Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  US Horror  ~  Maniac Cop

Gå till sida 1, 2, 3, 4  Nästa
InläggPostat: tis jan 17, 2006 20:39 Svara med citat
Gore AddictGore AddictBlev medlem: tis okt 18, 2005 13:14Inlägg: 403
Verkar inte finnas en tråd om detta...

Nåväl, på ngt sätt har jag bara sett 1:an o 3:an.

Ang del 3 så finns det släppt på vissa videoversioner (dock ej sverige/finland) samt amerikansk vhs en sk Unrated version av filmen.

Filmen finns väl även på DVD i USA o Tyskland, den tyska versionen är saxad , men verkar finnas 2 st DVD släpp i USA??
Och båda något nedtrimmad dvs R-rated?...

Kort sagt: Finns det någon helt otrimmad släpp av del 3 på DVD?

Offline Profil
InläggPostat: tis jan 17, 2006 20:42 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
Nopp, finns bara på softad dvd-utgåva.

Finns inget oklippt släpp på DVD än, har mejlat Blue Underground om dem filmerna men inget svar :evil:

Bring Me The Blogg Of lizzardking
Offline Profil
InläggPostat: tis jan 17, 2006 20:45 Svara med citat
Jag ser fram emot Synapse släpp av Maniac Cop, kommer säkert att bli det ultimata. Vore roligt om dom kunde släppa tvåan och trean också.

InläggPostat: tis jan 17, 2006 21:02 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
fredzilla skrev:
Jag ser fram emot Synapse släpp av Maniac Cop, kommer säkert att bli det ultimata. Vore roligt om dom kunde släppa tvåan och trean också.

Tala ur skägget, karl :shock:

Vad kommer att finnas i deras släpp??

I gotta know, man :D

Offline Profil
InläggPostat: tis jan 17, 2006 21:13 Svara med citat
lizzardking skrev:
fredzilla skrev:

Finns det något datum? Elite innehåller ju redan audio commentary + extra sekvens (Jap TV)

Finns det mer godis att hämta?

Offline Profil
InläggPostat: tis jan 17, 2006 21:20 Svara med citat
slade skrev:
lizzardking skrev:
fredzilla skrev:

Finns det något datum? Elite innehåller ju redan audio commentary + extra sekvens (Jap TV)

Finns det mer godis att hämta?

Ingen aning! Men Synapse ska ge ut den! Och dom brukar sällan göra en besviken när det gäller kvalité och extramaterial :)

InläggPostat: tis jan 17, 2006 21:27 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tor jul 22, 2004 11:43Inlägg: 3625Ort: Strömstad
Lysande, Maniac Cop är ju en pärla jag vill se om.

Offline Profil
InläggPostat: tis jan 17, 2006 21:30 Svara med citat
Hedulven skrev:
Lysande, Maniac Cop är ju en pärla jag vill se om.

Meinen kind of Ulv :D
Gott att höra!!

Skitskön film detta :D
Gillar scenen när han stoppar typen i bilen och knackar på rutan med batongen och vrider den i händerna innan stackaren kommer ut :P
Brutalt det !

Offline Profil
InläggPostat: tis jan 17, 2006 21:31 Svara med citat
Bruce campbell är en av mina favoritskådisar faktiskt...

Alla filmer han är med tycker jag höjer kvaliten rejält.

vad hette västernserien som tv3 körde för många år sedan?

har för mig jag läste att den blev nedlagd av pga dåliga tittarsiffror i staterna

Offline Profil
InläggPostat: tis jan 17, 2006 21:33 Svara med citat
Brisco County junior eller något i den stilen tror jag det var :D
Fråga annars The Shape alias Mr. Jepordy, han vet allt sånt :D

Offline Profil
InläggPostat: tis jan 17, 2006 21:40 Svara med citat
lizzardking skrev:
Brisco County junior eller något i den stilen tror jag det var :D
Fråga annars The Shape alias Mr. Jepordy, han vet allt sånt :D

Just det! och hans sidekick "Bowler" (vars namn som blev översatt på minst 2 sätt i textremsan vill jag minnas)

vet inte heller hur det stavas :)

Offline Profil
InläggPostat: tis jan 17, 2006 21:47 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: sön nov 16, 2003 00:06Inlägg: 2038Ort: Carlstad
Tycker nog att Maniac Cop 2 är bättre! 8)

Offline Profil
InläggPostat: tis jan 17, 2006 21:52 Svara med citat
The Shape skrev:

Jag har 25 min till en videobutik som säljer ut sitt lager för 25 kr st, självklart finns MC2 men eftersom kassetten är klippt så hoppar jag över den o skall väl skaffa den på DVD

Offline Profil
InläggPostat: tis jan 17, 2006 21:52 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tor jul 22, 2004 11:43Inlägg: 3625Ort: Strömstad
The Shape skrev:

Du gillar del 2 i många serier 8). Jag minns tyvärr inte hur den var, så här kan jag inte säga emot dig (ännu). Men med Hellbound har du helt rätt. :)

Offline Profil
InläggPostat: tis jan 17, 2006 21:55 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: sön nov 16, 2003 00:06Inlägg: 2038Ort: Carlstad
Det gör du förmodligen rätt i! Min poäng var bara att 2:an är den bättre filmen IMO!

Offline Profil
InläggPostat: tis jan 17, 2006 22:00 Svara med citat
MC 2 är en lysande film, den med :D
Fast den är mer actionbetonad än skräckbetonad som den första är.

MC 2 går eller gick åtminstone att köpa på discshop för 99:- om det inte ännu billigare, trot att det var klippt någon sekund i tvåan men det får man överleva :(

Om den är bättre än ettan, det vågar jag inte ta ställning för nu, länge sedan jag såg dem men jag har för för att så är inte fallet hos mig 8)

Offline Profil
InläggPostat: tis jan 17, 2006 22:09 Svara med citat
Tvåan är en av världens bästa filmer brukar jag hävda - och absolut den bästa tvåan nånsin! Har sett den oerhört många gånger och tycker att den blir bättre och bättre :)

InläggPostat: tis jan 17, 2006 22:16 Svara med citat
fredzilla skrev:
Tvåan är en av världens bästa filmer brukar jag hävda - och absolut den bästa tvåan nånsin! Har sett den oerhört många gånger och tycker att den blir bättre och bättre :)

Exakt! :D

Offline Profil
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: fre dec 09, 2005 18:17Inlägg: 3300Ort: Crystal Lake
alla 3 är skit bra ;)

fredzilla skrev:

Kors i taket! Måste införskaffas med.

Offline Profil
InläggPostat: tis jan 17, 2006 23:32 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: fre jan 28, 2005 23:26Inlägg: 2836Ort: Pendlar mellan Silent Hill och Vice City
Lite offtopic kanske:
Maniac Cop skådisen Robert Z'Dar var med i en film som heter Samurai Cop.Nån här som sett den? :)

InläggPostat: ons jan 18, 2006 00:46 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: lör jul 24, 2004 02:11Inlägg: 306
Jag måste oxå hålla med om av 2:an är bättre än 1:an. Full fart hela tiden och en massa mysigt våld. Synd bara att även denna blev nertrimmad ganska hårt innan release, mest i polisstations-massakern och slutscenerna. Har till skillnad från 3:an aldrig givits ut unrated så nu är det fan på tiden.

InläggPostat: ons jan 18, 2006 09:47 Svara med citat
NewbieNewbieBlev medlem: lör feb 21, 2004 13:02Inlägg: 68
Jag har i alla fall del 3 på svensk vhs x-rent!!!
Förmodar att den är trimmad något???
Annars håller jag med om att filmerna speciellt ettan är kanon!

Offline Profil
InläggPostat: ons jan 18, 2006 14:23 Svara med citat
Tur att det är någon som håller med en här :wink:

Fann detta:

OVERALL: R2
The German release - for the uncut status.
CUTS:
R2 Germany - (EMS) - No Cuts - 83:48 PAL - runtime not an officially FSK18 rated.
R2 United Kingdom - (Medusa) - Yes - Cut by 4 seconds by BBFC - 83:41 PAL.

Offline Profil
InläggPostat: fre sep 29, 2006 17:24 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons jan 04, 2006 18:25Inlägg: 3266Ort: Partille
Synapse kommer till allas räddning :wink: :
http://www.fangoria.com/news_article.php?id=2851

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 1 av 4
80 inlägg
Gå till sida 1, 2, 3, 4  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori