Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  US Horror  ~  The Gates of Hell part 2

InläggPostat: fre feb 13, 2004 13:31 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis okt 28, 2003 17:11Inlägg: 2065Ort: Lund
Någon som vet vad detta är för en film?
Hittar inget på IMDB.
http://www.tapeworm.com/webdocs/img1/horror03.htm

Finns i en Zombie box.
Se längst ner på sidan.
http://www.scifilm.org/dvd/DVD082702.html

Offline Profil
InläggPostat: fre feb 13, 2004 16:18 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons okt 15, 2003 15:17Inlägg: 2089
vad är då Gates of Hell part 1 för ngt?
omslaget på tvåan ser ju... taffligt ut? men en zombiefilm är ju en zombiefilm.
kanske gör du bäst i att chansa och köpa den så du kan upplysa oss andra? det kan ju vara ett bortglömt mästerverk! :wink: :D

InläggPostat: fre feb 13, 2004 19:19 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNew York RipperNew York RipperBlev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10659Ort: Vettet!!!
Gates of hell, det är juh ett alternativt namn på City Of The Living Dead juh!!! :shock: :shock:

InläggPostat: lör feb 14, 2004 04:01 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis okt 28, 2003 17:11Inlägg: 2065Ort: Lund
Hittar inte filmen på imdb.
Ej heller regisören G.D. Marcum eller hon som har huvudrollen, Tamara Hext. Tom Campitelli hittar jag dock. Dock inte någon film som passar in med denna. Finns tydligen bara på VHS och om det finns en DVD så är den förmodligen en kopia från VHS:en.

Återkommer med mer info om jag hittar någon.

Offline Profil
InläggPostat: lör feb 14, 2004 09:52 Svara med citat
Den här filmen stämmer väldigt väl på alla namn som är involverade, så antagligen så är det denna som man bytt namn på (som så ofta skedde och fortfarande sker då och då) för att få den mer säljande:

http://www.firstlooklibrary.com/library/firstlookmedia/aspx/LibraryPage.aspx?Film=875

InläggPostat: sön feb 15, 2004 21:30 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis okt 21, 2003 16:41Inlägg: 7501Ort: Örebro
Det måste vara city of the living dead. vilket är en grymt bra film!

Offline Profil
InläggPostat: sön feb 15, 2004 21:55 Svara med citat
Schnaas: nej, det är inte City of the living dead - det är den filmen jag nämnde här ovan som bara fått en titeländring. Jag VET att det inte är City of the living dead eftersom en vän till mig, Mike Martinez, har sett The Gates of hell part 2 och tyckte den var en av de sämsta filmer han sett.

InläggPostat: sön feb 15, 2004 21:58 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis okt 21, 2003 16:41Inlägg: 7501Ort: Örebro
Okaj. Verkar fan som det var den iallafall.

Offline Profil
InläggPostat: sön feb 15, 2004 23:30 Svara med citat
fredzilla skrev:
Schnaas: nej, det är inte City of the living dead - det är den filmen jag nämnde här ovan som bara fått en titeländring. Jag VET att det inte är City of the living dead eftersom en vän till mig, Mike Martinez, har sett The Gates of hell part 2 och tyckte den var en av de sämsta filmer han sett.

Det är denna filmen. När den nämns som Gates .....part 2 så står det att den är från 97. Helt fel, 88 är nog mer troligt.
Att det är den sämsta filmen din vän sett kan jag tänka mig.
Har fått tag på en kopia nu och ska ögna igenom den. Tittade som hastigast för att få någon ledtråd om vilken film det kan vara och den ser inte ut att vara en höjdare. Men någon City of the living dead är det verkligen inte tal om.

Blir nog min första film jag ser som jag inte hittat på imdb.

Offline Profil
InläggPostat: mån feb 16, 2004 22:58 Svara med citat
Bild

Då har jag sett fanskapet. Efter 20 min (kändes som minst det dubbla) så somnade jag. Gör ett nytt försök efter ett par timmar. Efter 20 min så blir jag trött igen, men kämpar emot.

Detta måste vara en TV produktion. Det är så satans uselt.
Den är inte ens rolig i all uselhet som tex Zombie Lake.
Denna är bara dålig. Finns inte en zombie i hela filmen, utan det är någon form av demon. Vi får aldrig se varför den manliga huvudrollen är skadad i handen. Tror inte att jag bryr mig för den delen.

Hela filmen handlar om en tjej som letar efter sin syster. Det visar sig att systern är med ett gäng filurer som ska ta död på ondskan(demonen).
Självklart så reder filurerna ej ut situationen utan dör en efter en utan några visuella märkvärdigheter.

Kom att tänka på att jag sett en annan film som inte finns på imdb och det är en film med Dennis Woodruff. En extremt dålig film. Men den gick det att skratta åt.
Denna var bara tråkigt dålig. Man led genom hela filmen och jag såg den bara för att jag skrev att jag skulle se den.

Nu är man så där onödigt upprörd igen. :x

Offline Profil
InläggPostat: mån feb 16, 2004 23:05 Svara med citat
Filmerna i Zombie Fest boxen är:
Virus aka Hell of the Living Dead aka Night of the Zombies av Bruno Mattei.
Zeder aka Revenge of the Dead av Pupi Avati.

Har inte sett dom andra än, men dom kan omöjligt vara sämre.

Offline Profil
InläggPostat: tis feb 17, 2004 10:02 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: mån nov 03, 2003 11:45Inlägg: 251Ort: KGA - Wermland
>Virus aka Hell of the Living Dead aka Night of the Zombies av Bruno >Mattei.

Skitbra skitfilm - alltså så dålig att den är BRA. Mycket bra till och med.

>Zeder aka Revenge of the Dead av Pupi Avati.

Också bra, men SERIÖST bra. Inte mycket till zombiefilm dock... vad gör den i denna box? Ofattbart.

InläggPostat: tis feb 17, 2004 10:26 Svara med citat
hNb skrev:
>Virus aka Hell of the Living Dead aka Night of the Zombies av Bruno >Mattei.

Skitbra skitfilm - alltså så dålig att den är BRA. Mycket bra till och med.

>Zeder aka Revenge of the Dead av Pupi Avati.

Också bra, men SERIÖST bra. Inte mycket till zombiefilm dock... vad gör den i denna box? Ofattbart.

Läst lite om Zeder och förstått att det bara dyker upp en zombie i ett kort ögonblick. Filmerna i den här boxen är förmodligen rippade från VHS och det finns tydligen inga större krav på att zombisar ska medverka.

Glömde en sak. Gates to Hell - part 2 är från -88 och är dedikerad till minne av Lucio Fulci. Inlagt i efterhand tillsammans med filmtitel.
Ganska likvärdigt med att stå och pissa på mannens grav.

Offline Profil
InläggPostat: tis feb 17, 2004 10:44 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNew York RipperNew York RipperBlev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10659Ort: Vettet!!!
Hell of the living dead/Night of the zombies(som för övrigt nästan helt utspelar sig på dagtid....) är hur kul som helst, riktigt uselt samtidigt som det är mycket (och då menar jag MYCKET) underhållande. Skådespelar prestationerna är av så skrattretande karraktär att man bara kan le åt eländet och effektmässigt så får man även där ett och annat gott skratt.

Rankar den här filmen högt på min topplista när det gäller ren och skär underhållning, däremot så ligger den väl en bit nedanför sträcket om man ska se till det rent tekniska och visuella. Men en film där man "stulit" både musik (Goblins soundtrack till DOTD) och en hel del arkivbilder kan juh inte vara helt usel....!!! :wink:

Zeder har jag inte sett, men den verkar en hel del seriösare än övriga två i boxen. Får väl ta och lägga den på minnet när det blir inköp nästa gång!

InläggPostat: fre feb 20, 2004 15:51 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons okt 15, 2003 15:17Inlägg: 2089
De Rossi skrev:
Gates of hell, det är juh ett alternativt namn på City Of The Living Dead juh!!! :shock: :shock:

ja, det gick upp för mig efter att jag tagit mig hem.. :oops:
men för mig heter filmen antingen City of the Living Dead eller Paura nella città dei morti viventi. antingen eller. svart eller vitt.
fast jag tänkte att det möjligen kunde vara den eller kanske the Beyond av ngn anledning.

skönt att man fick höra att filmen var dålig då.. men det var ju en snygg box iaf! :)

InläggPostat: fre feb 20, 2004 16:13 Svara med citat
metmask skrev:
skönt att man fick höra att filmen var dålig då.. men det var ju en snygg box iaf! :)

Bilden hittade jag på en hemsida för ett företag som gör promotion och marketing material. Så där jättebra är dom knappast. Zombie Fest boxen är väl mer eller mindre Hell of the Living Dead omslaget?

Offline Profil
InläggPostat: mån feb 23, 2004 08:23 Svara med citat
Har sett alla 3 i boxen nu.
VHS rip på alla. Ljudet är mer eller mindre kasst.
Boxen är max värd 75:- (100:- om man sluppit Gates to Hell: Part 2 :wink: )
Jag skulle inte gett mer.

Offline Profil
InläggPostat: lör jul 18, 2020 21:31 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: tis maj 12, 2020 20:08Inlägg: 916
Har den här utgåvan (o nej, filmen har inget med Fulcis
film o göra, bortsett ifrån att den är tillägnad åt honom):

Bild

Är den bra? Njaaaaaeeej, men snarare en kul kuriositet. :D

https://www.imdb.com/title/tt0406799/

Inspelad 1988, men inte utgiven förrän 1997.

Italiensk och Spansk
skräck äger uta' h-e!
Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 1 av 1
18 inlägg
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 19 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori