Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  US Horror  ~  Diary Of The Dead. George A. Romero

Gå till sida Föregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Nästa
InläggPostat: tor apr 24, 2008 06:39 Svara med citat
GorehoundGorehoundBlev medlem: sön jan 27, 2008 21:32Inlägg: 1785Ort: Karlstad
Precis, priset är det inget fel på, och man kan ju hoppas att det blir ett annorlunda utseende på den. Kommer att köpa den oavsett omslag.

Nädu ödlan, behåll du din plåtlåda för dig själv :)

InläggPostat: fre apr 25, 2008 07:40 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tor feb 16, 2006 11:16Inlägg: 4476Ort: Malmö
Nä, usch vad den här var dålig! Hade väl inga höga förväntningar efter Land of the dead precis, men att den skulle vara så här pass dålig hade jag inte räknat med. Pinsamt dåliga skådisar, lite action. En av huvudkaraktärerna fungerar även som narrator, vilket känns helt felplacerat, sen används det även musik i flera scener och eftersom det ska vara dokumentära bilder vi ser så har användningen av musik världens töntigaste förklaring. Efter att ha sett riktigt bra filmer som [Rec] och Cloverfield som använder sig av samma koncept så känns denna totalt meningslös. Kanske dags att Romero går i pension!

InläggPostat: fre apr 25, 2008 23:38 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: tor jan 20, 2005 22:42Inlägg: 380Ort: Stockholm
Lars Norén har varit flitig i media de senaste dagarna.
Sitter och kollar på Diary och...ja döm själva...
Bild

För er som inte vet hur Lars ser ut:
Bild

/Krug

Offline Profil
InläggPostat: sön apr 27, 2008 13:42 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: tis nov 04, 2003 00:29Inlägg: 239
George George George vad fan håller du på med? :( Nej jag vill inte att det ska vara såhär illa, det får inte vara såhär illa, George som skapade det hela kan inte göra en såhär dålig zombiefilm. Det är nästan så att jag blir tårögd. Visst att Land inte var världens bästa men jag tyckte fortfarande om den.

Det här är verkligen så ILLA. Han har totalt förlorat allt han en gång bildade. Visst att försöka göra något originellt av genren, och gå lite mer ifrån de vanliga momenten men det spelar ingen roll.
Skådespeleriet är så fruktansvärt dåligt att man inte kan ta det seriöst för en sekund, det är så ologiskt utfört att man vill skrika.
Hej jorden har mer eller mindre gått under våra vänner dör till höger och vänster men vi tänker på att klippa ihop en snygg dokufilm, alltså nej det fungerar inte. Med tanke på att två andra filmer med konceptet handhållen kamera nyligen kommit ut som är fantastiskt bra ( Rec, Cloverfield) så vill man slita håret av sig när man ser denna.
För den delen känns det dessutom många gånger inte som att det är en handhållen kamera man tittar på. Här tänker dom som filmar på att snappa upp 2 sekunders material från en övervakningskamera och klippa ihop det +sucka+
Det enda som håller en bra standard i filmen är le gore och överlag är effekterna snygga.
Jag ska försöka se den igen och tvinga mig till att tycka om den, jag vill så gärna tycka att det är bra trots att det mer går åt hållet värdelöst.
Den här dagen jag skriver detta är en ledsam dag :(

InläggPostat: sön apr 27, 2008 21:40 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNewbieNewbieBlev medlem: ons jan 12, 2005 20:57Inlägg: 29
Nej. Så illa var det faktiskt inte. Efter Land of the dead trodde jag inte att gubben skulle göra någon zombiefilm som var sevärd igen, men det gjorde han.
Land of the dead önskar jag att man kunde radera från världen, men Diary kan gott få vara kvar. Visst är det uttjatat med handhållna låtsasdokumentärer och visst är historien enkel, men Romero fick tillbaka lite av lusten att göra film igen känns det som. Och att gubben kommenterar om hur mainstream försvinner och rösterna drunknar i en värld där alla är narratörer har jag svårt att inte se som intressant när allt började med att han själv gjorde en extremt billig film som sågs av en världspublik.
Jag gillade filmen en hel del faktiskt. Fast jag vet inte om jag önskar fler. Kanske Romero kan lämna över till andra nu, eller försöka sig på något nytt.

InläggPostat: tis apr 29, 2008 14:55 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: mån aug 01, 2005 09:36Inlägg: 5283Ort: Sölvesborg
Blev helt klart besviken på denna filmen.

Offline Profil
InläggPostat: tis apr 29, 2008 14:57 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
Men plåtlådan ska åtminstone vara snygg :D

Bring Me The Blogg Of lizzardking
Offline Profil
InläggPostat: tis apr 29, 2008 17:07 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis sep 20, 2005 11:56Inlägg: 3324Ort: Wexio
Såg den här filmen i söndags och jag blev lite besviken. Hade hört mycket gott om den men den levererade inte. Det jag saknade var framför allt stämning och känsla. Blanda detta med några taskiga skådisar och en inte allt för bra story så får du en ganska intetsägande film. Jag kan också nämna att jag har tröttnat på hela handkameragrejen. Det är bra i en del filmer som CH och The Blairwitch Project men nu pallar jag inte mer. Ska kolla på REC snart men jag kan tänka mig att jag stör mig på det även i den.
Men vid sidan av allt det negativa fanns det någar ljusa punkter, som t.ex. zombierna. Äntligen lite riktiga zombies som hasar sig fram och låter utav bara helvete men ändå lyckas smyga sig på vårt stackars team i de mest stillsamma miljöer. Det känns så där härligt dumt vilket jag gillar. Menar inte att det känns oseriöst på nått sätt utan det är bara positivt. Det är så jag gillar mina zombies. Det fanns även ett gäng sköna scener som drar upp filmen lite.
Sätter inget betyg nu, jag vill se den åtminstone en gång till innan jag gör det.

FNA Smulan.

Over and out.
Offline Profil
InläggPostat: tis apr 29, 2008 18:12 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: sön apr 27, 2008 20:11Inlägg: 138
Såg Diary of the dead igår. Den var inte alls som jag hade trott att den skulle vara. Den var rätt igenom ointressant och saknar helt den där känslan som Romeros andra zombie filmer har. :(

I mitt tycke så kunde den här film fått bli ogjord. Det är en rejäl kvalitet sänkning om man jämnför med tex Day of the dead som förövrigt är min favorit i living dead trilogin.

InläggPostat: tor maj 08, 2008 17:38 Svara med citat
Så här kommer nog plåtlådan att se ut, även om det fortfarande står "Artwork Subject To Change". Betydligt snyggare än det första omslaget :)

http://www.play.com/DVD/DVD/4-/5409448/ ... duct.html#

InläggPostat: tor maj 08, 2008 17:40 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis apr 08, 2008 16:04Inlägg: 9575Ort: Norrland
skulle vara ÄNNU snyggare om de ville skippa åldersrek.blaffarna! :|

"How do you kill something that's already dead?!"

Stöd WSPA i kampen för bättre djurvälfärd!
WSPA
Offline Profil
InläggPostat: tor maj 08, 2008 17:44 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
Måste säga det är en väldigt underlig fetisch butcher han har :lol:

Offline Profil
InläggPostat: tor maj 08, 2008 20:18 Svara med citat
Hehe, ja det är nästan en fetisch. Älskar steelbooks och plåtlådor, dom är ju så tjusiga att ha i hyllan :D

InläggPostat: tor maj 08, 2008 20:30 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis apr 08, 2008 16:04Inlägg: 9575Ort: Norrland
Ohja det är dom :) Fast äger bara 4st själv - ännu ;)

WSPA
Offline Profil
InläggPostat: ons maj 21, 2008 11:30 Svara med citat
Blir nog att se denna i kväll vad det lider. Ska bli intressant med tanke på alla kommentarer om den här inne.

Offline Profil
InläggPostat: tor maj 22, 2008 00:41 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: tis nov 04, 2003 00:29Inlägg: 239
Lizzy: Ska bli intressant att höra om du kan ha överseende med värdelösheten :)

InläggPostat: tor maj 22, 2008 09:11 Svara med citat
Blev inte i går så det blir i dag i stället. Men skriver så fort den är avklarad.

Offline Profil
InläggPostat: fre maj 23, 2008 07:42 Svara med citat
Såja, nu är den sedd och jag kommer bli hatad för detta men jag fann denna vara Romeros intressantaste film på väldigt länge om inte över huvudtage?. Bra tempo, sköna zombisar, bra gore, trovärdiga karaktärer (vissa iaf). Till skillnad från alla hans andra filmer så blir inte denna tråkig. Day of... som jag anser vara hans bästa har förmodligen världens segaste mittparti. Denna håller jämn kurs och gör sitt. Varken mer eller mindre.

Enda negativa jag fann var Romeros själv som polisen på tv, det funkade inte alls. Han hade hållning som en senil gubbstrutt och såg för jävlig ut. Ska man vara polis på film så måste man se hård ut och inte se ut som att man står och väntar på efterrätt. Tro mig, jag vet :wink:

Gillade även hur han valde att visa vissa metoder att undanröja zombies. T.ex hängningen i slutet var väldans skön. FAst med tanke på dagens samhälle och hur stressade alla är så kunde gott zombierna rört sig lite snabbare.

Som sagt, bra film, bra tempo, skön stämning och gott resultat.
3/5

Offline Profil
InläggPostat: fre maj 23, 2008 09:17 Svara med citat
SplatterheadSplatterheadBlev medlem: fre maj 16, 2008 10:04Inlägg: 595
Finns den här att köpa någonstans i stockholm på import? Orkar inte väntetiden när man beställer den på nätet... och jag reser till Kina om lite mer än en vecka, så jag vill se NU :)

InläggPostat: fre maj 23, 2008 09:19 Svara med citat
Diary Of The Dead var grymt skön :) den bättre på vääääldigt länge fr Romeros sida! :D

WSPA
Offline Profil
InläggPostat: tis maj 27, 2008 14:42 Svara med citat
GorehoundGorehoundBlev medlem: ons maj 11, 2005 11:56Inlägg: 1562

Offline Profil
InläggPostat: mån jun 09, 2008 23:48 Svara med citat
NewbieNewbieBlev medlem: mån jun 09, 2008 23:24Inlägg: 2Ort: Stockholm
Jag vet inte riktigt vad jag tyckte om den. Det var helt klart en underhållande film, men jag hade hoppats på mer. Det som utmärker den jämfört med många andra av zombiefilmerna är den intilligenta samhällskritiken (a la romero) och att zombiesarna inte springer (a la romero) utan vankar som de ska göra hehe.
Sen var den bitvis jävligt rolig också. Fick mig några goda skratt och jag brukar sällan skratta högt åt filmer när jag sitter ensam och kollar. Schyst gore var det också.. old school style utan en massa cgi och shit.

Offline Profil
InläggPostat: tis jun 10, 2008 06:54 Svara med citat
AnvändarvisningsbildDr ButcherDr ButcherBlev medlem: lör mar 06, 2004 11:08Inlägg: 5524Ort: Gällivare The Hole in Lapland.
Nu börjar jag bli sugen på att se denna rulle... den kommer förhoppningsvis hem till mej snart....

InläggPostat: ons jun 11, 2008 17:20 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån mar 06, 2006 19:50Inlägg: 1295Ort: Bergvik
Såg Diary of the Dead inatt, och blev positivt överraskad! Den var jämn och funkade fullt ut, tycker att Romero slappar de flesta "documentary-skräckisarna" i nyllet. Mycket bättre än Land of the Dead. En bra film helt enkelt!

Offline Profil
InläggPostat: tor jun 12, 2008 06:44 Svara med citat
AnvändarvisningsbildDr ButcherDr ButcherBlev medlem: lör mar 06, 2004 11:08Inlägg: 5524Ort: Gällivare The Hole in Lapland.
Det där gjorde ju at mitt intresse höjdes ännu mer... Nu vill jag att den kommer hem till mig fort som f-n!

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 6 av 8
182 inlägg
Gå till sida Föregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori