Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  US Horror  ~  Dawn of the dead (2004)

Gå till sida Föregående  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Nästa
InläggPostat: fre jul 23, 2004 18:29 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis okt 21, 2003 16:41Inlägg: 7501Ort: Örebro
Adam Gäfvert skrev:
Fast originalet är ju inte seg, tycker hela köpcentret och storyn gör det intressant hela tiden.

Maffid idé och skön stämmning

Offline Profil
InläggPostat: fre jul 23, 2004 18:31 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tis mar 23, 2004 15:35Inlägg: 4135Ort: Nilbog
Orginalet är en av mina favorit skräckfilmer.. någonsin!

InläggPostat: lör jul 24, 2004 09:42 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tor jul 22, 2004 11:43Inlägg: 3625Ort: Strömstad
Blev lite besviken på remaken efter alla hyllningar. Den kändes aningen kort och rutinmässig. Men det är orättvist att jämföra med det suveräna originalet. Bra att de inte kopierat rakt av, utan försökt att skapa en egen film. Klart mer lyckad än remaken på The Texas Chainsaw Massacre.

3 av 5 får den av mig.

Offline Profil
InläggPostat: sön jul 25, 2004 16:24 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån maj 31, 2004 20:14Inlägg: 1248
4 av 5 får den av mig. Tyckte den var riktigt underhållande. De första 10 minuterna var det tuffaste jag sett på bio på länge.

InläggPostat: sön jul 25, 2004 16:51 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNew York RipperNew York RipperBlev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10659Ort: Vettet!!!
Hade förväntat mig något mkt sämre, så jag har ändrat uppfattning när det gäller remakes en aning! (Inte helt, Suspiria slipper jag gärna en remake på).

InläggPostat: sön jul 25, 2004 17:18 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis okt 21, 2003 16:41Inlägg: 7501Ort: Örebro
De Rossi skrev:
Hade förväntat mig något mkt sämre, så jag har ändrat uppfattning när det gäller remakes en aning! (Inte helt, Suspiria slipper jag gärna en remake på).

Samma här.. en remake på suspiria är förbjudet tycker man..

Offline Profil
InläggPostat: sön jul 25, 2004 20:06 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tis mar 09, 2004 10:56Inlägg: 4705Ort: Vadstena
Efter Ring så finns det många bra remakes! Lite kul tycker jag även om jag hatar det också!

www.strangethings.nu
Offline Profil
InläggPostat: mån jul 26, 2004 13:53 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: ons jul 21, 2004 17:31Inlägg: 1318Ort: Last House On The Left i Sundsvall
tyckte remake var sådär. 2/5

Offline Profil
InläggPostat: mån jul 26, 2004 22:12 Svara med citat
GorehoundGorehoundBlev medlem: lör okt 18, 2003 17:12Inlägg: 1933
Just sett Dawn Of The Dead-remaken och älskade den! Inga döpunkter, fullt ös med MYCKET blod och dödande! Och "RIKTIGT" blod, inget CGI-larv, fan vad härligt! I min mening bättre än alla delarna i Romeros Dead-trilogi.
Väl värd att se på bio. 4/5

Offline Profil
InläggPostat: mån jul 26, 2004 22:28 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tor jul 22, 2004 11:43Inlägg: 3625Ort: Strömstad
Citera:
I min mening bättre än alla delarna i Romeros Dead-trilogi.

Nja, där tog du väl i lite. :shock:

Allvarligt talat, smaken är som baken. Men denna remake var allt lättsmält i mina ögon. Mest massa babblande fånar som inte övertygar speciallt, inte samma sting i samhällskritiken som originalet, och springande zombies. Ack, det är väl nästan det värsta! :cry:

Offline Profil
InläggPostat: mån jul 26, 2004 22:52 Svara med citat
GorehoundGorehoundBlev medlem: lör okt 18, 2003 17:12Inlägg: 1933
Hedulven skrev:
Citera:
I min mening bättre än alla delarna i Romeros Dead-trilogi.

Nja, där tog du väl i lite. :shock:

Allvarligt talat, smaken är som baken. Men denna remake var allt lättsmält i mina ögon. Mest massa babblande fånar som inte övertygar speciallt, inte samma sting i samhällskritiken som originalet, och springande zombies. Ack, det är väl nästan det värsta! :cry:

Jag tycker Romeros trilogi är överskattad, speciellt Dawn har inte åldrats särskilt bra. Night har i alla fall stämningen och Day effekterna. Jag sågar inte filmerna men som sagt så tycker jag dom är alldels för hypade. Föredrar Evil Dead-filmerna framför Romeros alster.
När det gäller remaken så fick jag vad jag ville ha av den, gory underhålling - mycket mer än så kräver jag inte av den. De springande zombierna fungerade effektivt då dom attackerade som utsvultna rovdjur. Jag är inte så "traditionsbunden" då det gäller sådana saker. Sega zombies är också coola förstås.

Offline Profil
InläggPostat: mån jul 26, 2004 23:16 Svara med citat
Jo, jag var heller inte så hemskt imponerad av Dawn första gången, utan föredrog Night... och Day of..., men efter flera tittar ser jag storheten i Dawn, och den är faktiskt makalös. Jag blev bara så besviken på remaken, då jag hört så mycket goda saker. Den har sina förtjänster, utan tvekan, men den kändes som sagt rutinmässig. Jag fick fråga kompisen som visade den: "Är detta redan slutscenen, alltså?", "Ja", sa han. Blir så futtigt i jämförelse med originalet, tycker jag. Men de ska ha credit för att de försökt göra något annorlunda gentemot originalet. Jag klagar inte på det, ös på med sådana filmer, så blir jag glad. :D

Offline Profil
InläggPostat: tis jul 27, 2004 10:14 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: fre maj 21, 2004 10:06Inlägg: 638Ort: Västerås
Var och såg den igår! Tyckte den var startskön. Inte like bra som orginalet men vilken känsla att få och se en Zombie film på bio! 7/10 får den av mig.

Stolt medlem i A Non Supporting HoH Generation
Offline Profil
InläggPostat: tis jul 27, 2004 11:01 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: mån jul 26, 2004 09:13Inlägg: 167
En grei film. Mye bedre enn TCM-redux ihvertfall. Men det er jo en selvfølge at orginalen er mye mye bedre.

Ja, la oss håpe Argento stopper denne Suspiria remaken. :evil:

InläggPostat: tis jul 27, 2004 12:22 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: ons mar 10, 2004 11:05Inlägg: 616Ort: Umeå
Tyckte faktisk att remaken sög. De ända som var bra å de va riktigt bra de va slutet medans sluttexten rullade. De va riktigt ruskigt.
Har just beställt nya Zombie aniversery edition vilken jag tycker är den bästa zombiefilm som nånsin gjorts

InläggPostat: tis jul 27, 2004 19:44 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tis mar 09, 2004 10:56Inlägg: 4705Ort: Vadstena
Kakihara skrev:
En grei film. Mye bedre enn TCM-redux ihvertfall. Men det er jo en selvfølge at orginalen er mye mye bedre.

Han har sagt att han läst manus till en remake och alla har varit kassa.

www.strangethings.nu
Offline Profil
InläggPostat: ons jul 28, 2004 19:00 Svara med citat
Adam Gäfvert skrev:
Kakihara skrev:

Han har sagt att han läst manus till en remake och alla har varit kassa.

Skulle tro det. synd, men tyvärr sant atgt den är på väg

Offline Profil
InläggPostat: tor jul 29, 2004 17:58 Svara med citat
AnvändarvisningsbildHorrorfreakHorrorfreakBlev medlem: mån okt 13, 2003 21:29Inlägg: 1037Ort: Lappland för helvete!

Horror/Splatter/Gore/explotation på DVD
Offline Profil
InläggPostat: tor jul 29, 2004 18:55 Svara med citat
Gore skrev:
http://www.dddhouse.com/dddhouse/en/index.jsp?action=productDetail&productID=3874

Den var riktigt billig!

Offline Profil
InläggPostat: sön aug 01, 2004 20:11 Svara med citat
AnvändarvisningsbildShinjuku DrifterShinjuku DrifterBlev medlem: sön okt 26, 2003 11:00Inlägg: 11168Ort: Neo-Shinjuku
En underhållande film för en liten stund, inte mer. Har jag inte sett allt detta innan? :wink: 5/10

"Given the choice of Hollywood or poking steel pins in my eyes, I'd prefer steel pins." - Mike Leigh
Offline Profil
InläggPostat: tis aug 03, 2004 14:59 Svara med citat
Schnaas skrev:
Gore skrev:
http://www.dddhouse.com/dddhouse/en/index.jsp?action=productDetail&productID=3874

Den var riktigt billig!

Jag väntar nog på den unrated utgåvan som kommer på R1 i höst. Lär ju bara kosta högst en tjuga mer.

www.strangethings.nu
Offline Profil
InläggPostat: ons aug 04, 2004 20:10 Svara med citat
AnvändarvisningsbildLord of HorrorLord of HorrorBlev medlem: tis okt 14, 2003 10:48Inlägg: 509
Gore skrev:

Jag beställde den japanska Limited Edition istället, DTS Unrated Dir cut och 2-discar. :P

InläggPostat: ons aug 04, 2004 20:16 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNew York RipperNew York RipperBlev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10659Ort: Vettet!!!
Freak skrev:
Jag beställde den japanska Limited Edition istället, DTS Unrated Dir cut och 2-discar. :P

Vart ifrån? Och hur mkt fattigare blir man tro? :shock:

InläggPostat: ons aug 04, 2004 20:18 Svara med citat
AnvändarvisningsbildLord of HorrorLord of HorrorBlev medlem: tis okt 14, 2003 10:48Inlägg: 509
51$ inkl frakt. Beställde min här.

InläggPostat: ons aug 04, 2004 21:25 Svara med citat
Jag lägger inte ut så mycket pengar tror inte det är så mycket bättre än vad R1 kommer att vara.

www.strangethings.nu
Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 7 av 9
209 inlägg
Gå till sida Föregående  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori