Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  US Horror  ~  Diary Of The Dead. George A. Romero

Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Nästa
InläggPostat: fre aug 25, 2006 09:18 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tor feb 16, 2006 11:16Inlägg: 4476Ort: Malmö
Romero verkar planera att återuppväcka dom döda igen.
http://www.fangoria.com/news_article.php?id=2562

InläggPostat: fre aug 25, 2006 09:32 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön jan 29, 2006 11:04Inlägg: 4285Ort: Skellefteå
Fan, det här verkar lovande, gillade Land, men det här kan nog bli ännu bättre! :D

InläggPostat: fre aug 25, 2006 10:35 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: fre maj 21, 2004 10:06Inlägg: 638Ort: Västerås
Gillar inte riktigt denna idé. Äskar verkligen quadrologin men att göra någon Blair-witch variant av serien låter inte som någon höjdare.
Jag tycker han skulle ta ett större grepp och visa utvecklingen av en Zombie epedemi över hela jorden och hur olika grupper kämpar för att överleva. Det skulle jag tycka vore ballt!

Stolt medlem i A Non Supporting HoH Generation
Offline Profil
InläggPostat: fre aug 25, 2006 10:58 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: ons mar 30, 2005 07:38Inlägg: 4249Ort: Norrköping
Ja tror de kan bli riktigt trevligt.
Litar på att han har koll på vad han gör faktiskt =)

InläggPostat: fre aug 25, 2006 11:50 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: tis aug 08, 2006 17:35Inlägg: 368Ort: Stockholm
Var det någon som såg hans Resident Evil trailer? Och kanske dessutom läste hans Resident Evil manuskript? Fy fan alltså! Det var ju några år innan Land of the Dead sattes i arbete men när han nekades produktion måste ngt slått slint i huvudet på detta geniet, men som sagt, när man kommer över en viss ålder är det väl svårt helt enkelt. Får hoppas att han inte skämmer bort sig igen nu.
Förväntar mig inget av Dairy of the Dead, blev för besviken på Land.

InläggPostat: fre aug 25, 2006 12:07 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: fre sep 02, 2005 19:54Inlägg: 2360Ort: Plainfield
Det här kan bara inte sluta bra :(

Offline Profil
InläggPostat: fre aug 25, 2006 12:32 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSite AdminSite AdminBlev medlem: fre mar 26, 2004 11:56Inlägg: 1155
Heja Romero! Land var ju guld, så jag lägger förväntningarna högt.

InläggPostat: fre aug 25, 2006 13:11 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
Zamien skrev:
Jag tycker han skulle ta ett större grepp och visa utvecklingen av en Zombie epedemi över hela jorden och hur olika grupper kämpar för att överleva.

Instämmer med herrn här 8)

Bring Me The Blogg Of lizzardking
Offline Profil
InläggPostat: fre aug 25, 2006 13:20 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön okt 26, 2003 10:21Inlägg: 4896
Lite trist och synd att en sådan begåvad regissör ska hamna i ett fack och göra om "samma" film igen och igen. Land var väl okej men jag hade hellre sett en ny Martin/Dark Half/Crazies film, eller något helt annorlunda.

Offline Profil
InläggPostat: fre aug 25, 2006 15:28 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån mar 06, 2006 19:50Inlägg: 1295Ort: Bergvik
Känns som om han tar steg tillbaka ifall han formar nästa film på detta sättet. Nu ska han ju bara göra allting större, grymmare och...ja...

(Land of the dead är fortfarande 2000-talets största besvikelse...)

Offline Profil
InläggPostat: fre aug 25, 2006 17:53 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: tis aug 08, 2006 17:35Inlägg: 368Ort: Stockholm
Skulle vara roligt om det kom en riktigt bra film där man fick se hur vissa människor som överlevt klarar sig.

Tänker mig när de överlevande går runt i staden i "28dagar senare".
Den behöver inte ha ett happy/sad ending, utan bara massa intriger i zombievärlden.

Gillar verkligen den där tysta men samtidigt hemska atmosfären!

InläggPostat: fre aug 25, 2006 18:34 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor jan 06, 2005 01:32Inlägg: 5978Ort: Camp Blackfoot
Land höll för förväntningarna, får hoppas att denna också gör det. Gamle George kan ju det där med zombies, så det fixar sig nog.

Offline Profil
InläggPostat: fre aug 25, 2006 19:40 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: lör mar 27, 2004 18:58Inlägg: 467Ort: Lidköping
Land var en fruktansvärd besvikelse .. kolla på Day of the dead och sen land direkt efter.. kan ju inte tillhöra samma serie.. Undrar bara en liten sak, kan det vara så att åldern spelar in här.. jag har ingen koll på era åldrar, men är det de yngre som gillar land? Menar inte att de skulle ha sämre filmsmak, bara att de är mer uppväxta med den "nya" sortens skräck?

Offline Profil
InläggPostat: fre aug 25, 2006 20:17 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
Jag gillade Land och då håller jag ändå Day som Romeros bästa.
Och åldersmässigt så är jag väl i toppskiktet här inne så då vet jag inte vad det beror på :lol:

Kanske är det att Romero blivit äldre och mindre cynisk med åren :wink:

Offline Profil
InläggPostat: fre aug 25, 2006 20:23 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tor feb 16, 2006 11:16Inlägg: 4476Ort: Malmö
Tycker idén låter rätt intressant, men sen är ju frågan om Romero lyckas leverera en bra film, med tanke på att LOTD var rätt så dålig. Kanske börjar bli dags för en demensutredning för gubben. :wink:

InläggPostat: fre aug 25, 2006 20:25 Svara med citat
Är du säker på att gubben inte är död själv :shock:
Med tanke på topicen :lol:

Offline Profil
InläggPostat: fre aug 25, 2006 20:35 Svara med citat
lizzardking skrev:
Är du säker på att gubben inte är död själv :shock:
Med tanke på topicen :lol:
:lol: Ja, man vet ju aldrig. :D

InläggPostat: lör aug 26, 2006 15:05 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: ons jul 21, 2004 17:31Inlägg: 1318Ort: Last House On The Left i Sundsvall
crisis skrev:
Land var en fruktansvärd besvikelse .. kolla på Day of the dead och sen land direkt efter.. kan ju inte tillhöra samma serie.. Undrar bara en liten sak, kan det vara så att åldern spelar in här.. jag har ingen koll på era åldrar, men är det de yngre som gillar land? Menar inte att de skulle ha sämre filmsmak, bara att de är mer uppväxta med den "nya" sortens skräck?

ungefär som starwars? :wink:

nä jag är ju en utav dom yngre men bara för det tycker jag inte om de mesta nya skräckisar.faktiskt så tycker jag de flesta är skit som t.ex. scream,jag vet vad du gjorde förra sommaren, boogey man remake & the ring är några skitiga filmer!

och måste säga att jag inte heller tyckte om de nya starwars filmerna också

det skall vara gammla hederliga klassikers!

fast Land var ju rätt okej också, kunde dock ha varit bättre

http://swedish-psycho.dvdaf.com/
Offline Profil
InläggPostat: lör aug 26, 2006 16:34 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tor jul 22, 2004 11:43Inlägg: 3625Ort: Strömstad
Låter intressant detta. Romero är utmärkt med rörelsefrihet i independent-situationer. Sedan att han tar upp zombies igen är inga problem. Även i filmer som The Crazies har han liknande tema, som brist på kommunikation, alla pratar aggressivt förbi varandra och blir lika illa som (eller värre än) de "smittade". Samma som i hans zombiefilmer.

Land of the Dead gillade jag med, härlig känsla av PA (men det kändes som att Romero bromsades en del i karaktärsutveckling).

Offline Profil
InläggPostat: lör aug 26, 2006 18:16 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: sön jun 12, 2005 01:13Inlägg: 841Ort: Karlskrona
Land of the Dead var minst lika bra som jag trodde så detta kan nog bli bra! :D

-Så vi äter bajs. Skriv det! Skriv det!
Offline Profil
InläggPostat: lör aug 26, 2006 20:27 Svara med citat
Denna gången ska det tydligen göras utan ett stort bolag i ryggen.

Offline Profil
InläggPostat: sön aug 27, 2006 15:05 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tor dec 23, 2004 11:58Inlägg: 1041
jag trode att remaken på Dawn skulle bli skit och Land skulle bli okej. men det blev helt tvärt om.

Idéen på den här rullen kan resultera till en häftig kaotisk rulle eller riktigt skit. ska bli spännande.

Offline Profil
InläggPostat: sön aug 27, 2006 16:58 Svara med citat
Jag tycker verkligen Lotd kändes som en i-wannabe-a-blockbuster!
Nä usch, ska man behöva fråga Tom Savini om han vill fortsätta på "of the dead" -serien, han gjorde fan den senast bästa!

InläggPostat: mån aug 28, 2006 14:17 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tis mar 23, 2004 15:35Inlägg: 4135Ort: Nilbog
Kan bli hur bra som heslt!
Hoppas bara inte det här självdör som många Romero produktioner brukade göra.

InläggPostat: mån aug 28, 2006 18:53 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: sön mar 19, 2006 18:37Inlägg: 768Ort: Umeå
Kul att de skiter i Universal och kör independent istället :)

Stolt medlem i A Non Supporting HoH Generation
Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 1 av 8
182 inlägg
Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori