Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  US Horror  ~  Prince of darkess

InläggPostat: lör feb 11, 2006 13:06 Svara med citat
Kan innehålla spoilers.

Noterade att det inte fanns tråd som behandlar denna fantatiska skräckfilm av John Carpenter. Som alla lågbudgetrullar så har den väl sina nackdelar, men i det här fallet så överväger (tycker jag personligen) allt goda det onda.

Det är en film som jag kan få ett extremt behov av att se. T ex just nu. Men nu ska jag på vild sjuttioårsfest och det blir svårt att se Prince of darkness nu.

Men stämningen är extremt tät och goret är helt okey. Men främst av allt så älskar jag religiös mystik. Myten om det onda som finns nånstans och vaktas av prästerskapet.

Nåt som jag tror inspirerat mig mycket rent konstnärligt är dom inklippta videosekvenserna från framtiden. Snabba, gryniga, arty och otroligt coola.

Usch... nu blev jag så där överpositiv igen. Men jag gillar den ju!

InläggPostat: lör feb 11, 2006 13:10 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: sön jan 30, 2005 13:51Inlägg: 10975Ort: Köping
Tillsammans med They Live är den min favorit av Carpenter,Bra skådisar,mystisk stämning,svårt att säga vad som gör den så bra men den funkar

Det är så synd om fotomodellen. Hon får ingen mat. Hamburgaren tar de ifrån henne, när de har fotat klart. Stackars lilla fotoprinssesan måste ha diet. Men hon vet att hon är vacker måste stå emot sina hunger attacker.
Offline Profil
InläggPostat: lör feb 11, 2006 13:14 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tor jul 22, 2004 11:43Inlägg: 3625Ort: Strömstad
Jag gillar också filmen skarpt. Den har en något udda och creepy stämning rakt igenom, musiken är cool och Alice Cooper gör en trevlig karaktär. :)

Vissa tycker den är seg, men för mig hålls intressenivån uppe hela tiden.

Offline Profil
InläggPostat: lör feb 11, 2006 13:49 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: tor jan 20, 2005 22:42Inlägg: 380Ort: Stockholm
Såg den för en massa år sen.
Någon DVD utgåva som rekommenderas?

Offline Profil
InläggPostat: lör feb 11, 2006 14:35 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tis maj 31, 2005 13:10Inlägg: 1463Ort: Helsingborg
Japp, detta är sannerligen en av de gamla godbitarna man satt igenom om nätterna...tills de slutade att sända dessa filmer. Har sett den när jag var ca tolv år och den har låst sig i minnet. Vet dock inte om jag skulle gilla den lika mycket om jag såg den idag...

Offline Profil
InläggPostat: lör feb 11, 2006 15:27 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: mån jun 13, 2005 10:34Inlägg: 233Ort: Gnarp
Jag såg den bara häromdan, och gillade den lika mycket som jag gjorde första gången jag såg den. Alice Cooper är helgjuten!

En av mina Carpenterfavoriter, tillsammans med The thing och Christine.

Offline Profil
InläggPostat: lör feb 11, 2006 15:35 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: lör jul 03, 2004 07:58Inlägg: 7393Ort: Beneath the Engulfed Metropolis of Noxious Exhalations
Tyckte filmen var ganska mysig från början till slut... Gillar "sändningarna" från framtiden - lite åt gången :twisted:

Har Momentums släpp och de brukar ju vara mer än godkända, tycker jag ...

Tread slowly the path of my blog!

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: lör feb 11, 2006 16:26 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
Den har en viss känsla över sig, det har den 8)
Men det som hindrar mig för att fatta tycke för den är det oklara slutet,
men det kanske bara är jag som inte fattar det :|

Bring Me The Blogg Of lizzardking
Offline Profil
InläggPostat: lör feb 11, 2006 16:43 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: lör dec 17, 2005 10:01Inlägg: 6172Ort: Sala
Länge sedan man såg denna underbara film. Fasen fredzilla nu har du fått mig att kraftigt överväga att gå ut och riva upp och ner på mitt förråd bara för att hitta min gamla VHS-kopia på denna rulle :x

Offline Profil
InläggPostat: lör feb 11, 2006 17:39 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: lör jul 03, 2004 07:58Inlägg: 7393Ort: Beneath the Engulfed Metropolis of Noxious Exhalations
lizzardking skrev:
Den har en viss känsla över sig, det har den 8)
Men det som hindrar mig för att fatta tycke för den är det oklara slutet,
men det kanske bara är jag som inte fattar det :|

Tough luck!!! :P

Slutet på filmen alltså... inte du, Bror! :wink:

Tread slowly the path of my blog!

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: sön jul 19, 2020 11:22 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: tis maj 12, 2020 20:08Inlägg: 925
Ball rulle. Såg den första gången i slutet av 80-talet (hyrvideo).

Har ett ex av denna DVD:

Bild

Alice Cooper är hur kylig som helst i den (som lodis)! :ymparty:

Italiensk och Spansk
skräck äger uta' h-e!
Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 1 av 1
11 inlägg
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster
Sök efter: