Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  US Horror  ~  80-tals slasher filmer

Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 35  Nästa
InläggPostat: fre apr 28, 2006 09:53 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: ons mar 10, 2004 11:05Inlägg: 616Ort: Umeå
Alla filmer kommer väll att släppas i HD framöver så de är väll lika bra att sluta köpa film ett tag tills dom kommer ut på HD

InläggPostat: fre apr 28, 2006 18:05 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön maj 29, 2005 10:07Inlägg: 3900
Peter Bark skrev:
Alla filmer kommer väll att släppas i HD framöver så de är väll lika bra att sluta köpa film ett tag tills dom kommer ut på HD

hehe. mja. riktigt så enkelt är det nog inte. Eller det beror ju på vad man menar med "framöver" :wink: Det kan nog dröja rejält innan bolagen ger sig på att ge ut alternativa filmer utan målgrupp där marknaden är mättad med kompetenta dvds för bara nåt år sedan. Sedan är det ju dessutom en licens/rättighetsfråga.

Eller vad tror NIN? In med expertisen! :D

Offline Profil
InläggPostat: fre apr 28, 2006 18:28 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: lör jul 24, 2004 02:11Inlägg: 306
Final Terror DVDn är R-rated, några scener blev kortade avsevärt pga helvetets hundar på MPAA.

InläggPostat: fre apr 28, 2006 20:20 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: sön jul 03, 2005 18:12Inlägg: 117Ort: Göteborg
Citera:
Final Terror DVDn är R-rated, några scener blev kortade avsevärt pga helvetets hundar på MPAA

Det gör inget att R1 är klippt, det är så dålig bild på den så man ser ju inget ändå.

Offline Profil
InläggPostat: fre apr 28, 2006 20:24 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön maj 29, 2005 10:07Inlägg: 3900
Mackan666 skrev:
Citera:
Final Terror DVDn är R-rated, några scener blev kortade avsevärt pga helvetets hundar på MPAA

Det gör inget att R1 är klippt, det är så dålig bild på den så man ser ju inget ändå.

:lol: :lol: :lol:

Offline Profil
InläggPostat: fre apr 28, 2006 20:42 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
Tackar för det :P
Sparade jag pengar där :wink:

Bring Me The Blogg Of lizzardking
Offline Profil
InläggPostat: fre apr 28, 2006 21:00 Svara med citat
Vilken är egentligen den bästa versionen? Jag har engelska pre certen i hyllan ( http://www.pre-cert.co.uk/cgi-bin/cms/Film/55700 ), ska vara schysst utgåva men jag har aldrig tittat på den. Och jag antar att alla utgåvor som finns är producentsaxade för att ta sig förbi MPAA? Eller den är kanske inte så våldsam helt enkelt? Var länge sedan jag såg den och då såg jag det svenska släppet. kan det varit klippt? hmmmm.

Offline Profil
InläggPostat: fre apr 28, 2006 21:02 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: sön nov 16, 2003 00:06Inlägg: 2038Ort: Carlstad
Har den oklippt på VHS, men den är inte speciellt våldsam ändå! 8)

Offline Profil
InläggPostat: fre apr 28, 2006 21:03 Svara med citat
The Shape skrev:
Har den oklippt på VHS, men den är inte speciellt våldsam ändå! 8)

Ah, den är inte det va? Men skön stämning om jag minns rätt! :D
Vilken utgåva har du?

Offline Profil
InläggPostat: fre apr 28, 2006 21:07 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: sön nov 16, 2003 00:06Inlägg: 2038Ort: Carlstad
Ett gammalt Thorn EMI släpp!

Offline Profil
InläggPostat: fre apr 28, 2006 21:09 Svara med citat
The Shape skrev:
Ett gammalt Thorn EMI släpp!

Engelskt? Detta mao? http://www.pre-cert.co.uk/cgi-bin/cms/Film/55700

Samma som jag isf, fint att höra att den är oklippt. Får ta och kolla igenom den nångång framöver. När jag fixat en ny video. :(

Offline Profil
InläggPostat: fre apr 28, 2006 21:11 Svara med citat
Ja precis, och det ska enligt uppgift vara oklippt! Inte för att det finns speciellt mycket att klippa bort IMO! 8)

Offline Profil
InläggPostat: fre apr 28, 2006 22:49 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: lör jul 24, 2004 02:11Inlägg: 306
The Shape skrev:
Ja precis, och det ska enligt uppgift vara oklippt! Inte för att det finns speciellt mycket att klippa bort IMO!

Den uppgiften är fel. Brittiska Thorn EMI versionen är en exporterad R-rated, alltså bolagsklippt ganska hårt! Tror det är samma med svenska utgåvan, men är inte helt säker på svennen så nån annan kan kanske bekräfta den.

Om filmen innehåller andra mordet, tjejen som går i fällan med konservburkarna, och får halsen uppskuren på båda sidorna med kraftigt blodsprut, alltså onscreen så är filmen mest troligt oklippt även fortsättningsvis.

InläggPostat: fre apr 28, 2006 22:57 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön okt 26, 2003 10:21Inlägg: 4895
Bazzoni skrev:
Peter Bark skrev:

hehe. mja. riktigt så enkelt är det nog inte. Eller det beror ju på vad man menar med "framöver" :wink: Det kan nog dröja rejält innan bolagen ger sig på att ge ut alternativa filmer utan målgrupp där marknaden är mättad med kompetenta dvds för bara nåt år sedan. Sedan är det ju dessutom en licens/rättighetsfråga.

Eller vad tror NIN? In med expertisen! :D

DEt kommer ngo inte komma så många HD-DVD's med skum skräck, även om Synapse och Blue underground påstår dom ska släppa lite.
Men Monster HD i USA sänder jävligt mkt kul i HD med en bild KLART bättre än DVD. Så få tagp å någon som rippar det så man kan ladda ner (som jag gör nu) så kan man få rätt mycket. Kolla vad dom kört denna månaden!
http://www.monstershd.com/content/Adobe/monstershd_schedule.pdf

http://www.monstershd.com/

Offline Profil
InläggPostat: fre apr 28, 2006 23:05 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis okt 04, 2005 20:22Inlägg: 2281
Nu går jag lite OT, men WOW vilken TV-kanal det där är. Inga dåliga filmer dom sänder :shock:

Offline Profil
InläggPostat: fre apr 28, 2006 23:13 Svara med citat
Nattugglan skrev:
The Shape skrev:
Ja precis, och det ska enligt uppgift vara oklippt! Inte för att det finns speciellt mycket att klippa bort IMO!

Den uppgiften är fel. Brittiska Thorn EMI versionen är en exporterad R-rated, alltså bolagsklippt ganska hårt! Tror det är samma med svenska utgåvan, men är inte helt säker på svennen så nån annan kan kanske bekräfta den.

Om filmen innehåller andra mordet, tjejen som går i fällan med konservburkarna, och får halsen uppskuren på båda sidorna med kraftigt blodsprut, alltså onscreen så är filmen mest troligt oklippt även fortsättningsvis.

Kan mycket väl vara så!

Offline Profil
InläggPostat: fre apr 28, 2006 23:37 Svara med citat
Nattugglan skrev:
The Shape skrev:

Men finns det då någon oklippt utgåva? :shock:

I den svenska ser man inte scenen som du beskriver den,
man ser bara de blodiga konservlocken, hon dör alltså offscreen. Har som sagt inte tittat på uk pre-certen. Och har ingen video hemma just nu, men det skulle förvåna
mig om det inte var r-rated-versionen.

Offline Profil
InläggPostat: lör apr 29, 2006 02:41 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön okt 26, 2003 10:21Inlägg: 4895
Fiskarn skrev:
Nu går jag lite OT, men WOW vilken TV-kanal det där är. Inga dåliga filmer dom sänder :shock:

haha, nej, helt underbart! Dygnet runt, BARA skräck och bättre bild än DVD! Den kanalen skulle man ha 8)

Offline Profil
InläggPostat: lör apr 29, 2006 09:11 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
Nattugglan skrev:
[

Jag såg den amerikanska videokassetten nyligen och den scenen var inte med där.
Utan hon kommer rantandes och vips kommer locken och hon är nere och de är blodiga :shock:
Bastardos!!

Bring Me The Blogg Of lizzardking
Offline Profil
InläggPostat: lör apr 29, 2006 10:07 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: ons mar 10, 2004 11:05Inlägg: 616Ort: Umeå
Ja NIN de vattnas verkligen i munnen när man ser den där tablån

InläggPostat: lör apr 29, 2006 18:27 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: sön mar 19, 2006 18:37Inlägg: 768Ort: Umeå
jävlar.. det borde finnas en sån kanal i sverige också :P

Stolt medlem i A Non Supporting HoH Generation
Offline Profil
InläggPostat: lör apr 29, 2006 19:10 Svara med citat
Bazzoni skrev:
Nattugglan skrev:
The Shape skrev:

Men finns det då någon oklippt utgåva? :shock:

I den svenska ser man inte scenen som du beskriver den,
man ser bara de blodiga konservlocken, hon dör alltså offscreen. Har som sagt inte tittat på uk pre-certen. Och har ingen video hemma just nu, men det skulle förvåna
mig om det inte var r-rated-versionen.

Som jag sa, britten är samma som R-rated! Jag har själv haft den så jag är säker. Har även amerikanska Vestron kassetten och den är förstås R.

Ärligt talat så vet jag inte om det finns någon oklippt version släppt officiellt, jag har bara en grisig bootleg med arbetstiteln "The Creeper", som var påtänkt innan den bytte namn.

Men hur det är med holländska, japanska, grekiska mm. utgåvorna vet jag däremot inte. Nån annan kanske kan hjälpa oss där.

InläggPostat: mån maj 01, 2006 23:56 Svara med citat
Missa inte Mord i Finalen (Fatal Games) på tradera! Kanonsnyggt släpp och en riktigt underhållande slasher från genrens guldålder i början av 80-talet! (alltså det är inte jag som säljer den, tänkte bara tipsa!)

[edit] auktionen slut

Senast redigerad av Bazzoni tis maj 02, 2006 16:26, redigerad totalt 1 gång.

Offline Profil
InläggPostat: tis maj 02, 2006 10:56 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor jan 06, 2005 01:32Inlägg: 5978Ort: Camp Blackfoot
Bazzoni skrev:
Missa inte Mord i Finalen (Fatal Games) på tradera! Kanonsnyggt släpp och en riktigt underhållande slasher från genrens guldålder i början av 80-talet! (alltså det är inte jag som säljer den, tänkte bara tipsa!)

Den där rullen hade jag tur att hitta när vi rensade i källaren i höstas, knep den direkt såklart!

Sveriges bästa e-tidning för skräck-, kult- och genrefilmsentusiaster: http://www.frombeyond.se
Offline Profil
InläggPostat: sön maj 07, 2006 07:17 Svara med citat
Om det är nån som undrar över tyska Don't Go Into The Woods...alone! dvdn som finns ute så är det bättre att vänta på den amerikanska som skall släppas mot slutet av året (av Code Red). Musiken saknas helt på den tyska discens engelska ljudspår(!!) och filmen har mastrats igen av Code Red under överinseende av regissören(!).

Så håll ut. :wink:

Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 5 av 35
872 inlägg
Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 35  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori