Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  US Horror  ~  Black Christmas re-make...

InläggPostat: sön okt 08, 2006 15:31 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön maj 29, 2005 10:07Inlägg: 3900
fredzilla skrev:
Lite snygga stillbilder från remaken:

http://www.blairwitch.de/index.php?seit ... ewsid=1858

Oj! Har dom gått fullt ut med Billys(?) hintade personlighetsklyvning och gjort han till nånslags mordisk crossdresser i stil med Norman Bates? :shock:

Offline Profil
InläggPostat: sön okt 08, 2006 16:01 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön jan 29, 2006 11:04Inlägg: 4285Ort: Skellefteå
Nu är jag fan i mig rädd på riktigt! :shock:

InläggPostat: lör maj 26, 2007 05:53 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: mån aug 01, 2005 09:36Inlägg: 5228Ort: Sölvesborg
Detta är en av de få remakes jag gillar. Den är jätteblodig och underhållande och varar inte för länge :)

InläggPostat: lör maj 26, 2007 11:33 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor jan 06, 2005 01:32Inlägg: 5978Ort: Camp Blackfoot
Riktigt kul remake! Försöker inte likna originalet, utan kör sitt eget race, även om storyns grund är hämtad från originalet. Bra tempo, många och grafiska mord. Schysst neoslasher!

Sveriges bästa e-tidning för skräck-, kult- och genrefilmsentusiaster: http://www.frombeyond.se
Offline Profil
InläggPostat: sön maj 27, 2007 19:47 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån maj 31, 2004 20:14Inlägg: 1248
Ok, jag respekterar eran åsikt MEN HUR I H-E KAN NI TYCKA DET????? :wink:

Alltså, sorry, men jag tyckte att den var helt vedervärdig. Jag brukar vara rätt tolerant när det gäller slashers (Gillade tom Valentine som de flesta verkar hata), och är tom tolerant mot remaker, men det här var ju en enda röra. All stämning från originalet var som bortblåst. När man sitter hoppas att alla blåsta bimbos (Det gick ju knappat att skilja dem åt) ska dö så fort som möjligt, så är det nåt som inte funkar. :lol:

En stor besvikelse skulle jag vilja kalla den. Jag hade vissa förhoppningar, men en talanglös regissör och ett gäng än mer talanglösa skådisar sabbade julfesten all julhysteri, alla mord och allt blod till trots.

InläggPostat: sön maj 27, 2007 20:52 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön maj 29, 2005 10:07Inlägg: 3900
Valentine är grym!

Ser fram emot att få hem denna. 8)

Offline Profil
InläggPostat: sön maj 27, 2007 21:23 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån maj 31, 2004 20:14Inlägg: 1248
Ha inte för höga förväntningar bara.. :lol:

InläggPostat: sön maj 27, 2007 22:07 Svara med citat
jag är nog tyvärr överpeppad redan. speciellt de negativa omdömena hetsar mig ännu mer! du vet jag älskar ju I still know what you did last summer. :P

Offline Profil
InläggPostat: sön maj 27, 2007 22:56 Svara med citat
Jo, men det är ju en jäkla skillnad. Jag gillar både den och Valentine, men det här är inte i närheten. Ärligt talat tyckte jag bara att den var hysterisk. Jag och polarna satt och skrattade typ första halvan och sen så var den inte ens kul längre. Men vissa gillar ju den så du får väl komma med ett omdömme när du har sett den. Själv ger jag den exakt 2/10 Mest därför att jag reserverat betyget 1/10 till remaken av Wicker Man som inte ens var kul. Tillsammans med The Fog som får 3/10 så är dessa en trio av helt hopplösa remaker.

InläggPostat: ons maj 30, 2007 05:10 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis apr 17, 2007 09:42Inlägg: 2573
Bazzoni skrev:
Valentine är grym!

Ser fram emot att få hem denna.

WORD på bägge punkter. 8)

Varför släpps inte originalet (räknas väl som en ordentlig klassiker?) och denna remake i svensk utgåva förresten? Det har jag undrat länge nu. :? Är det bara Atlantic man kan hoppas på??

InläggPostat: ons maj 30, 2007 07:14 Svara med citat
Ja, lite konstigt. Faktum är ju att Black Christmas var en stor biosuccé i sverige. Vem vet kanske de svenska rättigheterna fortfarande är intrsslade i Europafilms konkursbo? Hoppas iofs på ett stabilare bolag än Atlantic om det skulle komma ett svenskt släpp.

Offline Profil
InläggPostat: mån jun 04, 2007 07:34 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis apr 17, 2007 09:42Inlägg: 2573
Europafilm... hmm, gissar att de bara hade rättigheterna till originalet? Vilka kan egentligen få svenska rättigheter till dyl remakes? Vill gärna ha en box eller double-pack med dessa filmer och det snart! :P

Jaså, på vilket sätt är inte Atlantic stabilt?

InläggPostat: mån jun 04, 2007 11:58 Svara med citat
Trista utgåvor?

InläggPostat: fre jun 08, 2007 11:26 Svara med citat
Jo, oftast är det nog magert... deras överföringar kan iofs duga för sitt (förhoppningsvis låga) pris. Men är inte Another World ett skräckfilmsbolag som gör bättre utgåvor och stadgade i Sverige?

InläggPostat: fre jun 08, 2007 23:52 Svara med citat
danskar väl?

Offline Profil
InläggPostat: lör jun 09, 2007 03:28 Svara med citat
Heh.. det har du nog helt rätt i. Antar dock att deras dvd-släpp finns i alla nordiska språk? Vill se original-Black Christmas nu!

InläggPostat: lör jun 09, 2007 09:14 Svara med citat
Jo, det kanske vore nåt med en svensk utgåva, speciellt av originalet, men samtidigt finns det ju typ 3-4 släpp ute, amerikanska såväl som engelska som är billiga och mycket bra.

Fick förövrigt hem remaken igår, ska se den i helgen tror jag. Passar bra med en julslasher mitt i värmeböljan. 8)

Offline Profil
InläggPostat: lör jun 09, 2007 17:48 Svara med citat
Vilket släpp är egentligen bäst av det brittiska eller amerikanska? En polare införskaffade det brittiska och det hade ju rätt charmigt extramaterial. Det är ju dock helt annat material på det nya amerikanska och vilken transfer av filmen är bäst?

InläggPostat: lör jun 09, 2007 18:02 Svara med citat
Själv har jag bara kanadensiska open matte-släppet, 25th anniversary edition, och har aldrig sett nån direkt anledning till att uppgradera.

Förövrigt såg jag precis remaken, den föll mig inte i smaken. Så jag har en sådan till salu/byte om nån är sugen. Reg 1 unrated.

Offline Profil
InläggPostat: lör jun 09, 2007 18:15 Svara med citat
Haha.. säg inte att jag inte varnade dig! :lol: Remaken är enligt min mening hemsk, men givetvis så måste man ju bilda sig en egen uppfattning.

InläggPostat: lör jun 09, 2007 18:32 Svara med citat
hehe. när det gäller slashers så brukar många avrådande varningar vara positivt. ;) Men den här var inget vidare, alldeles för 2000-tal för min smak, tyckte den påminde om Tobe Hoopers Toolbox Murders faktiskt. Glen Morgan säger i det matiga extramaterialet att han inte gillar gore och inte gillar jump scares, men ändå är det rätt rikligt med båda delarna. han påstår också att han ville göra en karaktärdriven film, en modern monsterfilm och verkligen ingen slasher. Skulle tippa att filmbolaget ville ha en slasher för här blir det verkligen en (o)salig blandning av olika intentioner. Storyn med Billy och Agnes, som är vad remaken "tillför" är dessutom riktigt blek och saknar all mystik som skulle behövas för att ro i land med så överdrivet mycket flashbacks. Det känns lite som "var det här det bästa dom kunde komma på??" Intressant att dvdn har inte mindre än tre (3) alternativa slut förresten. Där ett är en rak ripp off på originalets slut, naturligtvis är detta slut bäst bland alternativen och faktiskt bättre än slutet som är i filmen. Men jag tycker klart att den är sevärd om man gillar den gamla, mest för att fotot och set designen är en så tydlig homage till originalet.

Senast redigerad av Bazzoni lör jun 09, 2007 19:15, redigerad totalt 1 gång.

Offline Profil
InläggPostat: lör jun 09, 2007 19:10 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön jan 29, 2006 11:04Inlägg: 4285Ort: Skellefteå
Hoopers Boogey Man... :shock:
Mvh bror duktig

InläggPostat: lör jun 09, 2007 19:14 Svara med citat
ah, Toolbox Murders var det ju. whatever. det är ju bara skitfilmer. :wink:

Offline Profil
InläggPostat: lör jun 09, 2007 19:15 Svara med citat
Skyll på det du... :lol:

InläggPostat: lör jun 09, 2007 19:17 Svara med citat
inte det? då måste det vara värmen. :D

Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 2 av 3
58 inlägg
Gå till sida Föregående  1, 2, 3  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori