Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  US Horror  ~  The Blob (1988)

InläggPostat: mån feb 23, 2004 21:27 Svara med citat
Här har ni ju en riktig åttiotalsklassiker som tyvärr alltid blir lite bortglömd. Första filmen är ju ganska charmig, men småtråkig, detta rätta nyinspelningen till genom att slänga in massor av gore, splatter, monster och blod.

Faktiskt en film som jag då och då avnjuter (inspelad från tv) och alltid tycker är lika förbaskat underhållande. Måste köpa den på dvd!

InläggPostat: mån feb 23, 2004 21:40 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNew York RipperNew York RipperBlev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10659Ort: Vettet!!!
Håller med om att den är underhållande. Och rätt så slabbig om jag mins rätt! :wink: En annan klassiker är The Hidden... Två rullar att lägga till inköpslistan!

InläggPostat: mån feb 23, 2004 22:58 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGod of GoreGod of GoreBlev medlem: sön okt 12, 2003 13:41Inlägg: 707Ort: Uppsala
The Blob är faktiskt ett ypperligt exempel på en remake som är bättre än originalet. Väldigt underhållande och kultig film.

Mina DVDs
Offline Profil
InläggPostat: mån feb 23, 2004 23:33 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNew York RipperNew York RipperBlev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10659Ort: Vettet!!!
Pungent Stench skrev:
The Blob är faktiskt ett ypperligt exempel på en remake som är bättre än originalet. Väldigt underhållande och kultig film.

Faktiskt, och The Thing är oxå ett exempel på en remake som funkar!

InläggPostat: tis feb 24, 2004 00:37 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons nov 12, 2003 23:17Inlägg: 2880
instämmer, "nya" the blob är mycket bättre än det trötta originalet!

Offline Profil
InläggPostat: tis feb 24, 2004 10:55 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: mån jan 19, 2004 14:14Inlägg: 195Ort: Stockholm
Fast musiken är bättre i det trötta orginalet.

"It leaps, it creaps...beware of the blo-ob..."

Instämmer, Fredzilla. Skoj film av Chuck Russell. Men jag har viss förståelse för att Matt Dillons brorsa haft svårt att få karriären i rullning.

Offline Profil
InläggPostat: tis feb 24, 2004 13:06 Svara med citat
Martin: ja, han var väl kanske inte världens mest karismatiska skådespelare, men jag tycker ändå han fungerar relativt bra här.

InläggPostat: tis feb 24, 2004 17:12 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: mån jan 19, 2004 14:14Inlägg: 195Ort: Stockholm
Jo, absolut. Killens förbannelse är väl att han låter exakt som sin bror men är ohyggligt mycket fulare. Vilka producenter vill jobba med "Matt Dillon - fast ful"? :lol:

Offline Profil
InläggPostat: sön feb 29, 2004 02:40 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis okt 28, 2003 17:11Inlägg: 2065Ort: Lund
Kände igen småungarna i filmen. Den ena var med i Return of the Living Dead 2(den där retfulle snorfan) och den andra spelade Scott i Beverly Hills. Han som var kompis med David Silverman och begick självmord när han blev retad för att han gillade country (kanske inte riktigt så).

Offline Profil
InläggPostat: mån mar 01, 2004 12:56 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons okt 15, 2003 15:17Inlägg: 2089
SDC skrev:
den andra spelade Scott i Beverly Hills. Han som var kompis med David Silverman och begick självmord när han blev retad för att han gillade country (kanske inte riktigt så).

var det där i verkligheten eller i serien? :shock:

De Rossi skrev:
Faktiskt, och The Thing är oxå ett exempel på en remake som funkar!

ja, 80-tals the thing är ju helt underbart underhållande!
kanske är det också min monsterfavorit öht, iaf om det bara är utomjordiska monster vi talar om.

InläggPostat: mån mar 01, 2004 13:21 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis okt 28, 2003 17:11Inlägg: 2065Ort: Lund
metmask skrev:
SDC skrev:
den andra spelade Scott i Beverly Hills. Han som var kompis med David Silverman och begick självmord när han blev retad för att han gillade country (kanske inte riktigt så).

var det där i verkligheten eller i serien? :shock:

I serien. Han åkte till Texas med sina föräldrar och kom tillbaka med cowboy hatt och smällare. David tyckte att han var nördig.
Scott blev ledsen och begick självmord. Drama på hög nivå med andra ord.

Ungjävlen från pissfilmen RotLD part 2 har inte haft en lyckad karriär efter dessa 2 storfilmer. Fast det beror nog mer på att ungen är sjukt jobbig att se på och inte så mycket på filmerna. Var länge sen jag såg The Blob för att jag ska utala mig om den.

Offline Profil
InläggPostat: mån mar 01, 2004 13:26 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons okt 15, 2003 15:17Inlägg: 2089
ja jag tänkte väl att det kändes lite osannolikt att ngn skådis skulle begått självmord för att han gillade country.. :D
ja otroligt starkt drama, nästan som när Lizzie ville ta selfmörd efter att Myra blev skjuten i kvinnofängelset...!

hur är det med DVD utgåvor på the blob då?

InläggPostat: mån maj 30, 2005 13:34 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis mar 08, 2005 08:22Inlägg: 2515Ort: Karlstad.
Hurpass splattrig är den?
Om man ska jämföra antal liter blod och antal meter inälvor med nån annan film, vilken hamnar man på då?

FILMER

SKIVOR

Öh... Tillbaks här ett tag.
Offline Profil
InläggPostat: mån maj 30, 2005 13:39 Svara med citat
Svårt att jämföra, men jag vill nog påstå att den är riktigt slemmig, blodig och våldsam. Mer än Carpenters The Thing i alla fall.

InläggPostat: mån maj 30, 2005 13:48 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8419Ort: Borås, Sweden
Ja det är en riktig guldrulle som jag självklart har på dvd. Innehåller definitivt mer slemmigheter och blod än vad jag väntade mig första gången jag såg den. Finns för övrigt på discshop för endast 69:-.

Offline Profil
InläggPostat: mån maj 30, 2005 13:52 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis mar 08, 2005 08:22Inlägg: 2515Ort: Karlstad.
Citera:
Finns för övrigt på discshop för endast 69:-

Precis vad jag upptäckte för 10 minuter sen, och anledningen till varför jag helt plötsligt började intressera mig.
Den är värd det, va? Alla filmer är mer eller mindre värda 69:- och om de innehåller en stor geléklump som blodar ner folk så...

FILMER

SKIVOR

Öh... Tillbaks här ett tag.
Offline Profil
InläggPostat: mån maj 30, 2005 13:55 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8419Ort: Borås, Sweden
Mens skrev:
Citera:

Precis vad jag upptäckte för 10 minuter sen, och anledningen till varför jag helt plötsligt började intressera mig.
Den är värd det, va? Alla filmer är mer eller mindre värda 69:- och om de innehåller en stor geléklump som blodar ner folk så...

Givet köp, men det är absolut ingen splatterfest även om den är geggig, slemmig och blodig på sina ställen. Sjukt underhållande iaf! :D
Är väl en ny version på g tror jag.

Offline Profil
InläggPostat: mån maj 30, 2005 15:58 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tor jul 22, 2004 11:43Inlägg: 3625Ort: Strömstad
Ja, det är faktiskt en underhållande remake som jag får skaffa. :)

Det finns en Beware! The Blob i regi av Larry Hagman också som jag fann rätt underhållande (kanske känns mossig idag :wink:).

Offline Profil
InläggPostat: tis maj 31, 2005 22:16 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: tor okt 21, 2004 22:15Inlägg: 801Ort: göteborg
Mens skrev:
Citera:

köp köp köp för fan!!!
sjukt bra film!! :)

InläggPostat: tis maj 31, 2005 22:30 Svara med citat
SplatterheadSplatterheadBlev medlem: tis nov 23, 2004 16:56Inlägg: 746Ort: Stockholm
Ordet 'blob' ligger så rätt i mun!

Är den kladdigare än Flugan förresten?

Offline Profil
InläggPostat: ons jun 01, 2005 06:32 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: lör jul 03, 2004 07:58Inlägg: 7393Ort: Beneath the Engulfed Metropolis of Noxious Exhalations
Mikael skrev:
Ordet 'blob' ligger så rätt i mun!

Är den kladdigare än Flugan förresten?

Nä, det tror jag knappast den var...

Tread slowly the path of my blog!

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: mån sep 05, 2005 10:50 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: ons aug 10, 2005 15:02Inlägg: 130Ort: Linköping
:D uj uj uj riktigt bra film som släpptes rejält nedklippt när den först släpptes på video, men som nu är oklippt och härlig :P

Billig oxå som sagt 69:- spänn på Discshop....
Klart splattrig är den oxå....riktigt bra och coolt utförda effekter......

InläggPostat: tis sep 06, 2005 16:41 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNewbieNewbieBlev medlem: tor dec 02, 2004 09:50Inlägg: 74Ort: Umeå
Tjackade den på Akademibokhandeln för 59:- :O
Ska för övrigt komma en remake enligt IMDB
http://www.imdb.com/title/tt0433344/

Offline Profil
InläggPostat: tis sep 06, 2005 16:44 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: tor okt 21, 2004 22:15Inlägg: 801Ort: göteborg
Christoffer skrev:

tror faktiskt det kan bli riktigt jävla bra :)

InläggPostat: tis sep 06, 2005 18:46 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: fre jan 28, 2005 23:26Inlägg: 2836Ort: Pendlar mellan Silent Hill och Vice City
idd skrev:
Christoffer skrev:

tror faktiskt det kan bli riktigt jävla bra :)

Hoppas dom använder riktig gele istället för cgi när dom skapar Blob monstet. :)

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 1 av 2
27 inlägg
Gå till sida 1, 2  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 2 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori