Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  US Horror  ~  Day of the Dead - Remake

InläggPostat: mån dec 31, 2007 01:09 Svara med citat
King of SplatterKing of SplatterBlev medlem: mån okt 23, 2006 15:01Inlägg: 6123
Släpps 8/4-2008 på dvd

Källa: http://www.bloody-disgusting.com/news/10787

/Daydreamer

InläggPostat: ons jan 16, 2008 02:39 Svara med citat
Nu finns en ny trailer, länk till den finns på Bloody Disgusting.
Verkar sådär, är fortsatt skeptisk till denna film.

/Daydreamer

InläggPostat: ons jan 16, 2008 03:39 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: mån nov 19, 2007 00:58Inlägg: 153Ort: Kina
Denna blir att glo på :) men krav, det har jag inte :P

Offline Profil
InläggPostat: ons jan 30, 2008 12:59 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNewbieNewbieBlev medlem: tis jan 29, 2008 21:53Inlägg: 44Ort: Alingsås
Den här recensionen på aintitcool.com är ju inte så... snäll. Men att det skulle bli skit förstod man väl med en gång när man såg rollistan och val av regissör.

Offline Profil
InläggPostat: tor feb 14, 2008 17:49 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: fre sep 15, 2006 08:57Inlägg: 1384Ort: GBG
Ska se den NU!

InläggPostat: tor feb 14, 2008 19:59 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: mån nov 12, 2007 16:40Inlägg: 226
Se den inte, den var skit.
Hur allvarligt tar men en zombie som är vegetarian?!
Blev även otroligt trött på huvudskådisen som är en blond tjej som ser otroligt blåst ut, ser ut som 14 år (hej! jag fattar ingenting!-brud) och är officer!!!!
Och sen givetvis Ving Rhames som ska vara med i alla moderna skräckfilmer som finns.
En hel del datablood, zombies som klättrar som spindlar i tak, men det är mycket blod och gore. så kanske den blir liiiite bättre än vad jag tippade.
Men en remake har ju alltid tufft med bedömningar då man jämför med originalet

Mina Filmer
Offline Profil
InläggPostat: tor feb 14, 2008 21:24 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: fre sep 15, 2006 08:57Inlägg: 1384Ort: GBG
Nä, gillade inte heller den. Ger den 2/5. Ruskigt dåligt skådespel och jag kände inte jag engagerades speciellt mycket i någonting alls.

Tjejen du (Splatter) pratar om är ju för övrigt Mena Suvari (American Beauty). ;)

Senast redigerad av Lukinx fre feb 15, 2008 14:13, redigerad totalt 1 gång.

InläggPostat: tor feb 14, 2008 22:18 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: mån nov 12, 2007 16:40Inlägg: 226
Hursomhelst så är hon hur dryg som helst, se ut som en snorunge, men domderar officerar som hon gjort det i 100 år

Mina Filmer
Offline Profil
InläggPostat: tor feb 14, 2008 23:06 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: ons aug 25, 2004 08:38Inlägg: 12227Ort: Skåneland
Jag såg precis screenern av den och som sagt synd att alla zombies rör sig så snabbt och att dom scenerna går snabbare, gör filmen lite jobbig att se och Mena Suvari var lite jobbigt bitchig emellanåt. Ving Rhames var coolare i Dawn of the Dead. Betyget drogs som sagt rejält ner av alla maratonlöpande zombies. Men det bjuds ju på mängder av gore och det är aldrig fel.

5/10

InläggPostat: tor feb 14, 2008 23:52 Svara med citat
Splatter skrev:
Hursomhelst så är hon hur dryg som helst, se ut som en snorunge, men domderar officerar som hon gjort det i 100 år

Måste säga att jag tycker att Nick Cannon's insats var så mycket sämre. Han kan verkligen inte skådespela för fem öre. Men som sagt så låg ju skådespelandet hos de flesta i filmen på bottenskrapsnivå.

InläggPostat: fre feb 15, 2008 13:28 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNewbieNewbieBlev medlem: tis jan 29, 2008 21:53Inlägg: 44Ort: Alingsås
Nu är jag väl hopplöst efter i utvecklingen här, men skulle vilja fråga hur ni lyckats se den? Den har väl inte ens släppts ännu, varken bio eller dvd?

Offline Profil
InläggPostat: fre feb 15, 2008 14:59 Svara med citat
screener...en sån som skickas till tävlingar, bolag som ev kommer att köpa in den och släppa den osv

Mina Filmer
Offline Profil
InläggPostat: fre feb 15, 2008 21:59 Svara med citat
NewbieNewbieBlev medlem: sön apr 23, 2006 21:26Inlägg: 43
Ja vad säger man om denna soppa, Jag tyckte den hade inte mkt till uderhållsvärde för 5öre. zombier som springer klättrar...blixtsnappt med datorblod o datorfix för zombieförvandling...ush...Det är ett hån att använda namnet på en av dom bästa zombiefilmer alla kategorier...

Offline Profil
InläggPostat: lör apr 19, 2008 07:32 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
Helt okej film faktiskt. Jag gillade den. Lite dumt med de übersnabba zombierna som plötsligt klättrar i tak men annars inget att klaga på. Miner skötte sin roll bra. Skoj att han lade in en bit av Jason temat i början av filmen :D Och då syftar jag på ett stycke musik bara så ingen för för sig att Jason springer runt i bakgrunden nu!
Och precis som Day Of The Dead: Contagium, mycket bättre än sitt rykte och framför allt bättre än Land Of The Dead.

Bring Me The Blogg Of lizzardking
Offline Profil
InläggPostat: lör apr 19, 2008 12:48 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis apr 08, 2008 16:04Inlägg: 9575Ort: Norrland
Haha! Verkar grymt underhållande! :D

Ska se den - helt klart! 8)

"How do you kill something that's already dead?!"

Stöd WSPA i kampen för bättre djurvälfärd!
WSPA
Offline Profil
InläggPostat: ons apr 23, 2008 10:13 Svara med citat
Så. Jävla. Dålig.

Som väl redan konstaterats har denna film inget med varken Romero eller originalet "Day..." att göra. Istället är det supermuterade ninjaspindelzombies som i princip kan göra allt utom att flyga ( eller kan de det också? ). Sen har vi en blond snygging som, hör och häpna, inte får kuta omkring i ett vitt linne!? Vi har en tuff ghetto nigga som sprider "tuffa" oneliners som vilken fjortis som helst kan förälska sig i.

Och Ving? Den jäveln ska skämmas. Nog måste han vid det här laget ha råd att tacka nej till sån här skit?

Offline Profil
InläggPostat: ons apr 23, 2008 10:33 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis apr 08, 2008 16:04Inlägg: 9575Ort: Norrland
Den hade ju ingenting alls med originalet att göra....remake? *tsssk* :?

Men var iaf underhållande för stunden.! Trots att den kändes gjord för fjortisar... :x

"How do you kill something that's already dead?!"

Stöd WSPA i kampen för bättre djurvälfärd!
WSPA
Offline Profil
InläggPostat: ons apr 23, 2008 13:08 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: ons nov 30, 2005 16:14Inlägg: 1164Ort: Stockholm
Flyboy skrev:
Sen har vi en blond snygging som, hör och häpna, inte får kuta omkring i ett vitt linne!?

Va sa du? Får hon inte springa runt i linne?
Är det bra eller dåligt? Jag fattar inte.

InläggPostat: ons apr 23, 2008 17:16 Svara med citat
Jag sa ingenting, jag skrev att hon, som jag minns, inte springer omkring i ett vitt linne. Detta kutande i vita linnen, inte sällan blöta för att framhäva vissa anatomiska särdrag hos det kvinnliga könet, är ju annars en klassisk skräckklyscha, främst i filmer av sämre kvalitet. Och eftersom "Day..." är av synnerligen usel kvalitet, satt jag bara och väntade på att även denna klyscha skulle dyka upp. Men det gjorde den ej. Därav min förvåning. Och mitt tveksamma försök till ironi.

tog bort din quote och ironi är dött här inne/lk :wink:

Offline Profil
InläggPostat: tor apr 24, 2008 08:06 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: ons nov 30, 2005 16:14Inlägg: 1164Ort: Stockholm
Det var nog helt enkelt för många lager av ilska, ironi och upopriktighet för att jag skulle fatta. Men nu gör jag det. Tack. :oops:

InläggPostat: tor apr 24, 2008 09:17 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tor feb 16, 2006 11:16Inlägg: 4476Ort: Malmö
Verkar inte som att man ska förvänta sig något i stil med Dawn Of The Dead remaken, som jag tyckte var riktigt bra.

InläggPostat: tor apr 24, 2008 09:29 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: tor mar 09, 2006 08:35Inlägg: 633Ort: Monster island
Jag tyckte att det kändes som om filmen var mer inspirerad av Resident evil spelen än någon av Romeros filmer. Filmen blev lite bättre när man såg det så. Jag tyckte att den var helt ok, den var åtminstone ganska blodig även om rätt många av skådespelarna var rätt kassa och hela konceptet med den intelligenta zombien var ju pinsamt

InläggPostat: tor apr 24, 2008 10:39 Svara med citat
@ Damien

Nej, någon ny remake av Snyders kaliber är det inte. "Dawn..." från 2004 är en välgjord remake som dessutom tillförde något nytt. Jag vill även slå ett slag för den bästa av de remakes som gjorts på Romeros Dead-filmer och det är Savinis "Night of the Living Dead" från 1990. En riktigt underskattad film som, i mitt tycke, innehåller den allra bästa zombie-sminkningen av alla.

En pärla som det väl (?) ännu idag inte finns någon svensk/nordisk utgåva av.

Offline Profil
InläggPostat: tor apr 24, 2008 11:56 Svara med citat
Flyboy: Savinis Night of the Living Dead finns på brittisk dvd utgåva, utgåvan är bra och i extra materialet kan man se flera scener som klipptes då de anpassade filmen för att få en R-rating i USA.
Jag håller med dig i att den är underskattad och att zombie-sminkningen är väldigt bra, kanske den bästa av alla.
Filmen fnns att köpa på bla Discshop, sist jag såg den där så kostade den mindre än en hundralapp.
Denna film skulle jag vilja se unrated...

/Daydreamer

InläggPostat: tor apr 24, 2008 13:38 Svara med citat
@ Daydreamer

Jag vet. Mitt första ex. av Night-remaken införskaffade jag på ett vhs-band i mitten på 90-talet under en resa till London. Sen hittade jag den på dvd ( den brittiska utgåvan du skriver om ) på en mässa ( kanske sc-fi, minns ej ) i Göteborg någon gång i början av 2000-talet.

Ah, tänk om den kunde dyka upp unrated i en blu-ray-utgåva...

Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 5 av 6
135 inlägg
Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori