Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  US Horror  ~  Hollywood Chainsaw Hookers

InläggPostat: sön mar 14, 2004 16:39 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: fre okt 17, 2003 14:44Inlägg: 215Ort: Stockholm (lite utanför)
Jo rå jag viste att den här filmen var dåligt när jag lånade den av en kompis. Men kunde inte ana att det var så ulstraskitdålig som den var :evil:

Spolade mest i den för att kanske fånga upp något skoj, men nej då.
Var väl rätt udnerhålande när en tjej i slutet skulle dansa topples med två motorsågar som hon knappt orkade hålla i :P

Men annars huva, kan inte förstå varför Gunnar Hansen ställde upp att va med i den här filmen :?:

Nä tycker att den ska nog helst undvikas till varje pris :| eller någon som sett den och gillar den mån tro?

InläggPostat: sön mar 14, 2004 16:47 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån okt 20, 2003 17:16Inlägg: 1056Ort: Värmland
Nu får jag en Melody line katalog flashback :)

Offline Profil
InläggPostat: sön mar 14, 2004 16:53 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNew York RipperNew York RipperBlev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10659Ort: Vettet!!!
Jag är inget direkt fan av Fred Olen Rays filmer, men han har juh spottat ur sig en hel del dynga och säkert finns det väl en och annan av hans filmer som man skulle orka genomlida. För mig räcker det att ha sett ett par stycken för att konstatera att den mannen saknar talang, iaf när det gäller filmskapandet! :wink:

InläggPostat: sön mar 14, 2004 16:56 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: fre okt 17, 2003 14:44Inlägg: 215Ort: Stockholm (lite utanför)
Fredrik skrev:

Jo minns att den fanns där jag med =)

Stod att den var ”Extremt våldsam” och ””Mycket skrämmande” hmmm möjligen blir man skräckslagen att det kan göras så värdelös film =P =)

Är i samma veva som ” Gore-Met, Zombie Chef from Hell” ” Invasion of the Blood Farmers” ”Dead city” ”Untural bron killer” och lite annat har hjälpt till att slå rekord i att blås folk på pengar =)

Som tur var så köpte jag inte den själv från Melodyline. Tja den finns ju också på DVD nu, så måste ju va folk som gillar den trots allt =)

InläggPostat: sön mar 14, 2004 17:17 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGod of GoreGod of GoreBlev medlem: sön okt 12, 2003 13:41Inlägg: 707Ort: Uppsala
Haha den filmen är verkligen ingen höjdare.

Mina DVDs
Offline Profil
InläggPostat: sön mar 14, 2004 19:31 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån okt 20, 2003 17:16Inlägg: 1056Ort: Värmland
Ultraviolence skrev:
Fredrik skrev:

Jo minns att den fanns där jag med =)

Stod att den var ”Extremt våldsam” och ””Mycket skrämmande” hmmm möjligen blir man skräckslagen att det kan göras så värdelös film =P =)

Är i samma veva som ” Gore-Met, Zombie Chef from Hell” ” Invasion of the Blood Farmers” ”Dead city” ”Untural bron killer” och lite annat har hjälpt till att slå rekord i att blås folk på pengar =)

Som tur var så köpte jag inte den själv från Melodyline. Tja den finns ju också på DVD nu, så måste ju va folk som gillar den trots allt =)

Köpte du många filmer från Melody line?

Offline Profil
InläggPostat: sön mar 14, 2004 20:43 Svara med citat
Köpte du många filmer från Melody line?

Hm nja nä ett tiotal var det väl, bland annat dom jag nämde innan, och Men behind the sun och Cannibal Ferox, det ända jag har kvar än Cannibal Ferox, på VHS då rå

InläggPostat: sön mar 14, 2004 20:48 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNew York RipperNew York RipperBlev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10659Ort: Vettet!!!
Ja den gamla härliga vhs tiden, nog blev det en och annan film från Melody Line även om jag köpte en hel del från andra ställen också. Mest privata affärer med gamla x-rentals och en himla massa laserdiscar från SLF.

InläggPostat: mån mar 15, 2004 08:15 Svara med citat
AnvändarvisningsbildDr ButcherDr ButcherBlev medlem: lör mar 06, 2004 11:08Inlägg: 5524Ort: Gällivare The Hole in Lapland.
Melody Line... Det ger en massa roliga minnen... Gjorde en del tokbeställningar därifrån när jag kom in i splatterträsket.... Beställde väl så där en 350 Vhs filmer och hann med en och annan dvd också... Mycket pengar blev som man spolade ner i tolettstolen... Det blev en del skitfilmer.... Ganska många faktisk....

InläggPostat: mån mar 15, 2004 16:50 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: tis okt 21, 2003 17:40Inlägg: 257Ort: Motala.Östergötland.Sverige
Köpptes inte Melodyline upp av Bonnier?
Haha, vad nu det har med filmer att göra, förutom att deras sortiment började suga totalt.
:?:

InläggPostat: mån mar 15, 2004 19:52 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön okt 26, 2003 10:21Inlägg: 4895
Tycker faktiskt HCH är rätt kul liten sak. Helt klart bättre än den dyngan som vissa på forumet höjer till skyn (Jason X/VS). Ska nog se om den någon dag igen :D

Offline Profil
InläggPostat: tis mar 16, 2004 07:55 Svara med citat
AnvändarvisningsbildDr ButcherDr ButcherBlev medlem: lör mar 06, 2004 11:08Inlägg: 5524Ort: Gällivare The Hole in Lapland.
Jag har sett drygt halva HCH. Visst är den smårolig... Men säga att den är bra är att ta i ända från tårna.... :twisted:

InläggPostat: tis mar 16, 2004 13:55 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons okt 15, 2003 15:17Inlägg: 2089
Fredrik skrev:

jag får väl också räcka upp handen och erkänna mina minnesbilder, inte lika traumatiska som dem från vietnam kanske.. men nästan. :wink:

MelodyLine Katalogen, skräcksidorna, 99kr per film, där gjordes det både fynd och förlust på vhs tiden. :D

det bör väl vara Midnite Movies som släppt denna på VHS?
jag hittar intederas hemsida på internet så de har säkert gått upp i rök.. eller så har de ändrat address?

InläggPostat: tis mar 16, 2004 14:00 Svara med citat
Midnite Movies. Har man inte mardrömmar så får man det.... Det bolaget måste ha världsrekort i antal släppta dyngrullar...

InläggPostat: tis mar 16, 2004 14:03 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons okt 15, 2003 15:17Inlägg: 2089
men det är både snygga omslag och snygga titlar iaf. :D
fast ja, de är ett bra bevis på att man inte ska dömma hunden efter håren och boken efter omslaget, eller filmen efter omslaget som i det här fallet. :wink:

InläggPostat: tis mar 16, 2004 14:11 Svara med citat
Oja. deras titlar är ju klassiker.. Gore-met, zombiechef from hell.. Attack of the redneck mutants, un-natural born killers... Många roliga titlar och måååånga dyngrullar... :o

InläggPostat: fre mar 19, 2004 09:38 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tis mar 09, 2004 10:56Inlägg: 4705Ort: Vadstena
Är inte HCH bra? Har för mig att någon påstod det i en gammal recension på SFA innan den sidan lades ned. (Vet att den finns nu igen).

Offline Profil
InläggPostat: fre mar 19, 2004 09:47 Svara med citat
Nä... Den är inte bra....

InläggPostat: mån mar 29, 2004 13:59 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSite AdminSite AdminBlev medlem: ons jan 28, 2004 15:40Inlägg: 1179Ort: Stockholm
Attans. Jag som såg framsidan på DVD-fodralet och läste titeln. Jag menar, den har ju mycket som lovar för en otroligt bananfilm, men samtidigt kunde den ju vara ganska kul?

Gunnar Hansen och lättklädda tjejer med motorsågar. Kan det gå så snett alltså?

Hmfs, får väl ta en funderare om det är värt att köpa rullen då.

InläggPostat: mån mar 29, 2004 14:00 Svara med citat
Det är inte värt det!!!

InläggPostat: mån mar 29, 2004 14:02 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSite AdminSite AdminBlev medlem: ons jan 28, 2004 15:40Inlägg: 1179Ort: Stockholm
Men jo! Vad kan egentligen gått så fel? :(

De får ta och göra en remake, så filmens titel får rättelse :D

InläggPostat: mån mar 29, 2004 14:03 Svara med citat
Det skulle kanske inte heller kunna bli bra... En sån film kan inte bli bra... Men ge mig ett par mille... Så fixar jag en bra HCH

InläggPostat: mån mar 29, 2004 14:11 Svara med citat
Ett par mille? Vad är det där för krav. Tänk vilka bra filmer de gjorde förr, för bara en spottkostnad av det där.

Fram med Super8-kameran och börja filma ;) Då behöver du bara fixa ett gäng brudar med motorsågar. Hur svårt kan det vara? :D

InläggPostat: mån mar 29, 2004 14:15 Svara med citat
Jag bor ju i gällivare... Här går et brudar med motorsågar på varje gata i princip...

InläggPostat: mån mar 29, 2004 14:59 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis okt 21, 2003 16:41Inlägg: 7501Ort: Örebro
Det tror jag inte på.. :wink:

Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 1 av 2
49 inlägg
Gå till sida 1, 2  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori