Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  US Horror  ~  Black Christmas re-make...

InläggPostat: lör jun 09, 2007 19:19 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön jan 29, 2006 11:04Inlägg: 4285Ort: Skellefteå
Ok då, du är förlåten! :D

InläggPostat: mån jun 11, 2007 01:24 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis apr 17, 2007 09:42Inlägg: 2573
Bazzoni:
Jag kan, trots din besvikelse över filmen, tänka mig att köpa den för en liten summa. :P Har du nåt annat kul till salu? Du kan skicka PM om du vill, tror dock inte att jag har något att byta...

InläggPostat: mån jun 11, 2007 07:31 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön maj 29, 2005 10:07Inlägg: 3900
hade tänkt mig byte, men tack ändå.

Offline Profil
InläggPostat: tor jan 03, 2013 20:24 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis apr 17, 2007 09:42Inlägg: 2573
Jag beställde precis den brittiska dvd'n av remaken (har sett filmen på svensk dvd tidigare).

Någon som kan hjälpa till och reda ut skillnaden på alla versioner som finns?

International/European Version/UK Version
German R-Rated DVD/HD/BD
US Unrated DVD/HD (finns ej BD!)
US Fullscreen R-Rated DVD + Canadian Widescreen R-Rated DVD/BD released by TVA Films

Biovisningarna i större delen av Europa ska iallafall ha varit likadana, inklusive när den gick på bio i Tyskland. Denna europeiska version verkar enbart finnas på den DVD som jag väntar på.

Trots att DVDn är märkt BBFC15, så påstår lustigt nog http://www.dvdcompare.net/comparisons/f ... ?fid=10871 att denna är den blodigaste av alla versioner.

Hursomhelst.
Eftersom det ska finnas fyra olika slut till filmen, så låter det rimligt att det totalt finns fyra olika varianter av filmen också.

Vilken variant är svenska utgåvan egentligen? Står att den är 93 min på baksidan, men jag betvivlar att det är den längsta utgåvan som existerar. Min gissning är att det är antingen tyska eller US R-Ratedversionen. Slutscenen ska nämligen vara densamma som bioversionen i USA. Funderar dock på att chansbeställa den kanadensiska eller tyska så småningom och se om något skiljer sig.

Apropå Kanada så är det som gör åtminstone mig förbryllad, följande detalj på Ofdb om utgåvan:
"Dies ist vermutlich die R-Rated DVD-Fassung, die länger als die R-Rated Kinofassung ist und kürzer als die Unrated-DVD (NTSC)."

Kinofassung = bioversion. Frågan är vilken bioversion snubben talar om. Tyska kan det inte vara, inte heller amerikanska. Kanada kan haft en egen, men jag tvivlar.

Jäkligt dum och underhållande rulle.
En ny blu-ray skulle sitta fint.

Offline Profil
InläggPostat: sön maj 31, 2020 17:09 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: tis maj 12, 2020 20:08Inlägg: 365
Ska ge den här en chans. Har nyligen fixat den brittiska DVD:n (från Pathé).
Den är enl. uppgift snaskigare än USA-versionen. Den ska dessutom vara en
aning mer annorlunda.

Offline Profil
InläggPostat: sön maj 31, 2020 21:06 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8380Ort: Borås, Sweden
Nu finns det ju två remakes på denna. Vet inte vilken av dem du syftar på nu, men denna tråden menar iaf den från -06. Sen kom det ju en nu -19. Men kör! Tråden kan lika gärna gälla båda två :D

Mina dvdfilmer:
http://www.discshop.se/hem/gottesnask/
Offline Profil
InläggPostat: sön maj 31, 2020 21:11 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: tis maj 12, 2020 20:08Inlägg: 365
Jag syftar ju naturligtvis på den från -06 (eftersom när denna tråd skapades fanns ju bara denna version, bortsett från den av år 1974), den nyare är jag inte intresserad av. :)

Senast redigerad av hatchet sön maj 31, 2020 21:13, redigerad totalt 1 gång.

Offline Profil
InläggPostat: sön maj 31, 2020 21:12 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8380Ort: Borås, Sweden
Okej bra \m/

Mina dvdfilmer:
http://www.discshop.se/hem/gottesnask/
Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 3 av 3
58 inlägg
Gå till sida Föregående  1, 2, 3
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 13 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd