Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  US Horror  ~  My Bloody Valentine 3-D

Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6
InläggPostat: ons jun 17, 2009 00:40 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis apr 17, 2007 09:42Inlägg: 2573
Vill verkligen se denna på bio, men då måste jag åka långt. :((

Ni som har köpt 3D-versionen (åtminstone DVD, vet inte Bluray) och får problem med yrsel så har några på IMDb:s forum tipsat om att se filmen på en vanlig dataskärm istället för LCD/plasma. Av någon anledning så ska upplösningen i en dataskärm ge behagligare "effekter" för ögonen...
(Detta ska även gälla för äldre 3D-filmer, t ex F13 del 3.)

InläggPostat: ons jun 17, 2009 19:01 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor jun 08, 2006 10:41Inlägg: 3057Ort: Göteborg
Har beställt filmen (hoppas få den innan nästa helg då jag har semester just nu) och kommer nog att först se den i 2d och sen i 3d (har en så liten tv att den nog gör sig bättre i 2d hos mig).

InläggPostat: ons jun 17, 2009 19:24 Svara med citat
GorehoundGorehoundBlev medlem: sön jan 27, 2008 21:32Inlägg: 1785Ort: Karlstad
Jag har inte orkat kolla 3D versionen. Jag började se den men blev snurrig i huvudet efter en stund. Däremot så kollade jag vissa "highlights" med 3D brillorna på och det var jävligt coolt!

InläggPostat: ons jun 17, 2009 21:22 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: ons aug 25, 2004 08:38Inlägg: 12198Ort: Skåneland
Det hade varit kul att se 3D-versionen med glasögon, minns att jag och Rudnert satt och såg hela Amityville 3 3D med glasögon och det var inte så besvärligt.

InläggPostat: tor jun 18, 2009 18:42 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8377Ort: Borås, Sweden
Fick hem mitt ex av 3:D versionen på blu-ray idag och började titta lite. Blev också lite snurrig i huvudet faktiskt. Man kanske vänjer sig. Hela filmen blir ju liksom i lila, grön färg vilket känns lite ovanligt. Men man fick verkligen en 3:D känsla. Får se hela filmen an annan dag.

Mina dvdfilmer:
http://www.discshop.se/hem/gottesnask/
Offline Profil
InläggPostat: tis jun 23, 2009 13:29 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor jun 08, 2006 10:41Inlägg: 3057Ort: Göteborg
Fick hem min 2 dics utgåva från axelmusic idag! Ikväll (eller imorgon) ska den ses!

InläggPostat: tis jun 23, 2009 13:31 Svara med citat
King of SplatterKing of SplatterBlev medlem: mån okt 23, 2006 15:01Inlägg: 6123
Evil Gus: Inväntar spänt dina kommentarer

/Daydreamer

InläggPostat: tis jun 23, 2009 13:37 Svara med citat
Lovar att posta mina kommentarer om filmen direkt när jag sett den!

InläggPostat: tis jun 23, 2009 13:40 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: ons mar 30, 2005 07:38Inlägg: 4249Ort: Norrköping
Altså de gamla 3D filmerna är ju gjorda för att ses på CRT tv`s.
Tekniken ska ju egentligen inte funka med bakprojektions lr projjar.
Någon som har proj som testat hur de är med te x MBV 3-D på Blu-Ray med proj?

Ja har bara gamla Amityville som ja kollade på med min gamla proj på dvd i 3D
o de va ingen höjdare.

InläggPostat: tis jun 23, 2009 13:50 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jun 07, 2007 14:32Inlägg: 6525Ort: Haddonfield
Och Gus, glöm INTE att se den vanliga versionen FÖRST!!! :)

InläggPostat: tis jun 23, 2009 14:00 Svara med citat
AR: Ska se den vanliga versionen först o sen endast sen nån scen eller nåt i 3D versionen. Har för dålig tv för att se 3D.

InläggPostat: tis jun 23, 2009 14:01 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: ons mar 30, 2005 07:38Inlägg: 4249Ort: Norrköping
hehe då har du säkert en bra tv för de endamålet ;)

InläggPostat: tis jun 23, 2009 17:02 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8377Ort: Borås, Sweden
Visst blir det en jävla 3:D känsla men är det ingen annan som stör sig på att man ser hela filmen i typ lila grönt!?

Mina dvdfilmer:
Offline Profil
InläggPostat: tor jun 25, 2009 18:02 Svara med citat
Har sett filmen nu (eller igår rättare sagt) och här följer mina kommentarer på region 1 2 discaren. Första skivan är en flipper (med 2D respektive 3D versionen på varsin sida) och jag har sett 2D versionen. Riktigt bra bild o ljud och det medföljer kommentarspår som jag ej lyssnat på. Nu till filmen: Riktigt jävla bra måste jag säga! Speciellt den första halvan av filmen är strålande med ett högt tempo från start (riktigt hög bodycount), massor av coola effekter och en riktigt bra scen som utspelar sig på ett motell (filmens klart bästa scen) . Satt faktiskt under första timmen och funderade på om jag någonsin sett en mer underhållande slasher i mitt liv. Tyvärr har filmen (i mina ögon) ett stort minus som hindrar ett toppbetyg och det är att slutet (sista 15 minuterna) är rätt dåligt tyvärr.

Disc 2 som innehåller extramaterialet är inte nån jättehit tyvärr. Förvisso innehåller den en utmärkt dokumentär om hur specialeffekterna gjordes och även alla bortklippta scener (och ett helt meningslöst alternativt slut) men sen får man bara en väldigt kort och meningslös behind the scenes och en kort gag reel.

InläggPostat: fre jun 26, 2009 12:02 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jun 07, 2007 14:32Inlägg: 6525Ort: Haddonfield
Riktigt roligt att höra.

Va till 99% SÄKER på att du skulle älska den.

TÄNK då om du sett den som 3D bio. ^:)^

Så jävla GRYMT BRA film alltså.

Ska jag köpa den DVD'n du köpte eller ska man vänta på den svenska???

InläggPostat: sön jan 03, 2010 23:09 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: tis okt 12, 2004 20:34Inlägg: 366Ort: Munkfors
Klart att det är lite irriterande att bilden blir färgad i lila/grönt. Sen så tappar man ju tyvärr den skarpa bilden på blu-rayen när man har pappglasögonen på sig. Det värsta ändå tyckte jag var att jag inte fick till nån 3d-effekt alls. Jag har en National Geographicfilm som verkligen är 3d men My Bloody Valentine funkade inte alls för mig. Filmen i sig tycker jag dock är helt ok och spännande men det blev till att se den i 2d.

Offline Profil
InläggPostat: mån jan 04, 2010 17:04 Svara med citat
AnvändarvisningsbildDr ButcherDr ButcherBlev medlem: lör mar 06, 2004 11:08Inlägg: 5524Ort: Gällivare The Hole in Lapland.
Jag tycker berkligen att man ska satsa på reg 1 dvd:n. Har inte sett sett reg 2 men tycker bild och ljud oftast är outstanding på reg 1 discar.

InläggPostat: tis apr 27, 2010 02:25 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis apr 17, 2007 09:42Inlägg: 2573
Äntligen har jag fått tummen ur och beställt denna grymming som blu-ray.
Dock inte denna, den blev för dyr:
http://www.amazon.co.uk/My-Bloody-Valentine-Blu-ray/dp/B001TJKW0O/ref=sr_1_4?ie=UTF8&s=dvd&qid=1272330060&sr=1-4

Jag gjorde ett försök att kolla på 2D-versionen av filmen när den var relativt nysläppt på svensk DVD, men bildkvalitén var verkligen för dålig i mitt tycke. Därför har jag inväntat en vettig region A-beställning fram tills nu.

Längtar! \m/

InläggPostat: ons apr 28, 2010 17:03 Svara med citat
Se 2D versionen på blu-ray då. 3D på blu-ray kännes mer eller mindre meningslöst tycker jag. Då kan man lika gärna se dvd versionen.

Mina dvdfilmer:
Offline Profil
InläggPostat: mån maj 03, 2010 03:39 Svara med citat
Jag kommer definitivt att se 2D-versionen, till att börja med. Är det verkligen så illa att My Bloody Valentine 3D i sitt rätta format INTE finns släppt i vettig utgåva nånstans än så länge?

Fasen att man missade den på bio. #-O :-@

Senast redigerad av Mutileiphor tor apr 28, 2011 05:38, redigerad totalt 2 gånger.

Offline Profil
InläggPostat: mån maj 03, 2010 16:00 Svara med citat
Redan idag fick jag hem filmen (grymt snabbt!), men vetetusan om jag inte borde ha lagt på pengarna på DVD-versionen ändå. Isåfall hade jag nämligen kunnat se 3D-versionen direkt på datorn (eller med en CRT-TV), men nu går ju inte det. De allra flesta laptops (även min) saknar jue bluray-spelare och allt vad det heter.

När jag har köpt nytt hemmabiosystem så blir det njuta av!
:mrgreen:

InläggPostat: fre jun 19, 2020 19:54 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: tis maj 12, 2020 20:08Inlägg: 355
Beställde en 2-discare (sv. DVD-utgåva), så jag förmodar att den innehåller både 2-D o 3-D.

Japp, vi hoppas denna åtminstone får igång gamla mig en stund. :D

Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 6 av 6
147 inlägg
Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori