Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Other Horror  ~  Eli Roth

InläggPostat: tor jul 26, 2012 16:29 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons mar 24, 2004 21:49Inlägg: 2155
Hittade ingen egen tråd om mannen. Jag undrar helt enkelt vad ni tycker om honom och hans filmer. Förtjänar han uppmärksamheten han får?

Personligen så tycker jag inte om mannen för fem öre. Bara för att han, precis som alla forumiter här, fans över hela världen, har ett intresse för skräckfilm från 70-80-tal och all möjlig kultfilm så innebär ju inte det att han gör bra filmer själv?
När jag var och träffade Ruggero Deodato på scifi-mässan för några år sedan så minns jag mycket väl att man kunde köpa ett kort med just ELI och Deodato på för signering. Jag antar att det var från inspelningen av Hostel 2.

Hur som haver... Vem i hela helvete vill ha en bild signerad med en legend och ELI ROTH?! Blev nästan förbannad när jag såg det.
Snubben delar intressen med hur många människor som helst på jorden och råkar ha kommit i kontakt med Quentin Tarantino. Nu helt plötsligt målas han ibland fram på diverse omslag som någon sorts "legend" inom branschen.
"Riktigt läskig - Eli roth" eller något liknande har man sett i beskrivning.
För det absolut första så är sådana citat störande på omslag oavsett vem som sagt dem för att hjälpa till i PR. Men min poäng är ändå att när det är någon annan som citerats, så som Stephen King, John Carpenter eller t.o.m Wes Craven, så kan man ju faktiskt köpa det!

Frågan är alltså helt enkelt; Vem fasen är Eli Roth och vad har han EGENTLIGEN gjort som är så bra?
Missförstå mig rätt. Jag gillade Hostel.. speciellt 2an. Cabin Fever gick att titta på också. Men han förtjänar inte hypen han blivit given.

Låt istället folk som Ti West, Lucky McKee, Marcel Sarmiento, kanske Sean Byrne t.e.x etc osv, få uppmärksamheten de förtjänar.

Vad tycker ni?

Offline Profil
InläggPostat: tor jul 26, 2012 18:29 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor jan 06, 2005 01:32Inlägg: 5971Ort: Camp Blackfoot
Tycker inte det finns nån hype kring Roth längre, var för ett par år sen isåfall. Killen verkar vara en skön typ, jag gillar filmerna han gjort och han verkar vara en rätt duktig producent också (Last Exorcism).

Sveriges bästa e-tidning för skräck-, kult- och genrefilmsentusiaster: http://www.frombeyond.se
Offline Profil
InläggPostat: tor jul 26, 2012 19:00 Svara med citat
GorehoundGorehoundBlev medlem: sön jan 27, 2008 21:32Inlägg: 1785Ort: Karlstad
Någon skräckmästare är ju karln inte, men jag gillar det mesta han gjort faktiskt. Skön underhållning. Och som pazzo sägr så verkar han vara en skön snubbe.

InläggPostat: fre jul 27, 2012 17:13 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis apr 08, 2008 16:04Inlägg: 9575Ort: Norrland
Cabin Fever & Hostel gillar jag skarpt!

Ska bli spännande se vad han gör av sin egenversion av Cannibal Holocaust...

"How do you kill something that's already dead?!"

Stöd WSPA i kampen för bättre djurvälfärd!
WSPA
Offline Profil
InläggPostat: fre jul 27, 2012 23:10 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: mån feb 07, 2005 11:52Inlägg: 2945Ort: Sundsvall
Jag vet inte vad jag tycker om honom faktiskt. Cabin Fever var väl OK (måste ta repris) och även Hostel. Hostel 2 däremot vill jag komma ihåg var rätt underhållande. Uppmärksamheten han fick för ett par år sedan tycker jag dock inte riktigt han varit förtjänt av.

InläggPostat: lör jul 28, 2012 13:52 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis apr 08, 2008 16:04Inlägg: 9575Ort: Norrland
Han var väl den första som vågade tänja gränserna lite då det kommer till mainstream publiken :)

"How do you kill something that's already dead?!"

Stöd WSPA i kampen för bättre djurvälfärd!
WSPA
Offline Profil
InläggPostat: lör jul 28, 2012 17:17 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons mar 24, 2004 21:49Inlägg: 2155
Det är just det jag menar.
Låt någon annan som vet hur man tänjer på gränserna i bra slutprodukt få uppmärksamheten av mainstreamprubliken =).

Nu har iofs A Serbian Film fått en jäkla massa attention. Om det är bra eller dåligt vet jag inte.
En sak som är säker är iaf att ultravåld har dragit till sig en bredare publik.
Snackade med en gammal tjejkompis för en vecka sedan som inte är ett dugg intresserad av film på en "nördnivå" så att säga. Hon hade sett The Bunny Game med några av hennes vänner och tyckte att den var bra.

Det är ju brutalitet på riktigt liksom. The Human Centipede och Hostel hypas upp som det värsta som gjorts men är i själva verket vilken normal skräckfilm som helst, enligt mig.

Offline Profil
InläggPostat: tor aug 02, 2012 08:30 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tor feb 16, 2006 11:16Inlägg: 4476Ort: Malmö
Eli Roth verkar vara en jävligt skön snubbe. Hans filmer är helt ok.
Favoriten är Cabin Fever.

InläggPostat: tor aug 02, 2012 13:41 Svara med citat
På vilket sätt verkar han "skön" då? %-(

Offline Profil
InläggPostat: tor aug 02, 2012 14:43 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor jan 06, 2005 01:32Inlägg: 5971Ort: Camp Blackfoot
Han verkar vara en typ man själv skulle vilja umgås med, han har bra filmsmak och verkar allmänt vettig, utifrån det jag läst om honom och sett av honom.

Sveriges bästa e-tidning för skräck-, kult- och genrefilmsentusiaster: http://www.frombeyond.se
Offline Profil
InläggPostat: tor aug 02, 2012 14:55 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tor feb 16, 2006 11:16Inlägg: 4476Ort: Malmö
Det Pazzo skriver, plus att han verkar vara en jävligt glad och rolig kille, som bjuder på sig själv.
En snubbe som man hade kunnat hänga med och ha jävligt kul med, helt enkelt :ymparty: :D

InläggPostat: ons aug 08, 2012 15:08 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNewbieNewbieBlev medlem: tor apr 05, 2012 14:33Inlägg: 41
Tycker att han har levererat med Cabin Fever och Hostel I & II. Inga mästerverk, men inte speciellt dåliga heller. Som filmnörd är han rätt kul. Har en del vettiga åsikter och en del som jag inte delar. Kan hålla med det någon ovanstående skrev, att hypen kring honom mer eller mindre har stagnerat.

Offline Profil
InläggPostat: ons aug 08, 2012 15:31 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: ons aug 25, 2004 08:38Inlägg: 12038Ort: Skåneland
Hostel 1 & 2 är riktigt bra, synd att det inte var Eli Roth som regisserade Hostel 3 så kanske den hade blivit bättre !?

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 1 av 1
13 inlägg
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori