Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  US Horror  ~  Friday the 13th (2009)

Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5 ... 20  Nästa
InläggPostat: sön nov 18, 2007 22:56 Svara med citat
SplatterheadSplatterheadBlev medlem: fre feb 25, 2005 23:14Inlägg: 612Ort: Skåne
Saker börjar röra på sig när det gäller Fredag-omstarten, som blandar element från de första fyra filmerna, vilket betyder att Jason kommer att kunna ha sin hockeymask.

Officiellt releasedatum är 13:e februari 2009 (en fredag).

Man kan följa utvecklingen här och även läsa öppningsscenen:
http://www.fridaythe13thfilms.com/films/newfriday.html

Offline Profil
InläggPostat: sön nov 18, 2007 23:50 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor jun 08, 2006 10:41Inlägg: 3057Ort: Göteborg
Den här filmen längtar jag efter! Gillar varenda film i serien och den här lär nog bli riktigt bra oxå. Kan man hoppas att paramount lagom till premiären släpper de tidigare delarna(2-8 i oklippta versioner 8)

InläggPostat: mån nov 19, 2007 00:21 Svara med citat
King of SplatterKing of SplatterBlev medlem: mån okt 23, 2006 15:01Inlägg: 6123
Marcus Nispel ska regissera....

/Daydreamer

InläggPostat: mån nov 19, 2007 11:45 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: ons aug 25, 2004 08:38Inlägg: 12191Ort: Skåneland
Ja en ny Friday the 13th ser man verkligen framemot. :)

InläggPostat: tis nov 20, 2007 13:44 Svara med citat
AnvändarvisningsbildDr ButcherDr ButcherBlev medlem: lör mar 06, 2004 11:08Inlägg: 5524Ort: Gällivare The Hole in Lapland.
Även jag ser fram mot denna film. Jag gillar remaken av TCM och tror nog att denna kan bli bra. Därimot tror jag inte att Paramount kommer att släppa del 2-8 oklippa till premiären, eftersom det är ett helt annat bolag som kommer att släppa denna film.

Hur som helst ska det bli kul att se filmen. Man kan ju hoppas på ett slaskande utan dess like... 8)

InläggPostat: ons nov 21, 2007 16:16 Svara med citat
GorehoundGorehoundBlev medlem: ons maj 11, 2005 11:56Inlägg: 1562
Varför en remake när originalet är så bra och fortfarande håller måttet?

Hollywood driver hela den här remake-hysterin in absurdum.

Offline Profil
InläggPostat: ons nov 21, 2007 17:28 Svara med citat
King of SplatterKing of SplatterBlev medlem: mån okt 23, 2006 15:01Inlägg: 6123
Så som jag uppfattat det så är det väl ingen renordlad remake utan en nytolkning där de, som Jiiimbooh skriver i sitt inlägg, blandar element från de första fyra filmerna.
Med Marcus Nispel som regissör så kan det nog bli bra, jag gillade hans version av "Texas Chainsaw Massacre".

/Daydreamer

InläggPostat: tor nov 22, 2007 17:35 Svara med citat
En helt ny film i serien skulle jag vilja se men en hel remake eller delvis en remake känns rätt trist och i dagsläget ointressant. Jag kollar säkert in den förr eller senare men det blir säkert ingen film jag går över lik för att få se. :wink:

Offline Profil
InläggPostat: tor nov 22, 2007 19:28 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: sön aug 19, 2007 12:01Inlägg: 126
Så det ska alltså bli en remake av originalet fast ändå inte alldeles för följande av den? Ser helt klart fram emot den, även om det blir en remake. Det lär ju inte bli som med Psycho, att remaken kopierade ALLT från originalet om det är som det står, blandning av 1-4 men ändå en tolkning av originalet, det kan bli riktigt intressant.

/Joel.

InläggPostat: fre nov 23, 2007 19:02 Svara med citat
SplatterheadSplatterheadBlev medlem: fre feb 25, 2005 23:14Inlägg: 612Ort: Skåne
Möjlig spoiler: Om man läser öppningsscenen så utspelar sig den ganska uppenbarligen efter sakerna som hände i originalfredagen. Men jag antar att resten av storyn om vad som hände med Mrs. Voorhees etc. kommer att förklaras på något sätt. (Flashbacks eller nåt.) Hur som helst kommer Jason att vara den som fokuseras på i denna filmen.

Senast redigerad av Jiiimbooh sön dec 09, 2007 18:17, redigerad totalt 1 gång.

Offline Profil
InläggPostat: lör dec 08, 2007 14:31 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis apr 17, 2007 09:42Inlägg: 2573
Filmen borde alltså heta "Friday the 13th part 24! In Horrific 3D!!".

InläggPostat: mån mar 31, 2008 17:33 Svara med citat
GorehoundGorehoundBlev medlem: sön jan 27, 2008 21:32Inlägg: 1785Ort: Karlstad
THE NEW JASON VOORHEES REVEALED!!!

http://www.bloody-disgusting.com/news/11772

InläggPostat: tis apr 01, 2008 10:54 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis okt 21, 2003 16:41Inlägg: 7501Ort: Örebro
Så länge blodet kommer spruta som fan, är jag nöjd. Snubben förövrigt lär ju knappast behöva en mask. Fy fan vad ful

8)

Offline Profil
InläggPostat: tis apr 01, 2008 11:06 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön maj 29, 2005 10:07Inlägg: 3900
Lika som bär!

Bild
Derek Mears?

Bild
Mats Sundin?

:shock:

Senast redigerad av Bazzoni tis apr 01, 2008 20:44, redigerad totalt 1 gång.

Offline Profil
InläggPostat: tis apr 01, 2008 18:39 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån mar 06, 2006 19:50Inlägg: 1295Ort: Bergvik
Det slog mig verkligen också när jag såg bilden på BD!

Offline Profil
InläggPostat: ons apr 02, 2008 08:38 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis okt 21, 2003 16:41Inlägg: 7501Ort: Örebro
Tyvärr grabbar, det är inte lika som bär, utan DET ÄR MATS SUNDIN, ni vet väl att han börjar se slutet på sin karriär?

Offline Profil
InläggPostat: ons apr 02, 2008 08:59 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tor feb 16, 2006 11:16Inlägg: 4476Ort: Malmö
:lol: Han är faktiskt lik honom :D

InläggPostat: ons apr 02, 2008 09:24 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: ons aug 25, 2004 08:38Inlägg: 12191Ort: Skåneland
Ja dom var riktigt lika :D

InläggPostat: mån apr 28, 2008 15:10 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: sön apr 27, 2008 20:11Inlägg: 138
Tycker det är bra att det kommer en remake på den första Fredagen den trettonde filmen då den var väldigt seg och dålig i mitt tycke. Uppföljarna var klart så bra mycket bättre. Sjuan var nog den bästa(å då snackar jag om den som inte är helt sönderklippt)

InläggPostat: mån apr 28, 2008 17:15 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön maj 29, 2005 10:07Inlägg: 3900
Första Fredagen är solklart bästa. Det råder det varken tvivel eller delade meningar om. Den är inte seg och långt ifrån dålig. Tänk om, tänk rätt! :wink:

7:an stinker däremot. Basta! :jason:

Offline Profil
InläggPostat: tis apr 29, 2008 15:00 Svara med citat
Horror-Movies.Ca - Friday the 13th Rated R

Today comes some good news for people who have been following the remake to Friday the 13th. According to Brad Fuller's official blog they are going to embrace an R rating for the remake. Now that would be the logical choice for a film like this. But check out what else he had to say:

Citera:
"What is F13 without sex, drugs and really, really long sharp machete? And why would we, horror fans ourselves, produce a movie devoid of the things that made the title so appealing in the first place. So let me say for the record, that the F13 that we start shooting this Thursday is a full bodied, rated R film. It has insane kills that will be shown in all their glory- it has a group of college students who drink and even have sex. We are betting that if we don’t hold back that the audience will reward us for being bold in a time when some horror movies are playng the ratings game. So we embrace the R rating Friday the 13th will have, and hope you will too."

Now before you start to pat Mr. Fuller on the back before he made this comment he said something that really bothered me. "I have spent countless hours reading comments and there have been many times when input from readers have had impact on our films. Being in the remake business certainly opens us up to criticism and scrutiny and we welcome that."

Being in the remake business? So now making remakes is considered a seperate business. Now we know things are going bad. Platinum Dunes or Mr. Fuller must now exist for the sole reason to look through films from the past just to remake them. This is something that I use to joke about but now to hear that they actually consider themselves in the business of remakes is just disheartening. So if you want to throw some verbal jabs at these guys or to set them straight you can at Platinum Dunes new official blog.

Offline Profil
InläggPostat: tor maj 01, 2008 15:07 Svara med citat
krueger_84 skrev:
Tycker det är bra att det kommer en remake på den första Fredagen den trettonde filmen

Det är inte direkt en remake av första filmen just eftersom majoriteten av filmen kommer att utspela sig efter Mrs Voorhees härjningar. Fokuset kommer ligga på Jason.

Offline Profil
InläggPostat: tor maj 08, 2008 14:22 Svara med citat
Citera:
Bloody Disgusting - Julianna Guill Joins Friday the 13th Remake Cast

Wednesday, May 7, 2008

Bloody-Disgusting learned exclusively this morning that Julianna Guill has joined the growing cast of Platinum Dunes' Friday the 13th remake, which hits theaters February 13, 2009. She will join the previously announced cast of Jared Padalecki, Derek Mears, Amanda Righetti, Danielle Panabaker, Aaron Yoo, Travis Van Winkle, Willa Ford, Nick Mennell, Jonathan Sadowski, Nana Visitor, Arlen Escarpeta, Ryan Hansen. Being directed by Marcus Nispel, the remake will focus on Jason Voorhees -- who will wear the mask and kill -- and keep the famous setting of Crystal Lake. The film is now shooting in Austin, Texas.

Bild

Offline Profil
InläggPostat: tor maj 08, 2008 17:11 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor jun 08, 2006 10:41Inlägg: 3057Ort: Göteborg
Älskar varenda Friday the 13th film och ser grymt mycket fram emot denna! Tror att den kommer bli helt makalöst bra!

InläggPostat: tor maj 08, 2008 17:19 Svara med citat
GorehoundGorehoundBlev medlem: sön jan 27, 2008 21:32Inlägg: 1785Ort: Karlstad
Håller med dig Gus, tror den här kommer att sparka röv så in i helvete. Försöker dock att tona ned mina förväntningar en aning, men har ju blivit besviken förr om man säger så. Men jag håller tummarna och hoppas...

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 1 av 20
481 inlägg
Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5 ... 20  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori