Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  US Horror  ~  Lista på kommande skräckfilmer.

InläggPostat: fre mar 13, 2009 14:07 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons mar 24, 2004 21:49Inlägg: 2155
phantasmagoria skrev:
Trailer till Amusement finns här;

http://www.dreadcentral.com

Ser fram emot att få se den :D

Den filmen var en riktigt stor besvikelse. Dåliga skådisar, jobbig handling - värdelös

Offline Profil
InläggPostat: tis jun 02, 2009 18:33 Svara med citat
SplatterheadSplatterheadBlev medlem: tor maj 28, 2009 09:47Inlägg: 835Ort: Karlskoga
Tyckte också att den sög pung, Tur att man gratis tittade på den så man inte köpte den.

fruktansvärd dåligt skådespel.

tog bort din quote, ej tillåten/lk

InläggPostat: ons jun 03, 2009 06:54 Svara med citat
AnvändarvisningsbildDr ButcherDr ButcherBlev medlem: lör mar 06, 2004 11:08Inlägg: 5524Ort: Gällivare The Hole in Lapland.
Jag håller med förgående talare. Riktigt dålig film.

InläggPostat: lör jun 06, 2009 08:11 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: lör apr 11, 2009 21:45Inlägg: 2927
Alien 5
I år firar Ridley Scotts sci-fi klassiker Alien 30-årsjubileum. Finns det ett bättre sätt att hedra denna milstolpe i filmhistorien än med en remake/reboot/femte del?

För 30 år sedan hade Alien och dess hjältinna Ellen Ripley i form av Sigorney Weaver premiär. Alien följdes av 3 filmer av skiftande kvalitet (finns det någon förutom denna skribent som faktiskt tycker att tvåan var bättre än ettan?) plus den ganska underhållande superkalkonen Alien vs. Predator.

Enligt nyhetssidan bloody-disgusting.com är nu den vad som blir sjätte filmen i Alien-serien på gång, men den goda nyheten är att det verkar som att både Ridley och Tony Scott är anslutna till projektet. Än finns dock inga uppgifter om handling eller skådespelare.

Från SF's sida

InläggPostat: mån jun 15, 2009 11:20 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor jan 08, 2009 16:07Inlägg: 2054Ort: SkogHell
Skulle ju kunna bli hur illa som helst om det inte görs absolut rätt

InläggPostat: mån jun 15, 2009 11:37 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis apr 08, 2008 16:04Inlägg: 9575Ort: Norrland
:cry: :cry: :cry: :cry:

"How do you kill something that's already dead?!"

Stöd WSPA i kampen för bättre djurvälfärd!
WSPA
Offline Profil
InläggPostat: tor jun 18, 2009 05:37 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: fre jan 28, 2005 23:26Inlägg: 2836Ort: Pendlar mellan Silent Hill och Vice City
Att det skulle komma en remake/reboot på Alien var oundvikligt, alla andra filmer blir ju nyinspelade. Lite trist efter som det är min absoluta favoritfilm. :(
Fast vi får hoppas på det bästa, det kanske visar sig bli en bra rulle.

InläggPostat: tor jun 18, 2009 13:38 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis apr 08, 2008 16:04Inlägg: 9575Ort: Norrland
Med andra ord, vi får hoppas på en nytolkning snarare än en remake :mrgreen:

Lt Ripley gestaltas av någon annan än Sigourney Weaver, jo jag tackar jag.... ;(

WSPA
Offline Profil
InläggPostat: tor jun 18, 2009 14:28 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor jan 08, 2009 16:07Inlägg: 2054Ort: SkogHell
Ripley utan Weaver, det går inte. Det måste de förstå också.

InläggPostat: tor jun 18, 2009 20:31 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: lör apr 11, 2009 21:45Inlägg: 2927
Precis som Freddy utan Englund :-q %-(

InläggPostat: tor jun 18, 2009 20:36 Svara med citat
Eller Hellraiser utan Bradley :shock:

InläggPostat: tor jun 18, 2009 21:17 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor jul 24, 2008 20:32Inlägg: 2496Ort: Mölndal
Eller Skärgårdsdoktorn utan Samuel Fröler :shock:

InläggPostat: tor jun 18, 2009 21:44 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: sön jan 30, 2005 13:51Inlägg: 10975Ort: Köping
Eller en tråd som spårar ur med massa trams [-x

Det är så synd om fotomodellen. Hon får ingen mat. Hamburgaren tar de ifrån henne, när de har fotat klart. Stackars lilla fotoprinssesan måste ha diet. Men hon vet att hon är vacker måste stå emot sina hunger attacker.
Offline Profil
InläggPostat: mån mar 26, 2012 21:29 Svara med citat

WSPA
Offline Profil
InläggPostat: tor jul 05, 2012 08:45 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons mar 24, 2004 21:49Inlägg: 2155
Egentligen så förtjänar den en egen tråd men.

Från producenten av Paranormal Activities och Insidious (!)
Sinister (2012) http://www.imdb.com/title/tt1922777/

Trailer: http://www.youtube.com/watch?v=MGjQ7Pwz0dw :twisted:
Verkar MYCKET bra!

Läskig figur den handlar om =).
Bild

Offline Profil
InläggPostat: tor jul 05, 2012 10:26 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8250Ort: Borås, Sweden
Ja jag är också svag för denna typen av filmer och tycker att denna ser intressant ut helt klart.

Mina dvdfilmer:
http://www.discshop.se/hem/gottesnask/
Offline Profil
InläggPostat: tor jul 19, 2012 10:20 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jun 07, 2007 14:32Inlägg: 6263Ort: Haddonfield
JA, Sinister verkar grymt bra:

SINISTER is a frightening new thriller from the producer of the PARANORMAL ACTIVITY films and the writer-director of THE EXORCISM OF EMILY ROSE. Ethan Hawke plays a true crime novelist who discovers a box of mysterious, disturbing home movies that plunge his family into a nightmarish experience of supernatural horror.

Coolt namn på hemsidan:

http://www.haveyouseenhim.com/

InläggPostat: tor jul 19, 2012 10:33 Svara med citat
GorehoundGorehoundBlev medlem: sön jan 27, 2008 21:32Inlägg: 1785Ort: Karlstad
Bara att instämma, verkar mycket intressant. Något releasedatum på den ännu?

InläggPostat: tor jul 19, 2012 10:48 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jun 07, 2007 14:32Inlägg: 6263Ort: Haddonfield
5 oktober står det ju på hemsidan, men det är väl i USA.

Chansen att den går upp på bio i Sverige får man väl anse att det är lika med NOLL. :(

Såg i och för sig att det står 12 oktober (Sverige) på imdb, så kanske vi har tur. :ymparty:

InläggPostat: fre aug 24, 2012 11:09 Svara med citat
SplatterheadSplatterheadBlev medlem: tor maj 28, 2009 09:47Inlägg: 835Ort: Karlskoga
Håller med alla andra. Helt klart en intressant film som måste ses :)

InläggPostat: tor sep 20, 2012 09:20 Svara med citat
Premiär för trailern till THE COLLECTION (uppföljaren till The Collector)

http://movies.yahoo.com/movie/collection/trailers/the-collection-theatrical-trailer-30640826.html

Blir extremt sugen på att se den efter att ha sett trailern :jason: . Kanske är det dags att se om ettan också. Det känns som att den hamnade lite i skuggan av Saw-serien. Men personligen så gillar jag konceptet i de här mycket mer.

Offline Profil
InläggPostat: tor sep 20, 2012 11:14 Svara med citat
GorehoundGorehoundBlev medlem: sön jan 27, 2008 21:32Inlägg: 1785Ort: Karlstad
The Collector satt som en handske, och denna har man sett fram emot. Trailern var grym, blir bara ännu mera sugen. Denna måste ju bara gå upp på bio i Sverige.

InläggPostat: tor sep 20, 2012 11:38 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: fre dec 09, 2005 18:17Inlägg: 3300Ort: Crystal Lake
Wow visste inte ens att det skulle komma en 2a på collector men efter att ha sett trailern nu så är detta en av de skräckisar jag ser mest fram emot :jason:

InläggPostat: tor sep 20, 2012 13:35 Svara med citat
Ja, hoppas verkligen att den går upp på bio! Jag lovade mig själv att lägga ner biobesök efter The Dark Knight Rises men det kan ju bli svårt om SF skulle visa sånt här =). Gick ettan på bio i Sverige eller?

Schyst poster har den också!
Bild

Ger nästan lite vibbar av Dexter Säsong 1 ;) ;)

Offline Profil
InläggPostat: tor sep 20, 2012 21:25 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: mån feb 07, 2005 11:52Inlägg: 2945Ort: Sundsvall
Såg precis trailern till den. Sjukt sugen. Första delen var ju inget annat än grym! :)

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 4 av 6
144 inlägg
Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori