Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  US Horror  ~  Day of the Dead - Remake

InläggPostat: tis okt 24, 2006 18:06 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: sön mar 19, 2006 18:37Inlägg: 768Ort: Umeå
Verkar vara nere...Igen :(

Stolt medlem i A Non Supporting HoH Generation
Offline Profil
InläggPostat: tis okt 24, 2006 22:48 Svara med citat
NewbieNewbieBlev medlem: tis feb 14, 2006 12:08Inlägg: 68Ort: Uddevalla
Finns uppe på youtube nu så det är ingen fara :)

http://youtube.com/watch?v=ulvle4RT7Bk

InläggPostat: tis okt 24, 2006 23:00 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
Inget jag kommer att springa benen av mig för 8)

Bring Me The Blogg Of lizzardking
Offline Profil
InläggPostat: tis okt 24, 2006 23:57 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: fre sep 02, 2005 19:54Inlägg: 2360Ort: Plainfield
men neej!
Varför gör dom så här mot mig!?
Jag såg verkligen fram emot den här filmen, men trailern visar ju att den inte alls kommer likna originalet. Helvete! :evil:
Och DAY of the dead?
Det va ju fan mitt i natten hela tiden! :lol:

Offline Profil
InläggPostat: ons okt 25, 2006 06:04 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: sön mar 19, 2006 18:37Inlägg: 768Ort: Umeå
Jävligt tråkigt att det inte kommer bli mer som originalet, men jag tror ändå att det kan bli en riktig höjdarfilm.
Det är egentligen ganska kul, många av oss klagar på remakes för att dom är antingen för lik eller olik originalet :P

Stolt medlem i A Non Supporting HoH Generation
Offline Profil
InläggPostat: ons okt 25, 2006 10:58 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis sep 20, 2005 11:56Inlägg: 3324Ort: Wexio
För det första tycker jag den verkar sådär, inte speciellt bra trailer. För det andra är det sjukt irriterande att dom har använt sig av namnet Day of the Dead enbart för att sälja mer. Den har ju uppenbarligen inget med orginalet (som förövrigt är ett mästerverk) att göra! Detta är inget jag kommer prioritera högt...

FNA Smulan.

Over and out.
Offline Profil
InläggPostat: ons okt 25, 2006 11:50 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån mar 06, 2006 19:50Inlägg: 1295Ort: Bergvik
Precis som jag anat hela tiden, dåligt jävla skit, redan vid första trailern. Man blir så less. :|

Offline Profil
InläggPostat: ons okt 25, 2006 15:21 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: ons jul 21, 2004 17:31Inlägg: 1318Ort: Last House On The Left i Sundsvall
Den såg ut att vara väldigt dålig ... gud va ovanligt! :|

http://swedish-psycho.dvdaf.com/
Offline Profil
InläggPostat: ons okt 25, 2006 15:32 Svara med citat
*censur*

(äscha, huvudsaken jag tycker det verkar vara en underhållande film :))

InläggPostat: ons okt 25, 2006 22:24 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
Inte dölja "Fredismen" nu, ut med den :D

Offline Profil
InläggPostat: ons okt 25, 2006 22:32 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön maj 29, 2005 10:07Inlägg: 3900
Men vad nu? Jag brukar ju fan vara den mest kritiska på detta forum. Jag gillar ju ingenting. Man jag tyckte trailern var schysst. kan absolut tänka mig att se rullen. Okej, vissa zombies såg lite trista ut, mer Demons än Zombi 2 vilket jag tycker är negativt. Smaksak. Men jag räknar inte bort rullen, kan tänka mig att ge Miner en chans här. Gillar dessutom Mena Suvari :P

Offline Profil
InläggPostat: fre okt 27, 2006 10:47 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: tis aug 08, 2006 17:35Inlägg: 368Ort: Stockholm
Tycker den verkar spännande! Gillade scenen där de hoppar ut från fönstrena på andra våningen, ser fram emot denna då den kompletterar min "Of the dead-remake" del i hyllan :lol:

InläggPostat: fre feb 09, 2007 17:23 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: fre feb 09, 2007 15:46Inlägg: 974Ort: Du vet den där gamla lådan med skräp du har på vinden? Kolla bakom den.
Jag tror knappast den bemästrar originalet, men den verkar ju ändå rätt sevärd. Trailern frestade iaf till en viss del.

Jag är skeptisk. Som vanligt.

InläggPostat: sön feb 18, 2007 09:21 Svara med citat
King of SplatterKing of SplatterBlev medlem: mån okt 23, 2006 15:01Inlägg: 6123
Som flera andra här inne på forumet så är jag skeptisk men man vet ju aldrig...

/Daydreamer

InläggPostat: lör feb 24, 2007 21:01 Svara med citat
NewbieNewbieBlev medlem: lör feb 24, 2007 19:47Inlägg: 19
Min filosofi är att det inte kan göra tillräckligt många zombiefilmer, så för all del. Förutsättningarna för en intressant/underhållande film finns ju, med tanke på förlagan. Däremot kan man nog ifrågasätta behovet av just en remake. Det verkar ju ändå bli en annan historia, så varför återanvända titeln, över huvudtaget? (OBS; retorisk fråga.) Se bara på Contagium...

Tyvärr vågar jag inte hoppas på en upprepning av den lyckade Dawn of the Dead-omfilmatiseringen. Samtidigt hade jag helt obefintliga förväntningar på densamma, så man vet ju aldrig. Man kan ju bli positivt överraskad.

/Fläskätaren

InläggPostat: lör jun 30, 2007 23:57 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis okt 28, 2003 17:11Inlägg: 2065Ort: Lund
Precis hyrt skiten och stängde av innan filmen var slut. Vilket skit.
Kan plåga mig igenom det mesta men detta var ointressant från första stund.
Kändes fel från början och det fanns inte en tillstymmelse till otäck stämning.
Mest ledsen och trött på livet just nu.

Ingen annan som sett den än?

Offline Profil
InläggPostat: sön jul 01, 2007 00:14 Svara med citat
Jag tror att du tänker på "Day of the Dead: the Beginning" som har utkommit på DVD i Sverige. Det rör sig alltså om filmen "Day of the Dead: Contagium" (se mitt inlägg ovan) och inte nyfilmatiseringen av "Day of the Dead". Sedan hänvisar man till Romero på konvulutet, men det är alltså enbart falsk marknadsföring.

Det senaste om remaken är annars att man håller på med omtagningar just nu. När filmen kan tänkas ha premiär är omöjligt att gissa. Mer information finns här: http://www.joblo.com/arrow/index.php?id=8257

/Fläskätaren

InläggPostat: sön jul 01, 2007 01:07 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis okt 28, 2003 17:11Inlägg: 2065Ort: Lund
Den jag såg var Day of the Dead 2: Contagium enligt inledningen i filmen och av Ana Clavell.
Så det ska alltså komma en till?
Hur har dom fått rättigheter till namnet? Eller har George slarvat igen?
Filmen jag såg var under all kritik.

Offline Profil
InläggPostat: sön jul 01, 2007 07:36 Svara med citat
Detta är tråden om Day Of The Dead remaken. Day Of The Dead: Contagium är här: viewtopic.php?t=4746&highlight=contagium

Offline Profil
InläggPostat: sön jul 01, 2007 11:43 Svara med citat
NewbieNewbieBlev medlem: lör jun 30, 2007 18:32Inlägg: 4
hmm Ving Rhames med i denna också :) Vet inte om han passar som Rhodes dock.

Blir säkert rätt ok underhållning men inget mer.

Vore för övrigt kul att se en zombiefilm där militärerna inte flippar ur utan klarar sitt jobb. Ok Roger och Peter i Dawn dödade ju på riktigt bra men de var ju bara två.

Se militären på ett realisitiskt sätt nedkämpa zombiehotet, det vore nåt!

Offline Profil
InläggPostat: sön jul 01, 2007 20:26 Svara med citat
Lite info finns i denna artikel:
http://botld.blogspot.com/2006/06/tema-dead-del-3.html

/Fläskis

InläggPostat: mån jul 02, 2007 06:31 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8438Ort: Borås, Sweden
Day of the Dead: Contagium och Day of the Dead:The Beginning är alltså samma film för att bryta upp alla tvivel och missuppfattningar.
I denna tråd är det som Lizzardking säger, remaken det handlar om. Mycker förvirring. Nu tillbaka till ämnet 8)

Offline Profil
InläggPostat: mån jul 02, 2007 17:42 Svara med citat
King of SplatterKing of SplatterBlev medlem: mån okt 23, 2006 15:01Inlägg: 6123
Såg trailer för Steve Miners remake... :?
Jag är tämligen säker på att det här är en "stinkare"... :|

/Daydreamer

InläggPostat: sön aug 05, 2007 15:06 Svara med citat
NewbieNewbieBlev medlem: sön aug 05, 2007 14:44Inlägg: 6
Jag tror stenhårt på den här. Dawn of the dead (remake) gav mig bånge de första 15 minutrarna, och då beror det inte på duschscenerna... Jag gillar verkligen då det är springande zombies, för det blir mer intensivt och klaustrofobiskt. Visst blir inte skräcken lika krypande, men då ingår ju jag i MTV-generationen som vill ha epileptiska actionklipp! Mer snabba zombies åt folket!!!

InläggPostat: tis sep 18, 2007 10:30 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis okt 21, 2003 16:41Inlägg: 7501Ort: Örebro
Remaken till Dawn of the dead är ett sjukt bra bevis på att en remake KAN vara bra.

Men

de lyckades fan inte med den här, den är bara ett försök att blanda dawn of the remaken och få in lite stålar. Hela denna film känns bara som ett rop på att få in lite snabba stålar. vart ganska besviken tyvärr. hade lite förväntningar iallafall.

Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 4 av 6
135 inlägg
Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori