Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Other Horror  ~  Filmer där remaken är bättre än originalet

InläggPostat: mån jun 29, 2009 17:20 Svara med citat
AnvändarvisningsbildShinjuku DrifterShinjuku DrifterBlev medlem: sön okt 26, 2003 11:00Inlägg: 11168Ort: Neo-Shinjuku
Ketcham skrev:
Har inte sett remaken av Day, men Day of the dead 2 - Contagium är lika med kattskit. Undvik den, om ni inte vill känna er blåsta.

Day-originalet är skönt saftigt. Argentos version av Dawn (dvs. Zombi) är bättre än Romeros version, tycker jag. Den har mer action, har mer av Goblins musik o är mer elak. Det mesta av humorn har tagits bort.

Håller med om ... äger bara Argentos version på dvd som jag tycker är bäst.

"Given the choice of Hollywood or poking steel pins in my eyes, I'd prefer steel pins." - Mike Leigh
Offline Profil
InläggPostat: mån jun 29, 2009 23:07 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGiallo AficionadoGiallo AficionadoBlev medlem: fre dec 19, 2008 01:58Inlägg: 12061
FearMAL skrev:
'Salem's Lot är mycket bättre och mer fart i än i den gamla :ymdevil:

Har inte sett remaken, men tycker ändå att du ska få en meterlinjal över fingrarna. :ymdevil:

Gok:
Har AB's släpp av Zombi.
Fick den för ynka 59 spänn (!) från Webhallen.
Det var dessutom sista exet. :lol:
Bra med utförsäljning. :mrgreen:

(PS.
Ni som inte visste det tidigare. Nu kanske det går upp för
er varifrån Fulcis Zombi 2 fått sin titel. :wink: )

Offline Profil
InläggPostat: tis jun 30, 2009 00:09 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis apr 17, 2007 09:42Inlägg: 2573
Nu får vi lugna ner oss här! :wink:
Jag har visserligen bara sett den korta vhs-versionen av Salem's Lot, men den fullständigt krossar remaken jue! Hehe.

Sen så måste jag poängtera att Zombi 2 (Zombie Flesh Eaters!) är en blytung rulle och fullständigt krossar originalet, enligt mig. 8)

Men som sagt, jag behöver såklart skaffa Argentos version också...

InläggPostat: tis jun 30, 2009 08:14 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön jan 29, 2006 11:04Inlägg: 4285Ort: Skellefteå
Zombie 2 är iofs ingen remake. :wink:

InläggPostat: tis jun 30, 2009 14:18 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGiallo AficionadoGiallo AficionadoBlev medlem: fre dec 19, 2008 01:58Inlägg: 12061
O heller ingen egentlig uppföljare (annat än på pappret). :wink:

Offline Profil
InläggPostat: ons jul 01, 2009 00:03 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis apr 17, 2007 09:42Inlägg: 2573
Jag vet, men en äkta uppföljare är det! :lol:

Hehe, kanske inte... men måste köpa en ny utgåva av den med!

Sorry för offtopic.

InläggPostat: mån aug 17, 2009 15:31 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: ons feb 25, 2009 15:53Inlägg: 1764Ort: Örebro
The Fly är mycket bättre en orginalet enligt mig. Fast om Cronenberg regisserar brukar inget gå snett ;)

InläggPostat: ons aug 19, 2009 18:21 Svara med citat
Ja, det är helt klart en av de bästa remakes jag vet... och en av mina favoriter av Cronenberg faktiskt.

InläggPostat: sön okt 11, 2009 19:25 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNewbieNewbieBlev medlem: sön maj 24, 2009 18:07Inlägg: 52
Det ska väl vara The hills have eyes då. Kan inte komma på något annat.

Tycker House of wax är värdelös, remaken dvs.

Offline Profil
InläggPostat: sön okt 11, 2009 19:36 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis apr 08, 2008 16:04Inlägg: 9575Ort: Norrland
Citera:
Day-originalet är skönt saftigt. Argentos version av Dawn (dvs. Zombi) är bättre än Romeros version, tycker jag. Den har mer action, har mer av Goblins musik o är mer elak. Det mesta av humorn har tagits bort.

Argentos version...vet inte om jag sett den *förvirrad* Vilket släpp rekommenderas...?

"How do you kill something that's already dead?!"

Stöd WSPA i kampen för bättre djurvälfärd!
WSPA
Offline Profil
InläggPostat: sön okt 11, 2009 22:45 Svara med citat
Nu är ju detta ingen remake.. :wink:

ABs släpp.

Offline Profil
InläggPostat: tis okt 13, 2009 22:36 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis mar 23, 2004 11:51Inlägg: 6200Ort: Norra sthlm
phantasmagoria skrev:
Argentos version...vet inte om jag sett den *förvirrad* Vilket släpp rekommenderas...?

Är Noble entertainments Triology of the dead box värd att införskaffa? Där finns väl båda Argentos & Romeros versioner med? Om den ännu finns kvar dvs?

Själv har jag gamla svenska 2-disc utgåvan från SF, helt OK tycker jag

Bloggar ju smått också

STÖD DIN LOKALA DVD/FILMBUTIK

This aint a godamned fieldtrip, this is a fucking war!

Youre all muscles and no brains are you boy?!

AKA: Allmän sabotör and Stor orange kanin
Offline Profil
InläggPostat: tis okt 13, 2009 22:37 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: sön jan 30, 2005 13:51Inlägg: 10975Ort: Köping
Nej den ligger ju på Noble

Det är så synd om fotomodellen. Hon får ingen mat. Hamburgaren tar de ifrån henne, när de har fotat klart. Stackars lilla fotoprinssesan måste ha diet. Men hon vet att hon är vacker måste stå emot sina hunger attacker.
Offline Profil
InläggPostat: ons nov 04, 2009 22:46 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: ons feb 25, 2009 15:53Inlägg: 1764Ort: Örebro
Jag är också nöjd med min SF utgåva av DOTD Saknas lite extra material kanske :D

InläggPostat: ons nov 04, 2009 22:55 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tis jan 27, 2009 23:04Inlägg: 1742
SF/Egmont-utgåvan har väl massor av extramaterial?
Har ännu inte sett Argento's version. Bör nog skaffa mig en lite finare utgåva där båda finns med.

OnT:

Carpenter's The Thing bör ju vara den ultimata remaken, fan vilken bra film! Har dock inte sett originalet ännu, men jag betvivlar att den är i samma klass. Samma sak med The Fly. Annars har jag svårt att komma att tänka på någon bra remake.

Offline Profil
InläggPostat: tor nov 05, 2009 09:27 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: fre jan 28, 2005 23:26Inlägg: 2836Ort: Pendlar mellan Silent Hill och Vice City
Det ryktas om att Cronenberg ska göra ännu en remake av The Fly! :!:
Citera:
Many classic movies go through waves of remake buzz, some materializing, some fading into oblivion. The idea of a remake of The Fly has been floated for a number of years (sometimes even involving Nic Cage!). However, eventually overshadowed by the Operatic re-imagining that Cronenberg and Howard shore developed, the remake slid back into the shadows.

Now, Steven Zeitchik of The Risky Business Blog is reporting that David Cronenberg himself is pulling a Haneke and developing a remake of his own remake.

I'm not really sure what else to say here. The Fly buzzes* around the top of nearly every horror fan's favorites list, and is considered by many to be, well, perfect. Cronenberg isn't a hack, so this is unlikely to be a choice motivated by cash, or some retarded attempt at a new franchise. I'm skeptical of any argument for the remake that mentions technology, though. The special effects are dated to varying degrees, but thematically there is no new ground to tread… unless the story is drastically changed.

Risky Business mentions that Cronenberg will definitely be directing, but may or may not be writing. I made mention of Michael Haneke above, and the scenario of a horror director remaking his own film many years later is an obvious reference point here. Of course Funny Games was remade shot-by-shot with an identical script, in a new language, only ten years later. There was a very specific set of baggage involved in that artistic exercise. The Fly will be its own very weird situation. The timeline is also unclear- there is no reason to presume Cronenberg's plans to direct The Matarese Circle for Universal as his next project have changed.

I dunno about you, but until we hear more from Cronenberg himself on what his intentions are, I'm going to be afraid. Very afraid

http://www.chud.com/articles/articles/2 ... Page1.html
Skulle faktiskt vara kul om Cronenberg gör ett återbesök hos flugan. :)

InläggPostat: tor nov 05, 2009 11:34 Svara med citat
Rätt överflödigt av Cronenberg el. nå'n överhuvudtaget o göra en ny version av Fly. Den är så bra som den överhuvudtaget kan vara, i dess existerande form fr. -86.

Japp, håller med om att Thing är den ultimata re-maken. 8)

Offline Profil
InläggPostat: tor nov 05, 2009 11:36 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: sön jan 30, 2005 13:51Inlägg: 10975Ort: Köping
Det vore väl bättre med en Fly 3 i så fall

Det är så synd om fotomodellen. Hon får ingen mat. Hamburgaren tar de ifrån henne, när de har fotat klart. Stackars lilla fotoprinssesan måste ha diet. Men hon vet att hon är vacker måste stå emot sina hunger attacker.
Offline Profil
InläggPostat: tor nov 05, 2009 11:40 Svara med citat
Menar det.

Fattas bara att dom oxå börjar fundera på o göra en
ny version av The Thing -82..som ju, som sagt, är den
ultimata re-maken.

Offline Profil
InläggPostat: mån nov 16, 2009 21:02 Svara med citat
NewbieNewbieBlev medlem: lör jun 06, 2009 17:32Inlägg: 19
The Thing
Flugan

men..Texas Chainsaw Massacre (2003) är inte i närheten av den atmosfär som finns i originalet.

och att Rob Zombies Halloween skulle vara nära eller bättre än Carpenters? Herrn behagar att skämta?

Offline Profil
InläggPostat: fre nov 27, 2009 23:55 Svara med citat
Omen 2006 är bra mycket bättre än den från 73 eller när den är från

Offline Profil
InläggPostat: lör nov 28, 2009 13:02 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis apr 08, 2008 16:04Inlägg: 9575Ort: Norrland
:shock: :shock: :o Du är fullkomligt galen o hopplös....

WSPA
Offline Profil
InläggPostat: lör nov 28, 2009 13:24 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: ons jul 08, 2009 17:15Inlägg: 1299
x

Senast redigerad av Cenobite lör feb 05, 2011 20:17, redigerad totalt 1 gång.

Offline Profil
InläggPostat: lör nov 28, 2009 13:33 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: lör maj 31, 2008 06:54Inlägg: 1692Ort: Göteborg
Gråt lilla clown, :(( , för Rob Zombies "nytolkning" ÄR bättre än originalet!

InläggPostat: lör nov 28, 2009 13:34 Svara med citat
Du är också galen o omöjlig....o du eländiga syndare :shock:

:wink:

WSPA
Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 3 av 4
90 inlägg
Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori