Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Other Horror  ~  Pussyhead

InläggPostat: lör sep 10, 2011 00:37 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: mån mar 17, 2008 12:44Inlägg: 294Ort: Västra Götaland
Andrey Iskanov är en duktig regissör som jag håller varmt om hjärtat.
Han har tidigare givit oss titlar som Nails, Visions of Suffering, Ingression och Philosophy of a Knife.

Nu håller han på att regissera en ny film som heter "Pussyhead".
Filmen handlar om Marcus, en man vars största intresse tycks vara perversa och våldsamma porrfilmer. Men någonting slår slint i skallen på honom, filmerna är som en drog och han suktar bara efter allt fler våldsamma filmer.
Vad som senare händer får ni själva se till att utforska.

Här är en teaser:
http://www.youtube.com/watch?v=h5VHPwwC-v0

InläggPostat: lör sep 10, 2011 00:43 Svara med citat
King of SplatterKing of SplatterBlev medlem: mån okt 23, 2006 15:01Inlägg: 6123
Låter intressant, handlingen påminner om en av episoderna i Cradle of Fear..

InläggPostat: lör sep 10, 2011 01:45 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: mån mar 17, 2008 12:44Inlägg: 294Ort: Västra Götaland
Det är mycket som skiljer Iskanovs Pussyhead med Chandons Cradle of Fear.
Medan Cradle of Fear är en gore-fylld kriminalare/deckare, så är Pussyhead en psykologisk mardröm. Du kommer att förstå vad jag menar när du har sett den ;).

InläggPostat: lör sep 10, 2011 01:56 Svara med citat
Nu menade jag inte att jämföra Iskanov med Chandon på det viset, men grundtanken låter väldigt likt dem emellan.

InläggPostat: lör sep 10, 2011 02:08 Svara med citat
Nja. Vet inte riktigt om jag skall hålla med. Nu har ju ingen av oss sett filmen ännu, men av det jag har läst om den så (för att avslöja större del av handlingen) så blir Marcus filmens förövare. Han kidnappar mentalsjuka patienter från ett sjukhus och filmar när han våldför sig på dem sexuellt och slutligen mördar dem. ;)

InläggPostat: lör sep 10, 2011 10:33 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: mån dec 06, 2010 23:48Inlägg: 956
Han håller ju fortfarande på att bli klar med Ingression verkar det, tror inte klippningen är klar om jag förstod honom rätt. Men Pussyhead har den sitt ursprung ur The Tourist den med? Blev så rörigt ett tag där när han drog tillbaka och började klippa om.

InläggPostat: lör sep 10, 2011 13:26 Svara med citat
Ingression är helt klar och väntas att bli släppt genom Rolles "Dark Entertainment" nu i höst. Tror till och med att Rolle håller i filmen just nu :).
The Tourist var alldeles för våldsam och kränkande enligt Iskanov själv och han vågade på så sätt inte släppa den pga världens kritiker. Han valde att klippa ner den väldigt mycket och bytte även filmtitel.

Pussyhead är ett helt nytt koncept och är inte indelad i HalluCinogeNnn-serien.
Jag tror den serien är avslutad efter Ingression.

InläggPostat: lör sep 10, 2011 15:02 Svara med citat
Greigh: I stand corrected, du har helt rätt.. :) Kunde inte kika på teasern under natten pga att jag var på jobbet. Någon aning om när denna planeras vara klar? Verkar vara en given film för Dark Entertainment att köpa in, de har ju redan kontakt med Iskanov.

Väntar för övrigt OTÅLIGT på Dark Entertainment´s släpp av Iskanov´s filmer..

InläggPostat: lör sep 10, 2011 15:09 Svara med citat
Iskanov har för tillfället jätte ekonomiska problem och har lagt inspelningen åt sidan. Jag tror han för tillfället sitter och finslipar på manuset, samt gör en satans ride-on på kvalitén av det som redan är inspelat.

Vi får bita oss i läpparna och ha tålamod. Kanske den hinner bli klar till 2012?

InläggPostat: lör sep 10, 2011 18:19 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: mån dec 06, 2010 23:48Inlägg: 956
Blev Ingression 2 filmer till slut då? Tourist skulle ju klippas ner till 2 st sa han. Anledningen till att Tourist inte släpptes var ju scenen med en allt för ung flicka i en allt för intim scen.. Något han först erkände men sedan tog tillbaka.

InläggPostat: lör sep 10, 2011 19:20 Svara med citat
Det där har jag faktiskt ingen aning om :O
Det enda jag vet är att han, tillsammans med några andra regissörer, håller på med en gore-serie av något slag.

InläggPostat: sön sep 11, 2011 11:59 Svara med citat
Ja det var ett jäkla rabalder på ett annat forum ett tag där ämnet var minst sagt hett! Har inte sett den så jag vet inte, men tydligen var det känsligt. Ronny fick ju se en screener så han har sett den i sitt ursprung! Ser iaf fram emot vad som förhoppningsvis kommer!

InläggPostat: mån sep 12, 2011 11:34 Svara med citat
Splatter fanSplatter fanBlev medlem: lör aug 21, 2010 00:52Inlägg: 155
Anledningen till att det blev ett rabalder berodde ju främst på missuppfattningar p.g.a. att hans engelska inte alltid håller toppklass. Jag gav dock The Tourist en riktigt bra recension, och om allt var som han sa (eller ja, som han tillslut fick ur sig, ska man kanske säga) så hade det inte varit några problem att släppa filmen som den var. Hans tanke från början var ju att klippa den till två filmer, vilket inte är en helt för dym tanke eftersom det finns två distinka delar av filmen. Till en början var det alltså Ingression och The Cry of Angels som skulle bli de två filmerna istället för The Tourist.

Hur det ligger till nu? Ja, det vettefan.

Kollar man trailern till Pussyhead så innehåller den väldigt mycket från The Tourist, men enligt Iskanov är det inte värst mycket från den i filmen. Kanske han tog något för att ha mer i trailern, eller så har filmen bara tagit det som är med i trailern?

Hursomhelst, jag tror jag kommer stå fast vid att jag hellre hade sett The Tourist som The Tourist (sen om han ville byta namn p.g.a. Hollywood-filmen, det hade inte gjort mig nått :wink: ) än att dela ut den i olika filmer. Menar absolut inte att jag inte vill ha de andra filmerna, men efter att ha sett The Tourist känns det ju helt enkelt roligare med nytt material. Samt att det inte känns som hans riktiga vision om han nu skapat filmer runt tidigare inspelat material. Vem vet, de nya kanske äger The Tourist till bitar! I vilket fall som helst så kommer det vara intressant att se alla de nya.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 1 av 1
13 inlägg
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori