Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  US Horror  ~  Texas chainsaw massacre: The beginning

Gå till sida Föregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Nästa
InläggPostat: lör jan 13, 2007 19:37 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor jan 06, 2005 01:32Inlägg: 5978Ort: Camp Blackfoot
Så, nu var denna sedd. Bätte än remaken, jovisst, men fortfarande ingen höjdarrulle. Blod och våld får vi så det räcker, men det känns som att något saknas. Hade velat sett mer varför läderfejan blev som han blev, tyckte inte det förklarades nog bra. Men filmen var ju underhållande åtminstone, till skillnad från remaken.
3 sågar av 5

Sveriges bästa e-tidning för skräck-, kult- och genrefilmsentusiaster: http://www.frombeyond.se
Offline Profil
InläggPostat: lör jan 13, 2007 20:19 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån mar 06, 2006 19:50Inlägg: 1295Ort: Bergvik
Håller faktiskt med dig på den punkten, man får ju inte veta säskilt ingående vad som hände Leatherface, som gjorde att han blev som han blev, iallafall inte alls mycket. Det var verkligen ett minus.

Offline Profil
InläggPostat: lör jan 13, 2007 20:56 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: ons mar 30, 2005 07:38Inlägg: 4249Ort: Norrköping
Tja att han blev mobbad under sin skolgång räcker inte för er altså? =)

InläggPostat: lör jan 13, 2007 21:04 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: fre dec 09, 2005 18:17Inlägg: 3300Ort: Crystal Lake
väx upp med psykopater själv får du se hur du blir :wink:

InläggPostat: lör jan 13, 2007 21:20 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
Som det står i början på filmen i filerna som visas så förklaras allt där. Han hade det i sig från födslen. Sedan hans intresse i självstympning och leka med döda djur borde ju vara en annan vink om att allt inte står rätt till hos killen. För min del så är det en bra film och ett utmärkt tilllägg till den suveräna remaken.

Bring Me The Blogg Of lizzardking
Offline Profil
InläggPostat: lör jan 13, 2007 22:11 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: mån aug 01, 2005 09:36Inlägg: 5302Ort: Sölvesborg
Grisen skrev:
Fast så överjävligt brutal var den inte. Jag såg ju också unrated-versionen och reagerade flera gånger på att man klippte just som nåt tillhygge skulle penterera kött. Visst var den brutal, men ändå inte så grafiskt brutal. Då fick man ju se mycket mer i tex Saw 3 som jag såg dan efter.

Vad det gäller den amerikanska bioklippningen så är väl det här med "unrated" mer ett försäljningstrick för att sälja fler dvd:s. Den hade ju redan fått en R-rating på bio och jag tror ju knappast att den hade fått mer för unrated-versionen. Däremot så finns det säkert en stor risk att det blir amerikanska bioversionen även här och därefter unrated på dvd. Även i Sverige så är ju såklart unrated ett försäljningsargument.

Hur som helst. En trevlig film och den största behållningen var nog humorn.
Fast TCM-Beginning unrated var betydligt råare än bio-versionen, man får ju tex se när han sågar av benen på en kille on-screen mm.
Saw 3 har jag dock inte sett Unrated ännu, blir nog att se nu i helgen, är den råare än bio-versionen?
Det är bra i alla fall att dom skriver att filmen dom släpper på dvd är unrated, så man vet till 100% att filmen är helt oklippt, men det vore för jävligt om dom skrev unrated på en klippt film.

Offline Profil
InläggPostat: sön jan 14, 2007 03:08 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: fre sep 15, 2006 08:57Inlägg: 1384Ort: GBG
Filmen är bra men känns ju ändå som bara en ny film om samma sak. Hade varit mer intressant om de inte förklarat allt om Leatherface under introt och låtit det vara en större del av filmen istället.

InläggPostat: sön jan 14, 2007 05:01 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån maj 31, 2004 20:14Inlägg: 1248
vaultkeeper:

Citera:
Fast TCM-Beginning unrated var betydligt råare än bio-versionen, man får ju tex se när han sågar av benen på en kille on-screen mm.
Saw 3 har jag dock inte sett Unrated ännu, blir nog att se nu i helgen, är den råare än bio-versionen?
Det är bra i alla fall att dom skriver att filmen dom släpper på dvd är unrated, så man vet till 100% att filmen är helt oklippt, men det vore för jävligt om dom skrev unrated på en klippt film.

Ja, bioversionen var lite snällare (nu har jag bara sett unrated av TCM), men jag tvivlar fortfarande på att unrated-versionen hade fått mer än R-rating även om man hade fått se benen sågas av. Unrated har helt enkelt blivit en försäljningsgrej och jag tror att bolagen i många fall sparar lite på krutet just för att kunna släppa en unrated-version och sälja lite fler dvd. Vad det gäller Saw 3 så är det väl inte lika mycket som är tillagt som i TCM. Man får se lite mer vid varje tortyrgrej. Speciellt vid bröstöppnargrejen, men annars vet jag inte riktigt. Nån jättespektakulär skillnad var det väl inte.

InläggPostat: sön jan 14, 2007 11:11 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: ons okt 11, 2006 21:00Inlägg: 272Ort: Jönköping
Håller verkligen med Lukinx till fullo. Jag tyckte väll att filmen var rätt bra ändå men min flickvän var väldigt besviken.

InläggPostat: sön jan 14, 2007 21:22 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: ons jun 09, 2004 16:39Inlägg: 273Ort: Göteborg
Tycker nog allt att de ger en bra bild av varför läderfacet blev som han blev. Bokstavligen dumpad från dag ett, vanskapt ansikte, fascination för kadaver & en inte helt normal uppfostran av några wackos. Vad mer kan gå snett?

Jag hade faktiskt väntat mej ännu mer blod & kladd.

Sheriff Hoyt är klart filmens behållning & är ju bara för go i all sin sadism. :lol:

InläggPostat: mån jan 15, 2007 17:21 Svara med citat
NewbieNewbieBlev medlem: sön jan 14, 2007 10:45Inlägg: 24
Är det någon som vet någon förklaring varför Leatherface heter Bubba Sawyer i de äldre filmerna och nu plötsligt heter Thomas Hewitt? Är det 80-tals syndromet (att alla hade hört om "den förskräckliga filmen" men ingen har sett)? Vågade inte manusförfattarna se orginalen?

Offline Profil
InläggPostat: mån jan 15, 2007 17:39 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
Att Leatherface kallas för Bubba i originalet är ingen garanti för att det är hans namn, jag tror det är ett smeknamn. Speciellt då man aldrig får veta deras namn utan man får bara höra smeknamn.

Att remaken och dess uppföjare skiljer sig med namn och sådant är ju för att de är självständiga filmer. Dem har bara tagit själva konceptet och gjort en egen mytologi om det hela. Familjen är inte den samma så varför skulle namnen vara det?

Offline Profil
InläggPostat: mån jan 15, 2007 22:14 Svara med citat
Det var mest en fundering, även om jag tycker det känns fel att kalla den en remake pga detta. Hoppas inte trenden håller i sig så det plötsligt dyker upp filmer med Sture Voorhees och Pee-Wee Myers.

Offline Profil
InläggPostat: tis jan 16, 2007 10:06 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån mar 06, 2006 19:50Inlägg: 1295Ort: Bergvik
Hah, precis.
Remaken och The Beginning (även om TB var någorlunda sevärd) är två av de senare årens mest meningslösa filmer.

Offline Profil
InläggPostat: tis jan 16, 2007 10:11 Svara med citat
Själv tycker jag precis tvärtemot. Det är två väldans bra filmer båda två fast nyinspelningen är bäst. Men så handlar tråden om The Beginning så vi kan hålla oss till den och ta den andre i sin tråd.

Offline Profil
InläggPostat: tis jan 16, 2007 10:50 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: ons mar 30, 2005 07:38Inlägg: 4249Ort: Norrköping
Ja står på Lizzie`s sida, dock vet ja inte riiktigt
vilken ja föredrar före remaken o beginning..

Dom kanske ska ses på rad ;)

InläggPostat: tor jan 18, 2007 21:03 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: ons jul 21, 2004 17:31Inlägg: 1318Ort: Last House On The Left i Sundsvall
har n usett The Beginning och jag måste säga att den var okej, kanke hadde för stora förväntingar men jag tyckte iaf även att dom borde ha visat mera utav Leatherface's historia istället för bara en anan TCM film som hadde en aning mer bakrund etc etc.
och Shefiffen värkade ju vara som gjorde allt. :?

http://swedish-psycho.dvdaf.com/
Offline Profil
InläggPostat: tor jan 18, 2007 21:47 Svara med citat
Tja att Leaatherface bara är ett verktyg som styrs av en annan familjemedlem
är väl knappast något nytt??

InläggPostat: tor jan 18, 2007 22:17 Svara med citat
Jag kan tyvärr inte släppa namnbytet (har legat vaken ett par nätter). Om man spar konceptet, men ändrar karaktärer och namn, brukar inte det kallas "rip-off"? En officiel rip-off?

Offline Profil
InläggPostat: tor jan 18, 2007 22:34 Svara med citat
Kan det verkligen kallas för "rip-off" om originalskaparna är med som producenter?

Offline Profil
InläggPostat: lör jan 27, 2007 17:18 Svara med citat
Splatter fanSplatter fanBlev medlem: ons jul 26, 2006 13:28Inlägg: 211
Så har man sett The beginning. Tja gillade den som fan ändå, och jag älskar ju även originalet.
Man får ta det för vad det är helt enkelt och inte börja jämföra så mycket, man blir bara tokig =)

Offline Profil
InläggPostat: lör jan 27, 2007 23:51 Svara med citat
Splatter fanSplatter fanBlev medlem: sön dec 14, 2003 19:21Inlägg: 181
Upp till var och en...men jag tycker den här är bäst, förutom originalet

Offline Profil
InläggPostat: sön jan 28, 2007 19:03 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: sön feb 01, 2004 19:12Inlägg: 567Ort: Norrtelje
Tyckte inte själv att den hade så mycket att komma med, visst va väl några trevliga scener (och wannabe sheriffen lägger väl några dräpande kommentarer lite då och då) men annars har man ju sett allt förr, om inte i filmen innan.. Börjar lessna rätt ordentligt på alla ungdomarsomdetgårillaför rullar som dykt upp på sistonde

Va väl kul att man fick se lite utav Leatherface´s bakgrund men mer hade dom allt kunnat slängt in.. 2/5 får den utav mig

http://www.intervocative.com/dvdcollect ... x/Ulvdalum
Offline Profil
InläggPostat: fre feb 23, 2007 13:51 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: tor feb 22, 2007 21:26Inlägg: 133Ort: Stockholm
Tyckte remaken som kom 2003 var rätt ok. Den här tillför inget nytt och känns meningslös. I originalet fanns den dokumentära vinklingen, det suggestiva berättandet och korniga fotot samt känslan av äkta landsbygdsdårskap. Här satsar man bara på gore och allt känns konstruerat. 2 av 5 från mig!

Offline Profil
InläggPostat: tor apr 05, 2007 10:11 Svara med citat
AnvändarvisningsbildDr ButcherDr ButcherBlev medlem: lör mar 06, 2004 11:08Inlägg: 5524Ort: Gällivare The Hole in Lapland.
This is a list of every extra scene on the Unrated DVD 1. A bit more blood when Sloane (Leatherface's mom) is into labor of Leatherface. 2. Two more violent shots of Leatherface smashing his boss's legs with the hammer. 3. A whole new scene where nine bikers, including Holden and Alex smash up the car of the teens, also causing Eric's mirror to break which explains his line ''God Damn it, broke my mirror!'' 4. Some extra dialog when Sheriff Winston and Hoyt (not the sheriff yet.) Where Sheriff Winston tells Hoyt how one of his friend told him how to finger a horse. 5. At the first dinner table scene, Hoyt talks more about the people in the town leaving and we see Leatherface starting to eat. 6. There's a very short conversation with Holden and Alex into Luda Mea's store after Bailey asks where the bathroom is. 7. Hoyt pulls the piece of glass out of Bailey's stomach after the car crash and he licks the blood off of the glass and Bailey screams at him ''You *beep* *beep* 8. There is some more dialog in Sheriff Hoyt's car with Eric, Bailey and Dean in it. 9. When Bailey is tied under the table, Leatherface walks into the room and she starts screaming as he stares at her. 10. Before letting Dean do the push ups, Hoyt yells some more at Dean and now, Dean has to do twenty push ups instead of ten. The scene is the same, but Dean just like, goes from eight to eighteen. 11. There is more dialog between Luda Mea and the Tea Lady including the Tea Lady saying how good she thinks Ice Coffee is. 12. Eric's torture scene is a bit longer, it includes some more shots of him getting tortured and an shot from his arm skin getting peeled off. 13. The scene where Chrissie first enters the house is extended a bit, when Luda Mea drops the jar, she cleans up the mess and she throws it into the trash can. 14. Holden's death is more graphic, it includes an extra shot of him getting cut in half. 15. Eric's death has more graphic shots including a piece of flesh flying out of his body and the chainsaw coming REALY close to Chrissie under the table. 16. The scene where Monty's legs are cut off is extended, there is an extra shot of his legs falling to the ground. 17. During Bailey's death scene, there's an extra shot of Hoyt smiling at Leatherface, before he slits her throat. And there's and extra graphic shot of Bailey's slit throat. 18. In the slaughterhouse, When Leatherface looks for Chrissie in the blood pools, we see an extra POV shot of Leatherface looking into a blood pool, without Chriisie in it, and lots of rotten flesh floating around. 19. During Dean's death scene, there's an extra graphic shot above Dean when leather face is still running the chainsaw for five more seconds. 20. Chrissie's death scene includes two extra shots, one is the chainsaw cutting up her belly button, and the second shot is him pulling the chainsaw out of her.

Detta är det som är med i unrated och inte i R-rated. Den fick en NC-17 Rating först och dessa klippes bort. Saxat från IMDB

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 6 av 7
170 inlägg
Gå till sida Föregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori