Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  US Horror  ~  80-tals slasher filmer

Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5 ... 35  Nästa
InläggPostat: ons mar 08, 2006 12:34 Svara med citat
NewbieNewbieBlev medlem: lör feb 21, 2004 13:02Inlägg: 68
Vad är era åsikter om filmer som Rush week,phantom of the mall,
Bloody pom poms.Killer party, för att ta några gamla godingar från det
ruskiga 80-talet!

Offline Profil
InläggPostat: ons mar 08, 2006 17:44 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: fre jan 28, 2005 23:26Inlägg: 2836Ort: Pendlar mellan Silent Hill och Vice City
Av dom filmerna du nämnt så har jag bara sett Bloody Pom Poms, som släpptes på video här i Sverige av House of Horror under namnet Bloody Scream.
Ett måste för alla som älskar usla kalkonrullar. :)
En av tjejerna som spelar huvudrollerna, Teri Weigel, började senare att göra hårdporrfilmer. :o :wink:

InläggPostat: ons mar 08, 2006 18:00 Svara med citat
Har givetvis alla :)

Rush week
- Inte alls pjåkig "seriös" slasher om en mördare med vit mask och svart klädsel (påminner om Scream faktiskt) och en stor yxa som dödar och har sig. Inte så gory, men den har ett bra flyt och är underhållande.

Phantom of the mall
- Vet inte om jag ska kalla den en renodlad slasher, men den är fantastiskt underhållande. Känns som om jag måste se om den nån kväll nu.

Bloody pom poms
- Gjord mycket med glimten i ögat och med en känsla av både Porkys och The Burning :) Två mord är väldigt brutala och känns ganska malplacerade mot den annars lättsamma stämningen. Bra film!

Killer party
- Har den bara inspelat från TNT eller vad kanalen nu hette en gång i tiden, så jag vet inte om den var klippt eller inte. Som vanligt med filmer där Paul Bartel är inblandad så är den ganska offbeat, men snygg. Inte så gory vad jag minns.

InläggPostat: ons mar 08, 2006 18:19 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
fredzilla skrev:
Har givetvis alla :)
Killer party
- Har den bara inspelat från TNT eller vad kanalen nu hette en gång i tiden, så jag vet inte om den var klippt eller inte. Som vanligt med filmer där Paul Bartel är inblandad så är den ganska offbeat, men snygg. Inte så gory vad jag minns.

Hade denna själv från samma kanal :D
Denna är duktigt klippt :(
Har tyvärr inte sett den sedan den gången för många år sedan, har för mig att den ska finnas oklippt på något format dock!

Bring Me The Blogg Of lizzardking
Offline Profil
InläggPostat: ons mar 08, 2006 20:17 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: lör jul 24, 2004 02:11Inlägg: 306
Okej filmer, men det finns bättre val vad gäller 80-talets slasherhysteri.

Istället för Killer Party rekommenderar jag hellre Funeral Home av samme regissör, även om jag tycker Killer Party är rätt bra, lite av en skum hybrid mellan slasher & possession.

Några andra favoriter värda att nämnas: The Unseen, Innocent Prey, Black Room, The Final Terror, Dorm That Dripped Blood, Humongous, Final Exam, Unhinged, Don't Go in the Woods...

InläggPostat: ons mar 08, 2006 22:00 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: fre dec 09, 2005 18:17Inlägg: 3300Ort: Crystal Lake
finns det nån fin utgåva av Dorm That Dripped Blood??

InläggPostat: ons mar 08, 2006 22:28 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: sön nov 16, 2003 00:06Inlägg: 2038Ort: Carlstad
Jag har R1 från Elite av "The House on Sorority Row" aka "The Dorm that dripped blood". Helt ok utgåva!

Offline Profil
InläggPostat: ons mar 08, 2006 23:31 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: fre dec 09, 2005 18:17Inlägg: 3300Ort: Crystal Lake
The Shape skrev:
Jag har R1 från Elite av "The House on Sorority Row" aka "The Dorm that dripped blood". Helt ok utgåva!

är den helt uncut??

InläggPostat: ons mar 08, 2006 23:47 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: lör jul 24, 2004 02:11Inlägg: 306
The Shape skrev:

Det var Obrow & Carpenters film från 1982 som jag syftade på, aka Pranks. Har aldrig hört att titeln House on Sorority Row, som är en helt annan film av Mark Rosman från 1983, ska ha använts som en aka på denna film. Det är Rosman's som finns ute på Elite DVD.

Dorm That Dripped Blood finns ute på en skitutgåva med den usla titeln Pranks. Avvakta på nåt bättre eller skaffa gamla Media VHS'en om du inte ids vänta. VHS'en har för övrigt ett ultrasnyggt omslag.

http://www.itsonlyamovie.co.uk/cover%20scans/THEDORMTHATDRIPPEDBLOOD%20AKA%20PRANKS.jpg

InläggPostat: ons mar 08, 2006 23:58 Svara med citat
Nattugglan skrev:
The Shape skrev:

Det var Obrow & Carpenters film från 1982 som jag syftade på, aka Pranks. Har aldrig hört att titeln House on Sorority Row, som är en helt annan film av Mark Rosman från 1983, ska ha använts som en aka på denna film. Det är Rosman's som finns ute på Elite DVD.

Dorm That Dripped Blood finns ute på en skitutgåva med den usla titeln Pranks. Avvakta på nåt bättre eller skaffa gamla Media VHS'en om du inte ids vänta. VHS'en har för övrigt ett ultrasnyggt omslag.

http://www.itsonlyamovie.co.uk/cover%20scans/THEDORMTHATDRIPPEDBLOOD%20AKA%20PRANKS.jpg

jag har ingen vhs....
vill inte ha heller :D

InläggPostat: tor mar 09, 2006 18:40 Svara med citat
Humonguos och the unseen är också två filmer värda att nämnas det
har du rätt i!
Har det svenska släppet på båda!
Har alltid varit nyfiken på Unhinged hur pass bra på en skala är den??
Icke att förglömma är titlar som Return to horror high,Edge of the axe,Happy birthday to me och Deadly intruder.....

Offline Profil
InläggPostat: tor mar 09, 2006 19:21 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: fre jan 28, 2005 23:26Inlägg: 2836Ort: Pendlar mellan Silent Hill och Vice City
Kjelle skrev:
Return to horror high

George Clooney är med i Return to Horror High. :D
En film som han nog säkert vill glömma. :)

InläggPostat: tor mar 09, 2006 20:22 Svara med citat
Kjelle skrev:
Humonguos och the unseen är också två filmer värda att nämnas det
har du rätt i!
Har det svenska släppet på båda!
Har alltid varit nyfiken på Unhinged hur pass bra på en skala är den??
Icke att förglömma är titlar som Return to horror high,Edge of the axe,Happy birthday to me och Deadly intruder.....

Unhinged är mkt bra, skulle säga en 8/10 ungefär. Tyvärr verkar det som originalversionen aldrig har släppts, jag har då aldrig sett röken av den i alla fall, allt som verkar finnas ute är 79 min versionen. Men låt inte det hindra dig, filmen är ändå jävligt bra, ett måste i samlingen.

Happy Birthday to Me är oxå en av mina favvisar. 8)

InläggPostat: fre mar 10, 2006 11:34 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: mån aug 01, 2005 09:36Inlägg: 5228Ort: Sölvesborg
Är vipcos ut gåva av Dorm that dripped blood oklippt?, utgåvan heter Pranks, verkar va den enda dvdutgåvan just nu.
Filmen House on sorority row har jag i en utgåva från Hollywood dvd, oklippt och godkänd bildkvalite.

InläggPostat: fre mar 10, 2006 11:44 Svara med citat
vaultkeeper skrev:
Är vipcos ut gåva av Dorm that dripped blood oklippt?, utgåvan heter Pranks, verkar va den enda dvdutgåvan just nu.
Filmen House on sorority row har jag i en utgåva från Hollywood dvd, oklippt och godkänd bildkvalite.

Nej, Pranks är klippt.

InläggPostat: fre mar 10, 2006 11:50 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: mån aug 01, 2005 09:36Inlägg: 5228Ort: Sölvesborg
Nattugglan skrev:
vaultkeeper skrev:

Nej, Pranks är klippt.
Fan med :evil: , men tur att du sa det eftersom jag tänkte betala 99 kr för den! Finns det någon annan dvdutgåva, om inte, är den mycket klippt?

InläggPostat: fre mar 10, 2006 11:59 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön okt 26, 2003 10:21Inlägg: 4895
vaultkeeper skrev:
Nattugglan skrev:
vaultkeeper skrev:

Nej, Pranks är klippt.
Fan med :evil: , men tur att du sa det eftersom jag tänkte betala 99 kr för den! Finns det någon annan dvdutgåva, om inte, är den mycket klippt?

Som han sa innan så finns den inte på DVD i bra och oklippt utgåva. Det är VHS som gäller om sysslar mna inte med det så får man helt enkelt vänta och hoppas.

Offline Profil
InläggPostat: fre mar 10, 2006 12:02 Svara med citat
Icke heller att förglömma titler som April fools day,The Mutilator,
Sleepaway camp filmerna,My bloody valentine(dessa har ju i och för sig)
nämnts tidigare i forumet men ändå),Bodycount och en film som
jag måste se om någon gång är The Forest av Don Jones.
Någon som sett den?

Offline Profil
InläggPostat: fre mar 10, 2006 12:14 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön okt 26, 2003 10:21Inlägg: 4895
Har sett nästan alla slasher filmer ni tagit upp här men det jag HELST skulle vilja se nu är en My Bloody Valentine helt utan bolagsklipp

Offline Profil
InläggPostat: lör mar 11, 2006 22:40 Svara med citat
NIN skrev:
Har sett nästan alla slasher filmer ni tagit upp här men det jag HELST skulle vilja se nu är en My Bloody Valentine helt utan bolagsklipp

Vi får väl hoppas på att uppföljaren blir av till sist så att det oklippta materialet kommer lös.

Kom på en annan skum slasher jag måste nämna, nämligen Silent Night Deadly Night 3 - Better Watch Out, väldigt skräpig och kul. Laura Harring (Mulholland Drive) näckar och blir mördad, långt innan Lynch lade sina sliskiga fingrar på henne. 8)

InläggPostat: sön mar 12, 2006 03:09 Svara med citat
Nattugglan skrev:

Kom på en annan skum slasher jag måste nämna, nämligen Silent Night Deadly Night 3 - Better Watch Out, väldigt skräpig och kul. Laura Harring (Mulholland Drive) näckar och blir mördad, långt innan Lynch lade sina sliskiga fingrar på henne. 8)

Jo, har den på mkt fin laserdisc

Offline Profil
InläggPostat: sön mar 12, 2006 18:59 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: ons mar 10, 2004 11:05Inlägg: 616Ort: Umeå
NIN skrev:

Kan inte hålla med mer, skulle va helt underbart att få se denna film utan klipp, har sett den här många många ggr trots att den är klippt

InläggPostat: ons mar 15, 2006 14:51 Svara med citat
Plockade fram och såg om Tom DeSimones Hell Night igår kväll. mysig film, mycket bättre nu än första ggn jag såg den.

Porrgubbarna (Tom Desimone har gjort mest dirty stuff och Mac Ahlberg känner vi ju alla till) lyckas leverera riktigt bra.

InläggPostat: ons mar 15, 2006 18:59 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNewbieNewbieBlev medlem: tis jul 05, 2005 21:43Inlägg: 39
Skriver i stort sätt aldrig här men nu måste jag. Unhinged är en riktig skitfilm. Såg dvdn för ett tag sedan och tråkigare film får man ju leta efter. Skulle inte kallad en en slasher och jag hajar inte varför den hamnade på Nasty listan. Men men. Engelsmännen är ju bra skumma i bland. Är själv en stor älskare av slashers och har sett en hel jävla massa men passa er för ovan nämnda film. Se istället:
The final Terror (Sonet)
Fan bra slasher

InläggPostat: ons mar 15, 2006 20:01 Svara med citat
Bolan skrev:
Skriver i stort sätt aldrig här men nu måste jag. Unhinged är en riktig skitfilm. Såg dvdn för ett tag sedan och tråkigare film får man ju leta efter. Skulle inte kallad en en slasher och jag hajar inte varför den hamnade på Nasty listan. Men men. Engelsmännen är ju bra skumma i bland. Är själv en stor älskare av slashers och har sett en hel jävla massa men passa er för ovan nämnda film. Se istället:
The final Terror (Sonet)
Fan bra slasher

Kunde inte hålla med dig mindre, om Unhinged alltså. Underbar film. Angående Final Terror håller jag dock med fullt ut.

Hur ser svenska omslaget ut? Har jag aldrig sett.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 1 av 35
872 inlägg
Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5 ... 35  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori