Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  US Horror  ~  Wes Craven - vad tycker ni om honom?

InläggPostat: mån maj 15, 2006 17:45 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tis mar 23, 2004 15:35Inlägg: 4135Ort: Nilbog
Han har både gjort jätte bra och usla filmer. Att en film är gjord av Wes Craven är ingen kvalitets stämpel har jag lärt mig...

InläggPostat: mån maj 15, 2006 17:46 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån mar 06, 2006 19:50Inlägg: 1295Ort: Bergvik
Bhoot skrev:
Han har både gjort jätte bra och usla filmer. Att en film är gjord av Wes Craven är ingen kvalitets stämpel har jag lärt mig...

Nej, tyvärr inte... :(

EDIT: Får förhoppningsvis min box imorgon, så får väl checka Last house...och Hills have... då.

Offline Profil
InläggPostat: tis maj 16, 2006 00:57 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån jan 03, 2005 06:10Inlägg: 1512Ort: Göteborg
Haiylund skrev:
Last House On The Left och The Hills Have Eyes är riktigt bra, men hans mästerverk är den första Freddypastejen! :D

Damn right! :)

Mina filmer: http://www.dvdforum.nu/?act=uhp&userhp=26061&type=tra
Mina skivor: http://skivsamling.nu/show.pl?id=31497
Offline Profil
InläggPostat: tis maj 16, 2006 02:12 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: ons jul 20, 2005 00:14Inlägg: 107Ort: Buffalo Springfield
Serpent and the rainbow är riktigt bra. Är väl en sådan film som ska vara "baserad på verklig händelse"?!

InläggPostat: tis maj 16, 2006 09:51 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNew York RipperNew York RipperBlev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10659Ort: Vettet!!!
The Shape skrev:
Förutom de ovan nämnda filmerna, måste jag säga att jag även gillar The Serpent and the Rainbow och Deadly Friend!

Hur kunde jag glömma Serpent And The Rainbow? Den är riktigt fin den också.

InläggPostat: tis maj 16, 2006 15:13 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån mar 06, 2006 19:50Inlägg: 1295Ort: Bergvik
Såg nyss Last house on the left, och den var ju blodig och fin.

Offline Profil
InläggPostat: tis maj 16, 2006 15:52 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön jan 29, 2006 11:04Inlägg: 4285Ort: Skellefteå
Robin skrev:

Jepp, starka scener i denna! :twisted:

InläggPostat: tis maj 16, 2006 15:54 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
Riktigt mysig liten rulle 8)

Bring Me The Blogg Of lizzardking
Offline Profil
InläggPostat: tis maj 16, 2006 16:09 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: ons mar 10, 2004 11:05Inlägg: 616Ort: Umeå
Robin skrev:

Denna är nog min favvo, David Hess är den bästa psychopaten genom tiderna :twisted:

InläggPostat: tis maj 16, 2006 16:59 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön jan 29, 2006 11:04Inlägg: 4285Ort: Skellefteå
Peter Bark skrev:
Robin skrev:

Denna är nog min favvo, David Hess är den bästa psychopaten genom tiderna :twisted:

Jo, ingen kan säga "piss your pants" som han! :)

InläggPostat: tis maj 16, 2006 18:57 Svara med citat
Denna film lär ju ha suttit som en riktigt fast känga i arslet på moraltantera under premiären av den. :)

Jävla skönt föräldrarna tar hämnd på psykisarna sen då. :P

Offline Profil
InläggPostat: tis maj 16, 2006 21:14 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: sön nov 16, 2003 00:06Inlägg: 2038Ort: Carlstad
Haiylund skrev:
Peter Bark skrev:
Robin skrev:

Jo, ingen kan säga "piss your pants" som han! :)

Dessutom gjorde hon det på riktigt! :P

Offline Profil
InläggPostat: tis maj 16, 2006 21:44 Svara med citat
Såg nu även Hills have Eyes. Ganska härlig rulle det också, speciellt kannibalen Plutos medverkan. :)

Offline Profil
InläggPostat: ons maj 17, 2006 08:35 Svara med citat
Robin skrev:
Såg nu även Hills have Eyes. Ganska härlig rulle det också, speciellt kannibalen Plutos medverkan. :)

Tycker det är en kanonrulle, särskilt slutscenen! :)

InläggPostat: ons maj 17, 2006 08:44 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis sep 20, 2005 11:56Inlägg: 3324Ort: Wexio
Gillar A Nightmare on Elmstreet och The Hills Have Eyes väldigt mycket.
Har faktist inte sett Last house on the left ännu... :oops:
Scream är helt ok också!

Vilka filmer, förutom Last house... då, måste jag se av denna snubben!?

FNA Smulan.

Over and out.
Offline Profil
InläggPostat: ons maj 17, 2006 08:51 Svara med citat
smulan skrev:
Gillar A Nightmare on Elmstreet och The Hills Have Eyes väldigt mycket.
Har faktist inte sett Last house on the left ännu... :oops:
Scream är helt ok också!

Vilka filmer, förutom Last house... då, måste jag se av denna snubben!?

Som andra redan nämnt, Shocker och People Under The Stairs är väldigt underhållande! :)

InläggPostat: ons maj 17, 2006 08:53 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis sep 20, 2005 11:56Inlägg: 3324Ort: Wexio
A people under the stairs är ju skitcool! Den måste jag skaffa, va så längesen jag såg den! Tack annars!

FNA Smulan.

Over and out.
Offline Profil
InläggPostat: ons maj 17, 2006 22:39 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: sön okt 09, 2005 15:02Inlägg: 234
A nightmare on Elmstreet
Serpent and the rainbow
People under the stairs
är hans bästa verk, sedan är både Shocker och Deadly friend häftiga popcornsfilmer.
De två första Scream är åxå väldigt bra, men den sista var en besvikelse
Vampire in Brooklyn, Deadly blessings och Cursed får väll klassas som snedsteg :twisted:
Swamp thing, Hills have eyes och Last house on the left är inget jag direkt föll för heller även om det är bra gjorda genrefilmer...

InläggPostat: tor maj 18, 2006 17:13 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: mån dec 01, 2003 19:58Inlägg: 491Ort: Alphaville
Jag uppskattade verkligen Red eye, men det verkar jag vara ensam om. Tyckte att det var en effektiv och välgjord liten thriller. Rachel McAdams gör ju inte ont att titta på ;)

Craven är bra. Han är ojämn men har en hel del höjdare på resumén. Han borde sluta sätta sitt namn på de där hopplösa "Wes Craven presents"-filmerna.

InläggPostat: tor maj 18, 2006 23:23 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: sön mar 13, 2005 22:50Inlägg: 1239Ort: Husqvarna..
Jag är inget fan av Wes Craven men en film jag gillar är THE SERPENT AND THE RAINBOW...

/Ullis

InläggPostat: fre maj 19, 2006 00:23 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån maj 31, 2004 20:14Inlägg: 1248
Jag hade ju rätt goda minnen av Serpent and The Rainbow från när jag såg den första gången för en jävla massa år sen, men när jag såg om den nyligen så tyckte jag att den sög. Den har vissa snygga scener, men överlag så tyckte jag att den var rätt löjlig. Om de hade hållit sig närmare boken som de bygger på och som ska vara verklighetsbaserad så hade den blivit betydligt bättre.

Red eye tyckte jag däremot var helt ok. Lätt glömd, men hyfsat underhållande så länge den höll på.

InläggPostat: fre maj 19, 2006 01:15 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: fre jan 28, 2005 23:26Inlägg: 2836Ort: Pendlar mellan Silent Hill och Vice City
Blev rätt besviken när jag såg Last House on the Left nyligen.Den levde liksom inte upp till dess rykte, fast jag är nog lite avtrubbad av all den videovåld jag utsatt mig för i alla dessa år. :)

InläggPostat: fre maj 19, 2006 10:45 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: ons mar 10, 2004 11:05Inlägg: 616Ort: Umeå
Happy Hamster skrev:
Blev rätt besviken när jag såg Last House on the Left nyligen.Den levde liksom inte upp till dess rykte, fast jag är nog lite avtrubbad av all den videovåld jag utsatt mig för i alla dessa år. :)

Jo Happy H. du måste nog ha blivit riktigt avtrubbad om du inte blir berörd av den :wink:

InläggPostat: fre maj 19, 2006 15:32 Svara med citat
Peter Bark skrev:
Happy Hamster skrev:

Jo Happy H. du måste nog ha blivit riktigt avtrubbad om du inte blir berörd av den :wink:

Den är riktigt psykande i sina stunder.

Offline Profil
InläggPostat: fre maj 19, 2006 15:56 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: ons jul 21, 2004 17:31Inlägg: 1318Ort: Last House On The Left i Sundsvall
han gjorde underbara klassikers(Terror på elm street,Last house on the left,Hills have eyes) men nu på de senare åren har han bara gjort massa skit(scream,red eye,den dära varulvsfilmen etc.)

http://swedish-psycho.dvdaf.com/
Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 2 av 3
74 inlägg
Gå till sida Föregående  1, 2, 3  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori