Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Other Horror  ~  Braindead: Scanbox dvd, klippt?

InläggPostat: mån feb 14, 2011 18:00 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: fre feb 11, 2011 19:20Inlägg: 106
Hej alla :)
Jag upptäckte för en tid sen att Braindead dvdn utgiven av Scanbox, enligt "dvdcompare.net" skulla vara klippt.

tydligen rör det sig om en sekvens i början som skulle saknas på den skandinaviska dvdn. "?R2 Scandinavia - (Scanbox) - Cut: Missing the opening sequence with the queen"

Stämmer detta? Och i så fall är det ett så pass stort klipp att man bör invistera i en ny dvdutgåva?

Offline Profil
InläggPostat: lör feb 19, 2011 11:36 Svara med citat
NewbieNewbieBlev medlem: sön jan 30, 2011 23:10Inlägg: 50Ort: Osby
Skulle inte förvåna mig då Scanbox har släppt mycket skitutgåvor. Att de släpper klippta versionen är inget nytt heller.
Men lycka till att hitta en ny utgåva :wink:

Offline Profil
InläggPostat: mån feb 28, 2011 14:44 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis mar 23, 2004 11:51Inlägg: 6200Ort: Norra sthlm
Jag har också svenska utgåvan, tror jag mailade/skickade ett PM till nån annan användare här för länge sen angående just detta, men enligt honom (han hade australiska utgåvan) är det bara ett tråkigt skämt om den engelska drottningen & inget som påverkar storyn direkt.

Jag kan kolla upp det så ber jag att få återkomma :mrgreen:

Bloggar ju smått också

STÖD DIN LOKALA DVD/FILMBUTIK

This aint a godamned fieldtrip, this is a fucking war!

Youre all muscles and no brains are you boy?!

AKA: Allmän sabotör and Stor orange kanin
Offline Profil
InläggPostat: tis mar 01, 2011 13:40 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: fre feb 11, 2011 19:20Inlägg: 106
okej! Misstänkte att det var ett ganska litet klipp. Men man undrar ju varför de ens brydde sig om att klippa bort det.. Speciellt om det bara är ett litet skämt det handler om och inget våld eller sex

Offline Profil
InläggPostat: tis mar 01, 2011 16:56 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: sön jan 30, 2005 13:51Inlägg: 10975Ort: Köping
Inte helt ovanligt att även humor klipps bort, I USA så klipps viss humor bort från Asiatiska filmer pga att amerikanarna är för dumma för att fatta.

Det är så synd om fotomodellen. Hon får ingen mat. Hamburgaren tar de ifrån henne, när de har fotat klart. Stackars lilla fotoprinssesan måste ha diet. Men hon vet att hon är vacker måste stå emot sina hunger attacker.
Offline Profil
InläggPostat: fre sep 09, 2011 18:36 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: mån mar 17, 2008 12:44Inlägg: 294Ort: Västra Götaland
När det gäller den svenska utgåvan av Braindead så var det Sven-Erik Olsson (SEO) från NjutaFilms/ Studio-S Entertainment som fick den frisläppt från censuren i Sverige.

Han fixade också så att Bad Taste, Meet the Feebles, Evil Dead och Motorsågsmassakern kom ifrån censuren.

Att scanbox-utgåvan skulle vara klippt är knappast trovärdigt. Enbart ett dumt rykte förmodar jag.
I så fall gör dem falsk marknadsföring på omslags-trycken och sådant går i värsta fall att anmäla.

InläggPostat: tis jul 03, 2012 11:04 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: ons apr 09, 2008 13:11Inlägg: 127Ort: Floda
Oj, nu livar jag upp en gammal tråd...

...men om jag minns rätt är det alltså inget egentligt klipp i filmen det gäller. Det är precis innan filmen börjar, så i vissa (alla andra) utgåvor visas en kort sekvens på engelska drottningen (i häst och vagn eller ridande på en häst eller liknande). Den visas innan filmen på samma sätt som filmer från MGM har ett rytande lejon, Paramount har ett berg etc ... det är det som "saknas" i den svenska utgåvan. Hurvida sekvensken är tänkt att vara humoristisk eller ej, vet jag inte...

Saknar i vilket fall som helst en riktigt bra utgåva..

Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 1 av 1
7 inlägg
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori