Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  US Horror  ~  Hillbilly skräckfilmer

Gå till sida 1, 2, 3, 4  Nästa
InläggPostat: mån jul 17, 2006 22:00 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor jun 08, 2006 10:41Inlägg: 3057Ort: Göteborg
Tänkte det kunde vara kul att ha en tråd om "hillbilly" skräckfilmer där vi kan diskutera och tipsa om bra/dåliga filmer inom genren.
Mina favoriter:
Texas chainsaw massacre- kommentar onödig! 5/5
Texas chainsaw massacre 2- Lättsam och blodig uppföljare! 4,5/5
Texas chainsaw massacre 3- Riktigt bra, mer skräck än tvåan! 4/5
Texas chainsaw massacre remake- Näst bäst efter orginalet! 4,5/5
Wrong turn- Riktigt bra! 4,5/5
Cabin fever- Helt ok "hillbilly" skräckis! 3/5
Hills have eyes! Wes Cravens bästa film! 4,5/5
Hills have eyes 2- B-film som mer liknar fredagen den 13:e än orginalet! Dock är den väldigt underhållande och har hög se om faktor! 4/5
2000 maniacs- Charmig men ganska tråkig! Musiken är riktigt skön dock! 2/5

Offline Profil
InläggPostat: mån jul 17, 2006 22:03 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor jun 08, 2006 10:41Inlägg: 3057Ort: Göteborg
Får hem Devils reject imorgon! LÄNGTAR!
Hills have eyes remake köper jag direkt när den släpps på svensk dvd i augusti!

Offline Profil
InläggPostat: mån jul 17, 2006 23:15 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön maj 29, 2005 10:07Inlägg: 3900
Mothers Day och Just Before Dawn är två klassiker. 8)

...också Deliverence förståss. Fast det kanske inte är en "skräckfilm" direkt. Eller?

Offline Profil
InläggPostat: mån jul 17, 2006 23:42 Svara med citat
Deliverence är väl kanske inte en skräckfilm direkt men det är en väldigt bra film!
Sen glömde jag ju nämna house of 1000 corpse som jag tycker är en riktigt bra "hillbilly" skräckis! 4/5

Offline Profil
InläggPostat: tis jul 18, 2006 00:08 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons jan 04, 2006 18:25Inlägg: 3266Ort: Partille
Finns en kanadensisk rulle med Hal Holbrook i huvudrollen som heter "Rituals" , samma typ av story som "Deliverance" men f*n vet om den inte är ännu bättre. Rekommenderas!

InläggPostat: tis jul 18, 2006 00:14 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis sep 20, 2005 11:56Inlägg: 3324Ort: Wexio
Bargh. KOllade på en rulle som hette Rituals hemma hos en polare men jag somnade för den sög så hårt.

FNA Smulan.

Over and out.
Offline Profil
InläggPostat: tis jul 18, 2006 11:10 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön maj 29, 2005 10:07Inlägg: 3900
smulan skrev:
Bargh. KOllade på en rulle som hette Rituals hemma hos en polare men jag somnade för den sög så hårt.

Rituals är helt okej, speciellt om man har tur att se den oklippta versionen, som tyvärr är lite knepig att få tag på.

http://www.hysteria-lives.co.uk/hysteri ... tuals.html

Offline Profil
InläggPostat: tis jul 18, 2006 11:16 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: mån aug 01, 2005 09:36Inlägg: 5228Ort: Sölvesborg
Har kommit en nyinspelning till 2000 maniacs nu, 2001 maniacs heter den, har den hemma och ska se den ikväll :) , orginalet var ingen höjdare så jag hoppas att denna är bättre.

InläggPostat: tis jul 18, 2006 12:13 Svara med citat
SplatterheadSplatterheadBlev medlem: lör feb 18, 2006 11:00Inlägg: 516Ort: Helsingborg
Om det är okej att nämna Deliverance så måste jag nämna Sam Peckinpahs våldsamma mästerverk Straw Dogs. Den handlar om amerikanske matematikern David (Dustin Hoffman) och hans engelska fru Amy (Susan George) som bestämmer sig för att flytta ut till en liten håla på engelska landsbygden för att slippa våldet i USA...

Problemen börjar ganska omgående med att de lokala snubbarna som ska hjälpa till att bygga ett garage (?) inte riktigt respekterar David och är lite väl intresserade av Amy.

Första halvan av filmen är mest psykisk terror och det är inte förrän i andra halvan som den börjar bli riktigt våldsam.

Kanske min favorit bland Peckinpahs filmer. Helt klart 10/10.

Offline Profil
InläggPostat: tis jul 18, 2006 12:22 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons jan 04, 2006 18:25Inlägg: 3266Ort: Partille
Finns en som heter "Hunter's Blood" som ska vara väldigt underhållande. Har inte sett den själv men det finns säkert någon på det här forumet som har åsikter om den...???

InläggPostat: tis jul 18, 2006 12:28 Svara med citat
SplatterheadSplatterheadBlev medlem: lör feb 18, 2006 11:00Inlägg: 516Ort: Helsingborg
Glömde nämna Walter Hills actionspäckade problem-i-cajun-land-film Southern Comfort, som också är riktigt bra. Tillsammans med Straw Dogs och Deliverance utgör den helt klart topptrion i genren.

Offline Profil
InläggPostat: tis jul 18, 2006 12:45 Svara med citat
Southern comfort har jag funderat på att köpa länge! Får ta och köpa den snart (problemet är ju att det finns så mycket mer film man vill ha och man får ju prioritera).

Offline Profil
InläggPostat: tis jul 18, 2006 14:13 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön okt 26, 2003 10:21Inlägg: 4893
cozzi skrev:
Finns en som heter "Hunter's Blood" som ska vara väldigt underhållande. Har inte sett den själv men det finns säkert någon på det här forumet som har åsikter om den...???

Riktigt vass film som är väl värd att kollas upp.

Det finns en kannibalfilm som heter Rituals så man inte blandar ihop dom.

Offline Profil
InläggPostat: tis jul 18, 2006 16:40 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis sep 20, 2005 11:56Inlägg: 3324Ort: Wexio
Bazzoni skrev:
smulan skrev:

Rituals är helt okej, speciellt om man har tur att se den oklippta versionen, som tyvärr är lite knepig att få tag på.

Ganska säker på att jag såg den klippta. Va nån rutten VHS...

FNA Smulan.

Over and out.
Offline Profil
InläggPostat: tis jul 18, 2006 16:42 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tor jun 30, 2005 00:57Inlägg: 1477
Redneck Zombies hör väl till Hillbilly. Tycker att denna film är ett måste i samlingen :D

InläggPostat: lör jul 22, 2006 07:57 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån jan 03, 2005 06:10Inlägg: 1512Ort: Göteborg
Bazzoni skrev:
smulan skrev:

Vill se :p

Mina filmer: http://www.dvdforum.nu/?act=uhp&userhp=26061&type=tra
Mina skivor: http://skivsamling.nu/show.pl?id=31497
Offline Profil
InläggPostat: lör jul 22, 2006 07:58 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån jan 03, 2005 06:10Inlägg: 1512Ort: Göteborg
ichi skrev:
Redneck Zombies hör väl till Hillbilly. Tycker att denna film är ett måste i samlingen :D

Vet du var man kan köpa den? Nån bra utgåva?

Mina filmer: http://www.dvdforum.nu/?act=uhp&userhp=26061&type=tra
Mina skivor: http://skivsamling.nu/show.pl?id=31497
Offline Profil
InläggPostat: lör jul 22, 2006 09:30 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tor feb 16, 2006 11:16Inlägg: 4476Ort: Malmö
Vet inte om nån har nämt Calvaire. Den är ju jävligt bra. 8)

InläggPostat: lör jul 22, 2006 10:19 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: mån aug 01, 2005 09:36Inlägg: 5228Ort: Sölvesborg
-

Senast redigerad av vaultkeeper fre apr 23, 2010 07:04, redigerad totalt 1 gång.

InläggPostat: lör jul 22, 2006 10:56 Svara med citat
Själv så såg jag "devils reject" igår! Vilken underbar hillbilly film det var! Sheriff Wydell är nog den coolaste karaktären sedan Marv (Sin city)!

Offline Profil
InläggPostat: lör jul 22, 2006 16:15 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: fre jan 28, 2005 23:26Inlägg: 2836Ort: Pendlar mellan Silent Hill och Vice City
ichi skrev:

Är Redneck Zombies en Troma film? :)

InläggPostat: lör jul 22, 2006 16:20 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: fre dec 09, 2005 18:17Inlägg: 3300Ort: Crystal Lake
Happy Hamster skrev:
ichi skrev:

ja :D

InläggPostat: lör jul 22, 2006 19:50 Svara med citat
Happy Hamster skrev:
ichi skrev:

ja :(

Offline Profil
InläggPostat: sön jul 23, 2006 00:53 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: fre jan 28, 2005 23:26Inlägg: 2836Ort: Pendlar mellan Silent Hill och Vice City
Precis vad jag trodde. :lol: :)

InläggPostat: sön jul 23, 2006 08:37 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
babydamien skrev:
Vet inte om nån har nämt Calvaire. Den är ju jävligt bra. 8)

Har fått hem denna nu, ska snart ses :lol:

Bring Me The Blogg Of lizzardking
Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 1 av 4
95 inlägg
Gå till sida 1, 2, 3, 4  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till: