Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  US Horror  ~  Invasion of the Bloodfarmers

InläggPostat: lör mar 06, 2004 01:10 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons okt 15, 2003 15:17Inlägg: 2089
eftersom omslaget dök upp i poll-sektionen så måste ju filmen ha en egen tråd, för det är den faktiskt värd.

minns att jag inhandlade den för 99kr hos melodyline efter att ha sett omslaget i katalogen, och givetvis trodde jag av ngn anledning att filmen skulle vara lika bra. på omslaget står ju även en massa bra saker som t.ex "dont eat before watching this film and you´ll have nothing to lose", och visst skulle det kanske vara möjligt att kräkas för att filmen är så dålig som den faktiskt är?

jag somnade faktiskt första gången jag såg den, hade förväntningar och skulle ha en helkväll med nyhandlade filmer men den här.. jag kanske borde ta och se om den för att få en mer nyanserad syn på den men jag vill minnas den som inte bara dålig som ett smäck utan också riktigt tråkig och dessutom alldeles för blodfattig.

handlingen för er som inte har sett den rör helt enkelt ett bar urgamla druider (detta förklaras av en helt otroligt sjuk berättarröst som är en av de bästa delarna med filmen, detta måste nästan höras för att förstås! rösten påminner väldigt mkt om rösten hos ngn karaktär vi kan se i ngn av rosa pantern-fimerna, ska kolla upp det där lite) som tvingats leva i flykt av ngn orsak sedan jesus tid. de praktiserar blodsoffer och lever numera i en liten håla i usa där de verkar förklädda som retarderade bönder, deras uppdrag är att samla tillräckligt mkt blod av rätt blodgrupp för att väcka upp deras sedan länge döda drottning. mitt i allt detta finner vi ett kärlekspar som har en abnormt oskyldig romans tillsammans och där mannen även är forskare och arbetar tillsammans med kvinnans far som även han är forskare, efter en massa undersökning av blod som ständigt ökar i massa och ett antal extremt usla effekter slutar filmen men hur den gör kan jag faktiskt inte minnas. antagligen för att jag somnat innan slutet fler gånger än jag lyckats hålla mig vaken. :D

vilka mer här har gjort misstaget och köpt/sett denna film, och kanske ännu viktigare; finns det ngn här som faktiskt gillar den? :)

InläggPostat: tor mar 11, 2004 19:14 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: fre okt 17, 2003 14:44Inlägg: 215Ort: Stockholm (lite utanför)
JAG! *räcker upp handen* såg den också i Melodylines katalog. Har för mig att det stod också som info om filmen att den skulle va extrem + att ”Men behind the sun” bredvid i katalogen, råkade bli lurad att köpa ” Gore-Met, Zombie Chef from Hell” samtidigt av samma anledning.

Nja jag ska då inte se om en om jag får tillfället :lol:

Sålde doc. dom för 120:- st till en butik som köper och säljer begagnade filmer. Så man fick ju lite avkastning för pengarna 8)

InläggPostat: lör dec 26, 2020 23:00 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis maj 12, 2020 20:08Inlägg: 2510
Har ett ex av följande släpp:

Bild

En så'n där anti-klassiker. :mrgreen:

- That he did.
- And then, for no reason, abandoned
everything. Slaughtered his mistress
and
- And there he was, researching suicide.
The times we have to live in. Taxi!
Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 1 av 1
3 inlägg
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori