Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  US Horror  ~  Scream 4

Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6
InläggPostat: lör apr 16, 2011 11:38 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: tor jan 14, 2010 12:24Inlägg: 329Ort: Huddinge
Damien skrev:

Kan iofs hålla med om att det inte är helt lämpligt att ha den där som jättestor affisch i en skola men massa småbarn. Jag fick mardrömmar av betydligt mindre när jag var liten.

Offline Profil
InläggPostat: lör apr 16, 2011 11:40 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jun 07, 2007 14:32Inlägg: 6353Ort: Haddonfield
Ser grymt mycket fram emot att se denna på bio. :ymparty:

Det blir många biobesök för mig under min påsk ledighet.

Sucker Punch, Scream 4, Let me in och Battle L.A.

Tur att jag ser filmerna gratis, hade blivit dyrt annars. :P

InläggPostat: lör apr 16, 2011 13:36 Svara med citat
NewbieNewbieBlev medlem: mån maj 16, 2005 13:08Inlägg: 34
Såg denna på premiären igår. En kul sak var att man delade ut ghostface-masker till alla i publiken, vilket höjde screamkänslan.

Filmen var helt ok, särskilt för fans. Påminde ganska mycket om den första filmen. Väldigt många mord. Betydligt fler än tidigare filmer kändes det som. Lite väl ensidiga mord dock. 90% var nog hugg i bröstet. Filmen övergick ofta från skräck till komedi, vilket vissa gillar, andra inte. Om jag skulle ranka filmerna blir det:

1
2
4
3

Offline Profil
InläggPostat: lör apr 16, 2011 20:06 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis apr 17, 2007 09:42Inlägg: 2573
AR:
Inte dåligt, ser fram emot omdömen.
:D

h20:
Jäklar vad coolt! Hoppas att de delar ut ghostface-masker även imorrn när jag (förhoppningsvis) ska se filmen... hehe.

InläggPostat: mån apr 18, 2011 11:25 Svara med citat
NewbieNewbieBlev medlem: tis apr 12, 2011 16:56Inlägg: 11
Är det inte lite jobbigt att se en film med en mask på sig? :?

Offline Profil
InläggPostat: mån apr 18, 2011 12:10 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tor feb 16, 2006 11:16Inlägg: 4476Ort: Malmö
Det är säkert frivilligt att ha masken på sig :wink:

InläggPostat: tis apr 19, 2011 13:46 Svara med citat
King of SplatterKing of SplatterBlev medlem: mån okt 23, 2006 15:01Inlägg: 6123
För alla er som är intresserade så finns finns en nystartad artikelserie om The Unseen Scream 4. Kort sagt om det som hamnade på golvet i klipprummet
OBS: spoilervarning

länk: http://scream-trilogy.net/2011/04/the-u ... -spoilers/

InläggPostat: tis apr 19, 2011 17:27 Svara med citat
King of SplatterKing of SplatterBlev medlem: mån okt 23, 2006 15:01Inlägg: 6123
Kikade på The Cinema Snobs recension av filmen och känner att jag lugnt kan invänta att den släpps på dvd....

InläggPostat: tis apr 19, 2011 19:27 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tis jan 27, 2009 23:04Inlägg: 1742
Såg hans recension av den också och jag brukar dela många av hans åsikter och har en liknande filmsmak. Men denna film gillade jag. Tycker att den är något bättre än trean. Självklart är den riktigt korkad, långt ifrån originell samt ibland ganska tjatig med alla referenser och "false scares", men den är även stundtals riktigt underhållande. Till skillnad ifrån Brad gillar jag de flesta av karaktärerna skarpt, och nog fan är den en parodi allt, åtminstone till en viss del.

Offline Profil
InläggPostat: ons apr 20, 2011 15:21 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis apr 17, 2007 09:42Inlägg: 2573
Jag ÖNSKAR att jag sett hela filmen med mask för ansiktet...
hehe nej, men allvarligt.

Jag såg filmen på bio häromdagen och den var faktiskt helt okej. Första halvan gillade jag verkligen.

Mycket bättre än trean - mycket också just för att jag diggar parodier.

Tyvärr fick varken jag eller min tjej någon mask! :((

InläggPostat: ons apr 20, 2011 15:42 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor jul 24, 2008 20:32Inlägg: 2496Ort: Mölndal
Att säga att den är bättre än trean är ju ungefär som att säga att man föredrar en hög med spy framför en hög med skit.

Jag tyckte inte om Scre4m alls. Samma sak vi sett massvis med gånger förut & både karaktärerna & storyn är dummare än någonsin. Liiiite nytt & innovativt hade man ju förväntat sej iaf.
2/5

InläggPostat: ons apr 20, 2011 16:14 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: sön jan 30, 2005 13:51Inlägg: 10975Ort: Köping
Det låter ju som vilken skräckfilm som helst :wink:

Det är så synd om fotomodellen. Hon får ingen mat. Hamburgaren tar de ifrån henne, när de har fotat klart. Stackars lilla fotoprinssesan måste ha diet. Men hon vet att hon är vacker måste stå emot sina hunger attacker.
Offline Profil
InläggPostat: ons apr 20, 2011 20:13 Svara med citat
Fast den hade definitivt humor. ;)

Blev tyvärr jäkligt besviken att dom inte drev med den senaste 3D-flugan!

InläggPostat: ons apr 20, 2011 20:34 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor jan 06, 2005 01:32Inlägg: 5978Ort: Camp Blackfoot
Scream 4
Hade rätt höga förhoppningar på denna, trots svenska presskårens enade missnöje, och jag tycker att den håller upp till vad jag hoppades! Inte en skräckfilm på samma sätt som del ett och två, men i mina ögon är humorn här lika smart som den var för femton år sedan. Craven/Williamson anpassar sig väl efter tidsandan och driver med genren på ett både roligt och respektfullt sätt som lockade fram en hel del skratt hos mig. Schyssta mord och ett genomgående bra driv med finfina skådespelarinsatser. I mina ögon har Craven definitivt lyckats den här gången :)
betyg: 6,5 av 10

Sveriges bästa e-tidning för skräck-, kult- och genrefilmsentusiaster: http://www.frombeyond.se
Offline Profil
InläggPostat: ons apr 27, 2011 12:40 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jun 07, 2007 14:32Inlägg: 6353Ort: Haddonfield
Jag passade ju på att se en del film på bio nu när jag va ledig och detta va en av dom.

Jag måste hålla med Pazzo här, tyckte riktigt mycket om den, mer än vad jag hade trott.
Riktigt schyst med massa nya unga talanger (brudar) som är riktigt bra i sina roller, suverän humor och vissa förvånadsvärda grymma mord, speciellt ett.
Inga spoilers här men ni som sett den måste veta vilket jag menar.

Va riktigt otippat att det skulle vara så rått och det kom från ingenstans heller, va inte alls beredd på det.

Tycker också Craven har lyckats behålla tidsandan och som sagt humorn och vissa oneliners är nästan odödliga.

Man märker att Craven har koll på genren och det är full fart hela tiden.
Filmen gick väldigt fort så det va inte många döda minuter.

Schyst att det va nästan fullsatt i salongen också. :ymparty:

Betyget blir 7/10

InläggPostat: ons maj 04, 2011 14:17 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons mar 24, 2004 21:49Inlägg: 2157
Såg den också på bio. Blev väldigt positivt överraskad! Som sagt, förvånande brutala mord, inte en enda tråkig stund. Helt klart den bästa uppföljaren sedan ettan enligt mig!

SPOILER

Idén med snufftemat var hur jävla awesome som helst.

Offline Profil
InläggPostat: ons maj 04, 2011 23:35 Svara med citat
Jag brukar ha svårt för Kevin Willamsons manus, så visst var det en uppryckning.
:)

InläggPostat: tor maj 05, 2011 13:57 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: mån dec 06, 2010 23:48Inlägg: 956
4/10 gav jag den, inte usel men inte vidare bra heller.

InläggPostat: sön aug 14, 2011 14:09 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: sön jan 30, 2005 13:51Inlägg: 10975Ort: Köping
Den började bra och jag kände mig lite nostalgisk när det refererades till dom tidigare delarna med några namn men efter ca 50 minuter blev det bara tråkigt med alla referenser.

Slutet var lite oväntat men ändå ganska tråkigt.

Det är så synd om fotomodellen. Hon får ingen mat. Hamburgaren tar de ifrån henne, när de har fotat klart. Stackars lilla fotoprinssesan måste ha diet. Men hon vet att hon är vacker måste stå emot sina hunger attacker.
Offline Profil
InläggPostat: sön aug 14, 2011 20:04 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: ons aug 25, 2004 08:38Inlägg: 12127Ort: Skåneland
Det var helt okej, jag såg på den för några dagar sedan.

InläggPostat: tor aug 18, 2011 09:37 Svara med citat
AnvändarvisningsbildDr ButcherDr ButcherBlev medlem: lör mar 06, 2004 11:08Inlägg: 5524Ort: Gällivare The Hole in Lapland.
Tyckte den var betydligt bättre än den mediokra tredje delen.
Det var kul när de drev med alla uppföljare, början på filmen är helt underbar!
Man märker att Williamsom är tillbaka i manusstolen.

Hade det här varit första delen hade den fått full pott! Blodiga, men lite ensidiga mord, bra manus, snygga tjejer och en bra twist...
Men nu är det här del 4 och man har sett allt redan i de första filmerna. Det är fortfarande en bra film och jag rankar fortfarande Ghostface som en av de bästa mördarna i filmhistorien.
Jag ger denna film 7 knivar/10 klart sevärd!

InläggPostat: fre sep 02, 2011 13:38 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tor jan 11, 2007 16:29Inlägg: 1324Ort: Enköping
Såg denna igår kväll och vet inte riktigt vad jag ska tycka. Känns väl som ett helt ok hantverk av Craven dock lär den knappast hyllas för sitt nyskapande. Vi har sett allt förut och jag ger den godkänt inte mycket mer.

Plus för ganska mycket av den röda varan samt ett gäng bildsköna damer :lol:

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 6 av 6
147 inlägg
Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 1 gäst
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori