Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  US Horror  ~  Fredagen den 13e (?)

Gå till sida Föregående  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20  Nästa
InläggPostat: tis aug 17, 2010 08:39 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: ons aug 25, 2004 08:38Inlägg: 12227Ort: Skåneland
Dom gamla Friday the 13th är som sagt riktigt bra, långt bättre en remaken som kom förra året. Bara synd att dom inte släpps oklippta, det är väl bara ettan som är oklippt !?

InläggPostat: tis aug 17, 2010 10:35 Svara med citat
King of SplatterKing of SplatterBlev medlem: mån okt 23, 2006 15:01Inlägg: 6123
alla filmer från paramount tiden är censurerade av bolaget för att få R-rating. Oklippta versioner av mordscenerna i Friday 13th part 7 finns som extramaterial i dvd boxen som kom för ngt år sedan, dock är bildkvalitén sådär..

/Daydreamer

InläggPostat: tis aug 17, 2010 11:16 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNewbieNewbieBlev medlem: mån jun 13, 2005 13:31Inlägg: 30
Ingen av de nya deluxe-utgåvorna är väl oklippta i ordets rätta bemärkelse? Ettan saknar de sista bildrutorna ur Annies dödsscen har jag för mig, trots att den har "uncut" stämplad tvärs över omslaget. Några av Paramountfilmerna har typ förlängda dödssekvenser som bonusmaterial och inte i själva filmen (vilket i sig är ganska skönt med tanke det dåliga skicket och vilket skitjobb de gjorde med My Bloody Valentine härom året). Fyran, sexan och sjuan är väl de som har godsakerna. The Final Chapters scener är bäst, Jason Lives har inget märkvärdigt och The New Blood var tyvärr en monumental besvikelse på grund utav den usla bildkvalitén (men bättre än ingenting, antar jag).
Av Paramount är det dock ett steg i rätt riktning! Lagom till 2045 kanske vi kan ha hela serien oklippt.

För att spinna vidare på hela uncut-grejen - se de tre sista kommentarerna på detta blogginlägg. Det som skrivs verkar högst osannolikt, men man vet aldrig.

(Long time no see, förresten. :) Har inget minne av att jag registrerat mig här, det var en glad överraskning. Gud vet dock vad jag tänkte när jag valde användarnamnet...)

Offline Profil
InläggPostat: tis aug 17, 2010 19:36 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGiallo AficionadoGiallo AficionadoBlev medlem: fre dec 19, 2008 01:58Inlägg: 12061
Femman vill jag jävligt mycket se oklippt. :twisted:

O särskilt scenen där den kokainsniffande casanovan,
sitter i sin bil o drar linor, medan han väntar på sin tjej,
får en välplacerad yxa i bollen. Det vill man se oklippt. :ymdevil:
Finns en bild på't i den monstruösa boken Crystal Lake Memories.
Fan, en massa scener som trimmats i den filmen.. :cry:

Offline Profil
InläggPostat: tis aug 17, 2010 20:29 Svara med citat
Gore AddictGore AddictBlev medlem: mån nov 10, 2003 19:56Inlägg: 460Ort: Halmstad
Ja...fast i boken Crystal lake memories så visar bilden inget speciellt förutom lite blod möjligtvis!

InläggPostat: tis aug 17, 2010 20:33 Svara med citat
Gore AddictGore AddictBlev medlem: mån nov 10, 2003 19:56Inlägg: 460Ort: Halmstad
kebabkatt: Klagar du på jobbet på My bloody Valentine...du borde skämmas ta mig fan! Letat efter denna film oklippt sedan 80-talet och när den väl kommer så har folk mage att klaga! Godnatt!

InläggPostat: tis aug 17, 2010 22:59 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGiallo AficionadoGiallo AficionadoBlev medlem: fre dec 19, 2008 01:58Inlägg: 12061
vincent skrev:
Ja...fast i boken Crystal lake memories så visar bilden inget speciellt förutom lite blod möjligtvis!

Man får se yxan begravas i skallen på den här killen o se'n visas mordet på hans brud mer utförligt, när yxan åker in i hennes mage. O en del annat som klipptes bort på annat håll*, tack vare att MPAA inte skulle ge rullen ett stigmatiserande X (NC-17 existerade ännu inte, om jag minns rätt).

*) Han som stammar, exempelvis, får en köttyxa i nunan,
men det får man inte se i detalj i R-versionen. :cry:

PS.
Just denna scen tyckte visst nå'n lirare på MPAA var Downright perverse!. Vilken tunnis! :))

Offline Profil
InläggPostat: ons aug 18, 2010 08:15 Svara med citat
Jo men jag menar just i boken! Jag har den oxå nämligen och den visar inget som inte finns med i filmen. Man får väl se yxan i magen på tjejen i filmen om jag inte minns fel! Och bilden visar bara lite mer blod i från skallen på han som får yxan i planeten!

InläggPostat: ons aug 18, 2010 08:42 Svara med citat
vincent skrev:
kebabkatt: Klagar du på jobbet på My bloody Valentine...du borde skämmas ta mig fan! Letat efter denna film oklippt sedan 80-talet och när den väl kommer så har folk mage att klaga! Godnatt!

Missförstå mig inte; det var en sann fröjd att se den i originalversion. Jag är bara av åsikten att de kunde ha lagt ned åtminstone lite jobb på att restaurera det bortklippta materialet (om det nu vore möjligt) när man ändå var i farten, alternativt släppa en dubbeldisc med R-rated och den oklippta varianten där sistnämnda får behålla den risiga bilden rätt igenom. Nu känns det mest som ett hafsverk för att casha in på remaken. :wink:
Sorry för OT!

Offline Profil
InläggPostat: ons aug 18, 2010 11:48 Svara med citat
kebabkatt skrev:
vincent skrev:

. Jag är bara av åsikten att de kunde ha lagt ned åtminstone lite jobb på att restaurera det bortklippta materialet (om det nu vore möjligt) när man ändå var i farten, alternativt släppa en dubbeldisc med R-rated och den oklippta varianten där sistnämnda får behålla den risiga bilden rätt igenom.
Sorry för OT!

Tror du verkligen inte de lade ner mkt jobb på den utgåvan? Och hade de släppt R-rated och den andra i risig kvalitet...det är just då som det hade varit ett hafsverk! R-rated finns ju i vilken j..vla Coop butik som helst! Du kan ju välja att se R-rated om du nu vill ha den!

Sorry OT!

InläggPostat: ons aug 18, 2010 13:52 Svara med citat
vincent skrev:
Jo men jag menar just i boken! Jag har den oxå nämligen och den visar inget som inte finns med i filmen. Man får väl se yxan i magen på tjejen i filmen om jag inte minns fel! Och bilden visar bara lite mer blod i från skallen på han som får yxan i planeten!

Jo, jo, men i filmen får man bara se att mördaren har en yxa, som han ska använda på killen, o se'n ser man killen yxas till o dennes häpna ansiktsuttryck, man får med andra ord bara se han framifrån, men i bilden i boken så ser man yxan i skallen på honom, bakifrån. O hans tjejs död får man i filmen bara se i efterhand, mer el. mindre, där hon ligger med en yxa i magen*. I den oklippta versionen får man se själva mordet utföras. De olika morden i filmen är egentligen o ursprungligen mer utförliga o detaljerade. Likadant med exv. del 3.

*) Kan hända att man oxå får se mördaren hugga till, men det är en sekundsnabb sekvens.

Offline Profil
InläggPostat: ons aug 18, 2010 14:27 Svara med citat
vincent skrev:
kebabkatt skrev:
vincent skrev:

Tror du verkligen inte de lade ner mkt jobb på den utgåvan?
Sorry OT!

Nej. Feauretterna är ganska intressanta (och generösa inslag, trodde aldrig att man hade ambitionen att hosta upp något sådant här för en gammal slasherfilm), men när dokumentären blir en reklamfilm för remaken är det bara pinsamt.

vincent skrev:
kebabkatt skrev:
vincent skrev:

Du kan ju välja att se R-rated om du nu vill ha den!

Det sa jag aldrig. :? Tagga ned lite.

Offline Profil
InläggPostat: ons aug 18, 2010 14:43 Svara med citat
Ketcham skrev:
Jo, jo, men i filmen får man bara se att mördaren har en yxa, som han ska använda på killen, o se'n ser man killen yxas till o dennes häpna ansiktsuttryck, man får med andra ord bara se han framifrån, men i bilden i boken så ser man yxan i skallen på honom, bakifrån. O hans tjejs död får man i filmen bara se i efterhand, mer el. mindre, där hon ligger med en yxa i magen*. I den oklippta versionen får man se själva mordet utföras. De olika morden i filmen är egentligen o ursprungligen mer utförliga o detaljerade. Likadant med exv. del 3.

*) Kan hända att man oxå får se mördaren hugga till, men det är en sekundsnabb sekvens.

Har för mig att man få se yxan i bakhuvudet på honom...måste kolla upp det...länge sedan jag filmen. Vad jag menade var att man kunde tro med ditt inlägg att man fick se annant än i filmen...jag vet om att alla sekvenser är klippta men i boken visar de inte mkt mer av dessa två mord. Endast lite blod i hans huvud om jag minns rätt. Även tjejen så visar endast boken när hon ligger ner med yxan i magen...men det är ju oxå med i filmen..

InläggPostat: ons aug 18, 2010 14:49 Svara med citat
"Yxan i bollen" finns en bild på i boken, helt klart, som sagt.
Jo, vi missuppfattade nog varandra där, en smula. Jag trodde
du menade på att filmen inte var särskilt mycket klippt. :D

Det andra hade jag läst, o inte sett nå'n bild på, vad gäller
just denna titel. :)

Offline Profil
InläggPostat: ons aug 18, 2010 15:16 Svara med citat
Vart kommer detta x-tra material i från...trodde jag hade sett allt! Är det från den nya dvd utgåvan! Materialet är i kanon skick!

http://www.youtube.com/watch?v=CeSrCcQo ... re=related

InläggPostat: ons aug 18, 2010 15:29 Svara med citat
vincent skrev:
Är det från den nya dvd utgåvan!

Japp.

Underbara fynd. :)

Offline Profil
InläggPostat: ons aug 18, 2010 16:41 Svara med citat
Ja..synd bara att dvd är piss som jag slutat köpa! När kommer de på BD?

InläggPostat: ons aug 18, 2010 20:57 Svara med citat
Delarna 1-3 har släppts på BD. Jag sökte information gällande de övriga och fann till min besvikelse detta:
Citera:
We have learned that there were absolutely no plans to create or distribute Blu-Ray discs for Friday the 13th Part 4 through Part 8 after the DVD releases of the Deluxe Editions.

... vilket är helt jävla outgrundligt.

http://fridaythe13thfilms.com/blog/no-p ... u-ray-set/

Offline Profil
InläggPostat: ons aug 18, 2010 22:00 Svara med citat
Va fasiken...låter skumt! Jaja..får väl köpa några dvder igen då ;-)

InläggPostat: sön aug 22, 2010 12:42 Svara med citat
Vågar väl nuförtiden påstå att denna filmserie är den ballaste skräckfilmsserien i min bok o i mitt hus. En mördare i hockeymålvaktsmask (!) har ihjäl en massa korkade ungdomar (ja, från o med del III :wink: ). Här lägger man bara hjärnan på hyllan o åker med i vansinneskarusellen. :lol:

Filmerna efter Jason Goes to Hell behöver man inte låtsas om. :mrgreen:

En filmmördare som Michael Myers funkar inte i längden, tycker jag.
Stel som en pinne (stretching, please!) o lika rolig som en tegelsten.. :cry:

Senast redigerad av Ketcham sön aug 22, 2010 12:54, redigerad totalt 1 gång.

Offline Profil
InläggPostat: sön aug 22, 2010 12:54 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: ons aug 25, 2004 08:38Inlägg: 12227Ort: Skåneland
Jag ska se på tvåan idag :)

InläggPostat: sön aug 22, 2010 13:31 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: fre dec 09, 2005 18:17Inlägg: 3300Ort: Crystal Lake
är dom svenska släppen på blueray oklippta?

vad är det för skillnad på dom amerikanska utgåvorna och dom svenska?

dom amerikanska är ju snyggare cover på men tänkte om det är nåt mer...
funderar på och beställa från axelmusic igen för finns ju en hel del region all bluerays

InläggPostat: sön aug 22, 2010 18:52 Svara med citat
Ettan är oklippt och 2-3 är R-rated version! Verkar som del 3 har bättre bild på den amerikanska Blu-ray än den svenska. Samt att du får 3d versionen.

InläggPostat: tis okt 18, 2011 16:06 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor jan 06, 2005 01:32Inlägg: 5978Ort: Camp Blackfoot
Fick hem den nya F13-boxen idag, tycker den gör sig bra i hyllan. Håller med om det som någon sa, att masken är rätt liten, men annars är det inget att klaga på! :jason:

Sveriges bästa e-tidning för skräck-, kult- och genrefilmsentusiaster: http://www.frombeyond.se
Offline Profil
InläggPostat: ons nov 28, 2012 14:53 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tor jan 11, 2007 16:29Inlägg: 1426Ort: Enköping
Bumb, men någon hade efterfrågat ev. bluraysläpp på samtliga titlar.

Warner Brothers köpte nyligen dist.rättigheter till över 600 Paramounttitlar (däribland samtliga F13 filmer).

Enligt nedanstående länk som jag dock tar med en nypa salt tills WB officiellt uttalar sig så kan man läsa att man står och väljer mellan att släppa en komplett box med F13 del 1 -10 alternativt släppa samtliga blu ray var för sig.

http://www.horror-movies.ca/2012/10/warmer-bros-acquire-the-friday-the-13th-library/

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 18 av 20
484 inlägg
Gå till sida Föregående  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori