Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  US Horror  ~  Day of the Dead - Remake

Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6
InläggPostat: tor apr 24, 2008 22:31 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: tor mar 09, 2006 08:35Inlägg: 633Ort: Monster island
En liten smårolig anekdot är att om man går in på cduniverse.com och kollar deras toppsäljare inom komedi så ligger Day of the dead remaken med där... :)

http://www.cduniverse.com/browsecat.asp ... ie&cat=376

InläggPostat: tor jun 19, 2008 00:20 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: sön apr 27, 2008 20:11Inlägg: 138
Steve Miners remake på Day of the dead är ett helgerån mot hela skräckgenren. :evil:

Seriöst, karln borde förbjudas att göra en enda skräckfilm till. Speciellt inte en remake på en gammal klassiker.

Gillar verkligen inte Steve Miners filmer. Man skulle nästan kunna tro att hans enda uppdrag här på jorden är att sabba så många skräckfilmer han bara kan.

InläggPostat: tor jun 19, 2008 07:11 Svara med citat
SplatterheadSplatterheadBlev medlem: fre maj 16, 2008 10:04Inlägg: 595
"Man skulle nästan kunna tro att hans enda uppdrag här på jorden är att sabba så många skräckfilmer han bara kan."

- vilka då? Karln har gjort Fredagen del 13:e del 2 och 3, House, Warlock och Halloween 20 år senare, vilket jag anser är kompetenta thrillers/skräckfilmer. Resten är drama, action och komedi. Så du får specifiera lite mer "sabba så många skräckfilmer han bara kan"? Eller retar du dig på att han var allt för delaktigt i Wes Cravens Last house on the left från 1972? Medproducent till den första Fredagen-filmen? Körde second unit på Night of the creeps? Var är alla skräckfilmer han sabbat under sin karriär?

Värmde upp efter Kina-resan och såg Day of the dead förresten:

http://fredzilla.blogspot.com/2008/06/recension-day-of-dead-2008.html

InläggPostat: tor jun 19, 2008 07:57 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons jan 04, 2006 18:25Inlägg: 3266Ort: Partille
fredzilla:
Glöm inte Lake Placid :wink: .

InläggPostat: tor jun 19, 2008 08:24 Svara med citat
SplatterheadSplatterheadBlev medlem: fre maj 16, 2008 10:04Inlägg: 595
Lake Placid är en schyst (en av de bättre i genren faktisk) monster-film med skön humor och bra karaktärer.

tog bort din quote/lk

InläggPostat: tor jun 19, 2008 14:36 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: sön apr 27, 2008 20:11Inlägg: 138
De filmer han har gjort inom olika horror franchises är inget vidare tycker jag. Visst har han gjort annan film också. Lake placid var helt ok. men annars är han rätt misslyckad inom genren.

Gillar inte hans stil helt enkelt.

InläggPostat: tor jun 19, 2008 14:37 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis apr 08, 2008 16:04Inlägg: 9575Ort: Norrland
Jag gillade faktiskt Day Of The Dead "remaken" som den kallas. Tycker själv att den står helt för sig själv - räknar den inte ens som en remake...
Finns liksom inget med den som har med Romeros att göra - jaja ok då, det är zombies...:lol:

Hur ser ni på den? Remake? Sin egen?

Har Mr Miners sabbat så många skräckfilmer? Han har ju inte sabbat några andras ö.h.t? Eller har jag missat något? Han har väl bara gjort en enda "remake" (brr, gillar inte att kalla den remake)? Mig veterligen har han bara gjort alldeles egna, samt medproducerat på olika sätt på andra?

:?: :?

"How do you kill something that's already dead?!"

Stöd WSPA i kampen för bättre djurvälfärd!
WSPA
Offline Profil
InläggPostat: tor jun 19, 2008 15:11 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
Om man inte gillar hans stil vad tittar man på hans filmerna då för?

Offline Profil
InläggPostat: mån jun 23, 2008 08:56 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNewbieNewbieBlev medlem: tis jan 29, 2008 21:53Inlägg: 44Ort: Alingsås
Ja, i mitt fall så är det p.g.a. att jag är en zombiefantast. Och får man då höra att det kommer en remake på favoriten Day of the Dead så måste man givetvis se den. Och eftersom det var bland den värsta skit jag sett, så får givetvis dess regissör vackert klättra upp på skampålen.

Offline Profil
InläggPostat: ons aug 05, 2020 09:27 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tis maj 12, 2020 20:08Inlägg: 1156
Tänkte att den åtminstone är skjuten av Steve Miner, så jag gav den
en chans. OK, inget mästerverk, men långt sämre filmer har jag sett.

I hyllan:

Bild

Kommer jag se den andra remaken, då? Svar: Nej. :-|

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 6 av 6
135 inlägg
Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till: