Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  US Horror  ~  Full Moon is back!

InläggPostat: lör jan 10, 2004 17:58 Svara med citat
Ja, den gamle tokstollen Charles Band är tillbaka och satsar hårt med dyrare filmer, men samma gamla vanliga knas-storys.

Kan bli roligt tror jag och av att döma av trailarna så ser det mer påkostat ut.

http://www.fullmoondirect.com

InläggPostat: ons jan 21, 2004 20:12 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: mån dec 01, 2003 19:58Inlägg: 491Ort: Alphaville
Jag vill se DR. MOREAU'S HOUSE OF PAIN. Den verkar... underhållande.

Hur är Puppet master-filmerna? Har inte sett en enda. Och Gordons Castle Freak är den nåt att ha?

Offline Profil
InläggPostat: ons jan 21, 2004 21:00 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: ons jan 21, 2004 17:58Inlägg: 163Ort: Gäävle
Puppet Master filmerna är ganska roliga, vet inte vilka jag sett men dom gick i sommras som nattfilm på 5an har jag för mig, underhållande som fan. skitcoola dockor. nazi-dockan med eldkastare är lätt bäst :)

InläggPostat: tor jan 22, 2004 00:27 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGod of GoreGod of GoreBlev medlem: sön okt 12, 2003 13:41Inlägg: 707Ort: Uppsala
Har bara sett Puppet Master 2 och den var ganska underhållande och rolig.

Castle Freak har jag lånat av en polare, men jag har inte hunnit kolla på den än.

Mina DVDs
Offline Profil
InläggPostat: fre jan 23, 2004 16:56 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: mån jan 19, 2004 14:14Inlägg: 195Ort: Stockholm
Ha, ha, ha! Superrolig nyhet. Det var nog inte många som trodde att Band skulle dyka upp så snabbt igen efter den senaste brakkonkursen och hela hans filmarkiv beslagtaget av arga advokater. Hur lyckas karln egentligen? Han måste vara den ultimate överlevaren i sann Darwinistisk anda. :D

Offline Profil
InläggPostat: lör jan 24, 2004 00:17 Svara med citat
Helt ärligt, karln är en legend! Jag trodde också han hade bitit i gräset efter den senaste kraschen...men detta bådar gott! :D

InläggPostat: lör jan 24, 2004 11:31 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: mån jan 19, 2004 14:14Inlägg: 195Ort: Stockholm
Pratade med en god vän i "inside" position i Band-sfären. Tydligen är Bands senaste krasch lång ifrån över. Tydligen är det så att ingen riktigt vet vem som äger filmerna - så då passar Charlie på att sälja så många han kan så länge. Därför finns sidan uppe igen. Jag vet att han har ett större antal filmer inlåsta på olika lab i LA som labpersonalen vägrar ge honom innan han betalat sina räkningar hos dem. Jag tror att Charlie kör sin webbutik tills någon med en blank guldbricka stoppar honom :D

Det förvänar mig mycket att han säljer Danny Dravens grejer på sidan. Draven och hedersknyffeln JR Bookwalter äger de filmer de producerat med Charles och dom kan inte vara så där jättenöjda just nu.

Offline Profil
InläggPostat: lör jan 24, 2004 12:03 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGod of GoreGod of GoreBlev medlem: sön okt 12, 2003 13:41Inlägg: 707Ort: Uppsala
Alpha60 skrev:
Och Gordons Castle Freak är den nåt att ha?

Gillade den inte särskilt mycket, men jag har å andra sidan aldrig varit särskilt förtjust i Stuart Gordons verk. Tyckte inte att den lyckades att få till stämningen tillräckligt bra, men filmen är imo ett par klasser bättre än t ex From Beyond och Dagon. Fanns en del sevärda gore scener som t ex en bröstvårteavbitning, även om den inte alls är lika ball som den i Burial Grounds.

Mina DVDs
Offline Profil
InläggPostat: lör jan 24, 2004 12:15 Svara med citat
Citera:
Pratade med en god vän i "inside" position i Band-sfären. Tydligen är Bands senaste krasch lång ifrån över. Tydligen är det så att ingen riktigt vet vem som äger filmerna - så då passar Charlie på att sälja så många han kan så länge. Därför finns sidan uppe igen. Jag vet att han har ett större antal filmer inlåsta på olika lab i LA som labpersonalen vägrar ge honom innan han betalat sina räkningar hos dem. Jag tror att Charlie kör sin webbutik tills någon med en blank guldbricka stoppar honom

Helt rätt! Fast det är synd att han måste lura sina kollegor!

Men House of pain och den nya Puppet Master-filmen är ju faktiskt nyproducerade, så han måste ha fått kapital nånstans ifrån.

InläggPostat: lör jan 24, 2004 17:46 Svara med citat
Jo men jag tror att dom senaste filmerna redan var igångdragna när konkursen var ett faktum. Men han är ju rolig, Charles, som inte slutar filma och klippa bara för att han får enorma problem med företaget.

Har inte själv sett Castle Freak. Men är den några klasser bättre än Dagon måste det ju vara ett mästerverk IMHO eftersom jag tycker att Dagon är GRYMT underskattad. Skall också bli intressant att se vad Gordon gör av den ultimata syratrippen Kingdom of the Ants. Någon som sett den?

Offline Profil
InläggPostat: tis feb 24, 2004 11:05 Svara med citat
Fler nyheter: Den nya Puppet Master-filmen är ett ihopklipp av scener ur de tidigare Puppet Master-filmerna. Charlie Band har själv regisserat en liten "wrap around" kring klippen (Mac Ahlberg har fotat).

Offline Profil
InläggPostat: tis feb 24, 2004 12:21 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis okt 28, 2003 17:11Inlägg: 2065Ort: Lund
Martin Munthe skrev:
Har inte själv sett Castle Freak. Men är den några klasser bättre än Dagon måste det ju vara ett mästerverk IMHO eftersom jag tycker att Dagon är GRYMT underskattad. Skall också bli intressant att se vad Gordon gör av den ultimata syratrippen Kingdom of the Ants. Någon som sett den?

Gillar både Castle Freak och Dagon. Castle Freak lite mer.
Hur fan kan man inte gilla en film som heter Castle Freak?

Offline Profil
InläggPostat: tis feb 24, 2004 13:57 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis okt 21, 2003 16:41Inlägg: 7501Ort: Örebro
Alpha60 skrev:
Jag vill se DR. MOREAU'S HOUSE OF PAIN. Den verkar... underhållande.

Hur är Puppet master-filmerna? Har inte sett en enda. Och Gordons Castle Freak är den nåt att ha?

Castle Freak är en kanon film! Mörk och lite creepy film! Puppet master filmerna är grymt cooal och sevärda filmer!

Offline Profil
InläggPostat: ons feb 25, 2004 22:59 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån okt 20, 2003 17:16Inlägg: 1056Ort: Värmland
Hur många Puppet Master filmer finns det?

Offline Profil
InläggPostat: ons mar 31, 2004 22:35 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNewbieNewbieBlev medlem: mån mar 29, 2004 18:23Inlägg: 85Ort: Skellefteå
Det finns 8 Puppet Master filmer i dagsläget, alla är underhållande men de tre första är klart bäst, del 2 är nog min favorit. Torch (dockan med eldkastaren) bränner kött, även små pojkar. Ja visst, Blade är också helt underbar (han med kniven). Se del 3 för mer backstory om hur dockorna blev till.

Castle Freak är rätt schysst, var ett tag sen jag såg den nu, men har bara fina minnen av den. Combs är alltid sevärd!

InläggPostat: tor apr 01, 2004 07:13 Svara med citat
AnvändarvisningsbildDr ButcherDr ButcherBlev medlem: lör mar 06, 2004 11:08Inlägg: 5524Ort: Gällivare The Hole in Lapland.
Casle freak är en underhållande film... Har den på vhs.. Hur ärdvd utgåvan?? Puppet master filmer är så där lgomt skruvade... Skön underhållning för stunden..

InläggPostat: tor apr 01, 2004 07:47 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis okt 21, 2003 16:41Inlägg: 7501Ort: Örebro
Ja dvd utgåvan ska vara helt okej.. Har varit på gång att köpa den många gånger!

Offline Profil
InläggPostat: tor apr 01, 2004 09:58 Svara med citat
AnvändarvisningsbildDr ButcherDr ButcherBlev medlem: lör mar 06, 2004 11:08Inlägg: 5524Ort: Gällivare The Hole in Lapland.
Får väl kola lite närmare på den.... Men just nu har jag ingått en pakt. Jag får max köpa en film denna månad... Hur i H-vete ska jag klara av det...

InläggPostat: tor apr 01, 2004 09:59 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNew York RipperNew York RipperBlev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10659Ort: Vettet!!!
Giallo skrev:
Får väl kola lite närmare på den.... Men just nu har jag ingått en pakt. Jag får max köpa en film denna månad... Hur i H-vete ska jag klara av det...

Hehehehe.... Jadu, hur i helvete ska vi klara detta!? Blir kul att se hur denna pakt slutar! :wink:

InläggPostat: tor apr 01, 2004 10:00 Svara med citat
De Rossi skrev:
Giallo skrev:

Hehehehe.... Jadu, hur i helvete ska vi klara detta!? Blir kul att se hur denna pakt slutar! :wink:

Det lär ju gå som vanligt då vi ger oss in i något.... Det går bra i tre veckor. Sen är det fan kört.... :wink:

InläggPostat: tor apr 01, 2004 10:01 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNew York RipperNew York RipperBlev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10659Ort: Vettet!!!
Mmmm.... Vi får väl se hur det går! :)

InläggPostat: tor apr 01, 2004 10:03 Svara med citat
Spänningen är oliiiiiiiiidlig...

InläggPostat: mån aug 03, 2020 20:06 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tis maj 12, 2020 20:08Inlägg: 1156
Föredrar Full Moon framför Troma, på tal om mindre
lågbudgetstudior som producerar kult & skräck o.d.

DVD:er (en del av dom), som jag har i hyllan:

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

+ ett gäng pre-Full Moon-produktioner (inte alla):