Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  US Horror  ~  Diary Of The Dead. George A. Romero

Gå till sida Föregående  1 ... 4, 5, 6, 7, 8
InläggPostat: fre sep 26, 2008 11:32 Svara med citat
GorehoundGorehoundBlev medlem: ons maj 11, 2005 11:56Inlägg: 1562
Citera:
Shock Till You Drop - First Details Romero's New Zombie Film

September 25, 2008

Contrary to early reports out of the American Film Market in 2007, Romero is not embarking on a direct follow-up to Diary of the Dead. Instead, we have discovered, as has B-D, the zombie maestro is concocting an all-new undead story.

Sources tell us this one is set on an island.

Romero is currently in pre-production and shooting is expected to begin soon in Canada. So, from here on out we'll call this one the Untitled George A. Romero Zombie Film.

Citera:
Shock Till You Drop - Romero Talks Plot of Latest Zombie Film

September 26, 2008

More updates from Canada where George A. Romero is prepping his latest undead opus, an as of yet untitled zombie film that is not a direct sequel to Diary of the Dead, or so we thought.

In speaking with SchlockAroundtheClock.Com, Romero explains the story,

Citera:
"It starts with the blonde who drove away [in Diary of the Dead] and the national guardsmen who robbed the people. So those are the only characters that return. What it's about is tribalism. How the Internet creates a Hatfields and McCoys situation. It's on an island, where people have been lured by someone on the net as a safe haven, but really what these guys are trying to do is hold them up at the boat docks."

This confirms quite a bit of early buzz we have heard out of sources close to the production.

Meanwhile, Voltage Pictures' prez Nicolas Chartier (producer of the new film) tells Movieset fans can expect to see

underwater zombies in this entry: "They're swimming, grabbing people's legs, pulling them down. It's a lot of fun."

Offline Profil
InläggPostat: fre sep 26, 2008 13:19 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis apr 08, 2008 16:04Inlägg: 9575Ort: Norrland
Ooooh!

"How do you kill something that's already dead?!"

Stöd WSPA i kampen för bättre djurvälfärd!
WSPA
Offline Profil
InläggPostat: fre okt 03, 2008 13:35 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor jan 06, 2005 01:32Inlägg: 5978Ort: Camp Blackfoot
Island of the Dead heter hans kommande, spännande!

Sveriges bästa e-tidning för skräck-, kult- och genrefilmsentusiaster: http://www.frombeyond.se
Offline Profil
InläggPostat: fre okt 03, 2008 14:04 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis apr 08, 2008 16:04Inlägg: 9575Ort: Norrland
Fantastiskt roligt att han fortsätter! :D

"How do you kill something that's already dead?!"

Stöd WSPA i kampen för bättre djurvälfärd!
WSPA
Offline Profil
InläggPostat: fre okt 03, 2008 16:32 Svara med citat
GorehoundGorehoundBlev medlem: ons maj 11, 2005 11:56Inlägg: 1562
Filmen har väl inget namn än, bara arbetsnamn?

BTW, jag startade upp en ny tråd för den kommande filmen så kan det fortsättas posta om Diary of the Dead i denna tråd och så fortsätter vi med den kommande filmen i nya tråden istället. :)

Island of the Dead - George A. Romero

Offline Profil
InläggPostat: ons jan 21, 2009 07:52 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: lör jul 03, 2004 07:58Inlägg: 7393Ort: Beneath the Engulfed Metropolis of Noxious Exhalations
Blev överraskad av filmen. Den var bättre än väntat, bättre än Land, helt klart. Bättre än Day, om man nu verkligen kan göra en jämförelse på de förat filmerna... Tempot är bra, stämningen råbarkad och dyster och goret rött och skönt (gillar särskilt när syran fräter sönder huvet på Hood-zombien) Det här var bra filmat ur dokumentär/point-of-view -- en stil som jag ofta skulle kunna reta mig på, men det funkar väldigt bra, precis som med REC.

Tread slowly the path of my blog!

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: ons aug 05, 2020 09:24 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tis maj 12, 2020 20:08Inlägg: 1156
Såg den här nyligen, när jag bestämde mig för o se nyare zombierullar,
som jag tidigare ratat (ja, trots att det är Romero i just detta fall).

I hyllan:

Bild

Inte alls oäven rulle av mästaren, men nå'n Dawn of the Dead eller
ens Land of the Dead är det frågan om.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 8 av 8
182 inlägg
Gå till sida Föregående  1 ... 4, 5, 6, 7, 8
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 22 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd