Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  US Horror  ~  Humongous

InläggPostat: fre mar 03, 2006 20:27 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: lör jul 24, 2004 02:11Inlägg: 306
Nån fler än jag som sett denna gamla skumma slasher av Paul Lynch? En rulle som fått alldeles för lite uppmärksamhet, grisig och grå med unken stämning, en jätteskabbig mördare och allt möjligt mys.

Förtjänar ett fint DVD-släpp.

& har den funnits på hyrkassett i sverige?

InläggPostat: fre mar 03, 2006 20:36 Svara med citat
Ja, den är förbaskat mysig och faktiskt ganska läskig på sina ställen. Iofs så är jakten genom skogen på slutet hysteriskt rolig eftersom både bruden och mördaren springer så otroligt långsamt... men annars så är den riktigt bra. Inget gore vad jag vet, men jag gillar den skarpt.

InläggPostat: fre mar 03, 2006 23:27 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: sön okt 09, 2005 15:02Inlägg: 234
hemvideo släppte en film med den titeln med Janet Julian och David Wallace regisserad av Paul Lynch
Omslaget har en ansikte i en blodsdroppe och med taglinen "it´s loose, it´s angry and is getting hungry :)
Har inte sett filmen :(

InläggPostat: lör mar 04, 2006 14:38 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön okt 26, 2003 10:21Inlägg: 4893
Har haft den länge på hollänskt original men inte sett den. Värd att kolla på alltså?

Offline Profil
InläggPostat: lör mar 04, 2006 15:32 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: lör jul 24, 2004 02:11Inlägg: 306
De flesta utgåvorna är ganska blodfattiga pga censuren. Embassy gav ut två (möjligtvis tre) olika släpp på VHS av filmen i USA, varav den ena unrated och de andra R-rated (svart omslag). Dumt nog verkar det som att även många exportversioner är R-rated, japanska exempelvis. Brittiska och australiska är klippta ytterligare, svenska vet jag inte men den lär väl vara klippt med tanke på svenska hyrisar i allmämhet.

InläggPostat: tor mar 30, 2006 00:21 Svara med citat
NIN skrev:
Har haft den länge på hollänskt original men inte sett den. Värd att kolla på alltså?

Vad har holländaren för instick? Är det samma som britten och svennen med bilden på ögat eller är det nåt eget mer intressant?

InläggPostat: fre aug 26, 2011 22:58 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis apr 08, 2008 16:04Inlägg: 9575Ort: Norrland
Precis sett den, helt Ok! Smutsig & dunkel gammal rulle. Inte speciellt blodig, utan spelar mer på den unkna känslan :)

En medel film helt enkelt 2.5 / 5. Värd att finnas i samlingen i alla fall!

OCh goda nyheter, den får ett släpp fr Scorpion Releasing snart!

http://retroslashers.net/humongous-incubus-and-more-lurch-onto-dvd/

"How do you kill something that's already dead?!"

Stöd WSPA i kampen för bättre djurvälfärd!
WSPA
Offline Profil
InläggPostat: sön aug 28, 2011 18:42 Svara med citat
King of SplatterKing of SplatterBlev medlem: mån okt 23, 2006 15:01Inlägg: 6123
Väldigt sugen på att inhandla denna..... Har velat se den ända sedan jag läste om den i Slash Hits...

InläggPostat: tis nov 29, 2011 10:51 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8251Ort: Borås, Sweden
Ingen här som har köpt Scorpion releasing släppet och kan komma med ett utlåtande? Är väldigt sugen på att köpa den.

Mina dvdfilmer:
http://www.discshop.se/hem/gottesnask/
Offline Profil
InläggPostat: mån dec 05, 2011 15:43 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: tor mar 09, 2006 08:35Inlägg: 633Ort: Monster island
Jag har det och allt det där mörka är verkligen borta nu. Tvärtom, det är ta mig faen ljust hela tiden! :)

Skämt åsido, nu ser man allt som händer. de har dock meckat rätt mycket digitalt så i vissa scener så blir bakgrunden lite blurrig till och med, men aldrig så att det stör. En helt klart köpvärd dvd alltså.

InläggPostat: mån dec 05, 2011 16:53 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8251Ort: Borås, Sweden
Låter fint. Det får bli en beställning.

Mina dvdfilmer:
Offline Profil
InläggPostat: tor maj 28, 2015 19:00 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: ons aug 25, 2004 08:38Inlägg: 12111Ort: Skåneland
Jag dumpar denna tråd

Humongous verkar vara en cool Canuxploitation :ymparty:

InläggPostat: tis sep 19, 2017 20:36 Svara med citat
Jag vill ha tag i denna på blu-ray. Är det Scorpion som gäller eller finns det någon annan utgåva?

Mina dvdfilmer:
Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 1 av 1
13 inlägg
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori