Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  US Horror  ~  Texas Chainsaw Massacre 4: the next generation

InläggPostat: mån jan 09, 2006 14:23 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tor dec 23, 2004 11:58Inlägg: 1041
hade tänkt se denna när jag får tillfälle men jag tycker att tvåan är så jävla dålig så jag är lite tveksam. ett plus med tvåan är dock Dennis Hopper =)

Offline Profil
InläggPostat: mån jan 09, 2006 19:21 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: ons jul 21, 2004 17:31Inlägg: 1318Ort: Last House On The Left i Sundsvall
måste säga att TCM 4 är den absulot sämsta TCM filmen,till och med remaken är bättre IMO

http://swedish-psycho.dvdaf.com/
Offline Profil
InläggPostat: mån jan 09, 2006 19:22 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: sön nov 16, 2003 00:06Inlägg: 2038Ort: Carlstad
olle skrev:
måste säga att TCM 4 är den absulot sämsta TCM filmen,till och med remaken är bättre IMO

Re-maken var ju inte alls illa!

Offline Profil
InläggPostat: mån jan 09, 2006 21:12 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
TCM 4 är bajs rätt ut sagt!
Men remaken är suverän :evil:
Hands off my remake,bitch :P :wink:

Bring Me The Blogg Of lizzardking
Offline Profil
InläggPostat: mån jan 09, 2006 21:17 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: fre sep 02, 2005 19:54Inlägg: 2360Ort: Plainfield
lizzardking skrev:
TCM 4 är bajs rätt ut sagt!
Men remaken är suverän :evil:
Hands off my remake,bitch :P :wink:

Kungen har talat! :wink:

Offline Profil
InläggPostat: mån jan 09, 2006 22:47 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: fre dec 09, 2005 18:17Inlägg: 3300Ort: Crystal Lake
jag tycker 4an suger sten hårt :twisted:

InläggPostat: mån jan 09, 2006 23:14 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: ons jul 21, 2004 17:31Inlägg: 1318Ort: Last House On The Left i Sundsvall
själv så tycker jag remaken var rätt så bra först men man ledsnade efter man hadde sett den några gånger

http://swedish-psycho.dvdaf.com/
Offline Profil
InläggPostat: mån jan 09, 2006 23:17 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: fre dec 09, 2005 18:17Inlägg: 3300Ort: Crystal Lake
ingenting slår originalet :)

InläggPostat: ons jan 11, 2006 16:46 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: mån aug 01, 2005 09:36Inlägg: 5274Ort: Sölvesborg
ZombieBoy skrev:
ingenting slår originalet :)
WORD

Offline Profil
InläggPostat: tis jan 17, 2006 21:38 Svara med citat
Gore AddictGore AddictBlev medlem: tis okt 18, 2005 13:14Inlägg: 403
Canada DVD är inte riktigt komplett som laserdiscen från Japan.

LDn innehåller det fräcka namnet Return of the Texas Chainsaw Massacre medans DVDn har inlagt på printen töntnamnet Texas Chiansaw Massacre: The Next generation :evil:

Skulle det verkligen vara så svårt att hitta originalprinten?

Offline Profil
InläggPostat: sön jan 29, 2006 12:36 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNewbieNewbieBlev medlem: sön okt 23, 2005 17:38Inlägg: 27Ort: Borås
Jag har alla 5 Texas chainsaw filmerna på dvd. Och den här måste jag säga att den här är den sämsta, ioförsej så var tvåan mer av en komedi än skräck men jag föredrar den gammla Leatherface.

Offline Profil
InläggPostat: sön jan 29, 2006 13:08 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: fre sep 02, 2005 19:54Inlägg: 2360Ort: Plainfield
Dr_Satan skrev:
Jag har alla 5 Texas chainsaw filmerna på dvd. Och den här måste jag säga att den här är den sämsta, ioförsej så var tvåan mer av en komedi än skräck men jag föredrar den gammla Leatherface.

Ja, detta är utan snack den sämsta!UschJävla tur att man fick den gratis! :P

Offline Profil
InläggPostat: mån jan 30, 2006 01:19 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: sön okt 09, 2005 15:02Inlägg: 234
Vet någon vad låtarna i 4an Return of TCM heter som spelas ibörjan på balen i skolannär de fotas, samt låten i slutet med flygplanet, samt om de finns att få tag på...har inte hittat dom och har för mig att de inte står med i slutttexten...

InläggPostat: mån jan 30, 2006 13:11 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
Kanske en anledning till det 8)
För om de är lika unkna som filmen så förstår jag varför :!:

Offline Profil
InläggPostat: tis feb 07, 2006 19:10 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: ons nov 30, 2005 16:14Inlägg: 1164Ort: Stockholm
Next Generation är en riktigt konstig film. Jag satt med ett skevt, osäkert leende mest hela tiden.
Just det surrealistiska draget, att en massa saker händer utan riktig förklaring, bidrar helt klart till filmens kvalitet.
Så jag måste nog säga att den är bättre än trean. För trean var mest förutsägbar och dum.

InläggPostat: fre feb 10, 2006 15:29 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön jan 29, 2006 11:04Inlägg: 4285Ort: Skellefteå
Ettan är ett av ytterst få odiskutabla mäster verk, på alla plan. Tycker tvåan är hejdlöst underhållande, lite underskattad faktiskt, de andra uppföljarna är däremot inte så mycket att hänga i julgranen. Nyinspelningen fungerar som kravlös underhållning, så länge man inte börjar jämföra den med originalet... :oops:

InläggPostat: lör feb 11, 2006 13:09 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön okt 26, 2003 10:21Inlägg: 4895
Haiylund skrev:
Ettan är ett av ytterst få odiskutabla mäster verk, på alla plan. Tycker tvåan är hejdlöst underhållande, lite underskattad faktiskt, de andra uppföljarna är däremot inte så mycket att hänga i julgranen. Nyinspelningen fungerar som kravlös underhållning, så länge man inte börjar jämföra den med originalet... :oops:

Nja, jag gillar del 3 väldigt mycket med, speciellt workprinten, som är extremt grym. Den skulle jag vilja se på ett DVD släpp.

Offline Profil
InläggPostat: lör feb 11, 2006 13:38 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: tor jan 20, 2005 22:42Inlägg: 380Ort: Stockholm
4:an suger. Regisserad av Kim Henkel som var med och skrev orginalet.
Mycket sker utan förklaring och det har väl att göra med att filmen klipptes rejält av filmbolaget. Eller att redigeraren var konstant hög.

Jag gillar 2:an och efter orginalet är den bäst (den har iofs ingen konkurrens). Nyinspelningen har sina ljusa punkter men levererar inte.

Det är synd att ingen kan förvalta en sån ikon som Leatherface. Kanske Alexandre Aja borde få chansen?
Det kan ju inte vara så svårt, galningen Leatherface lever med sin familj ute på svischan, en bunt intet ont anande ungdomar råkar illa ut.
Skrik, blod och väloljade kroppar, eh motorsågar menar jag..

Eller varför inte skapa en ny ikon?

Offline Profil
InläggPostat: tis feb 21, 2006 19:53 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån jan 03, 2005 06:10Inlägg: 1512Ort: Göteborg
fredzilla skrev:
Har nu sett TCM4: the next generation och den var inte alls illa. Förvissa har den inte samma underliga terror-stäming som den första eller samma perfektion i komiken som tvåan, men uppenbarligen så har man haft det trevligt och producerat en film som stundtals gränsar till det surrealistiska. Saker sker bara utan någon större förklaring och den Robert Blake-aktiga mannen i svart mot slutet är som hämtat från nån Lynch rulle.

Faktum är, eftersom Kim Henkel inte lyckas få samma nerv i regin som Tobe Hooper, att den skulle ha dragit nytta av lite mer gore och blod, nu är det nästan lika med noll. Första filmen är ju också blodlös, men Kim är inte Tobe och den härligt färgglada stämningen skulle ha tjänat på att fått sig en blodig make-over.

Den enda av skådisarna som drar ner helhetsintrycket är Renee Zellweger som tyvärr känns väldigt, väldigt orädd i terrorscenerna. Hon ser knappt rädd ut alls utan känns bara tillkrystad och plastig. Marilyn Burns som skymtar förbi i en-två sekunder på slutet som patient på ett sjukhus känns faktiskt oerhört mycket mer övertygande än hennes motsvarighet i denna fjärde del i motorsågssagan.

Att se TCM4 är som att se en ungdoms-komedi-thriller från sextiotalet regisserat av John Waters mindre talangfulle okända tvillingbror och med en retsam distans till skräckgenren som vissa naturligtvis retar sig enormt på.

Absolut inte något mästerverk, men klart sevärd.

Äh... har sagt det förut och säger det igen: den ENDA bra TCM är originalet av Tobe Hooper, det är ett underbart mästerverk medan uppföljarna och remaken är helt värdelösa!

Mina filmer: http://www.dvdforum.nu/?act=uhp&userhp=26061&type=tra
Mina skivor: http://skivsamling.nu/show.pl?id=31497
Offline Profil
InläggPostat: mån sep 25, 2006 11:21 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: mån aug 01, 2005 09:36Inlägg: 5274Ort: Sölvesborg
Var kan man få tag på den kanadensika utgåvan?, har bara den engelska, klippta dvdn.

Offline Profil
InläggPostat: mån sep 25, 2006 12:27 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: ons mar 30, 2005 07:38Inlägg: 4249Ort: Norrköping
Ja köpte min på axel igår.
De har både amerikanska och kanadesiska utgåvorna.
För samma pris. 76kr inkl frakt för båda utgåvorna :)

InläggPostat: mån sep 25, 2006 16:38 Svara med citat
Gore AddictGore AddictBlev medlem: tis okt 18, 2005 13:14Inlägg: 403
vaultkeeper skrev:
Var kan man få tag på den kanadensika utgåvan?, har bara den engelska, klippta dvdn.

Canadadvd'n är ju inte helt uncut; Den använder ju TCM: NG som titel medan japanska lasern använder den korrekta titeln Return of the TCM i förtexterna.

Har en dvd-r på lasern ifall ngn är intresserad

InläggPostat: mån sep 25, 2006 20:01 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån mar 06, 2006 19:50Inlägg: 1295Ort: Bergvik
The Texas Chainsaw Massacre (1976) är ett sjujävla mästerverk, som sagt. Frågan är hur man tillät att det gjordes 3 följande skitfilmer, som kör ner namnet i gyttjepölen.

Offline Profil
InläggPostat: mån sep 25, 2006 20:12 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: ons mar 30, 2005 07:38Inlägg: 4249Ort: Norrköping
3an är inte så dålig imo..
2an är riktigt underhållande oxå.

InläggPostat: mån sep 25, 2006 22:22 Svara med citat
Den enda som är kass där är 4:an, den första film jag har snabbspolat mig igenom på DVD faktiskt.
Kanske därför man minns den :lol:

Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 2 av 3
74 inlägg
Gå till sida Föregående  1, 2, 3  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till: