Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Other Horror  ~  José Mojica Marins

InläggPostat: tis sep 07, 2010 10:19 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: fre mar 05, 2004 22:42Inlägg: 1229
Vet inte riktigt var man ska lägga en tråd dedicerad till hans filmer så det fick bli här.

Jag sökte och fann enbart några isolerade kommentarer här och där, främst om Coffin Joe, men anser att denne, minst sagt, speciella Brasilianske filmskapare förtjänar en egen tråd.

Jag har själv inte sett allt som finns men det jag hittills har sett är onekligen kantat av nihilism och en omättlig aptit att ifrågasätta vedertagna konvensioner. Existensen av någon högre makt inte minst.

Vad tycker Ni?

Mina primära bloggar:
Fanatisk Film|Magnifik Musik|Bedårande Böcker
Offline Profil
InläggPostat: mån okt 11, 2010 19:40 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: fre mar 05, 2004 22:42Inlägg: 1229
Ingen som är intresserad av denne filmskapares filmer?

Såg nyligen Embodiment of Evil:
http://fanatiskfilm.se/recensioner/embo ... 20evil.htm

Mina primära bloggar:
Fanatisk Film|Magnifik Musik|Bedårande Böcker
Offline Profil
InläggPostat: sön dec 19, 2010 19:19 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: mån dec 06, 2010 23:48Inlägg: 956
Bumpar liv i en gammal tråd, som några av er vet är jag barnsligt förtjust i Coffin Joe filmerna. Jag har inte sett mycket utanför trilogin, mer än Awakening of The Beast som var en minst sagt skruvad upplevelse. Jag har funderat lite på att skaffa dom övriga filmerna, men det verkar mera som karaktären Coffin Joe presenterar filmerna än medverkar? Hur som tycker jag de tre i trilogin är fantastiska. Sista, Embodient of Evil, har inte riktigt samma charm och nihilism som de första två, men med tanke på att det gått 40 år mellan så är den fullt godkänd som avslutning!

InläggPostat: fre jan 21, 2011 13:16 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: mån feb 07, 2005 11:52Inlägg: 2945Ort: Sundsvall
Har faktiskt inte sett någon av Marins filmer, men är grymt sugen på någon av Coffin Joe-filmerna efter att ha sett Angry Video Game Nerds-recension/hyllning :)

InläggPostat: mån feb 07, 2011 22:03 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNewbieNewbieBlev medlem: ons feb 02, 2011 09:28Inlägg: 46
Det hade varit kul att dra ihop ett maraton med alla filmerna.
Jag har alla utom senaste på DVD (men såg den senaste när den gick på sthlm filmfestival för några år sen).

Offline Profil
InläggPostat: fre apr 08, 2011 15:19 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tor feb 16, 2006 11:16Inlägg: 4476Ort: Malmö
Såg At Midnight I'll Take Your Soul och This Night I'll Possess Your Corpse för första gången för ett tag sen, och tyckte dom var helt fantastiska! Full pott på båda :-D
Frun köpte The Coffin Joe Collection från Anchor Bay lite efter, när hon var i London. Har dock inte sett dom andra än, men ska iaf försöka ta Embodiment of Evil (ingår inte i boxen), nån dag snart, ser grym ut 8)

InläggPostat: fre apr 08, 2011 15:58 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: mån dec 06, 2010 23:48Inlägg: 956
Bra smak där :D Tror du kommer gilla Embodient, den landade på en stark 8:a för mig och "Joe" är riktigt förbannad!

InläggPostat: fre apr 08, 2011 16:22 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tor feb 16, 2006 11:16Inlägg: 4476Ort: Malmö
Haha kan tänka mig att han är löjligt förbannad :D
Blev tokförälskad i filmerna och karaktären.
Älskar vad han står för och hans åsikter, inte minst om folks tro på och dyrkan av gud, kan inte ha varit lätt för Marins på 60-talet när första filmen kom :lol:
Sen den underbara stämningen och kyrkogårdsscener där rökmaskinen går loss är ju inte helt fel :D

InläggPostat: fre apr 08, 2011 22:16 Svara med citat
Helt underbara filmer! Spindelscenerna är ruggiga. Vet inte hur dina utgåvor har det med extramaterial, jag har Fantoma boxen och där är det intervjuer med Marins där han bland annat berättar att skådespelerskorna led väldigt av detta, sen att han brukade hålla en tång i skinnet på dom som han vred lite när han ville att dom skulle se extra lidande ut, och därför ville han inte använda professionella skådisar för dom skulle aldrig gå med på det :lol:

InläggPostat: fre apr 08, 2011 22:36 Svara med citat
Hahaha snacka om udda tillvägagångssätt att regissera sina skådisar på :lol:
Anchor bay boxen innehåller även dokumentären The strange world of Mojica Marins där jag hoppas på lite roliga berättelser om filmerna och inspelningarna :D
Annars verkar det tyvärr rätt sparsamt med extramaterial i boxen, antagligen lite anledningen till att den är så billig.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 1 av 1
10 inlägg
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori