Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Other Horror  ~  Original vs Remakes

InläggPostat: ons nov 30, 2011 20:45 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor jan 08, 2009 16:07Inlägg: 2054Ort: SkogHell
Jamen det är ju så det är.
Att vara helt insnöad på det som är gammalt (eller det som är nytt, eller enbart en genre) är ju att låsa sig själv nåt så fruktansvärt.

Tänk på allt som man missar i livet, vilka upplevelser och vilka njutningar man bara förkastar för att man vägrar bredda sig alls.

InläggPostat: ons nov 30, 2011 22:14 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor jan 06, 2005 01:32Inlägg: 5971Ort: Camp Blackfoot
Mycket sanna ord! Ser själv fram mot flera kommande remakes :)

Sveriges bästa e-tidning för skräck-, kult- och genrefilmsentusiaster: http://www.frombeyond.se
Offline Profil
InläggPostat: ons nov 30, 2011 23:42 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis apr 08, 2008 16:04Inlägg: 9575Ort: Norrland
Jag ser skillnad på, som jag skrivit förr, skillnad på remakes & nyversioner.
Remakes är i mina ögon ett uphottad version på originalet. Nyversion är en nytolkning, en helt ny version, men med samma grundstory. Typ Rob Zombies Halloween, TCM....gillar båda två.

F13 sög något vansinnigt mycket. Elm Street samma sak. Gillade den inte alls. Det enda jag tyckte var ok var det var lite mörkare version. Annars var den bara rent blaha.

"How do you kill something that's already dead?!"

Stöd WSPA i kampen för bättre djurvälfärd!
WSPA
Offline Profil
InläggPostat: fre dec 02, 2011 16:09 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tis mar 23, 2004 15:35Inlägg: 4135Ort: Nilbog
Egentligen är det inte remakes i sig som jag är emot. Det jag är emot är hela konceptet att återvinna gamla manus. Ren jävla lathet. Ibland dumheter. Varumärket är redan etablerat. Alla vet vad F13, Elm Street eller Halloween handlar om, även om de inte sett någon av filmerna.
Ibland blir återvinningskonceptet extremt absurt. Som att vi ska förvänta oss bli hypade på en remake/reboot (kalla det vad ni vill) på Spindelmannen? Senaste Spindelmannen filmen var från 2007! Så desperata efter våra pengar kan ju inte ens Hollywood vara.

InläggPostat: fre dec 02, 2011 22:09 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor jan 06, 2005 01:32Inlägg: 5971Ort: Camp Blackfoot
Apropå Spider-Man (som är off-topic här, men...) så är det en reboot, har bolaget gått ut med, och jag är lite sugen på att se den, oavsett om Hollywood vill ha pengar eller inte. Det vill ju alla filmskapare ha :)

Sveriges bästa e-tidning för skräck-, kult- och genrefilmsentusiaster: http://www.frombeyond.se
Offline Profil
InläggPostat: tor dec 22, 2011 20:59 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: mån mar 17, 2008 12:44Inlägg: 294Ort: Västra Götaland
Jag är för det mesta emot re-makes, men trots det försöker jag alltid ge dem en chans. Har hittills bara stött på 2 stycken re-makes som är någorlunda bra. Resten har fallit så hårt att det inte ens går att förklara med ord. Men huvudsaken är att ha sett filmerna innan man sätter sig i en debatterad diskussion, istället för att undvika filmerna och avsky dem bara för att de är re-makes.

InläggPostat: sön jan 08, 2012 19:08 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: fre mar 05, 2004 22:42Inlägg: 1229
Jag blir så rörd av din sista mening där! :D

Mina primära bloggar:
Fanatisk Film|Magnifik Musik|Bedårande Böcker
Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 5 av 5
107 inlägg
Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd