna 2 till 8 oklippta o ocensurerade. :jason:

Offline Profil
InläggPostat: lör aug 14, 2010 02:55 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor jan 06, 2005 01:32Inlägg: 5978Ort: Camp Blackfoot
Såg om första (igen), dagen till ära. En klassiker, stilbildande i sin genre. Vart hade världen varit utan denna film? 8)

Sveriges bästa e-tidning för skräck-, kult- och genrefilmsentusiaster: http://www.frombeyond.se
Offline Profil
InläggPostat: mån aug 16, 2010 10:05 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis apr 08, 2008 16:04Inlägg: 9575Ort: Norrland
Samma här - och såg del 2 under helgen också :) Fantastiska filmer.

"How do you kill something that's already dead?!"

Stöd WSPA i kampen för bättre djurvälfärd!
WSPA
Offline Profil
InläggPostat: mån aug 16, 2010 23:39 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGiallo AficionadoGiallo AficionadoBlev medlem: fre dec 19, 2008 01:58Inlägg: 12061
Rolig scen ur femman:

Den minst sagt subbiga rö'nackemorsan säger till sin son att en man, som precis fått ett ströjobb hos dom, är hemskt ful! O sonen lixom håller med: Ja, en ful satan!, lixom, o då säger hans morsa till honom att du är inte så värst snygg du heller! :lol: O sonen: Det vet jag väl! O han bara fortsätter o sleva i sig av en riktig sörja till soppa. :))

Offline Profil
InläggPostat: mån aug 16, 2010 23:59 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis apr 17, 2007 09:42Inlägg: 2573
Femman är jävligt underskattad. 8)

Vore så jäkla grymt att få se del 5-9 helt oklippta nån gång.
För visst är nya deluxe edition av fyran helt oklippt?
:ymparty:

InläggPostat: tis aug 17, 2010 00:12 Svara med citat
Det om deluxe o fyran vet jag inget om, men du glömde
nämna en oklippt version av 2:an o 3:an oxå. :wink:

Jag har inget som helst emot 5:an: jävligt roliga scener +
urballa o många brutala mord. Vill se oklippt nu! :jason:

Men, 9:an (Jason Goes to Hell) släpptes ju både rated o unrated o jag
har den fullt oklippta versionen på en UK-utgåva, dvs. unrated.

Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 17 av 20
484 inlägg
Gå till sida Föregående  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori