Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  US Horror  ~  Survival Of The Dead

Gå till sida 1, 2, 3, 4  Nästa
InläggPostat: fre okt 03, 2008 16:38 Svara med citat
GorehoundGorehoundBlev medlem: ons maj 11, 2005 11:56Inlägg: 1562
Startar upp en ny tråd för den kommande filmen så kan vi samla all kommande information om den här istället för i Diary of The Dead tråden.

Citera:
Variety - Romero rises again for zombie film

Thurs., Oct. 2, 2008

Untitled thriller has already started shooting.

Director George Romero is beginning production on an untitled thriller. Once again, the antagonists are flesh-eating zombies. Romero first mined zombies with "Night of the Living Dead" and has been cannibalizing the genre since, most recently with "Diary of the Dead."

Romero wrote the new film and began shooting this week in Ontario.

Plot involves inhabitants of an isolated island off the North American coast who find their relatives rising from the dead to eat their kin. The leaders of the island feud over whether or not to kill their reanimated relatives or preserve them in hopes of finding a cure.

Cast includes Alan Van Sprang, Kenneth Welsh, Kathleen Munroe, Devon Bostick, Richard Fitzpatrick, Stefano Colacitti and Athena Karkanis.

Paula Devonshire is producing. Romero is exec producer along with Peter Grunwald, D.J. Carson and Artfire Films' Ara Katz, Art Spigel and Dan Fireman. Voltage Pictures is handling international sales, and Cinetic Media will sell domestic.

Senast redigerad av SLL mån sep 14, 2009 16:43, redigerad totalt 1 gång.

Offline Profil
InläggPostat: tor okt 09, 2008 00:33 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: tis aug 08, 2006 17:35Inlägg: 368Ort: Stockholm
Fan vad han ska mjölka nu då...

InläggPostat: tor okt 09, 2008 07:27 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNewbieNewbieBlev medlem: tis jan 29, 2008 21:53Inlägg: 44Ort: Alingsås
Turboguard skrev:
Fan vad han ska mjölka nu då...

Töntig inställning. Romero "mjölkar" väl knappast mer än andra regissörer eller producenter av film?

Om nu Romero verkligen bara varit intresserad av att mjölka sin genre på cash ( likt George Lucas t.ex. ) hade han väl knappast hållit sig och genren borta från de stora filmbolagen ( Land of the Dead undantaget )?

Jag är inte särskilt förtjust i varken Land... eller Diary... men även en dålig Romero-film är bättre, och intressantare, än det mesta.

Offline Profil
InläggPostat: tor okt 09, 2008 07:59 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: tor mar 09, 2006 08:35Inlägg: 633Ort: Monster island
Sin sjätte zombiefilm på 40 år lär väl knappt kallas för att mjölka. :D

InläggPostat: tor okt 09, 2008 09:14 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis apr 08, 2008 16:04Inlägg: 9575Ort: Norrland
Hehe! Näe, verkligen inte. :D Tycker de senare har varit väldigt lyckade dessutom!

"How do you kill something that's already dead?!"

Stöd WSPA i kampen för bättre djurvälfärd!
WSPA
Offline Profil
InläggPostat: lör okt 18, 2008 12:17 Svara med citat
AnvändarvisningsbildDr ButcherDr ButcherBlev medlem: lör mar 06, 2004 11:08Inlägg: 5524Ort: Gällivare The Hole in Lapland.
Jag gillar allt denna gubbe gjort inom zombiefilmer. Så jag ser fram mot denna film och tar imot den med öppna armar.

InläggPostat: lör okt 18, 2008 12:20 Svara med citat
King of SplatterKing of SplatterBlev medlem: mån okt 23, 2006 15:01Inlägg: 6123
Gillade inte Land Of The Dead men resten av Romeros zombiefilmer är av högsta klass så denna film ser jag fram emot.

/Daydreamer

InläggPostat: lör okt 18, 2008 12:21 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis apr 08, 2008 16:04Inlägg: 9575Ort: Norrland
Gillar både hans gamla & nyare Zombiealster...så det här ses fram emot :D

WSPA
Offline Profil
InläggPostat: lör okt 18, 2008 19:09 Svara med citat
GorehoundGorehoundBlev medlem: sön jan 27, 2008 21:32Inlägg: 1785Ort: Karlstad
Land rockade ju stenhårt, däremot så var Diary inte så mycket att hänga i granen tyckte jag. Men jag ser fram emot denna helt klart.

InläggPostat: sön okt 19, 2008 08:04 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: lör maj 31, 2008 06:54Inlägg: 1692Ort: Göteborg
...jag tycker lugnt att hans filmer fortfrande håller hög klass. Både Land och Diary är sköna, Diary kanske svajar lite men den har ett skönt "djup" och så älskar jag Samuel (Amish). Skulle gärna se en kortfilm om Samuel och hans kamp innan de andra dyker upp.
Ser fram emot denna,man vet vad man får och slipper bli besviken!!!

Offline Profil
InläggPostat: tor nov 06, 2008 12:56 Svara med citat
GorehoundGorehoundBlev medlem: ons maj 11, 2005 11:56Inlägg: 1562
Citera:
Shock Till You Drop - AFM 08: Teaser Art for George Romero's New Zombie Film

Source: Voltage Pictures, American Film Market on November 5, 2008

Here are two looks at the sales art Voltage Pictures is using to promote George Romero's Untitled Zombie Film. As you can see, they settled to use ... of the Dead because, well, they don't have a title yet. Keep it here for more details.

Bild

Bild

===

Citera:

Dread Central har postern i större och bättre kvalité samt även en extra poster som beskriver handlingen för filmen.

Offline Profil
InläggPostat: tor nov 06, 2008 12:57 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: lör maj 31, 2008 06:54Inlägg: 1692Ort: Göteborg
Looks nice...

InläggPostat: tor nov 06, 2008 14:24 Svara med citat
:lol: Den asiatiska zombien ser mer ut som en "retard"!

( Ursäkta uttrycket... :oops: )

WSPA
Offline Profil
InläggPostat: tor nov 06, 2008 19:47 Svara med citat
phantasmagoria
Hahahaha!!! Ja hon ser rätt muppig ut...

InläggPostat: tor nov 06, 2008 20:20 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tor jul 22, 2004 11:43Inlägg: 3625Ort: Strömstad
Vilket väl är kännetecknande för alla Romeros zombies. :wink:

Ser fram emot detta.

Offline Profil
InläggPostat: tor nov 06, 2008 20:22 Svara med citat
Så länge de inte är blå som smurfar a la Dawn Of The Dead så är jag glad..

/Daydreamer

InläggPostat: tor nov 06, 2008 20:23 Svara med citat
Invasion Of The Retarded Zombies

Haha! Näe, men hon var verkligen utmärkande....! :lol:

WSPA
Offline Profil
InläggPostat: tor nov 06, 2008 20:37 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8437Ort: Borås, Sweden
utmärkande! :D haha! Inte direkt en bra bild att välja som en av de första man får se ur filmen. Men men..
Som Hedulven säger så brukar ju ofta Romeros zombies se rätt muppiga ut.

Jag såg om Land of the Dead i förgår och den växte något i mina ögon. Hade nog lite fel förväntningar första gången jag såg den. Tyvärr såg gillade jag inte Diary alls. Men denna är ändå självklar att kolla upp när den blir aktuell.

Offline Profil
InläggPostat: tor nov 06, 2008 20:49 Svara med citat
ska bli grymt kul att se, har gillat alla hans zombierullar än så länge :D

WSPA
Offline Profil
InläggPostat: tor nov 06, 2008 20:56 Svara med citat
AnvändarvisningsbildShinjuku DrifterShinjuku DrifterBlev medlem: sön okt 26, 2003 11:00Inlägg: 11168Ort: Neo-Shinjuku
Jag tycker att det dax för Romero att lägga ner hela zombiekomplexen och göra några häftiga actionrullar istället. :wink:

"Given the choice of Hollywood or poking steel pins in my eyes, I'd prefer steel pins." - Mike Leigh
Offline Profil
InläggPostat: tor nov 06, 2008 20:58 Svara med citat
Nej nej! Mer zombies åt folket! 8)

WSPA
Offline Profil
InläggPostat: tor nov 06, 2008 21:41 Svara med citat
Håller med phantasmagoria, Romeros zombierullar är fortfarande bra och han får gärna hålla på läääääänge till...[/b]

InläggPostat: tor nov 06, 2008 21:59 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tor jul 22, 2004 11:43Inlägg: 3625Ort: Strömstad
Romero vill tydligen fortsätta med zombies ett tag till. Det respekterar jag, det är aldrig fel med såna rullar. Det vore dock kul om han ville bryta av med lite annan typ av film, såsom "Monkey Shines", som jag älskar. Men det är underbart att Romero är produktiv igen. Under många år hände inget för den sköna regissören. Låt det då bli zombies. :D

Offline Profil
InläggPostat: tis jan 06, 2009 08:42 Svara med citat
Nu har den första promo trailern släppts..

http://www.bloody-disgusting.com/bdtv/P ... hp?id=2523

Sedan så är filmens synopsis uppdaterad:
On a small island off North America's coast, the dead rise to menace the living. Yet...the islanders can't bring themselves to exterminate their loved ones, despite the growing danger from those the once held dear. A rebel among them hunts down all the zombies he can find, only to be banished from the island for assassinating his neighbors and friends. On the mainland, bent on revenge, he encounters a small band of survivors in search of an oasis on which to build a new life. Barely surviving an attack from a mass of ravenous flesh-eaters. They commandeer a zombie-infested ferry and sail to the island. There, to their horror, they discover that the locals have chained the dead inside their homes, pretending to live 'normal' lives...with bloody consequences. What ensues is a desperate struggle for survival and the answer to a question never posed in Romero's Dead films: Can the living ever live in peace with the dead?

Verkar lovande! :D

/Daydreamer

InläggPostat: tis jan 06, 2009 11:28 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön jan 29, 2006 11:04Inlägg: 4285Ort: Skellefteå
Upplägget verkar intressant, det här ser jag fram emot! 8)

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 1 av 4
91 inlägg
Gå till sida 1, 2, 3, 4  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori