Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  US Horror  ~  Boogeyman 1980

InläggPostat: tor jun 25, 2009 10:36 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis apr 17, 2007 09:42Inlägg: 2573
Finns faktiskt ett dvd-släpp av versionen som heter Boogeyman 2, men utgåvan verkar urusel på alla plan... dessutom är den av nån anledning kortare än vhs-varianten och har bara hittats av mig på en enda sida:
http://www.ofdb.de/view.php?page=fassun ... vid=143611

Beställde f ö nyss director's cut billigt på Amazon UK, ska bli spännande att se om den är så fruktansvärd som antyds i Ulli Lommel-tråden. :))

InläggPostat: tor jun 25, 2009 13:11 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGiallo AficionadoGiallo AficionadoBlev medlem: fre dec 19, 2008 01:58Inlägg: 12061
Är inte den där utgåvan lika med bajs då vette fan. :))

PS.
Läste nyss att Suzanna Love, riktig snygging!, tillhör Dupont-familjen o hon finansierade dom flesta av Lommels rullar under den tiden dom var gifta (1979-1987). Hon kunde skriva checkar på plats för o hålla igång inspelningsarbetet. Lommel är ju en riktig sol-o-vårare. :mrgreen:

Offline Profil
InläggPostat: sön aug 30, 2009 15:21 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNewbieNewbieBlev medlem: mån jun 15, 2009 22:51Inlägg: 10Ort: Uddevalla
Ulli Lommels tveklöst bästa film utav dom filmerna jag har sett av honom, en skräck-klassiker helt enkelt ;)

Offline Profil
InläggPostat: sön aug 30, 2009 17:33 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8422Ort: Borås, Sweden
Ja då karl bara har gjort sunkiga och pinsamt dåliga filmer förutom denna, så håller även jag denna i topp... faktiskt. Fast den inte är speciellt bra egentligen. Enligt mig. :)

Offline Profil
InläggPostat: mån aug 31, 2009 14:57 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis apr 17, 2007 09:42Inlägg: 2573
Jag ska plåga mig igenom min skitutgåva (director's cut) nu i veckan, skriver mer här sen vad jag tycker. Bäst att återigen påpeka att det inte är originalversionen utan nåt helt annat som tydligen suger nåt enormt.

Nyfiken på hur Njutafilms utgåva slutar. Vore guld om de tog sig an tvåan!

InläggPostat: mån aug 31, 2009 16:48 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8422Ort: Borås, Sweden
Är det The return of the Boogeyman som är uppföljaren? Vet att Boogeyman -80 och den går att köpa på gemensam dvd.

Offline Profil
InläggPostat: mån aug 31, 2009 19:45 Svara med citat
Nej, Boogeyman 2 släpptes en gång i tiden i England som Revenge of the Boogeyman. Den du menar, The return..., är Boogeyman 3 som ska vara en betydligt sämre film - och just den utgåvan du menar är enligt uppgift dålig. Första filmen ska enligt recensionerna ha skaplig kvalité men bildkvalitén på The return... gör tydligen inte ens den usla filmen rättvisa!

Så det är bara att fortsätta leta efter en oklippt tvåa. Ett problem är att inte ens Lommel vill att den ska släppas.
:?

InläggPostat: mån aug 31, 2009 22:53 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGiallo AficionadoGiallo AficionadoBlev medlem: fre dec 19, 2008 01:58Inlägg: 12061
Lommel verkar ju vara som utsketet äppelmos numera..vad har hänt med karln??

Har inte sett Return of Boogeyman/Boogeyman 3, men den ska oxå innehålla en massa klipp från originalet, precis som första uppföljaren (från -82? -83?)..

Boogeyman II - Director's Cut..vill inte se.. :cry:

Varför har han inte gjort riktiga uppföljare istället??
Ja, utan en massa klipp från originalet??

Offline Profil
InläggPostat: lör nov 14, 2009 18:11 Svara med citat
SplatterheadSplatterheadBlev medlem: fre maj 16, 2008 10:04Inlägg: 595
Om man bortser från att det är hemska HoH som släppt Boogeyman på cheap-dvd i Sverige, hur är utgåvan som sådan? Är den i widescreen? Anamorfisk? Jag minns att deras vhs var av ovanligt god kvalité för att vara dem, men det skulle inte förvåna mig om de helt enkelt har rippat av sin vhs och lade på den dvdn de släppte.

I alla fall, åsikter om den utgåvan önskas :) Tack!

InläggPostat: lör nov 14, 2009 23:45 Svara med citat
Har själv det släppet o av vad jag minns så var bilden förvånansvärt bra. Det är det enda jag kan säga säkert. Har för mig att den var i WS oxå.

Offline Profil
InläggPostat: sön nov 15, 2009 12:49 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: mån aug 01, 2005 09:36Inlägg: 5274Ort: Sölvesborg
Jag har dvdn från Horsecreek, och ja, bildkvalitén är förvånansvärt bra för att vara dom. Den är i widescreen och helt oklippt!

Offline Profil
InläggPostat: sön nov 15, 2009 16:56 Svara med citat
Jo, jag minns det nu att den är i WS. O oklippt är den ju oxå,
vilket jag glömde nämna tidigare. :ymparty:

Offline Profil
InläggPostat: sön nov 15, 2009 19:56 Svara med citat
SplatterheadSplatterheadBlev medlem: fre maj 16, 2008 10:04Inlägg: 595
Tack så mycket! Ska kolla upp den :)

InläggPostat: tis jul 14, 2020 23:39 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: tis maj 12, 2020 20:08Inlägg: 916
En klar favorit! K som i klassiker! \m/

Italiensk och Spansk
skräck äger uta' h-e!
Offline Profil
InläggPostat: ons jul 15, 2020 10:13 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: lör maj 30, 2020 13:43Inlägg: 269
Hade Boogey på dvd men sålde den nyligen.
Boogieman har aldrig hört till mina favoriter.
Effekterna var hyfsat bra men filmen var lite seg av sig.

Filmen skall finnas i längre version enligt Imdb men den har aldrig släppts på dvd eller BD?

Offline Profil
InläggPostat: ons jul 15, 2020 10:22 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: tis maj 12, 2020 20:08Inlägg: 916
Multum med filmer skulle kunna finnas i en längre version, men jag
tror inte Boogeyman saknar nå't väsentligt i form av snask o.d. inte
minst.

Italiensk och Spansk
skräck äger uta' h-e!
Offline Profil
InläggPostat: ons jul 15, 2020 10:30 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: lör maj 30, 2020 13:43Inlägg: 269
hatchet skrev:
Multum med filmer skulle kunna finnas i en längre version, men jag
tror inte Boogeyman saknar nå't väsentligt i form av snask o.d. inte
minst.

scenen i ladan med en gubbe som hänger på väggen spettad med högaffel får man inte se, scenen kan ju vara snittad av studion?

Offline Profil
InläggPostat: ons jul 15, 2020 10:39 Svara med citat
Man ser honom hänga där, men vad är det som säger att man får se honom bli spetsad?

Italiensk och Spansk
skräck äger uta' h-e!
Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 2 av 2
43 inlägg
Gå till sida Föregående  1, 2
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till: