Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  US Horror  ~  My Bloody Valentine 3-D

InläggPostat: mån jun 01, 2009 12:56 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor jul 24, 2008 20:32Inlägg: 2496Ort: Mölndal
Don't wanna talk about it ;)

InläggPostat: mån jun 01, 2009 12:57 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tor feb 16, 2006 11:16Inlägg: 4476Ort: Malmö
Hehe, jag förstår :wink:

InläggPostat: mån jun 01, 2009 13:16 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jun 07, 2007 14:32Inlägg: 6525Ort: Haddonfield
Damien: Men skojar du eller, den va ju för fan precis hur GRYM som helst.

Håller med Roger om att skräck ska ses i 3D så jag hoppas att det kommer flera BRA filmer som 3D.

För er som bor så dumt, jag hade försökt ta mig till närmaste ställe som visar.

För denna ska man se på BIO. :)

Jag tror dom höll på och gjorde underhålls arbeten där vagnen/bussen skulle gått.

InläggPostat: mån jun 01, 2009 13:35 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tor feb 16, 2006 11:16Inlägg: 4476Ort: Malmö
Fan va gött att ni äntligen fick se den :D Trodda aldrig den skulle gå upp här i Sverige! Den är ju så jävla grym :jason: :twisted:

InläggPostat: ons jun 03, 2009 20:27 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor jun 08, 2006 10:41Inlägg: 3057Ort: Göteborg
Frågar igen, nån som fått hem sin dvd av filmen och dels vet om det är en flipper (finns ju 2-3 olika versioner) samt hur den är förpackad inuti? Glasögonen ligger väl löst i fodralet i direktkontakt med skivan eller?

InläggPostat: ons jun 03, 2009 20:37 Svara med citat
King of SplatterKing of SplatterBlev medlem: mån okt 23, 2006 15:01Inlägg: 6123
Evil Gus: Jag tror att på region 1 så finns två olika utgåvor en med 3d och en ordinarie. Jag har sedan tidigare 3d utgåvor på dvd och då har glasögonen legat löst i fodralet.

/Daydreamer

InläggPostat: ons jun 03, 2009 20:41 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor jun 08, 2006 10:41Inlägg: 3057Ort: Göteborg
Daydreamer:
Tack för svaret! Har läst på nätet om hur dåliga dvdutgåvorna är av filmen, iallafall de som är flippers ska nästan i alla fall vara väldigt repiga på grund av att glasögonen far runt i fodralet. Verkar som om man får vänta och köpa region 2 släppet från england istället (släpps väl snart) och hoppas att den inte är en flipper.

InläggPostat: ons jun 03, 2009 20:43 Svara med citat
King of SplatterKing of SplatterBlev medlem: mån okt 23, 2006 15:01Inlägg: 6123
Evil Gus: Jag har förhandsbokat uk utgåvan, kan berätta så fort jag fått den.

/Daydreamer

InläggPostat: ons jun 03, 2009 20:46 Svara med citat
Låter bra det :)

InläggPostat: tor jun 04, 2009 01:44 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis apr 17, 2007 09:42Inlägg: 2573
Filmen släpps ju även på Bluray, undrar om glasögonen förpackas annorlunda då - och om den får release i Sverige. Vore ju trevligt. :ymsmug:

InläggPostat: tor jun 04, 2009 09:42 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis apr 08, 2008 16:04Inlägg: 9575Ort: Norrland
Ska bli SKIT kul att se denna m. 3d. Hoppas på ordentliga 3d "glajjer" - o inte papp som t.ex förljde med i Elm Street boxen. 8)

"How do you kill something that's already dead?!"

Stöd WSPA i kampen för bättre djurvälfärd!
WSPA
Offline Profil
InläggPostat: ons jun 10, 2009 14:20 Svara med citat
AnvändarvisningsbildDr ButcherDr ButcherBlev medlem: lör mar 06, 2004 11:08Inlägg: 5524Ort: Gällivare The Hole in Lapland.
Såg denna pärla i går. En klassiker! Jag blev kär i filmen... :x
Jag såg den i 2d, det är ju en 3d version med men eftersom det är de gamla brillorna med två färger så orkade jag inte testa det, men jag ska göra det, jag lovar..
Bra extramaterial också där en lyrisk Gary J. Tunnicliffe berättar om några av effekterna i filmen. Mer fanns det en standard bakom kulisserna film och en massa förlängda och bortklippta scener. Samt en Gag reel där skådisarna glömmer repliker mm mm.
Jag bugar inför denna film ^:)^

InläggPostat: tor jun 11, 2009 00:22 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNewbieNewbieBlev medlem: ons mar 18, 2009 18:14Inlägg: 37
Såg den på bio Bergakungen i Göteborg i förrgår.
Rätt mäktigt var det men man blev lite lack på alla 15-åriga flickor som skrek så fort någonting rörde sig.

Angående filmen så var den helt ok. Storyn var ok men lite förutsägbar. Effekter och gore fanns inget att klaga på.
Det jag är mest besviken på är att de inte utnyttjade den läskiga gruvan mer för att få den där riktigt utsatta instängda känslan där man verkligen blir rädd på riktigt.

Men jag rekommenderar filmen till alla, helt klart underhållande :D

Offline Profil
InläggPostat: tor jun 11, 2009 06:54 Svara med citat
AnvändarvisningsbildDr ButcherDr ButcherBlev medlem: lör mar 06, 2004 11:08Inlägg: 5524Ort: Gällivare The Hole in Lapland.
Kul att man använt sig av en riktigt gruva för inspelningen och ingen kuliss som är uppbyggd i en varm och skön studio, här var det the real stuff.

InläggPostat: tor jun 11, 2009 10:47 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jun 07, 2007 14:32Inlägg: 6525Ort: Haddonfield
Jag håller med rogerxy, jag tycker det blir bra stämning när tjejerna skriker.

Tjejen bredvid mig fick hjärtklappning under filmen, ett tag trodde jag hon skulle smälla av.

MERA skräckfilmer som 3D, det är det ultimata att visa som 3D.

Och ang. filmen så är den precis hur BRA som helst.

Riktigt, riktigt grym slasher. 8)

InläggPostat: tor jun 11, 2009 13:39 Svara med citat
Jag kollade lite på 3d versionen i går och blev besviken. Det kanske är en klassiker på bio, men på en teve så blir det inte bra. Det enda jag fick var yrsel av glasögonen. Ibland så vara det som dubbenseende. Nu kollade jag enbart på gruvsekvensen i början eftersom jag helt seriöst blev hur yr som helst i skallen. Vissa effekter som ex:

SPOLIER

När Harry kastar yxan mot kameran och den åker in i bilrutan...

SLUT SPOILER
... det såg väldigt coolt ut, men annars så blev jag besviken på 3d utgåven. 2d funkar hur bra som helst för mig. Synd, men filmen blir ju inte sämre för det.

InläggPostat: tor jun 11, 2009 14:31 Svara med citat
Det heter ju 3D bio så jag skulle nog aldrig komma på tanken att försöka se en sån här GRYM film på teve och då speciellt inte som 3D.

Kan ju omöjligen komma upp i den stämning och känsla som infann som på bio'n.

Giallo: Du gjorde helt rätt som valde att se den vanliga versionen först.

3D är nog och kopmmer alltid va gjord för stora biodukar. 8)

InläggPostat: fre jun 12, 2009 19:22 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis apr 17, 2007 09:42Inlägg: 2573
Giallo:

3D-utgåvan som finns på Bluray har ju blivit rejält hyllad, är det den du äger eller har du standard-DVD?

Samma sak med "deluxe edition" av Friday the 13th Part 3-D, den gör sig tydligen mycket bättre på den allra senaste Bluray-utgåvan. Så tydligen är det där formatet kommer till sin rätta.

InläggPostat: mån jun 15, 2009 11:57 Svara med citat
Jag har 2 disc region 1 utgåvan av en vanlig DVD. Det där om att skivorna är repiga och så för att glasögonen åkerrunt, stämmer INTE. Mina glasögon låg välpackade i en plastpåse och det finns inte en repa på skivan. Antingen har jag haft tur, men det är verkligen en kanonutgåva av filmen tycker.

InläggPostat: tis jun 16, 2009 00:13 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNewbieNewbieBlev medlem: sön maj 24, 2009 12:49Inlägg: 45
Moviemix gillade den iaf., http://moviemix.nu/filmrec.asp?ID=4663

Offline Profil
InläggPostat: tis jun 16, 2009 11:27 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön okt 26, 2003 10:21Inlägg: 4895
Vargsvans skrev:
Såg den på bio Bergakungen i Göteborg i förrgår.
Rätt mäktigt var det men man blev lite lack på alla 15-åriga flickor som skrek så fort någonting rörde sig.

Därför man ska se film hemma, på duk :wink:

InläggPostat: tis jun 16, 2009 11:46 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor jul 24, 2008 20:32Inlägg: 2496Ort: Mölndal
Jag tycker som sagt att alla 15-åriga flickor som skrek hela tiden höjde stämningen sjukt mycket. Ungefär som att folk som skrattar mycket i biosalongen höjer stämningen på en komedi

InläggPostat: tis jun 16, 2009 12:32 Svara med citat
Det är ju just därför skräck och komedier funkar så himla BRA på bio. 8)

Kommer självklart att köpa det grymma DVD släppet på denna pärla.

Can't wait to see it again.

Roger: Jag funderar fan allvarligt på att se den på bio igen, är du på???

InläggPostat: tis jun 16, 2009 16:41 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön okt 26, 2003 10:21Inlägg: 4895
rogerxy skrev:
Jag tycker som sagt att alla 15-åriga flickor som skrek hela tiden höjde stämningen sjukt mycket. Ungefär som att folk som skrattar mycket i biosalongen höjer stämningen på en komedi

Tycker sånt är stördande. Fick Seven förstörd på bio av en idiot med mobil. Bio är för pöbeln. 8)

InläggPostat: tis jun 16, 2009 17:10 Svara med citat
Fast det är väl ändå skillnad på att folk skrattar åt en komedi än att nån snackar i mobil :?

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 5 av 6
147 inlägg
Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori