Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  US Horror  ~  The omen 2006

InläggPostat: tis maj 16, 2006 14:48 Svara med citat
AnvändarvisningsbildHorrorfreakHorrorfreakBlev medlem: mån okt 13, 2003 21:29Inlägg: 1037Ort: Lappland för helvete!
His day will come! 06-06-06 :twisted:

Horror/Splatter/Gore/explotation på DVD
Offline Profil
InläggPostat: ons maj 17, 2006 02:39 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån maj 31, 2004 20:14Inlägg: 1248
Ja, den var faktskt cool! Antagligen coolare än filmen.

InläggPostat: ons maj 17, 2006 08:37 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön jan 29, 2006 11:04Inlägg: 4285Ort: Skellefteå
Förresten, är det du på fotot? :wink:

InläggPostat: ons maj 17, 2006 16:03 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån maj 31, 2004 20:14Inlägg: 1248
Såklart! Vill du ha mitt nummer? :)

InläggPostat: ons maj 17, 2006 16:08 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön jan 29, 2006 11:04Inlägg: 4285Ort: Skellefteå
Oh, en dröm går i uppfyllelse! :D

InläggPostat: tor maj 18, 2006 07:33 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tor feb 16, 2006 11:16Inlägg: 4476Ort: Malmö
Vet inte om nån har lagt ut detta innan, men här finns lite nya bilder från filmen.
http://kino-express.ru/stills/omen666

InläggPostat: lör maj 20, 2006 09:07 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tor feb 16, 2006 11:16Inlägg: 4476Ort: Malmö

InläggPostat: fre maj 26, 2006 08:11 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNewbieNewbieBlev medlem: lör apr 22, 2006 21:31Inlägg: 5Ort: Motala
den verkade ju bra på trailern :D

InläggPostat: ons maj 31, 2006 09:37 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: ons nov 30, 2005 16:14Inlägg: 1164Ort: Stockholm
babydamien skrev:
Vet inte om nån har lagt ut detta innan, men här finns lite nya bilder från filmen.
http://kino-express.ru/stills/omen666

Nu känns det ju nästan som om man har sett hela filmen...
Komplett med en läskig ultraljudsbild. Men jag fattar inte, hur ofta gör man ultraljud på gravida hundar, eller jag menar det var väl inte deras barn eller jag är förvirrad bara kanske :?

Och vad håller tjockisen på med med det där träskelettet som hänger i trädet :?:

InläggPostat: tor jun 01, 2006 16:52 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: ons nov 30, 2005 16:14Inlägg: 1164Ort: Stockholm
Den var rätt bra faktiskt, jag blev klart positivt överraskad.
Men att sätta en nolla som Liev Schreiber (vem e han, liksom?) i huvudrollen var ingen speciellt bra idé.
Ungen (Seamus Davey-Fitzpatrick) var inte riktigt lika irriterande som Harvey Stephens i originalet, även om Harvey i och för sig också var läskigare...

Sen följer den i princip originalet punkt för punkt, så man trillade kanske inte av stolen direkt.
Men sammanfattningsvis - helt ok.

InläggPostat: sön jun 18, 2006 07:38 Svara med citat
Inte för att jag hade några större förvätningar, men jag tyckte faktiskt att den var helt värdelös och framförallt fullständigt meningslös om man sett originalet.

InläggPostat: sön jun 18, 2006 11:08 Svara med citat
Grisen skrev:
Inte för att jag hade några större förvätningar, men jag tyckte faktiskt att den var helt värdelös och framförallt fullständigt meningslös om man sett originalet.

Det där sista (fullständigt meningslös) kan jag helt klart hålla med om. Jag antar att jag börjar resignera inför det faktum att de bara fortsätter pumpa ut remake på remake utan några andra mål än att tjäna nya pengar på gamla filmer. Det är trist.

InläggPostat: sön jun 18, 2006 11:24 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: tor sep 09, 2004 16:52Inlägg: 913Ort: Rauland, Norway
Dritfilm. Absolutt alt er bedre i originalen. De skal ha "pluss" for å ha lagt til nytt soundtrack, rævva musikk, skvettescener, endra døden til journalisten, etc. Men det var morsomt å se Giovanni Lambardo Riice på kino, for all del.

The user formerly known as The New York Ripper
Offline Profil
InläggPostat: sön jun 18, 2006 14:25 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: tor sep 09, 2004 16:52Inlägg: 913Ort: Rauland, Norway
Hvorfor dør alle trådene etter jeg har svart?

Offline Profil
InläggPostat: sön jun 18, 2006 16:01 Svara med citat
Vad betyder det att de ska ha "pluss" :?:

Jag gillade drömsekvensen med Julia Stiles i badkaret...

InläggPostat: sön jun 18, 2006 21:57 Svara med citat
rageman skrev:
Vad betyder det att de ska ha "pluss" :?:

Jag gillade drömsekvensen med Julia Stiles i badkaret...

Var bare dårlig ironi. Alt jeg ramset opp etter jeg skreiv det var ting jeg mente var dårlig.

Offline Profil
InläggPostat: sön jun 18, 2006 23:28 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån mar 06, 2006 19:50Inlägg: 1295Ort: Bergvik
Seriöst - är det inte bara waste of time att se denna?

Offline Profil
InläggPostat: mån jun 19, 2006 01:47 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån jan 03, 2005 06:10Inlägg: 1512Ort: Göteborg
Infamous skrev:

Tänkte samma sak också...

Mina filmer: http://www.dvdforum.nu/?act=uhp&userhp=26061&type=tra
Mina skivor: http://skivsamling.nu/show.pl?id=31497
Offline Profil
InläggPostat: mån jun 19, 2006 07:47 Svara med citat
Spietato skrev:
Infamous skrev:

Om ni inte bara äääälskar remakes, så kan ni ha rätt...

InläggPostat: mån jun 19, 2006 14:25 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån mar 06, 2006 19:50Inlägg: 1295Ort: Bergvik
rageman skrev:
Spietato skrev:
Infamous skrev:

Om ni inte bara äääälskar remakes, så kan ni ha rätt...

Okej, och det gör man ju...INTE.

Offline Profil
InläggPostat: mån jun 19, 2006 18:04 Svara med citat
Det har är dessutom tillsammans med The Fog den i särklass sämsta remaken på senare tid. Den är gjord helt utan känsla. Det är högljutt, billiga chockeffekter, uselt skådespeleri och till 90% är scenerna kopierade från originalet. Bara att allt är sämre.

Man måste ju inte hata remakes för sakens skull, men den här var riktigt pinsam.

InläggPostat: mån jun 19, 2006 19:58 Svara med citat
Grisen skrev:
Det har är dessutom tillsammans med The Fog den i särklass sämsta remaken på senare tid. Den är gjord helt utan känsla. Det är högljutt, billiga chockeffekter, uselt skådespeleri och till 90% är scenerna kopierade från originalet. Bara att allt är sämre.

Ok, men då har du inte sett Amityville Horror 2005. :jason:

InläggPostat: mån jun 19, 2006 20:07 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tor jul 22, 2004 11:43Inlägg: 3625Ort: Strömstad
rageman skrev:
Grisen skrev:

Den finner jag mycket bättre än Fog-remaken.

Kanske beror på att jag älskar den gamla The Fog, medan båda versionerna av Amityville bara känns lite halvdana. :wink:

Offline Profil
InläggPostat: mån jun 19, 2006 21:28 Svara med citat
rageman skrev:
Grisen skrev:

Den var ju också usel, fast å andra sidan så är jag inte sådär tokförtjust i originalet heller.

Omens magplask blir desto större just därför att originalet är en av 70-talets stora skräckklassiker. Det enda remaken förde med sig som var bra var en cool trailer med en scen som lustigt nog (men inte oväntat) inte ens var med i filmen.

InläggPostat: mån jun 01, 2020 08:43 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: tis maj 12, 2020 20:08Inlägg: 336
Har denna i boxsamlingen "The Omen Pentalogy" o har ratat den tidigare, faktiskt fram till precis nyligen, ärligt talat, men jag ska se den framöver inte desto mindre. Det skadar ju inte o ge den en rimlig chans, åtminstone. Kanske man blir positivt överraskad? Den ska vara förlagan väldigt trogen (typ Psycho 1998),
har jag läst. Det kan vara en dålig sak, men det kan oxå vara en bra sak.

Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 4 av 4
100 inlägg
Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori