Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Other Horror  ~  Scifi skräck

InläggPostat: tor feb 03, 2011 11:47 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis apr 08, 2008 16:04Inlägg: 9575Ort: Norrland
Tänkte starta en tråd där vi kan tipsa om, fråga om & snacka scifi skräck.

Kan ju börja med att lista tre av mina favoriter;

* Alien
* XTRO
* Inesminoid

Alien var den som startade min kärlek för denna genre!

"How do you kill something that's already dead?!"

Stöd WSPA i kampen för bättre djurvälfärd!
WSPA
Offline Profil
InläggPostat: tor feb 03, 2011 12:19 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: sön jan 30, 2005 13:51Inlägg: 10975Ort: Köping
Event Horizon?

Det är så synd om fotomodellen. Hon får ingen mat. Hamburgaren tar de ifrån henne, när de har fotat klart. Stackars lilla fotoprinssesan måste ha diet. Men hon vet att hon är vacker måste stå emot sina hunger attacker.
Offline Profil
InläggPostat: tor feb 03, 2011 12:49 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor jun 08, 2006 10:41Inlägg: 3057Ort: Göteborg
Forbidden world: Riktigt bra sci fi skräck med ett coolt monster, snygga tjejer samt högt tempo. Rekommenderas.

Dead space: även denna är bra om än inte lika bra som forbidden worls.

the terror within: Grymt bra sci fi (om man nu kan se den som det då den ej utspelas i rymden). Rekommenderas.

Galaxy of terror. Har den men har ej sett den ännu.

Within the rock. Såg den för många år sen och minns den som bra.

InläggPostat: tor feb 03, 2011 13:15 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: mån dec 06, 2010 23:48Inlägg: 956
Event Horizon är klockren.

Virus med jamie Lee Curtis är jag förmodligen ensam om att gilla, men den är riktigt bra imo.

Dark Side of The Moon är en gammal favorit, jag har en VHS rip på den men tror tyvärr den saknar ett släpp.

Pandorum var en frisk fläkt i genren faktiskt.

InläggPostat: tor feb 03, 2011 13:26 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor jun 08, 2006 10:41Inlägg: 3057Ort: Göteborg
Virus tycker jag är sådär men event horizon är ett mästerverk.

InläggPostat: tor feb 03, 2011 15:25 Svara med citat
King of SplatterKing of SplatterBlev medlem: mån okt 23, 2006 15:01Inlägg: 6123
Event Horizon är lite kluven till denna, den är inte dålig på ngt sätt, sceneriet, stämningen etc är mkt bra men sist jag såg den (har sett den ett par ggr nu) så kändes det som om ngt saknas... Får ta och se om den igen om ngt år.

Virus, du är inte ensam Ozzy... Jag gillar den oxå.

Dark Side of The Moon har jag inte sett på säkert 20 år så jag minns knappt ngt av den men har för mig att jag gillade den.

Pandorum har jag hemma men har inte hunnit se än men den verkar väldigt intressant, kanske skulle ta och se den i kväll.

Forbidden world Ngt av en besvikelse första gången jag såg den men jag tror att det är främst pga alldeles för högt ställda förväntningar. Men jag ska ta o se om den ngn dag framöver.

Dead space Gillade denna animerade film, har inte spelat spelet men gillade filmen.

The Terror Within gillade den, man kan aldrig få för många monsterfilmer.. :)

Galaxy of terror bra film, riktigt charmig och underhållande klassiker.

Alien Mmmm, ett mästerverk. En av mina favoritfilmer!

Xtro Av ngn anledning har jag inte sett denna men den finns på inköpslistan

InläggPostat: tor feb 03, 2011 15:30 Svara med citat
Daydreamer: det finns förvisso en animerad film som heter dead space men den jag menade är inte animerad (finns släppt i ett dubbelpack med the terror within).

InläggPostat: tor feb 03, 2011 15:48 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tis jan 27, 2009 23:04Inlägg: 1742
Event Horizon är svinbra, likaså Xtro. Alien har jag inte sett på väldigt många år och övriga nämnda filmer har jag inte sett öht. Men det är en intressant genre. Tänkte beställa Forbidden World snart.

Hardware borde man väl kunna räkna in här också? Den är ett mästerverk, i mitt tycke. Sen har vi ju The Thing, ytterligare ett mästerverk.

Offline Profil
InläggPostat: tor feb 03, 2011 15:50 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor jan 06, 2005 01:32Inlägg: 5971Ort: Camp Blackfoot
The Thing ja, konstigt att den inte redan blivit nämnd egentligen! Helt fantastisk film, en av mina favoriter. Annars är detta en genre jag får ta och kika närmare på, är dåligt insatt i den, har bara sett Alien och Inseminoid av de som nämns här :)

Sveriges bästa e-tidning för skräck-, kult- och genrefilmsentusiaster: http://www.frombeyond.se
Offline Profil
InläggPostat: tor feb 03, 2011 15:56 Svara med citat
The Thing är, likt Alien, ett mästerverk. En av Carpenter´s bästa filmer.
Har sett den ett flertal gånger och tröttnar aldrig på den...

InläggPostat: tor feb 03, 2011 15:57 Svara med citat
Pazzo: Då rekommenderar jag dig att kolla upp shout factorys dunderfina region 1 utgåvor. Riktigt bra bild och ljud och en massa extras.

InläggPostat: tor feb 03, 2011 15:59 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor jan 06, 2005 01:32Inlägg: 5971Ort: Camp Blackfoot
Tackar och bockar för det Gus! Några filmer jag ska börja med? :)

Sveriges bästa e-tidning för skräck-, kult- och genrefilmsentusiaster: http://www.frombeyond.se
Offline Profil
InläggPostat: tor feb 03, 2011 16:00 Svara med citat
Pazzo: Jag skulle börja med Forbidden World och Galaxy Of Terror... :)

InläggPostat: tor feb 03, 2011 16:03 Svara med citat
Bra tips dd men jag gillar dubbelpacket med dead space/terror within, och för att gå lite OT deras slumber party massacre box.

InläggPostat: tor feb 03, 2011 16:35 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: ons jun 15, 2005 09:12Inlägg: 476Ort: Halmstad
Dead space måste införskaffas.

InläggPostat: tor feb 03, 2011 16:47 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis apr 08, 2008 16:04Inlägg: 9575Ort: Norrland
Event Horizon ; ljuvlig!

Virus ; love it!

The Thing ; mästerverk!

Altered ; underskattad!

Forbidden World vill jag sååå gärna se! Men har inte fått tag på den än, iaf inte för en vettig peng.

Galaxy Of Terror samma sak.

The Dark Side Of The Moon minns jag också som bra...minns jag hyrde den som yngre.

WSPA
Offline Profil
InläggPostat: tor feb 03, 2011 16:48 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: fre mar 05, 2004 22:42Inlägg: 1229
Dark Side of the Moon är en favorit!

Mina primära bloggar:
Fanatisk Film|Magnifik Musik|Bedårande Böcker
Offline Profil
InläggPostat: tor feb 03, 2011 18:00 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8147Ort: Borås, Sweden
Kan varmt rekommendera både Forbidden World och Gallaxy of Terror. Blir bäst på blu-ray.

Mina dvdfilmer:
http://www.discshop.se/hem/gottesnask/
Offline Profil
InläggPostat: tor feb 03, 2011 18:11 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: ons jun 15, 2005 09:12Inlägg: 476Ort: Halmstad
Håller med jolli. Kan även rekommendera Cozzis Star-crash på BD från Shout!

edit: fast det är ju inte direkt skräck

InläggPostat: tor feb 03, 2011 18:18 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: mån feb 07, 2005 11:52Inlägg: 2945Ort: Sundsvall
Contamination antar jag platsar här också, även fast den inte utspelar sig i rymden, men ändå. Fast det var kanske den du menade Severin?

*edit*
Körde en IMDB på den och märkte att så inte var fallet, det var två olika filmer :)

Var grymt länge sedan jag såg Contamination, så jag måste nog ta en repris på den. Kommer inte ihåg vad jag tyckte om den heller.

Senast redigerad av dechristianize tor feb 03, 2011 18:23, redigerad totalt 2 gånger.

InläggPostat: tor feb 03, 2011 18:22 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: lör maj 31, 2008 06:54Inlägg: 1692Ort: Göteborg

InläggPostat: tor feb 03, 2011 18:22 Svara med citat
Näpp, men den är riktigt bra!

InläggPostat: tor feb 03, 2011 18:30 Svara med citat
Kill; Mmm, men den utgåvan har jag fått höra är rent skräp.

WSPA
Offline Profil
InläggPostat: tor feb 03, 2011 18:31 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: mån feb 07, 2005 11:52Inlägg: 2945Ort: Sundsvall
Kommer bli väldigt spännande också vad Ridley Scott kommer göra av den nya Alien-filmen. Först var det ju tänkt som en prequel, men nu kommer olika bud om vad det kommer vara. Vissa säger fortfarande prequel och vissa säger fristående film. Enligt Ridley Scott själv kommer det vara en fristående film, men ändå med Xenomorphs och Space Jockeys (fossilerade saken i första filmen) och att den utspelar sig före första Alien. Om man ska tro det Ridley sagt så verkar det ju minst sagt vara en prequel :P

Kul också att Noomi Rapace har fått en roll i den. Förövrigt är också titeln på filmen numera Prometheus.

http://www.imdb.com/title/tt1446714/

InläggPostat: tor feb 03, 2011 18:39 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8147Ort: Borås, Sweden
Phantasmagoria: Ja undvik den utgåvan och sikta in dig på Shout.

Mina dvdfilmer:
http://www.discshop.se/hem/gottesnask/
Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 1 av 3
59 inlägg
Gå till sida 1, 2, 3  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till: