Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  US Horror  ~  Maniac Cop

InläggPostat: ons jul 22, 2009 16:15 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis apr 17, 2007 09:42Inlägg: 2573
kruxz skrev:
Dock blandar jag ihop de två första.

Kan bero på att båda filmerna använder sig av (helt underbara!) taglinen You have the right to remain silent... Forever!. :wink:

CDWOW-länken fungerar förresten inte.

InläggPostat: ons jul 22, 2009 16:47 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis apr 17, 2007 09:42Inlägg: 2573
Varken del 2 eller 3 har släppts oklippt någonstans tyvärr, utan bara del 1. Del 3 finns som en trimmad dvd eller en "sönderklippt" VHS. Man kan bara hoppas att NC-17-versionen dyker upp en vacker dag.
(I nuläget känns ju MC3 lite som seriens F13 del 7... med tanke på dess klippstatus.)

Vi får hoppas att Synapse eller Blue Underground köper loss rättigheterna till uppföljarna snart med följd av vettiga släpp.

Tills dess nöjer jag mig med att ha köpt Maniac Cop!

InläggPostat: ons jul 22, 2009 17:39 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGiallo AficionadoGiallo AficionadoBlev medlem: fre dec 19, 2008 01:58Inlägg: 12061
Jävla kärringar o klippa i dom här filmerna (o andra filmer, för den delen).. :evil:

Offline Profil
InläggPostat: ons jul 22, 2009 18:34 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: ons aug 25, 2004 08:38Inlägg: 12311Ort: Skåneland
Trist att det bara är ettan som är oklippt, jag tror jag såg alla tre på amerikanska DVD.

InläggPostat: ons jul 22, 2009 18:39 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis apr 08, 2008 16:04Inlägg: 9575Ort: Norrland
Men alltså - varför släpps inte 2 o 3 oklippta? Rättigheter återigen? :(

"How do you kill something that's already dead?!"

Stöd WSPA i kampen för bättre djurvälfärd!
WSPA
Offline Profil
InläggPostat: tor jul 23, 2009 05:26 Svara med citat
Hoppas att man får länka till andra forum.
http://www.imdb.com/title/tt0100107/board/nest/76588799
Angående en eventuell special edition:

"No chance, Don May Jr. (President of Synapse) just recently discussed this issue on the DVD maniacs board and he mentioned that the current rights owners (of part 2, part 3 is owned by yet another company) are asking way too much money for the rights for the sequel and the high costs wouldn't make a DVD release profitable at the moment, since the movie has a relatively small fan base."

Skrevs visserligen för ca 2 år sen. Har hört att herr Lustig har lyckats komma över rättigheterna till serien igen... så kanske är det hans bolag Blue Underground man får hoppas på.

InläggPostat: ons jul 29, 2009 00:47 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tis jan 27, 2009 23:04Inlägg: 1742
Mutileiphor: Hehe, det är möjligt. :)

Märkte jag också att de inte fanns kvar på cdwow. Klickade mig in på sidan för att beställa dem igår.

Det blir väl att vänta på ett nytt, vettigt släpp av dem istället. Trodde att de som fanns åtminstone var oklippta, men icke.

Offline Profil
InläggPostat: ons jul 29, 2009 18:48 Svara med citat
Splatter fanSplatter fanBlev medlem: sön dec 14, 2003 19:21Inlägg: 181
"Varken del 2 eller 3 har släppts oklippt någonstans tyvärr, utan bara del 1. Del 3 finns som en trimmad dvd eller en "sönderklippt" VHS]

Letar man lite på nätet så står det att del 3 släpps oklippt både på vhs och dvd. Fast det kanske inte stämmer?

The film was released on VHS on July 7, 1993 by Academy Entertainment in both R-Rated and unrated cuts. In 1999, Platinum Disc released a barebones DVD of the film. Later, on May 25, 2004 the film was re-released onto DVD by First Look Studios in an unrated version. Like the preceding films in the series, the film was criticized by police groups for its portrayal of a police officer as a villain.

Offline Profil
InläggPostat: mån mar 15, 2010 14:46 Svara med citat
Gore AddictGore AddictBlev medlem: mån nov 10, 2003 19:56Inlägg: 460Ort: Halmstad
Lyfter upp denna tråd lite om dessa underbara filmer! Del 3 verkar vara R -rated om tittar på omlslaget bak på First looks utgåva. Det är nog VHS som gäller tyvärr!

InläggPostat: mån mar 15, 2010 17:22 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: ons jul 08, 2009 17:15Inlägg: 1299
x

Senast redigerad av Cenobite lör feb 05, 2011 21:44, redigerad totalt 1 gång.

Offline Profil
InläggPostat: mån mar 15, 2010 20:44 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: ons aug 25, 2004 08:38Inlägg: 12311Ort: Skåneland
Jag undrar om det verkligen kommer en Maniac Cop 4 ??

InläggPostat: mån mar 15, 2010 21:02 Svara med citat
Gore AddictGore AddictBlev medlem: mån nov 10, 2003 19:56Inlägg: 460Ort: Halmstad
Nja...Maniac cop 3 "Unrated "är 85 min NTSC vilket skulle motsvara ca 89 min PAL. Jag antar att din vhs Cenobite är PAL eller?

InläggPostat: mån mar 15, 2010 21:51 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: ons jul 08, 2009 17:15Inlägg: 1299
x

Senast redigerad av Cenobite lör feb 05, 2011 21:45, redigerad totalt 1 gång.

Offline Profil
InläggPostat: mån mar 15, 2010 22:06 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis apr 08, 2008 16:04Inlägg: 9575Ort: Norrland
Älskade Maniac Cop 3 som liten 8) Kommer att införskaffa Del 2 & 3 i sinom tid.

"How do you kill something that's already dead?!"

Stöd WSPA i kampen för bättre djurvälfärd!
WSPA
Offline Profil
InläggPostat: mån mar 15, 2010 22:09 Svara med citat
Läser man det som pepe skrev tidigare och om man sedan tittar på baksidan på Maniac cop 3 dvdn så vete fan om inte den är unrated ändå fastän att det står att den skall vara R-rated. Tror nog att den är oklippt! Står ju att dvdn är 85min ntsc.

InläggPostat: ons jul 18, 2012 13:59 Svara med citat
GorehoundGorehoundBlev medlem: sön jan 27, 2008 21:32Inlägg: 1785Ort: Karlstad
Någon som vet om del 2 från First Look är oklippt? Finns ej listad på dvdcompare. Någon här som kanske äger den utgåvan? Tacksam för svar...

InläggPostat: ons aug 01, 2012 23:10 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons mar 24, 2004 21:49Inlägg: 2157
Synapse utgåva är finfin!
Det är kul att man i extramaterialet får se han som spelar snuten i en intervju som är inte bara intressant utan även förvånande för hans ansikte är så förbaskat urextremt att jag inte vet var jag ska ta vägen.

Offline Profil
InläggPostat: tor aug 02, 2012 02:20 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: mån feb 07, 2005 11:52Inlägg: 2945Ort: Sundsvall
Ja, Robert Z'Dar ser minst sagt speciellt ut 8)

InläggPostat: lör jan 30, 2021 12:12 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis mar 23, 2004 11:51Inlägg: 6909Ort: Stockholm Norra
Uppdaterar den här tråden litegrann :D Av en ren slump satt jag och lyssnade på Joel Goldsmiths huvudtema (som även hörs i eftertexterna) till trean (Badge of Silence) och bestämde mig att kolla hur mycket info det fanns här på forumet (idag på 20-talet alltså 8) )

Vad jag förstått så verkar det (DVD-mässigt) som man ska införskaffa brittiska Optimum Releasing-utgåvan av 1:an. Icke-anamorfisk men det är den förlängda japanska versionen (viktigast!) även om scenerna från den japanska utgåvan finns med på såväl amerikanska Synapse-utgåvan & Elite entertainment (som extramaterial) 2:an & 3:an finns som tur är på (minst sagt) acceptabla Blue Underground-släpp.

Känns som att det är dags nu: Själv har jag bara sett 3:an för många år sedan (det var på TV, nån Viasat-kanal) och jag var väl i tonåren. Icke förvånande orsakade väl alla tre filmerna ilskna reaktioner från amerikanska poliskåren dessutom?

This aint a godamned fieldtrip, this is a fucking war!
Joe Pilato Day of the Dead
Youre all muscles and no brains are you boy?!
Bobby Rhodes Demons 2

FD: Allmän sabotör, Herr Lejon Stor orange kanin
Offline Profil
InläggPostat: lör jan 30, 2021 12:25 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis maj 12, 2020 20:08Inlägg: 2587
dechristianize skrev:
Ja, Robert Z'Dar ser minst sagt speciellt ut 8)

Suffered from a genetic disorder called Cherubism which causes excessive bone
growth in the lower face, which was the cause of his enormous jawline
. (imdb)

R.I.P Han gick visst bort 2015.

Har samtliga filmer på DVD. :)

- That he did.
- And then, for no reason, abandoned
everything. Slaughtered his mistress
and
- And there he was, researching suicide.
The times we have to live in. Taxi!
Offline Profil
InläggPostat: lör jan 30, 2021 12:36 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis mar 23, 2004 11:51Inlägg: 6909Ort: Stockholm Norra
Aha, jag har alltid varit nyfiken på hans minst sagt "speciella haka" men har inte haft tid/ork att googla på det. "Cherubism", där ser man på!

Aha, "vilken manglar mest skalle" då om du får välja? 8) Folk verkar ha lite olika smak om man går bakåt i tråden

Bobby Rhodes Demons 2

Offline Profil
InläggPostat: lör jan 30, 2021 12:43 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis maj 12, 2020 20:08Inlägg: 2587
Om jag inte minns fel så verkade det vara mest mangel i tvåan. :)

- That he did.
and
Offline Profil
InläggPostat: lör jan 30, 2021 15:41 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: lör maj 30, 2020 13:43Inlägg: 582
skjutgladast är faktiskt tvåan om du gillar blodorgier.
MC serien är riktigt cool, diggar dom skarpt alle tre. :ymparty: :ymparty:

Offline Profil
InläggPostat: lör jan 30, 2021 15:55 Svara med citat
Mja, just det där med att det ska vara "blodigt" har jag nog så smått börjat tröttna på. Skräckmässigt är jag mer för mental/psykologisk sådan (mindfuck kanske är en passande term?)

Fast som jag ju nämnde tidigare, i ett land som USA (där poliskåren nästan har en "helig" status bland medborgarna) så känns det extra intressant när serien skapade lite kontroverser. Vore dags att se hur historien om "konstapel" Matt Cordell tog sin början så fler åsikter och tankar välkomnas :twisted:

Bobby Rhodes Demons 2

Offline Profil
InläggPostat: lör jan 30, 2021 16:47 Svara med citat
357vigilante skrev:
skjutgladast är faktiskt tvåan om du gillar blodorgier.
MC serien är riktigt cool, diggar dom skarpt alle tre. :ymparty: :ymparty:

Japp, det ante mig. :D

Ja, alla är balla, men tvåan har mest aktion av dom alla. Som sagt.

- That he did.
and
Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 3 av 4
80 inlägg
Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori