Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  US Horror  ~  Day of the Dead - Remake

Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5, 6  Nästa
InläggPostat: ons feb 22, 2006 20:48 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: tor jan 20, 2005 22:42Inlägg: 380Ort: Stockholm
Steve Miner regisserar.
Release 2007.

Bild

Offline Profil
InläggPostat: ons feb 22, 2006 21:00 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: ons jul 21, 2004 17:31Inlägg: 1318Ort: Last House On The Left i Sundsvall
NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJJJJJJJJJJJJJJJ!!!!!!!!!!!!!!!!!!

*springer och hoppar ner från ett stup*

http://swedish-psycho.dvdaf.com/
Offline Profil
InläggPostat: ons feb 22, 2006 21:21 Svara med citat
Detta har varit känt länge. Tror på projektet. Steve Miner har gjort en del väldigt bra skräckfilmer och brukar aldrig väja för att visa gore och våldsamheter. Dessutom är han är duktig regissör överhuvudtaget. Men tanke på hur bra Dawn of the dead-remaken blev med en relativt ny oerfaren regissör blev, så kan denna bli riktigt bra.

InläggPostat: ons feb 22, 2006 21:27 Svara med citat
AnvändarvisningsbildShinjuku DrifterShinjuku DrifterBlev medlem: sön okt 26, 2003 11:00Inlägg: 11168Ort: Neo-Shinjuku
Jag är inte så impad av hans merit-lista. 8)

"Given the choice of Hollywood or poking steel pins in my eyes, I'd prefer steel pins." - Mike Leigh
Offline Profil
InläggPostat: ons feb 22, 2006 21:31 Svara med citat
gokudo skrev:
Jag är inte så impad av hans merit-lista. 8)

Jag tycker Fredagen den 13:e del 2 och 3, House, Lake Placid samt Halloween: 20 år senare alla är riktigt bra och effektiv underhållning. Men givetvis kan man dra upp trista filmer han gjort också, men varför det?

Man kan ju sura över något som inte skadar någon (dvs en Steve Miner-regisserad Day of the dead-remake) och skära handlederna av sig istället.

Jag kommer ihåg hur folk grinade som småbarn över Dawn of the dead. Riktigt roligt nu när jag tänker efter.

InläggPostat: ons feb 22, 2006 21:46 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: mån maj 10, 2004 09:09Inlägg: 2717Ort: Örebro
fredzilla skrev:

Jag kommer ihåg hur folk grinade som småbarn över Dawn of the dead. Riktigt roligt nu när jag tänker efter.

Extra roligt med tanke på resultatet.

InläggPostat: ons feb 22, 2006 21:49 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tor jul 22, 2004 11:43Inlägg: 3625Ort: Strömstad
Steve Miners filmer gillar jag inte alls (nej, inte ens de nämnda), så det känns inte särskilt spännande. Bara att vänta och se, som vanligt, men det känns trött.

Offline Profil
InläggPostat: ons feb 22, 2006 21:52 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön jan 29, 2006 11:04Inlägg: 4285Ort: Skellefteå
Ah, tycker inte day är en film som behöver göras om, den är perfekt precis som den är, men för all del, en tolkning ala Dawn kan väl möjligen fungera, tycker dock att Steve Miner är en ganska trist herre, så mina förhoppningar är minst sagt låga... :|

InläggPostat: ons feb 22, 2006 22:23 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: ons jul 21, 2004 17:31Inlägg: 1318Ort: Last House On The Left i Sundsvall
jaha var det Steve miner som gjorde F13 del 2 & 3 isåfall så kanske den är bra! 8)

http://swedish-psycho.dvdaf.com/
Offline Profil
InläggPostat: ons feb 22, 2006 22:37 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: sön jan 04, 2004 21:07Inlägg: 818Ort: Stockholm
Haha, alla dessa remake-hatare :D
Dock kan jag hålla med om att Steve Miner är ett tveksamt val... osäker om han bemästrar "Dead-stilen"... men det ska bli kul att se!

Offline Profil
InläggPostat: tor feb 23, 2006 01:02 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tor jul 22, 2004 11:43Inlägg: 3625Ort: Strömstad
Alla som har en åsikt om en filmmakare som gör remake tycks kallas för remake-hatare numera. Steve Miner är och förblir en trött och tråkig regissör för mig, remake eller inte.

Offline Profil
InläggPostat: tor feb 23, 2006 01:03 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
Day Of The Dead är bäst som den är så jag tvivlar på att en remake på denna blir lika bra som Dawn blev 8)

Men se den lär jag göra :D

Bring Me The Blogg Of lizzardking
Offline Profil
InläggPostat: tor feb 23, 2006 14:36 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: sön nov 16, 2003 00:06Inlägg: 2038Ort: Carlstad
Det är även frivilligt att se filmen!

Offline Profil
InläggPostat: tor feb 23, 2006 14:36 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: fre sep 02, 2005 19:54Inlägg: 2360Ort: Plainfield
The Shape skrev:

Fan va gött! Jag väljer att se den, tack! :D

Offline Profil
InläggPostat: tor feb 23, 2006 14:40 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: sön nov 16, 2003 00:06Inlägg: 2038Ort: Carlstad
Vuus skrev:
The Shape skrev:

Fan va gött! Jag väljer att se den, tack! :D

Jag med! 8)

Offline Profil
InläggPostat: tor feb 23, 2006 14:53 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tis mar 23, 2004 15:35Inlägg: 4135Ort: Nilbog
Även om jag tycker det är löjligt att göra om en film som bara är 20 år gamal så kommer jag också att se den.

När tror ni Land of the Dead remaken kommer? Själv tippar jag på 2010

InläggPostat: tor feb 23, 2006 14:54 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: fre dec 09, 2005 18:17Inlägg: 3300Ort: Crystal Lake
Bhoot skrev:
Även om jag tycker det är löjligt att göra om en film som bara är 20 år gamal så kommer jag också att se den.

När tror ni Land of the Dead remaken kommer? Själv tippar jag på 2010

2015 säger jag då :D

InläggPostat: tor feb 23, 2006 15:06 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis okt 28, 2003 17:11Inlägg: 2065Ort: Lund
Hatar hela House serien.
Fredagen filmerna har jag aldri varit stor fan till.
Har mest kommit på senare tid och då senare filmerna som Takes Manhattan och Jason X.
Warlock kommer jag ihåg som en bra och underhållande film.
Gillade Sands i dom tidigare filmerna.
Soul Man var rolig på sin tid. Vet dock inte om jag skulle gilla den idag.
My Father the Hero, hans första remake?
Fan vilket skit. Nästan en exakt kopia av den franska fast med Disney strössel över skiten.
H2O och Lake Placid var väl inga höjdare. Men absolut inga skitfilmer.
Uppskattar dom bägge två. (lite hur man tolkar ordet höjdare)

Annars mest skitserier. Lite rädd att Miner inte kommer att dra ut på svängarna. Lite orolig över resultatet faktiskt.

Offline Profil
InläggPostat: fre feb 24, 2006 01:34 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån jan 03, 2005 06:10Inlägg: 1512Ort: Göteborg
krug skrev:
Steve Miner regisserar.
Release 2007.

Bild

Fan vad jag hatar re-makes :evil:

Mina filmer: http://www.dvdforum.nu/?act=uhp&userhp=26061&type=tra
Mina skivor: http://skivsamling.nu/show.pl?id=31497
Offline Profil
InläggPostat: fre feb 24, 2006 01:36 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
Jag kommer som sagt att se den och tar ställning till den då men tvivlar på att den rubbar originalet, det är det få som gör om nu någon förutom Zombie då 8)

Bring Me The Blogg Of lizzardking
Offline Profil
InläggPostat: lör feb 25, 2006 15:38 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8437Ort: Borås, Sweden
Riktigt kul! Min favorit i serien och som ni vet så har jag inget emot att man gör remakes. Självklart inte alltid det blir bra, men jag tycker att det är kul ändå.

Offline Profil
InläggPostat: tor jul 20, 2006 07:49 Svara med citat
Wing Rames har signat på att spela Kapten Rhodes i nyinspelningen, dvs baddien som Joe Pilato spelar i orginalet. Tycker det är ett bra val och Wing verkar ha blivit väldigt förtjust i zombies då han gör en andra remake på en klassisk zombie-film :)

InläggPostat: tor jul 20, 2006 22:15 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: mån okt 25, 2004 14:35Inlägg: 343Ort: Republiken
:shock: Inte direkt första namnet jag kommer att tänka på som Rhodes. Rhames är ju mer en mellow och laid back skådis, inte så gapig, men va fan... Gillar Rhames så det kan bli bra.

InläggPostat: fre jul 21, 2006 00:00 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: sön mar 19, 2006 18:37Inlägg: 768Ort: Umeå
Jag säger oftast inte nej till remakes, så jag tror detta kan bli intressant :)

Stolt medlem i A Non Supporting HoH Generation
Offline Profil
InläggPostat: tis sep 12, 2006 11:46 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons jan 04, 2006 18:25Inlägg: 3266Ort: Partille
Första bilderna från re-maken:
Bild
Bild
Bild
(Från bloody-disgusting.com.)

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 1 av 6
135 inlägg
Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5, 6  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster
Sök efter: